Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:58

MissMarije schreef:
Sheehan schreef:

Ik hoop dat je inziet dat je mensen hier heel erg mee kwetst. Doe is wat research en verbreed je kennis. Zal je niet misstaan ;)

Ik denk dat ze bedoelt dat wanneer je geboren wordt, je lichamelijk gezien gewoon een man of vrouw bent, ongeacht wat je voelt.
En dat is ook gewoon zo.

Dit ja. Je hebt een penis of een vagina (of je moet hermafrodiet zijn) dus je bent biologisch gewoon het een of het ander.

Whale

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 18:12

Genderneutraal heeft dan ook niks te maken met het biologische geslacht van een persoon.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 18:30

Dat mensen altijd zeggen mijn kind is 23 maanden (bijvoorbeeld). Zo irritant.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 18:47

DezeNaam schreef:
Maar als je het anders bekijkt... Die extra labels zorgen net voor extra stereotypering. Pansexuelen zijn ‘niet aangetrokken tot geslacht maar tot persoon’. Wat zijn bisexuelen dan? Mensen zonder persoonlijkheid?

Vreemde redenering. Ik ben op mijn vriend gevallen om zijn karakter. Wat zijn alle andere mannen dan, mensen zonder karakter? Kom op........ Ik val ook op mensen om hoe ze zijn, en looks hebben daar iets mee te maken, maar in mijn geval zijn het altijd mannen. En dat maakt me dan heteroseksueel, maar panseksueel betekent gewoon dat je trans niet uitsluit omdat je echt op iemands persoon valt.

Hoezo zorgt dat voor extra stereotypering? Dat is ook maar net hoe je ermee omgaat. Zorgt het label 'vrouw' of 'man' voor extra stereotypering, of is dat gewoon iets wat we zelf doen? Aan het eind van de dag is het gewoon een mens, met alle trekken en nukken die daar bij horen.

DezeNaam schreef:
Daarom snap ik ook niet hoe jij kan zeggen ‘ik snap er niet veel van maar ik accepteer het’. Je weet niet eens wat je accepteerd?

Dat is niet wat ik heb gezegd. Wat ik zei was:
Avalanche81 schreef:
En heel eerlijk: ik snap alle labels ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ik er een probleem mee heb, alleen snap ik het gewoon af en toe niet helemaal meer. Maar ik vind dat prima, het is tenslotte ook niet mijn taak om het allemaal te snappen, het is wel mijn taak om een ander lief te hebben als mezelf, hoe die ander er ook uitziet of zich identificeert.

Ik weet echt prima wat ik accepteer, en ik accepteer deze nonsens niet van je. Doe normaal, ik praat tegen jou ook als een volwassen mens, en ik trek ook niet in twijfel of jij wel weet waar je het over hebt. Datzelfde respect verwacht ik ook van jou.

DezeNaam schreef:
Mensen die poly zijn krijgen ook veel onbegrip, moet dat dan ook maar bij de LGBT? Waarom denk je dat de pedo’s zichzelf plots uitnodigden voor de pride ik Amsterdam?

Are you kidding me? Heb je het stuk over consent gewoon helemaal gemist of voor het gemak maar even niet gelezen, want het komt je in dit geval niet uit? Hoe in hemelsnaam past kindermisbruik en mishandeling in dit rijtje? Belachelijk.

DezeNaam schreef:
En er hier zelfs op Bokt iemand zei ‘Ze voegen er toch altijd letters aan toe dus waarom zouden zij er niet bij mogen?’

Die Bokker kreeg ook behoorlijk wat over zich heen.......

DezeNaam schreef:
homoseksuelen zijn zelf al ‘anders’ en ‘raar’ in sommige mensen hun ogen dus zij zullen iedereen die ook anders is zomaar accepteren. Ofja, we worden eigenlijk zelfs geacht om iedereen met open armen te ontvangen zonder kritiek of we zijn zelf bekrompen.
Zo werkt het niet.

En dat is behoorlijk hypocriet in mijn ogen. Als je zelf acceptatie wilt voor jouw levensstijl, en openheid van mensen, wees dan ook open naar een ander. En ik vind er een groot gebrek aan empathie uit spreken. Jij weet hoe het is om niet geaccepteerd te worden zoals je bent, jij weet hoe ongemakkelijk en naar dat is, en vervolgens laat je je wel zo uit over anderen???
En begrijp me goed: ik heb er totaal geen probleem mee dat jij op vrouwen valt. Waar ik wel een probleem mee heb is je bekrompen houding naar wat jij niet begrijpt, wat jij niet kunt plaatsen, en dus accepteer je het niet. En dat was mijn eerdere punt: ik hoef niet te snappen hoe het allemaal zit, om iemand als mens met al zijn of haar dingen te accepteren zoals die is. En wie weet voelt dat soms wat oncomfortabel. Daar kom ik dan wel weer overheen. Ik denk zo dat mensen wiens identiteit en seksualiteit niet geaccepteerd wordt, zich een stuk meer oncomfortabel voelen dan ik.

DezeNaam schreef:
Avalanche, jij was toch zo tegen zelfdiagnose en er te veel dingen over opzoeken? Dat is precies wat deze mensen doen. Misschien niet op dezelfde manier, maar gek maken sommigen zichzelf er zeker mee...
Ik vind het dan ook nogal wat dat jij zegt dat je vindt dat ‘ze’ (wie zijn ze?) er zoveel letters aan mogen toevoegen als ze willen, dat dat ‘super’ is. Ik kan fout zitten, maar volgens mij ben jij gewoon hetero en cis? (Misschien dan weer hypocriet van mijn kant aangezien ik ook commentaar heb op ‘demiboys’ terwijl ik zelf ook cis ben maar hé.)

Ten eerste: ik vind acceptatie willen voor je eigen seksuele voorkeur, maar dan vervolgens niet de identiteiten van een ander accepteren bijzonder hypocriet. Als jij wilt kunnen daten naar je eigen voorkeur, mag een ander dat ook.

Wat betreft diagnoses: volgens mij is homoseksualiteit, biseksualiteit, trans zijn, weet ik wat al geen stoornis. Dus heeft imo geen donder met zelf-diagnose te maken. Vrouw zijn voor mij is ook geen stoornis, en ik heb geen psych nodig om te weten dat ik een vrouw ben en me ook zo voel. Ik denk dat iemand die trans is daar ook niemand voor nodig heeft, vervolgens wel om een transitie door te maken, moest iemand dat willen. Mijn zegen hebben ze.

DezeNaam schreef:
Ik kan fout zitten, maar volgens mij ben jij gewoon hetero en cis?

En wat is je punt daarmee? Verandert dat iets? Moet ik opeens een bekrompen, close-minded houding hebben en conservatief worden omdat ik hetero ben en cis? Ik dank u vriendelijk, daar doe ik niet aan mee.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 18:50

Aranel schreef:
Avalanche81 schreef:
Oh gij genie. Werkelijk....... er is een enorm overschot. Dat is het punt.

Nou.. een grote maat brave, voor de wagen beleerde Shet, ik moet 'm nog tegen komen!.
Daar is écht wel een markt voor hoor!

Wij hebben er een :D
(ik denk alleen niet dat mijn vriend haar wil verkopen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 18:51

Zo. _/-\o_

Wie daar nog iets negatiefs uit kan halen is echt dringend zoekende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:10

Mijn niet zo populaire mening is dat ik vaak moe word van het gezeik op mensen en hoe het vroeger was.. Vooral de ouderen die oordelen over dat diegene echt wel kan werken want hij was ook de tuin aan het doen, of diegene heeft dit echt niet, dat zegt ie alleen maar.. Dat er vroeger minder snel gezegd werd dat iemand iets had komt ook omdat het toen nog meer een taboe was denk ik, en mensen toch vaak de houding hebben van niet zeuren maar werken.
Ik vraag me dan af wie zij zijn om te vinden/zeggen dat iets niet waar is terwijl ze geen idee hebben hoe iets precies zit, waar iemand mee moet dealen en wat voor behandeling diegene heeft. Ik merk het zelf af en toe met mijn migraine, wat dat betreft zijn er ook mensen die zeggen dat ze wel eens hoofdpijn hebben en je dan maar een paracetamol moet nemen. Mede daardoor ben ik denk een beetje tegen het gezeik op anderen geworden denk ik, leef en laat leven, en als jij denkt dat het allemaal wel meevalt houd het dan lekker bij jezelf.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:28

Scheikunde is leuk

Wetenschap is interessant

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:43

Alle godsdienstvakken zouden moeten vervangen worden door filosofie, in lager, middelbaar en hoger onderwijs.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:46

Ik zou eigenlijk wel meer godsdienst gehad willen hebben, maar dan niet elke keer de verhalen met Jezus die over het water loopt... Maar juist van de andere religies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:49

Sanet schreef:
Ik zou eigenlijk wel meer godsdienst gehad willen hebben, maar dan niet elke keer de verhalen met Jezus die over het water loopt... Maar juist van de andere religies.

Ik denk dat objectief onderwijs in diverse religies wel nuttig kan zijn. Dat iedereen een beetje basiskennis krijgt er over.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:49

Ik vond godsdienst op school prachtig, hadden ook een leraar die heel mooi kon vertellen en dan die mooie platen erbij :D
Ben er niet meer maar ook niet minder van geworden.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:51

Ik had godsdienst les waar verschillende religies werden besproken, maar was niet heel erg boeiend, gewoon het standaard verhaaltje.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:53

Ik vond godsdienst onzin. Lees dan gewoon de boeken van Grimm en Anderson voor, die verhaaltjes hebben ook een moraal.

Lessen in hoe je je persoonlijke financiele zaken moet regelen zouden nuttiger zijn in alle vormen van middelbaar onderwijs.

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:56

En dus wijsbegeerte om een beetje kritisch denken te stimuleren en de idee dat achter een mening liefst een onderbouwd argument zit,
Als ik op bokt meelees, lijkt mij dat niet zo onzinnig :D van onpopulaire mening gesproken 8-)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:59

Lessen in liefde had mij ook een hoop ellende gescheeld. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:00

elnienjo schreef:
Ik vond godsdienst onzin. Lees dan gewoon de boeken van Grimm en Anderson voor, die verhaaltjes hebben ook een moraal.

Lessen in hoe je je persoonlijke financiele zaken moet regelen zouden nuttiger zijn in alle vormen van middelbaar onderwijs.

Dat krijg je toch ook? Wij kregen in de eerste ‘verzorging’ en daar kwamen allerlei van zulke onderwerpen aan bod. Hoe je met geld om moet gaan, maar ook hoe je met je verkering om moest gaan en je huishouden moest organiseren enzo.
En je krijgt gewoon economie toch.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:02

elnienjo schreef:

Het gaat niet om de moralen, het gaat om het begrijpen van andere religies. Want er is nog steeds een groot gedeelte wat ergens in gelooft, dus imo helpt godsdienst (de goede vorm waarbij alle geloven diepgaand worden besproken) er wel mee.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:03

verootjoo schreef:
elnienjo schreef:

Dat krijg je toch ook? Wij kregen in de eerste ‘verzorging’ en daar kwamen allerlei van zulke onderwerpen aan bod. Hoe je met geld om moet gaan, maar ook hoe je met je verkering om moest gaan en je huishouden moest organiseren enzo.

Dat kregen wij echt niet op school hoor :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:04

verootjoo schreef:
elnienjo schreef:

Dat is Belgie denk ik? Economie was meer theorie en bedrijfsgericht voor zover ik me herinner, niet op waar je als werknemer op moet letten.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:05

Giolli schreef:
Lessen in liefde had mij ook een hoop ellende gescheeld. :+

How to recognize a fiets 8-)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:05

IMANDRA schreef:
elnienjo schreef:

Het gaat niet om de moralen, het gaat om het begrijpen van andere religies. Want er is nog steeds een groot gedeelte wat ergens in gelooft, dus imo helpt godsdienst (de goede vorm waarbij alle geloven diepgaand worden besproken) er wel mee.

Godsdienst krijgt m.i. nog veel te veel ruimte in de maatschappij. Zeker als er lessen aan gewijd worden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:06

Wij kregen inderdaad ook levensbeschouwing waarin ik als puberale atheïst ruzie kreeg met de docent omdat die niet kon accepteren dat ik het verhaal rond Jezus niet geloof.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:07

Marjo schreef:
Wij kregen inderdaad ook levensbeschouwing waarin ik als puberale atheïst ruzie kreeg met de docent omdat die niet kon accepteren dat ik het verhaal rond Jezus niet geloof.

Dat had ik met de pater die communieles kwam geven in de klas toen ik 'n jaar of 8-9 was. :D

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:09

Ik heb allesinds nooit uitleg gekregen over hoe ik met mijn lief moest omgaan in mijn middelbaar, dus toch niet zo vanzelfsprekend. Mijn beste vriendin kreeg wel huishoudkunde (ik niets dat daar nog maar op leek) maar die deed een hele andere richting.
Had wel handig geweest, toen ik alleen ging wonen kon ik nog geen ei bakken (geldzaken daarentegen zijn nooit een probleem geweest).

Maar blijf de voorkeur geven aan filosofie :D :D :D