Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:48

Ik heb nu iets verkocht waarvan dhl het kwijt is.. staat niet eens als ontvangen (heb wel zo’n bewijsje gekregen maar niet de e-mail) en is dus nu al 1,5 week spoorloos. -O-

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 23:03

just_kiki schreef:
Ik heb nu iets verkocht waarvan dhl het kwijt is.. staat niet eens als ontvangen (heb wel zo’n bewijsje gekregen maar niet de e-mail) en is dus nu al 1,5 week spoorloos. -O-

Hier ook gehad met een CPU. Hele pc werd in onderdelen verkocht, CPU was het meest waardevolle. Aangetekend verzonden maar ook spoorloos verdwenen. Je krijgt er niks voor terug, al ga je op je kop staan :/.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 05:36

Xyris schreef:
just_kiki schreef:

Hier ook gehad met een CPU. Hele pc werd in onderdelen verkocht, CPU was het meest waardevolle. Aangetekend verzonden maar ook spoorloos verdwenen. Je krijgt er niks voor terug, al ga je op je kop staan :/.

Aangetekend is dan ook niet hetzelfde als verzekerd versturen. Aangetekend wil alleen zeggen dat je de verzekering hebt dat er getekend moet worden voor ontvangst. Je blijft wettelijk gezien zijn verantwoordelijk en zelfs aansprakelijk om jouw afspraak na te komen. Als de kopende partij daardoor van de deal afziet, staat hij/zij daarin volledig in z’n recht.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 07:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 07:40

Wat vinden jullie realistisch met verzenden? Ik krijg steeds vaker, nu ook weer, de opmerking wel graag meteen na betalen verzenden dezelfde dag nog zodat het morgen in huis is.

Ik heb zoiets van dan bestel je het maar nieuw bij een webshop :=

Probeer altijd zo snel mogelijk te doen maar ik werk ook gewoon en ben niet dezelfde dag nog in de gelegenheid het te versturen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 08:07

Binnen 3 dagen vind ik netjes. Duurt het langer krijg ik toch best snel een opgelicht gevoel :o

Zelfde dag is natuurlijk fijn maar kun je imo niet verwachten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 08:16

Nouja er zijn ook mensen die fulltime werken natuurlijk en dat pakketpunt al dicht is als ze vrij zijn dus die moeten wachten tot hun vrije dag. Dat maak ik (als koper) best vaak mee. Ik heb dat zelf als verkoper niet. Maar dezelfde dag versturen eisen vind ik wel ver gaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 08:22

Hier is het pakketpunt in de supermarkt en tot 8 uur open.

Als het lang duurt is het imo netjes om vooraf te melden. Dan heb ik het dus over langer dan die 3 dagen.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 08:41

Spenk schreef:
Nouja er zijn ook mensen die fulltime werken natuurlijk en dat pakketpunt al dicht is als ze vrij zijn dus die moeten wachten tot hun vrije dag. Dat maak ik (als koper) best vaak mee. Ik heb dat zelf als verkoper niet. Maar dezelfde dag versturen eisen vind ik wel ver gaan.

Ja vind ik ook nergens op slaan, als ik iets verkoop geef ik aan dat ik dit het liefst via DHL doe want dit punt zit op 30 meter lopen van mijn werk. Nu zit ik niet elke dag op de betreffende locatie dus geef ik vooraf aan wat mijn eerste verzendmogelijkheid is (zit hier 3x per week dus vaak wel snel). Op die manier vermijd ik altijd de discussie wbt verzenden.

En als dit ze niet aanstaat zoeken ze maar lekker verder :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:07

DuoPenotti schreef:

Als het lang duurt is het imo netjes om vooraf te melden. Dan heb ik het dus over langer dan die 3 dagen.

Ja uiteraard gebeurd dat dan.

Maar als je in een dorp woont heb je dat geluk vaak niet. Hier is bijvoorbeeld alles om. Half 6 dicht. En gaat om half 10 open.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:20

Ik woon zelfs in een dorp waar geen pakketpunt is. Geen winkel zelfs. Ja, het bestaat nog. Maar ik geef wel duidelijk aan wanneer ik kan verzenden en houdt tussendoor de koper op de hoogte.

Binnen drie dagen zal me vaak, maar niet áltijd lukken. Met oplichten heeft dat niets te maken. We leven best wel in ongeduldige tijden ;( .

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:27

Maar dan kun je toch wel langs zo'n pakkettenmuur (ik kom even niet op de term) en gewoon online je verzendlabel maken en printen/scannen bij die muur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:43

Tink89 schreef:
Maar dan kun je toch wel langs zo'n pakkettenmuur (ik kom even niet op de term) en gewoon online je verzendlabel maken en printen/scannen bij die muur?

Dat bestaat hier niet. In mijn omgeving

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 10:07

Spenk schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja uiteraard gebeurd dat dan.

Maar als je in een dorp woont heb je dat geluk vaak niet. Hier is bijvoorbeeld alles om. Half 6 dicht. En gaat om half 10 open.

ik woon in een dorpje :D
Maar hier de buurtsuper toch tot 8 uur open. En gaat wel pas om 8.30 open. Sinds kort zelfs op zondag.
Wel post nl, geen dhl

Maar goed dan zou ik melden kan wel pas zaterdag verstuurd worden.
Dan kan iemand kiezen, ipv betalen op zondag avond en zowat een hele week wachten bij wijze van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 10:31

Ja dat sowieso!

Nee maar niet in elk dorp is het in de buurtsuper. Die is bij ons tot 20 uur geopend. Het postnl en dhl punt bevindt zich in de drogist en bloemenzaak :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 11:06

Wij hebben geen drogist en bloemenzaak :D
Eigenlijk niet heel veel meer als de buurtsuper.

Maar het gaat idd om de communicatie.
Ik heb ook wel eens wat gekocht waar bij werd gezegd verstuur wel pas dan.

Maar ook eens waar ik niks hoorde, was dan bij vinted en heb je 7 dagen, 5 werkdagen om te versturen.
Dag 7 werd het pas gepost. Had ik toch graag eerder geweten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 12:44

DuoPenotti schreef:
Wij hebben geen drogist en bloemenzaak :D
Eigenlijk niet heel veel meer als de buurtsuper.

Maar het gaat idd om de communicatie.
Ik heb ook wel eens wat gekocht waar bij werd gezegd verstuur wel pas dan.

Maar ook eens waar ik niks hoorde, was dan bij vinted en heb je 7 dagen, 5 werkdagen om te versturen.
Dag 7 werd het pas gepost. Had ik toch graag eerder geweten...

Bij vinted vraag ik er nooit naar. Daar heb je 7 dagen voor dus de verkoper moet het dan uiterlijk versturen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 12:48

Klopt
En daar komt het geld ook wel weer terug. Maar toch.
geef het als verkoper even aan, zo'n kleine moeite denk ik dan :)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:44

_Jelske schreef:
Xyris schreef:

Aangetekend is dan ook niet hetzelfde als verzekerd versturen. Aangetekend wil alleen zeggen dat je de verzekering hebt dat er getekend moet worden voor ontvangst. Je blijft wettelijk gezien zijn verantwoordelijk en zelfs aansprakelijk om jouw afspraak na te komen. Als de kopende partij daardoor van de deal afziet, staat hij/zij daarin volledig in z’n recht.

Ah juist, ik had het uitbesteed aan een vriend van mij. PostNL had het zelf kwijt geraakt en ook gemeld, dus hij heeft toen netjes het geld terug gestort naar de koper en daar is het bij gebleven..

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 10:01

Afbeelding

Aaaand we’ve got another one ;)
Ik vind het altijd een interessante wending: omdat een ander (al dan niet bedrijfsmatig) bereid is om iets voor een bepaalde prijs van de hand te doen, is het gelijk een argument om mijn prijs te laten zakken - kennelijk.

Het ligt niet in de weg, voor t zelfde geld kan ik m volgend jaar gebruiken als we besluiten toch nog een veulentje te fokken. Ik wacht wel -:)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 10:06

Jep die ken ik. Heb ik ook al vaker gehad. Probleem voor hun is dan net als bij jou, het hoeft niet weg. En een ander gaat even niet bepalen wat ik voor mijn spullen kan en mag vragen.

Op het moment worstel ik alweer met de gedachte dat ik spullen op MP moet gaan zetten. En ik heb er echt geen zin in :+

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 11:03

Nou ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook wel eens een bod heb toegelicht.

Ik werkte bij een ruitersport zaak en kon items met korting krijgen, al waren sommige items dan nog steeds duur.
Dus ik had een item op FB gezien en gevraagd wat ze er voor wilde hebben.
Ik vond die prijs t.o.v. De nieuw waarde te hoog en heb dat ook aangegeven en met de reden waarom en daarbij ook gezegd dat ik t goed begrijp als ze het daarvoor niet wil verkopen, want de kans dat ze het aan iemand kan verkopen waarvoor haar prijs wel aantrekkelijk is, is zeer aanwezig.

Vind het berichtje dat je krijgt best keurig.
En je hoeft het niet te verkopen. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:02

“Het vreet geen brood”

Dat zeg ik altijd als mensen vreselijk gaan zitten onderbieden. :')

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:01

Servies, vraagprijs 10 euro.

Bod van 7,50 incl verzenden en of ik het dan wel extra goed wil inpakken.

Dan breng ik het wel naar de kringloop hoor.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:15

Extra goed inpakken is dan voor mij geen probleem, kost €7.50 extra :D