Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
just_kiki schreef:Ik heb nu iets verkocht waarvan dhl het kwijt is.. staat niet eens als ontvangen (heb wel zo’n bewijsje gekregen maar niet de e-mail) en is dus nu al 1,5 week spoorloos.
Xyris schreef:just_kiki schreef:Ik heb nu iets verkocht waarvan dhl het kwijt is.. staat niet eens als ontvangen (heb wel zo’n bewijsje gekregen maar niet de e-mail) en is dus nu al 1,5 week spoorloos.
Hier ook gehad met een CPU. Hele pc werd in onderdelen verkocht, CPU was het meest waardevolle. Aangetekend verzonden maar ook spoorloos verdwenen. Je krijgt er niks voor terug, al ga je op je kop staan :/.
Spenk schreef:Nouja er zijn ook mensen die fulltime werken natuurlijk en dat pakketpunt al dicht is als ze vrij zijn dus die moeten wachten tot hun vrije dag. Dat maak ik (als koper) best vaak mee. Ik heb dat zelf als verkoper niet. Maar dezelfde dag versturen eisen vind ik wel ver gaan.
DuoPenotti schreef:Hier is het pakketpunt in de supermarkt en tot 8 uur open.
Als het lang duurt is het imo netjes om vooraf te melden. Dan heb ik het dus over langer dan die 3 dagen.
Spenk schreef:DuoPenotti schreef:Hier is het pakketpunt in de supermarkt en tot 8 uur open.
Als het lang duurt is het imo netjes om vooraf te melden. Dan heb ik het dus over langer dan die 3 dagen.
Ja uiteraard gebeurd dat dan.
Maar als je in een dorp woont heb je dat geluk vaak niet. Hier is bijvoorbeeld alles om. Half 6 dicht. En gaat om half 10 open.
DuoPenotti schreef:Wij hebben geen drogist en bloemenzaak
Eigenlijk niet heel veel meer als de buurtsuper.
Maar het gaat idd om de communicatie.
Ik heb ook wel eens wat gekocht waar bij werd gezegd verstuur wel pas dan.
Maar ook eens waar ik niks hoorde, was dan bij vinted en heb je 7 dagen, 5 werkdagen om te versturen.
Dag 7 werd het pas gepost. Had ik toch graag eerder geweten...
_Jelske schreef:Xyris schreef:Hier ook gehad met een CPU. Hele pc werd in onderdelen verkocht, CPU was het meest waardevolle. Aangetekend verzonden maar ook spoorloos verdwenen. Je krijgt er niks voor terug, al ga je op je kop staan :/.
Aangetekend is dan ook niet hetzelfde als verzekerd versturen. Aangetekend wil alleen zeggen dat je de verzekering hebt dat er getekend moet worden voor ontvangst. Je blijft wettelijk gezien zijn verantwoordelijk en zelfs aansprakelijk om jouw afspraak na te komen. Als de kopende partij daardoor van de deal afziet, staat hij/zij daarin volledig in z’n recht.