Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:41

Zertab schreef:
Ik snap niet hoe de verwarring kon ontstaan omdat Marjo duidelijk heeft aangegeven één nieuw boek en iets extra's van 5-10 euro :o

En regels zijn er om aan te houden toch? Anders gaat het wel heel scheef lopen allemaal en "oneerlijk" verdeelt worden. Dat gevoel heb ik zelf totaal niet, ik ben tevreden met wat ik gegeven heb en heel blij met wat ik gekregen heb. Laat ik dat nog even benoemen :D

Ik bedoel verwarring achteraf, toen er hier en daar meer dan 1 boek gegeven werd, ik had het zelf nl. anders begrepen :) Maar dat had best aan mij kunnen liggen, misschien had ik ergens overheen gelezen, .. :)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:07

LWDaisy schreef:
Oei, ik zie nu dat ik de quote verpest had haha.

Eens hoor; het extra-budget zelf invullen en daarbij de keuze laten tussen een tweede boek of totaal iets anders, afhankelijk van het je lootje.

Ik had vorige keer begrepen dat de extra geen boek zou zijn, vandaar de verwarring langs mijn kant.

Ik kijk in ieder geval uit naar de volgende editie! Lente, daar moet ik eens over nadenken.. :')

Voelt nog zo ver weg nu… :')

Kookaburra

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:13

Dat is het ook..

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:21

Ja ik bedoelde meer het weer _O-
Het voelt echt heel otherworldly om nu te denken over de lente, met het huidige weer. Zo donker en koud. :brr:

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:22

Ik heb uberhaubt nog niet het idee dat het 2024 is _O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:24

princequillo schreef:
Ja ik bedoelde meer het weer _O-
Het voelt echt heel otherworldly om nu te denken over de lente, met het huidige weer. Zo donker en koud. :brr:

Iets om naar uit te kijken! {:}

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 00:39

Kookaburra schreef:

Dat begrijp ik ook wel. Op werk blijf ik ook heel stug 2023 typen. _O-

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 02:28

Apple schreef:
Lolacabana, klopt ik ben jouw Santa :)

Hier is het pakketje ook binnen gekomen.

[ [url=m/FyB3X2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RMWSBP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6wWb0Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi ingepakt, met als hint dat mijn SS ook heeft meegedaan met het Bookish adventcalender topic (en dat het lintje daar ook voorbij is gekomen).

MarloesHJ heel hartelijk bedankt voor het mooie boek :) . Lijkt me een mooi boek, gebaseerd op ware gebeurtenissen in WO2.

Graag gedaan, hopelijk bevalt het boek!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 09:27

Kookaburra schreef:

_O-

Ik was ook in de veronderstelling dat, mits je lootje daar oke mee was, een 2e boek (2e hands) oke was deze ronde. Daar is kort over gesproken en toen leek niemand bezwaar te hebben geloof ik. Dus ik begrijp de verwarring wel :)

Ik vond het vooral jammer dat er door die verwarring mensen met een vervelend gevoel achter bleven. Dus ik ben eigenlijk gewoon vóór een set regels, los van wat die regels dan precies zijn. Afwisselen qua edities (2 alleen een boek, 2 met extra) vind ik ook prima. Ik zou het dan wel leuk vinden als idd een boekenlegger oid er wel bij mag. Dat voelt net iets meer af en je kan dan iets creatiever met hints zijn :j

Ik vind het vooral enorm leuk om mee te doen en een boek voor iemand anders uit te zoeken. Ik hoop dat niemand zich echt vervelend voelt om de pakketjes want volgens mij heeft iedereen wederom onwijs haar best gedaan!

Marjo, bedankt weer voor het organiseren en de lijstjes achteraf! :* Ik heb je op GR een vriendschapsverzoek gedaan want anders kan ik de shelf niet zien idd :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 09:40

Eef_Bam schreef:
*knip*

Er is een editie geweest waar er ineens spontaan 3/4 boeken gegeven werden en dat vond ik wel een beetje overdaad en ongemakkelijk. Had toen ook het gevoel dat te moeten doen en nog last minute wat erbij gedaan om mijn lootje niet teleur te stellen.

*knip*

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij was dat de eerste of tweede editie en die was nog best gebaseerd op de normale Secret Santa geloof ik met een voller pakket, dus meerdere deden het zo. Volgens mij gingen we daarna naar kleinere edities :j
Moet zeggen dat ik de kleinere edities met max 2 boeken en extra's ernaast zelf ook leuker vind!

Moonlight91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 09:41

Mij maken de afspraken in principe niks uit, zolang het maar duidelijk is wat mag. Ik vind de afwisselende edities ook een leuk idee, dan hebben we toch een soort van plan voor de toekomst.

Marjo, ik heb jou ook een vriendschapsverzoek gestuurd, ik kan de shelf ook niet zien.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:22

Dankzij Bookshops & Bonedust weer helemaal uit mijn lees dip *\o/* Heerlijk zo'n cozy fantasy. De samples voor onder de douche zijn trouwens ook heel fijn! Ruiken ook ontzettend lekker.
En ik ben een extra blij ei :') , want morgenavond gaat mijn partner een extra vakkenkast voor mij ophalen via marktplaats. Dan heb ik nog meer ruimte om boeken (maar ook bordspellen) te verzamelen :):)
Op zolder heb ik ook boeken staan maar in de woonkamer staat deze en daar komt nu dezelfde (unit van 3 vakken) er naast. De collectie auto's gaat naar ons kantoor.

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 11:35

Tijd voor de Lente editie!

Afbeelding

Na het overleg van gisteren ben ik eruit hoe we het gaan doen voor de lente editie. Hiervoor enorm veel dank!

Omdat we momenteel een aantal flink koude dagen beleven, moeten we ons maar vast gaan opwarmen voor de lente editie van de GSBS! Officieel start de lente op 21 maart 2024. De lente duurt tot en met 20 juni 2024

In de lente komt de natuur weer tot leven. Bomen krijgen kleur, jonge dieren worden geboren en de bloemen gaan weer bloeien.
Maar de lente in Nederland is ook een tijd waarin we het verleden herdenken op 4 & 5 mei.
Het is tevens het seizoen met de meeste feestdagen; Goede Vrijdag, Pasen, Koningsdag, Hemelvaartsdag en Pinksteren. Genoeg thema's om een mooi boek in te lezen

Trefwoorden: lente, pasen, kleur, leven, herdenken, oorlog.
Genres: historische fictie, fantasie, romantiek.
Bovenstaande trefwoorden/genres zijn hulpmiddelen, geen harde eisen. De enige eis die er is, is dat het boek binnen het thema van de lente moet passen.

Lootjestrekken.nl
Het verdelen van de lootjes doen we via Lootjestrekken.nl. Hiervoor heb ik alleen je e-mailadres nodig! Je vult dan zelf bij Lootjestrekken.nl je voorkeuren en je adres in. Ondertussen kletsen we in dit topic verder over onze wensen en wat we leuk vinden.

Belangrijke afspraken
  • Aanmelden voor de lente-editie vóór 1 februari 2024, via PB bij Marjo, met je e-mailadres* (de lootjes worden getrokken tussen 1 en 4 februari 2024)
  • Na aanmelding plaats je een voorstelpost in het topic*
  • Het pakket bevat één nieuw boek, inclusief een hint
  • Budget van €5-€10 voor iets extra's (dit budget mag gebruikt worden voor een 2e boek, maar geef niet meer dan 2 boeken cadeau. Check bij je lootje of deze openstaat voor een tweedehands boek)
  • Verzenden tussen 1 april en 12 april 2024
  • Adres zelf toevoegen bij Lootjestrekken
  • Actief meepraten in het topic
Bij aanmelden ga ik er vanuit dat je akkoord bent met deze afspraken

*Heb je meegedaan met eerdere GSBS? Laat dan opnieuw weten dat je meedoet met je e-mailadres. Zet ook een voorstelpost in het topic, of kopieer degene die je eerder hebt gemaakt.

Vragen/opmerkingen of feedbackpunten zijn altijd welkom en worden gewaardeerd. Wel wil ik voorstellen dat we de géén feedback of kritiek leveren in de periode dat de boeken worden uitgepakt (dit is grofweg tussen 1 april en 14 april). Feedback/kritiek etc. mag wel te allen tijde via PB naar Marjo gestuurd worden.
Laatst bijgewerkt door Marjo op 14-01-24 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 11:40

Moonlight91/Eelmo; ik heb op GoodReads geen vriendschapsverzoeken ontvangen gek genoeg :?

Wow Cynn wat een gave kast! Zoveel spellen ook <3

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:41

Ik ben helaas verplicht deze editie over te slaan.. ik ben in de verzendperiode met vakantie in Amerika. Volgende editie ben ik er weer bij en met de bookish adventkalender doe ik natuurlijk al mee dus misschien is één editie overslaan voor de bankrekening niet verkeerd _O-
Als het mag blijf ik wel gezellig meelezen! En Marjolijn uiteraard ontzettend bedankt voor het organiseren van alle edities en het in goede banen leiden, je doet het fantastisch!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:42

Super leuk! Ik doe niet mee, aangezien ik 5 april ben uitgerekend van m’n zoontje. Maar lees wel graag mee met wat de rest krijgt en uitzoekt!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 11:45

Meelezen mag altijd!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:48

Ik doe weer mee! Ik zal m'n voorstelpost later vandaag proberen aan te passen :)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:54

Marjo schreef:
Moonlight91/Eelmo; ik heb op GoodReads geen vriendschapsverzoeken ontvangen gek genoeg :?

Wow Cynn wat een gave kast! Zoveel spellen ook <3

Oh das gek, want ik kan inmiddels de shelf wel zien. GR works in mysterious ways! :+

Ik doe gewoon weer mee *\o/*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 11:55

Haha dan heeft iemand hem goedgekeurd denk ik :') Nja zal goed zijn zo XD

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 12:01

Vergeet niet alsnog een PB te sturen met je e-mailadres, anders wordt het voor mij echt een heel erg gezoek naar ieders e-mail etc.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:03

Ik zou graag weer mee doen maar ik heb voorlopig echt genoeg boeken om te lezen :o Ik moet eerst van mezelf eens wat vaart maken met wat ik heb liggen. Ik sla dus een editie over maar lees uiteraard ook graag mee en ben dan weer van de partij voor de zomer {:}

Edit: Ook super leuk om te lezen Cynn dat je van het boek genoten heb en je de zeepjes ook fijn vindt <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:17

Ik doe weer mee!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:37

Ik doe ook weer mee! Leuk!
En volgens mij staan de regels nu prima op papier ;)

Mijn voorstelpost van eerder heb ik wat bijgewerkt:

Ik ben 25 en vind veel leuk.
Momenteel lees ik vooral thrillers/detectives en waargebeurde crime. In lootjestrekken ga ik t.z.t. mijn goodreads-account even delen. Dan kun je zien welke boeken ik al heb gelezen en dus wat ik zelf in een boekenwinkel pak ;)

Dan deel ik ook even wat andere info over mijzelf. Zoals onderwerpen die ik leuk vindt ;) Dat zou inspiratie kunnen geven voor de cadeaus. Maar is absoluut niet iets waar je je aan moet houden. Want de verrassing is het leukste aan het hele pakket.

Goede fantasyboeken zou ik wel wat meer willen lezen; het kunnen verdwijnen in een andere wereld. Maar ik weet nooit wat ik moet kopen. Idem voor bijvoorbeeld chicklits. Dus blijf ik weer in mijn comfortzone en koop ik opnieuw een thriller waarin mensen worden vermoord of ontvoerd :+ Om het gezellig te houden?;)

Dus leef je uit! Blijf je in mijn comfortzone en ga je voor een goed detectiveverhaal? Of weet jij mij over te halen met een goed boek uit een ander genre? Dat ik daarna ook zelf op zoek ga naar vergelijkbare boeken?

Hieronder een paar dont's. Als ik het zo zie is het een waslijst, maar volgens mij geef ik desondanks nog veel ruimte om wat leuks uit te zoeken!

Dont's:
- Tess gerritsen. Ik heb meer boeken van haar gelezen dan dat er in mijn good-reads staat ;)
- Boeken over gebeurtenissen in de geschiedenis waarin veel mensen zijn gedood (bijv. WOI en WOII of aanslagen). Het besef dat er daadwerkelijk zoveel mensen zijn vermoord. Brr. Idem voor boeken waarin op mensen wordt ge-expirimenteert (zoals Mengele). Ieks.
Bij fictie kan ik het wel hebben. Want dat is 'niet echt' ;) Ik heb bijv. de hele hunger games serie in de kast staan ;)
- boeken die gaan over geesten. Brr!
- Engelstalig. Ik heb ze wel, maar ik kom er echt nooit doorheen. Dus dat is zonde.
- Boeken van Scandinavische schrijvers. Ook daar kom ik vaak niet doorheen. Door de vreemde namen moet ik steeds terugzoeken van 'goh, wie was dit ook alweer?'
- poëzi

Wat mij niet trekt, maar als je een goed boek weet waarvan je denkt dat het bij mij past, dan is het een optie:
- boeken die zich in de geschiedenis afspelen.

Het extra budget mag je (deels) besteden aan een tweedehands boek. Ik vind het leuk om één boek met wat leuke dingen te krijgen, maar vind het even leuk als ik een nieuw boek + tweede boek krijg. Dat vind ik bij deze vorm van secret santa juist leuk. Dat ik boeken kan proberen die iemand anders voor mij heeft uitgezocht :D

Enjoy!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:39

Is dit nu trouwens de 'secret lenta' editie? _O- _O-