Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:03

rien10 schreef:
Dochter heeft een loei scherpe scheermachine voor haar pony.

Zal ik?

_/-\o_ _/-\o_

BigOne

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:06

Kun je beter nu doen Rien10, ben je weer toonbaar wanneer je onder de mensen mag komen :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:07

Als ik alleen zou wonen had ik t drie weken geleden al gedaan. Maar man en kinderen gillen steeds Neee!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:09

Joh gewoon beginnen :j Bij voorkeur met een lekkere diepe baan recht in het midden :')

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:10

Mijn ouders zochten ook een tondeuse, ik had ze die van mijn pony al aangeboden. ;) Anders is zo'n elektrische heggenschaar misschien ook een optie.

Zelf knip ik meestal zelf mijn haren, ga al jaren maar heel af en toe naar de kapper. Blijkt nu ineens handig te zijn om zelfvoorzienend te zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:11

Mijn handen jeuken ook om er zelf iets aan te doen. Maar mijn verstand zegt nee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:13

Dit is toch gewoon het ultieme excuus om het een keer zelf te proberen? Wie weet bevalt het zo goed dat het een mooie besparing op gaat leveren :))

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:14

Scum schreef:
Ik denk al wekenlang dat Rutte toch een kapper heeft. Het haar is nog net zo kort als eerst. Of hij zit met een YouTube filmpje voor de spiegel het zelf te doen. Want zelfs met heel veel gel krijg je toch dat het in de nek te lang wordt.

Hebben jullie onze koning gezien...die gaat niet naar de kapper hoor. Zelfs de baard zag er gister wild uit :D

Hier ook korte coupe. Moest gister eigenlijk naar de kapper en dan is het eigenlijk al 2 weken te lang.
Het valt inmiddels stijl naar beneden met een scheiding. En aan de zijkant staan puntjes opzij.

Ik kan er helemaal niks mee. Met gel en haarlak ziet het eruit alsof het 6weken niet gewassen is.

Dus 3 opties: petje/haarband, nat maken heeeel veel gel en haarlak zodat het strak achterover blijft of de tondeuse -O- en een sugar lee hooper kapsel.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:15

Astorga schreef:
Mijn ouders zochten ook een tondeuse, ik had ze die van mijn pony al aangeboden. ;) Anders is zo'n elektrische heggenschaar misschien ook een optie.

Zelf knip ik meestal zelf mijn haren, ga al jaren maar heel af en toe naar de kapper. Blijkt nu ineens handig te zijn om zelfvoorzienend te zijn.

Ben je gelijk gescapleert...hoef je nooit meer naar de kapper :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:16

Wil eigenlijk ook het een keer zelf blonderen. Maar ik heb altijd highlights (en al heel lang daardoor is het eigenlijk helemaal blond, alleen boven niet ‘helemaal’) dus ben bang dat ik het permanent verneuk :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:17

pmarena schreef:
Joh gewoon beginnen :j Bij voorkeur met een lekkere diepe baan recht in het midden :')

Ok. Jij bent maf. Maar gezellig maf. Ha ha.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:19

Mijn kapper verkoopt nu uitgroeisets, gelukkig. En met lang haar kom je wel weg met een tijdje niet knippen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:19

Een klein, bemoedigend bericht van de GPD.
Bron: het farmaceutische bedrijf Pharming.
...in het kader van 'compassionate use' is nu 5x in Basel het middel ruconest gebruikt.
Het is ontwikkeld tegen acute aanvallen van een erfelijke zwellingsziekte, en werd ingezet bij corona patiënten bij wie hydroxchloroquine en lopinavir niet werkten.
Alle 5 patiënten knapten op volgens de farmaceut.

....in Basel wordt nu een wetenschappelijke studie met 150 patiënten gepland.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:20

sureido schreef:
Wil eigenlijk ook het een keer zelf blonderen. Maar ik heb altijd highlights (en al heel lang daardoor is het eigenlijk helemaal blond, alleen boven niet ‘helemaal’) dus ben bang dat ik het permanent verneuk :+

Heb je geen handig iemand in huis die dat kan doen voor je?
Hier heb ik mijn moeder gevraagd. Ik had folietjes gescheurd. Mijn moeder heeft plukjes haar gepakt en ingesmeerd met verf, folietje erom en klaar. Is best mooi geworden. Steeds een dun laagje pakken wat je niet verft dus om en om, net als bij de kapper. Kwestie van goed afkijken.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:22

Voor de mensen met krullen: jullie kunnen de Unicorn methode gebruiken. Je doet je natte haar naar voren kammen en vast in een staart op je voorhoofd. Dan bepaal je hoeveel je eraf wil halen. Je kan dan nog een tweede elastiekje gebruiken voor waar je wil knippen, maar ik doe het altijd gewoon met mijn vingers. Je knipt dan recht af en knipt het daarna nog wat in (met de punt van je schaar inknippen). Op YouTube staan ook wat filmpjes. Deze methode hoort/past bij de CG methode voor krullenkoppies. Ik knip mijn haar al een paar jaar nu zo, en ga daarnaast 1 of 2 keer per jaar naar de kapper. Doordat je krullen hebt zie je het niet (mits je natuurlijk niet onwijs scheef knipt) als er ergens wat scheef is gegaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:24

SusanH schreef:
Mijn handen jeuken ook om er zelf iets aan te doen. Maar mijn verstand zegt nee.

Ik heb/had een pony.... Niet zo'n beest op 4 benen.
Maar een pony dus… Een wilde pony ook, niet zo braaf recht zeg maar.
Ik dacht dat ik daar zelf wel even wat vanaf kon halen… Hele model er uit.

Dus nu moettie achterover, en piepen de grijze haren er weer uit. Heb ik gelukkig niet veel van, maar met dit mooie weer schittert het zo. En zelf verven wordt het haar niet mooier van. :(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:27

Ik heb een keer een bloempot model geknipt bij mijn dochter. Ze was toen 2 of 3. Als je die foto's ziet... man man. Wat een ellende.

Ik ben gelukkig dat ik mijn haar niet verf. Grijs? Ja, dat ben ik aan het worden. Nou ja, dat past bij mijn leeftijd zeg ik dan maar.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:29

ik heb gisteren de tondeuse uit het stof gehaald en over het hoofd van mijn man getrokken, wel met opzetstukje 6 ofzo, dan is ie volgende week weer toonbaar :+

Mijn vader gebruikte vroeger een bloempot om mijn haar te knippen, ik heb nog steeds een kapperstrauma......
Ik laat het maar weer groeien nu, had in januari al naar de kapper gemoeten, maar had het te druk op mijn werk toen, geen tijd dus

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:32

rien10 schreef:

Zal ik?

Zit er geen opzetkam bij? Of is die eventueel te verkrijgen bij de tondeuse? Met een flinke opzetkam van een paar cm hoef je het niet te millimeteren, maar kan je het wel wat in toom houden, misschien?

En anders is dit een goed moment om er, voor de pony uiteraard O:) , een opscheermachine/hondentondeuse met opzetkammen bij te kopen?

Suzanne F.

Ik knip mijn haar ook zelf met de unicorn methode. Het haar van mijn dochter knip ik ook maar dan op de echte manier met opdelen in 3 lagen en elke keer een laag knippen, gewoon een paar centimeter eraf. Meer dan recht knippen is het niet, niks moeilijks aan.

_Penotti

Mijn man scheer ik al jaren zelf, die ziet er dan nu ook nog wel toonbaar uit :)
Maar om dat nu bij mezelf te doen vind ik nog wel erg kort.
Dan liever een staartje kunnen gaan doen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:45

Eleeke schreef:
LadyMadonna schreef:
Moet nog ff een ei leggen....
Gister na de persconferentie belde mijn vader vrij snel, dat ik nog niet open mocht (joh...)
Ik reageerde vrij emotioneel dat ik het ook ff niet meer wist...
Ja, zegt ie, en met jou zovele!

Ja pa, dat weet ik ook wel, maar ik ben je dochter!

Pff, ik ga normaal heel goed met mn vader, maar deze schoot echt even verkeerd -:(-

Kan ik me zo voorstellen. Je houdt je al groot en je toont begrip dan wil je bij je vader gewoon even 'uit kunnen huilen'. Even iemand die het naar voor jou vindt in plaats van voor de hele beroeps groep. Want het is gewoon super k*'t.
Heeft niets met begrip voor de situatie te maken.
Sterkte

Of het zinnetje: ja maar je krijgt toch betaald?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:49

rien10 schreef:

Zal ik?

Dat werkt super kan ik je vertellen _O- _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:56

rien10 schreef:
Ik heb een keer een bloempot model geknipt bij mijn dochter. Ze was toen 2 of 3. Als je die foto's ziet... man man. Wat een ellende.

Ik ben gelukkig dat ik mijn haar niet verf. Grijs? Ja, dat ben ik aan het worden. Nou ja, dat past bij mijn leeftijd zeg ik dan maar.

Ik ben 29 en nog alleen… :')

Het past niet bij mijn leeftijd :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:56

Suzanne F. schreef:
sureido schreef:

Heb je geen handig iemand in huis die dat kan doen voor je?
Hier heb ik mijn moeder gevraagd. Ik had folietjes gescheurd. Mijn moeder heeft plukjes haar gepakt en ingesmeerd met verf, folietje erom en klaar. Is best mooi geworden. Steeds een dun laagje pakken wat je niet verft dus om en om, net als bij de kapper. Kwestie van goed afkijken.

Welke verf heb je ervoor gebruikt? Klinkt opzich wel makkelijk. Als ik het bij de kapper zie. Maar vgm is er best snel kans op doorlekken/zebra strepen toch?