Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:45

Supergevaarlijk ja. Dit zijn mensen die vaak ook niet zien dat er nog iemand achter hen rijdt en die ook geen rekening houden met de snelheid van die persoon en het invoegen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:34

Oof, heel gevaarlijk. :oo

Wat mij nu opvalt zijn de hoeveelheid mensen die met beslagen ramen rijden. Je ziet er niets doorheen toch als je opschuift op de snelweg bijvoorbeeld?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:39

Nayomie schreef:

Wat mij nu opvalt zijn de hoeveelheid mensen die met beslagen ramen rijden. Je ziet er niets doorheen toch als je opschuift op de snelweg bijvoorbeeld?

Ik maak mijn auto helemaal schoon, maar tijdens het rijden beslaat het toch weer. Of als ik ventilatoren zachter zet. Doe het dus niet bewust, maar gebeurt wel.

Hier vanavond achter iemand die op rotondes nog geen 20km/h reed, toen te hard bij wegwerkzaamheden en het stuk daarna waar je weer 80 mag 50 ging rijden. Einde van de weg in de bocht keihard op de rem, 30 rijden en 2e bocht ineens weer gas :7 ik ben er daarna maar snel langs gegaan. Geen idee waar diegene mee bezig was, leek gewoon autorijden maar dan wel heel slecht en gevaarlijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:58

Ik was vandaag zelf de ergernis vrees ik.
Reed op scootmobiel en wilde oversteken en dan kruis je een fietspad.
Goed naar links kijken lukte niet ivm laagstaande zon. Ook was de weg opgebroken en was het rommelig. Ik reed dus bijna tegen een fietser aan.
Heb mijn excuses aangeboden.

In Zwitserland is een kind aangereden vanwege beslagen/ijs op de ramen.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:31

Beslagen ramen idd!

Vanmorgen 6.55u eentje voor mij met alarm lichten en al in een slakke gangetje het kruispunt over richting de trambrug. Helemaal beslagen ramen. Die zag geen hand voor ogen. En dan toch gaan rijden.

Ik wacht liever even tot mijn auto droog trekt. Eer ik ga rijden.

Nou heb ik minder beslagen ramen in de enkel cabine caddy dan in de dubbel cabine transporter.

Vanmorgen ook moeten krabben :brr:

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:47

Wat ik altijd doe als ik een langzame invoeger of vrachtwagen voor me heb, is bewust afstand houden zodat je zelf wel met flink gas in kunt voegen en als het links past direct er langs.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:48

MyWishMax schreef:
Nayomie schreef:

Ik maak mijn auto helemaal schoon, maar tijdens het rijden beslaat het toch weer. Of als ik ventilatoren zachter zet. Doe het dus niet bewust, maar gebeurt wel.

Hier vanavond achter iemand die op rotondes nog geen 20km/h reed, toen te hard bij wegwerkzaamheden en het stuk daarna waar je weer 80 mag 50 ging rijden. Einde van de weg in de bocht keihard op de rem, 30 rijden en 2e bocht ineens weer gas :7 ik ben er daarna maar snel langs gegaan. Geen idee waar diegene mee bezig was, leek gewoon autorijden maar dan wel heel slecht en gevaarlijk.

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, ik ben namelijk met rijlessen en onze eigen auto gewend dat er ventilatie bij de ruiten aangezet kan worden om het beslaan van ramen te voorkomen. Hebben alle auto's dat of is dat een luxe functie? Bedoel het zeker niet verkeerd, echt uit interesse, ik ken namelijk niet anders dan dar die functie erin zit. :P

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:51

Je kunt ook de airco aan doen dan zijn je ruiten zo weer goed en niet met beslagen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:56

Heb ik inderdaad ook eens gehad, reed weg bij werk om naar huis te gaan. Ruiten waren op dat moment schoon. Ben onderweg en ineens beslaat mij de hele boel... Zicht: nagenoeg 0. Heb hem de dichtstbijzijnde parking op gestuurd en stilgezet. Airco aan en toen was er snel weer zicht. Dus ik zeg ook: airco!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:12

Het ligt blijkbaar ook aan de auto, bij onze vorige auto waren de ramen nooit beslagen, bij deze trekken ze onderweg om de haverklap dicht. Gelukkig zit er een goeie blower in.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:23

SdaphneS schreef:
Je kunt ook de airco aan doen dan zijn je ruiten zo weer goed en niet met beslagen.

Nee hoor. Airco altijd aan en schoonmaken thuis, maar afgelopen anderhalve week tijdens het rijden weer beslaan, zelfs op hardste stand.
Ook omdat de standen onhandig zijn. Ik kan hem op voorruit zetten, maar dan staat die niet op zijruiten. Nu is het ook een oudje en 95% van de tijd nergens last van, afgelopen dagen dus wel helaas.

Het wisselt ook echt per auto, maar zo simpel als airco aanzetten is het niet bij elke auto.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 01:00

Kleinere auto’s hebben eerder last van beslagen ramen ( onderweg) als grotere luxere wagens.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:13

Fitzroy schreef:
Wat ik altijd doe als ik een langzame invoeger of vrachtwagen voor me heb, is bewust afstand houden zodat je zelf wel met flink gas in kunt voegen en als het links past direct er langs.

Of, zodra de trage ingevoegd is, er rechts via de invoegstrook langs en ervoor invoegen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 11:22

Goof schreef:
Fitzroy schreef:

Of, zodra de trage ingevoegd is, er rechts via de invoegstrook langs en ervoor invoegen.

Inderdaad afhankelijk van of ik weet hoe lang de invoegstrook is en spitstijd op de weg, bepaal ik wat ik doe.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:51

Sorry, maar rechts inhalen op de invoegstrook? Waarom?!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:54

Marocje schreef:

Dat mag gewoon. Enige geval waarin dit niet mag is als er geen vluchtstrook rechts ligt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 12:09

Marocje schreef:

Eh hoezo niet?

Je rijd beide op de invoegstrook, de langzame voegt in en jij geeft gas bij haalt daarbij de langzame in en voegt daarna in.
Wat is daar mis mee?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:15

Ineke2 schreef:
Kleinere auto’s hebben eerder last van beslagen ramen ( onderweg) als grotere luxere wagens.

ik heb een dikke Volvo XC60 met alle toeters en bellen die je kan bedenken aan luxe, maar de ramen beslaan nog steeds onderweg :+ Uitzondering op de regel zeker

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:20

Marocje schreef:

Simpel; om snelheid te maken voor het invoegen.
Op veel plekken waar ik rijd zijn de invoegstroken direct ook uitvoegstroken en je mag dus gewoon rechts passeren.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:30

Bij de A13 toerit IKEA is de invoeg strook wezenlijk niet zo heel lang.

Ik hou voldoende afstand. Maar je ziet zulke slome automobilisten vaak ook twijfelen wanneer in te voegen.

Ik ga dan liever direct als dat kan invoegen tempo omhoog en naar de midden baan er links om heen.
Dan er nog rechts langs te schieten en op de vluchtstrook te geraken.

Deze automobilisten zijn vaak onzeker over hun rijden daar wil ik liever geen paniek of schrik reactie bij veroorzaken. Zo iemand heeft dan echt niet door dat ik er dan nog rechts voorbij zou gaan.

Heb het gehad op de A4 slome automobilist voegt vertwijfeld in. Ik moest rechtdoor. De invoeg strook is mede ook de uitvoegstrook richting Delft en Ypenburg.
Zij de snelweg op en ik wil er dus rechts langs kwam ze mooi weer terug zeilen.

Krijg echt zweet handjes van dergelijk rijgedrag van mede weg gebruikers.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:00

Het spreekt voor zich (lijkt me) dat ik bij een korte invoegstrook niet rechts passeer en dat ik al helemaal niet op een vluchtstrook beland. In de praktijk zal ik vaker direct 2 banen naar links schuiven om in te halen dan dat ik rechts passeer. Maar het is wel degelijk een optie.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 13:04

Morrie schreef:
Ineke2 schreef:

ik heb een dikke Volvo XC60 met alle toeters en bellen die je kan bedenken aan luxe, maar de ramen beslaan nog steeds onderweg :+ Uitzondering op de regel zeker

Dat is wel bijzonder ja :')
Ik heb nu een toyota auris en in tegenstelling tot al mijn ( kleinere) voorgangers heb ik hier echt heel veel minder last van *\o/*

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:27

Niet zozeer in het verkeer, maar het programma de slechtste chauffeur... HOE kunnen deze mensen een rijbeweijs hebben en zichzelf op de openbare weg mogen begeven.... HOE...????

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:32

Beslagen ramen zie ik in alle soorten en vormen van auto's.

Iris, ja vraag ik me ook af. En dan zelfs nog bij hoog en laag roepen dat ze veilig rijden. :+

Ik ben trouwens wel een beetje trots op mezelf, ik heb afgelopen jaar +- 20.000 km gereden. Heb daarin best veel geleerd, ook mede met dit topic weer allerlei dingen geleerd. Dingen waar je soms zelf niet bij stil staat. :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:39

Nayomie schreef:
Beslagen ramen zie ik in alle soorten en vormen van auto's.

Iris, ja vraag ik me ook af. En dan zelfs nog bij hoog en laag roepen dat ze veilig rijden. :+

Ik ben trouwens wel een beetje trots op mezelf, ik heb afgelopen jaar +- 20.000 km gereden. Heb daarin best veel geleerd, ook mede met dit topic weer allerlei dingen geleerd. Dingen waar je soms zelf niet bij stil staat. :j

Inderdaad. Ze zijn oprecht verbaasd dat ze in het programma zitten en denken zelf dat ze echt hele goede chauffeurs zijn :+