Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:29

Vayo schreef:
Jessix, zowel dierproeven als onderzoeken uit het buitenland laten zien dat het vaccin het echt heel goed doet en er ook voor zorgt dat je veel minder besmettelijk bent mocht je toch in aanraking komen met het virus. Tel daarbij het advies van het OMT erbij op dat ouderen in het verzorgingshuis die volledig gevaccineerd zijn ipv 1 persoon, 2 personen per dag mogen ontvangen volgens dat advies.

Dat is prima, maar dat is toch nog geen advies mondkapje af? Ik geloof zeker dat het de goede kant op gaat en ook dat we straks weer zonder maatregelen kunnen, maar dat het nu nog niet is vind ik niet overdreven. Helemaal niet bij heel kwetsbare mensen.

Lughnassadh

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:44

Mocht iemand nog willen klagen over de strategie in Nederland. Mexico wint het glansrijk van Nederland. Een vriendin van mij woont daar als expat en dit is tot nu toe de meest bizarre strategie die ik gelezen heb https://estherinmexico.waarbenjij.nu/re ... strategien .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:32

De afgelopen 48 uur geen Covid19 gerelateerde dode. Ook geen griep :roll:
Wel aan bijna de hele kust van de provincie horeca dicht om 18.00.
De rest 21.30.
Avondklok 22.00.

Alle perspectief is zoek.
Helemáál als je het met het verkeer vergelijkt. En griep.

Toch is iedereen irrationeel bang en daardoor voor van alles incl. dat zinloze vaccinatiepaspoort. ´Als jij je niet laat vaccineren lopen de kwetsbaren meer risico!!´ Euhh... waren die niet als eersten gevaccineerd?!

Maar laten we toch gewoon Brits massatoerime met vage AZ vaccinatie komen. Ook al is het maar 60-65% dekkend áls ze er al 2 binnen 12 weken gehad hebben, kunnen nog steeds besmettelijk zijn maarrrrrr.... met vaccinatepaspoort dus +:)+
Voorbeeldje valse veiligheid door misleidende voorlichting.

Inmiddels zijn we 10 jaar verder met de vaccinatie tegen het papiloma virus. Dat was hier ook in de praktijk ´verplicht´ omdat het in de kinderzorg-prik was opgenomen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:46

Sizzle schreef:
Ik vind het ingewikkeld als er versoepeld kan worden die direct in strijd zijn met de regels.
Ik vind het uiteraard heerlijk dat een groepje bejaarden naar het strand kan na hun inenting maar ergens voelt het krom als de regel nog steeds zegt: max. 2 personen.
Dan wordt het op den duur toch een puinhoop?
Ik zie in mijn hoofd dan een groepje lopen met een bordje erbij: wij zijn ingeent.

Daar is ook geen sprake van :D
Het gaat om in de instelling. Binnen instellingen zijn de regels in NL strenger dan voor mensen buiten instellingen. Er is nu een richtlijn van 1 bezoeker per dag en 2-3 vaste bezoekers per bewoner. Instellingen kunnen zelf nog kiezen nog strengere maatregelen te treffen.
Het advies nu is om dat te veranderen naar 2 bezoekers per dag. Daarnaast wordt de quarantainetijd verkort bij een besmetting naar 5dgn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:48

secricible schreef:
Sizzle schreef:
Ik vind het ingewikkeld als er versoepeld kan worden die direct in strijd zijn met de regels.
Ik vind het uiteraard heerlijk dat een groepje bejaarden naar het strand kan na hun inenting maar ergens voelt het krom als de regel nog steeds zegt: max. 2 personen.
Dan wordt het op den duur toch een puinhoop?
Ik zie in mijn hoofd dan een groepje lopen met een bordje erbij: wij zijn ingeent.

Daar is ook geen sprake van :D
Het gaat om in de instelling. Binnen instellingen zijn de regels in NL strenger dan voor mensen buiten instellingen. Er is nu een richtlijn van 1 bezoeker per dag en 2-3 vaste bezoekers per bewoner. Instellingen kunnen zelf nog kiezen nog strengere maatregelen te treffen.
Het advies nu is om dat te veranderen naar 2 bezoekers per dag. Daarnaast wordt de quarantainetijd verkort bij een besmetting naar 5dgn.

Jij legt het beter uit als ik net deed :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:53

Was die foto van de groep bejaarden op het strand niet in NL dan? Niet dat ik het ze niet gun hoor, van harte zelfs.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:54

Ik dacht dat het in Spanje was?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:55

Sizzle schreef:
Was die foto van de groep bejaarden op het strand niet in NL dan? Niet dat ik het ze niet gun hoor, van harte zelfs.

Geen idee welke foto. Maar dat is dan nog steeds tegen de regels en staat los van de geadviseerde versoepelingen in verpleeghuizen :D

Sodera

Sizzle schreef:

Nee dat was in Spanje bij MoniqueT

HC, ik las bij Diederik Gommers dat er een onderzoek is die de immuniteit bij 5 mln mensen bekeken heeft en die was bij AZ beter dan bij Pfizer als ik het goed onthouden heb.
Ik kan het onderzoek zelf alleen niet vinden.
Laatst bijgewerkt door Sodera op 07-03-21 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Sheran schreef:
Ik dacht dat het in Spanje was?

Ah sorry, vandaar mijn verwarring.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:05

HC, geen doden of gewoon niet gemeld ?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:14

Sodera schreef:
Sizzle schreef:

HC, ik las bij Diederik Gommers dat er een onderzoek is die de immuniteit bij 5 mln mensen bekeken heeft en die was bij AZ beter dan bij Pfizer als ik het goed onthouden heb.

Afbeelding
Dit stond in zijn IG post.

Onderzoek zelf heb ik idd ook niet grvonden, wel een artikel erover in irish times.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:15

Sodera schreef:
Sizzle schreef:

Ik meen ook zoiets gelezen te hebben, maar ik snap niet hoe men daar aan komt. Vooral omdat Pfizer eerst 94% had na 2 prikken en van AZ volgens mij sowieso nog maar 1 prik is gegeven omdat de 2e pas na 3 maanden komt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:48

elnienjo schreef:
Ik meen ook zoiets gelezen te hebben, maar ik snap niet hoe men daar aan komt. Vooral omdat Pfizer eerst 94% had na 2 prikken en van AZ volgens mij sowieso nog maar 1 prik is gegeven omdat de 2e pas na 3 maanden komt.

Ierland heeft überhaupt nog geen 500,000 mensen gevaccineerd; je haalt hier nu de UK en Ierland door elkaar ;-) met je tijdspad.

De Ierse onderzoekers hebben mensen uit allerlei landen onderzocht volgens mij maar kan er dus weinig over vinden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 00:32

Er zijn in deze covid soep ook weer mensen die naar zelf-medicatie grijpen op basis van niet medisch onderbouwde studies: in dit geval ook ivermectine.
Blijkbaar was het al een dusdanig probleem dat de FDA een waarschuwing heeft moeten publiceren

https://www.fda.gov/animal-veterinary/p ... -19-humans

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:16

Gosh, mag ik de wormspuit van de paarden niet op 100 kilo zetten, beetje overdoseren is goed, onder slecht weet ik van de paarden en dan gebruiken? Elke week een keer kan ik er 7 weken mee doen.
Flauw nou, had er net een paar extra ingeslagen....

Dat mensen dat doen :n

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:39

Ik wist dat er mensen zo idioot waren dat ze ivermectine slikten zonder onderbouwing. Maar dat ze wormenspuiten voor dieren gebruiken is wel echt next level...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:52

Ook een soort natuurlijke selectie.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:53

Needje schreef:
Ook een soort natuurlijke selectie.

Oke, hier moest ik wel echt even om lachen _/-\o_ _/-\o_

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:55

secricible schreef:
Ik wist dat er mensen zo idioot waren dat ze ivermectine slikten zonder onderbouwing. Maar dat ze wormenspuiten voor dieren gebruiken is wel echt next level...

Mijn kapster heeft ook een hele voorraad maanden geleden al besteld, via Ali ofzo
:D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:12

Electra63 schreef:
secricible schreef:

Mijn kapster heeft ook een hele voorraad maanden geleden al besteld, via Ali ofzo
:D

Echt? Bizar zeg.

Dat is ook wel wat anders dan vitamines bijslikken in de winter.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:15

In Brazilië loopt het inmiddels echt uit de hand, code zwart is daar al aanwezig. Daar gebeurt dus wat je zonder maatregelen kon verwachten. Gigantisch drama en gevaarlijk voor de bestrijding van Corona wereldwijd .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:16

bigone schreef:
In Brazilië loopt het inmiddels echt uit de hand, code zwart is daar al aanwezig. Daar gebeurt dus wat je zonder maatregelen kon verwachten. Gigantisch drama en gevaarlijk voor de bestrijding van Corona wereldwijd .

Afschuwelijk wat daar gebeurt ja. Je begrijpt niet hoe mensen kunnen blijven ontkennen met dat soort voorbeelden...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:31

Inderdaad, een president die zegt dat je niet over de doden moet jammeren terwijl hij niets meer doet aan virusbestrijding. Hij weigert vaccins in te kopen ( behalve van 1 soort en veel te weinig) en er is geen steun meer voor mensen. En hij vertelt nog steeds dat ze maar middelen moeten slikken die niet helpen. Enkele leiders van een aantal regio’s proberen wel wat maar het is dweilen met de kraan open. Terwijl daar de mogelijkheid is om miljoenen vaccinaties per week te zetten. Voor zolang het nog duurt want de gezondheidszorg is compleet ingestort.
Trump was een rare gast maar Bolsenaro slaat alles.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:35

Wij horen vanuit brazilie zelf toch regelmatig berichten. Wonen een paar bekenden van mijn vaste contact. Die woonden eerst in Manaus maar zijn inmiddels gevlucht naar verder de binnenlanden in. Vreselijk daar