Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:18

Mensen die geregeld over de vloer komen weten dat ze gewoon mogen pakken, alleen ff melden als iets op is dan kan ik het evt uit de kelder pakken of bijkopen. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:26

anjali schreef:
verootjoo schreef:
Ik vind dat niet zo erg, zeker niet op bv een verjaardag. Dan is het al zo druk en het lukt me dan niet om iedereen van drinken en eten te voorzien. Dus ik zeg dan altijd dat als ze drinken willen ze het ook zelf mogen pakken :j

En ik ben van mezelf ook niet superattent en niet dorstig dus soms vergeet ik ook gewoon drinken te geven :o dan kunnen ze beter zelf lopen voor ze uitdrogen :+

Maar dan heb je gezegd dat het mocht!En voor een verjaardag heb je meestal ook dingen klaargezet. Dat is wat anders.

Ja klopt. Maar ik neem aan dat je gewone bezoek ook geen vreemden zijn? En anders is het idd raar dat ze het doen.

Maar bv bij m’n ouders scheum ik gewoon in de kasten en bij m’n zussen ook. En dat doen ze ook bij mij.
Bij goede vrienden ook en vice versa.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:11

Shanna schreef:
Ik vind 2 euro op 2 dekens zakken van prijs ook wel erg gierig, zekers als ze al lang te koop staan (dan is de prijs toch echt te hoog). 5 euro zakken op 2 dekens vind ik dan ook normaal of zelfs gul van de koper :+
Maar ik ben bij tweedehands spullen dan ook van het afdingen. En als iemand niet wilt zakken zoek ik wel verder naar een ander die dat wel wilt :Y)

Dank je, ik vond maar €2 willen zakken op de totaalprijs ook echt te weinig.
Geen spijt dat ik het heb laten gaan hoor.

bzquinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:23

Toen ik nog als bezorger werkte moet je natuurlijk vaak zat door de regen..
Op deze dag onweerde het als een malle
Ik zag bijna niks meer op de weg
Ik was drijfnat en het was koud
Ik moest toen bezorgen bij een adres wat zo’n 17 min rijden was met de scooter.
Toen ik daar aankwam bleek ik net wat wisselgeld te kort te hebben (€1,05)
De desbetreffende mevrouw zei die wil ik wel graag terughebben.
Conclusie —> ik moest dus weer door de stromende regen/bliksem/onweer terug. Oke dacht ik, ik kan best begrijpen dat ze gewoon haar geld terug wilt waar ze recht op heeft. Toen wilde ik mijn scooter weer starten waarop mevrouw zei ; ja het is wel k^*weer hè, nou tot zo !
-:(- !!!
Na die opmerking had ik t wel echt gehad >;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:29

bzquinto schreef:
Toen ik nog als bezorger werkte moet je natuurlijk vaak zat door de regen..
Op deze dag onweerde het als een malle
Ik zag bijna niks meer op de weg
Ik was drijfnat en het was koud
Ik moest toen bezorgen bij een adres wat zo’n 17 min rijden was met de scooter.
Toen ik daar aankwam bleek ik net wat wisselgeld te kort te hebben (€1,05)
De desbetreffende mevrouw zei die wil ik wel graag terughebben.
Conclusie —> ik moest dus weer door de stromende regen/bliksem/onweer terug. Oke dacht ik, ik kan best begrijpen dat ze gewoon haar geld terug wilt waar ze recht op heeft. Toen wilde ik mijn scooter weer starten waarop mevrouw zei ; ja het is wel k^*weer hè, nou tot zo !
-:(- !!!
Na die opmerking had ik t wel echt gehad >;)

Wat heeft dat met gierig te maken? Ze wilde gewoon het geld terug waar ze recht op had, ik had je ook terug laten komen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:43

Ja het is zeker k*t met dat weer, maar ze had gewoon recht op dat wisselgeld, leer voor de volgende keer, altijd genoeg geld meenemen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:46

Ik zie de gierigheid ook niet zo eerlijk gezegd..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:56

Het is niet gierig maar ik had haar niet laten terug komen door dat klote weer voor 1 euro.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:57

Amandavd schreef:
Het is niet gierig maar ik had haar niet laten terug komen door dat klote weer voor 1 euro.

Precies,
Ik had iets gezegd in de trant van koop maar een lekker kopje thee voor jezelf.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:01

precies of de keer erna laten terug betalen. Ze had ook gewoon gepast kunnen betalen want je weet vaak van te voren wat je moet betalen. Als jij 2 mensen hebt die je voor 6,95 een briefje van 50 geven dan zit je wisselgeld er zo doorheen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:10

In principe moet je gewoon gepast betalen en hoeft de bezorger nieteens te wisselen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:11

Maar bzquinto had daar toch zelf ook assertiever in kunnen zijn.. Goh mevrouw, ivm het weer, vindt u het goed als ik het uiterlijk dan of dan kom brengen? Ik snap niet waarom de klant hier gierig is :n Dit is echt niet verantwoordelijkheid van de klant, maar verantwoordelijkheid van de bezorger..

Hoe kom je daarbij Jester?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:17

Nou ik vind toch wel dat je een paar steken mist als je iemand terug stuurt voor €1,05. :') Ik zou het de moeite van het opstaan om de deur weer open te doen niet eens waard vinden.
Zeker omdat het toch al gebruikelijk is een kleine fooi te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:22

Nies_ schreef:
Nou ik vind toch wel dat je een paar steken mist als je iemand terug stuurt voor €1,05. :') Ik zou het de moeite van het opstaan om de deur weer open te doen niet eens waard vinden.
Zeker omdat het toch al gebruikelijk is een kleine fooi te geven.

Steken mist omdat je gewoon je wisselgeld wil :? En fooi geven doe ik ook eigenlijk nooit, soms in een restaurant, maar eigenlijk nooit bij bezorgen (wat voor bezorging hebben we het eigenlijk over? :+ ) Ben ik dan ook gierig? Of mis ik ook een paar steken :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:26

Jester_ schreef:
Voila:

https://www.postnl.nl/klantenservice/vr ... nemen.html

Hoe kan ik aan de deur betalen?
U kunt het bedrag van de rembourszending alleen contant en gepast betalen aan de chauffeur. De chauffeur heeft geen wisselgeld. Pinnen is niet mogelijk.

Maar wie zegt dat het pakketjes bezorgen is? Misschien bezorgde ze wel pizza's :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:27

Daar ging ik vanuit. Maar ook als je bijv via thuisbezorgd besteld hoor je het gepast te hebben of aan te geven met wat je betaald. Anders heb je gewoon pech

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:34

Dat is hier echt niet zo, via Thuisbezorgd geef je in de app wel aan hoe en hoeveel je gaat betalen, maar als ik gewoon rechtstreeks bel voor een bestelling vragen ze daar niet naar :n
Daarbij geeft ze aan niet GENOEG wisselgeld bij zich te hebben, het feit dat ze dus wel wisselgeld mee heeft, zegt mij genoeg ;) Als de klant namelijk gepast moest betalen was deze discussie er überhaupt niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:59

Als hier iemand een pizza van 11,75 bezorgt hoe ik diegene helemaal niet gepast te betalen hoor.
Staat nergens en is ook geen regel.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:02

Anoniem schreef:
Als hier iemand een pizza van 11,75 bezorgt hoe ik diegene helemaal niet gepast te betalen hoor.

Bij thuisbezorgd geef je aan met wat je betaald. Dus die pizza van 11,75 wordt bijv betaald met 20 euro. Dan heeft de bezorger 8.25 bij zich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:02

Oh, Nouja als ik telefonisch bestel vraagt niemand dat.
Maargoed maakt niet uit verder

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:04

quera schreef:
Anoniem schreef:

Bij thuisbezorgd geef je aan met wat je betaald. Dus die pizza van 11,75 wordt bijv betaald met 20 euro. Dan heeft de bezorger 8.25 bij zich.

Soms is het goedkoper om rechtstreeks bij het restaurant/fast food keten te bestellen en genoeg van die websites vragen niet met welk bedrag je wilt betalen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:05

Jester_ schreef:
Voila:

https://www.postnl.nl/klantenservice/vr ... nemen.html

Hoe kan ik aan de deur betalen?
U kunt het bedrag van de rembourszending alleen contant en gepast betalen aan de chauffeur. De chauffeur heeft geen wisselgeld. Pinnen is niet mogelijk.

Ze was 17 jaar en reed op de scooter. Lijkt mij dan geen post nl :+

Hier hoef ik ook niet contant af te rekenen. Soms staat er bijvoorbeeld wel dat de bezorgers voor maximaal €20 wisselgeld hebben ivm de veiligheid, dan weet je dat van tevoren en heb je je daaraan aan te passen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:14

Dat laatste heeft naar mijn idee ook niets met gierigheid te maken. Maar gewoon simpel weg je werk doen. Hartstikke vervelend dat het zo'n slecht weer was maar ja daar kan de vrouw ook niets aan doen verder.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:44

Tja ik vind dat wel gierig :') ik ga zo’n meisje niet terugsturen voor een euro in dat weer nee