Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:55

BloemBloem schreef:
Ik had nu ook graag of met Hemelvaart of Pinksteren wat leuks in NL willen
boeken, maar ik vind de prijzen echt schandalig te noemen....

Ben echt de beroerdste niet, steun al onze lokale ondernemers, maar zoveel geld
voor een weekend in een bungalow waar je niks kan, dat doe ik echt niet ...

Dat is een voorproefje voor de rest van het jaar ben ik bang.
Ik wilde eerst ook het Hemelvaartweekend weg, omdat ik dan echt lang vrij ben, maar heb toch maar bewust een ander weekendje in juni geboekt. Dan is het ook meteen wat rustiger hoop ik.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:01

elnienjo schreef:
BloemBloem schreef:

Maar waarom kies je dan uberhaupt feestdagen uit voor zoiets? Dat zijn normaal al de drukte en duurste periodes.

Omdat ik dan misschien vrij ben :D :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:03

Hemelvaart en Pinksteren zijn toch altijd al een stuk duurder geweest?

Nog een vraagje, wellicht dat de in duitsland wonende bokkers mij kunnen helpen. Hoe zit het met de regels in Beieren? Heb wel een site gevonden maar die vind ik mega-ingewikkeld om te volgen en vooral....duits. :')
Mijn schoonouders hadden een appartement geboekt voor een week vanaf 18 juni, en vanuit het appartement wordt gezegd dat ze gewoon kunnen komen. Nu zijn ze 70+, en wij zien dat eigenlijk helemaal niet zo zitten, zeker ook omdat ze beiden nogal wat kwaaltjes hebben en daardoor nog meer risico lopen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:06

Marie_Anne schreef:
BloemBloem schreef:

Dat is een voorproefje voor de rest van het jaar ben ik bang.
Ik wilde eerst ook het Hemelvaartweekend weg, omdat ik dan echt lang vrij ben, maar heb toch maar bewust een ander weekendje in juni geboekt. Dan is het ook meteen wat rustiger hoop ik.

Ook de "normale" weekenden vind ik toch echt ook
nog steeds behoorlijk prijzig :)

Goof

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:07

Ik heb in mijn zoektocht naar een huisje voor komende zomer ook suf gezocht en de meest belachelijke prijzen langs zien komen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:09

Wij hebben een huisje in ZuidLimbabwe voor een zeer schappelijke prijs. Wel een park zonder luxe faciliteiten als zwembad enzo

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:12

Goof schreef:
Ik heb in mijn zoektocht naar een huisje voor komende zomer ook suf gezocht en de meest belachelijke prijzen langs zien komen.

Nou dat ... echt ik begin daar gewoon niet aan. Moet wel bekennen
dat ik het ook maar met buitenlandse ( all inclusive ) vakanties aan
het vergelijken ben, en dat is ook niet helemaal eerlijk, maar wel veel
voordeliger :+

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:14

Neonlight schreef:

Nog een vraagje, wellicht dat de in duitsland wonende bokkers mij kunnen helpen. Hoe zit het met de regels in Beieren? Heb wel een site gevonden maar die vind ik mega-ingewikkeld om te volgen en vooral....duits. :')
Mijn schoonouders hadden een appartement geboekt voor een week vanaf 18 juni, en vanuit het appartement wordt gezegd dat ze gewoon kunnen komen. Nu zijn ze 70+, en wij zien dat eigenlijk helemaal niet zo zitten, zeker ook omdat ze beiden nogal wat kwaaltjes hebben en daardoor nog meer risico lopen.

Ik zou dat persoonlijk dan niet doen.
Helemaal omdat ze in de risicogroep vallen en al wat kwalen hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:21

Neonlight schreef:

Heeft de ANWB geen info?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:21

Dat mogen de schoonouders toch zelf bepalen of ze dat wel/niet durven?
Ik zou echt niet mijn ouders of schoonouders die bij volle verstand zijn gaan vertellen wat ze van mij wel/niet mogen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:23

Keet schreef:
Wij hebben een huisje in ZuidLimbabwe voor een zeer schappelijke prijs. Wel een park zonder luxe faciliteiten als zwembad enzo

Dat is natuurlijk een andere discussie, kan bij niemand in de portemonnee
kijken, maar wat vind jij schappelijk?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:27

Schoonouders komen uit het noorden van het land, ondervinden nu niets van Corona, en hebben niet door hoe het in getroffen gebieden is. Schoonmoeder heeft alleen contact opgenomen met het appartement, en die beweren dat ze gewoon kunnen komen. Zij twijfelt eraan, maar weet niet hoe het allemaal zit. Zij weet niet hoe ze moet internetten en waar ze de informatie vandaan moet halen, behalve als bij de bron, het appartement.
Schoonvader is al niet bij volle verstand. :+

En eigenlijk willen ze ook niet gaan, maar ze moeten wel goede informatie hebben voor te annuleren dat ze geen geld kwijt zijn.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:28

Neonlight schreef:

Er is nog niet zo ver vooruit gekeken. Vanaf 18 mei mag de gastronomie weer openen, maar alleen de terrassen e.d. (denk aan een Biergarten). Vanaf 25 mei mag ook weer binnen gezeten worden. Het is mogelijk dat vanaf 30 mei de hotels, vakantiehuizen en campings weer open gaan, tegelijk met andere toeristische plekken (vrijetijdsparken, kastelen en boottochten). Dit staat echter nog niet vast en er zijn strenge regels verbonden aan het openen van de hotels:

- Geen opening van voorzieningen voor algemeen gebruik in het hotel, denk hierbij aan wellness en zwembaden.
- Verplichte regels omtrent hygiëne, zoals ze ook gelden in de gastronomie
- Verzorging alleen met het inachtnemen van afstand en met beperkte toegang (dus veel minder mensen bij het ontbijtbuffet)

Zie overigens de tweede link voor de info in het Engels.

https://www.bayern.by/informationen-coronavirus/
https://www.bavaria.by/information-coronavirus/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:43

Wanneer je schoonmoeder twijfelt en je schoonvader ze niet altijd op een rijtje heeft zou ik alles er aan doen dat ze niet gaan. Want nu merken ze niets van Corona maar dat houd misschien ook in dat schoonma straks schoonpa continu in de gaten moet houden .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:50

Dank je voor de linkjes!
Ik had zelf https://www.gesetze-bayern.de/Content/D ... eSupport=1 ook al gevonden, maar daar stond niet in wanneer er versoepelingen waren. Dus sowieso wachten tot 1 juni.

Bigone, dat dus. Schoonmoeder moet schoonvader constant in de gaten houden. Hij doet zijn best, maar vergeet alle maatregelen gewoon weer. Gevolg van een hersenbloeding 25 jaar geleden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:59

Neonlight schreef:
Dank je voor de linkjes!
Ik had zelf https://www.gesetze-bayern.de/Content/D ... eSupport=1 ook al gevonden, maar daar stond niet in wanneer er versoepelingen waren. Dus sowieso wachten tot 1 juni.

Bigone, dat dus. Schoonmoeder moet schoonvader constant in de gaten houden. Hij doet zijn best, maar vergeet alle maatregelen gewoon weer. Gevolg van een hersenbloeding 25 jaar geleden.

Daar staat in Teil 5, §14 dat hotelovernachtingen voor toeristische doeleinden niet zijn toegestaan. Wat op het moment ook nog zo is, maar aangezien het om de Vierte Bayerische Infektionsschutzmaßnahmenverordnung gaat, kijkt het niet naar de toekomst.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:05

Voor Zeeland geven ze alleen zaterdag een beetje regen op.
Daarbij heeft Zeeland de meeste zonuren per jaar ;)
En stikt het van de campings

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:17

Keet schreef:

Ik ben inmiddels voorzien, maar ik zocht idd geen enkele luxe en vooral geen park. Dus huisje, tuin, bed en douche.
De prijzen die mensen vragen voor een simpel onderkomen zijn belachelijk.
Maar goed, ik ben voorzien en ben komende zomer lekker 2 weken toerist in eigen land.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:22

Electra63 schreef:

Kaatsheuvel ligt nog steeds niet in Zeeland ~~}>

Hier in Ossendrecht ook beter weer voorspeld dan verder landinwaarts..

We zullen wel zien.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:59

mvdende schreef:
Electra63 schreef:

We zullen wel zien.

Nog steeds niet?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:12

mvdende schreef:
Electra63 schreef:

We zullen wel zien.

Daarom, je had Zeeland moeten kiezen {:}

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:19

Mijn vriend en ik hebben onze mini vakantie geannuleerd naar Frankrijk, we zouden daar 4 dagen blijven en dan door naar Italië. Italië hebben we nog niet geannuleerd, omdat dat een maand voor aankomt nog kan..

Op dit moment zit ik een weekje heerlijk alleen op de Veluwe. Wij hebben ons eigen vakantiehuis en deze week was nog vrij.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:41

Wij zouden in april naar Tenerife gaan, daar een voucher voor gekregen maar paar weken geleden toch vanuit de organisatie bericht dat we het volledige bedrag terug krijgen ipv de voucher *\o/* had niet gehoeven maar stiekem toch wel fijn om zon bedrag op mijn eigen rekening te hebben ipv bij de reisorganisatie.

Nu hebben we een weekje in juli in de Achterhoek geboekt op een kampeerboerderij met een paar vakantiehuisjes. Geen zwembad maar volop speelgelegenheid voor de kinderen dus uiteindelijk ook prima en goed betaalbaar, ongeveer de helft van wat je voor een weekje Centerparcs betaalt in die periode. En vermoedelijk leuker, als je toch geen gebruik kan maken van de CP faciliteiten. Nu alleen duimen voor beetje droog weer :))

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:30

Zonde Ingrid. Maar wel fijn je geld terug!

Misschien is dit wel wat voor de kampeerliefhebbers die naar Drenthe willen. Zit op t terrein waar eerder Rijmaaran zat. Ziet er erg leuk uit en er zijn plaatsen met privé sanitair. Gaat binnenkort open.
https://www.aagjeshoeve.nl/

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:00

Dat ziet er heel mooi uit! Mooie omgeving ook daar, we gaan daar regelmatig heen. Wel hebben we al een vast overnachtingsadres dus voor ons zal het 'm niet gaan worden, maar de omgeving (zeker als je van wandelen en fietsen houdt) kan ik heel erg aanbevelen!