Dat is schrikken zeg DeMolenhoek! Gelukkig maar dat het bleek mee te vallen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Moeder was al helemaal uitgeput dus geen tijd te verliezen. Pootjes vooruit getrokken en zoals ze altijd zeiden op de tv: Naar beneden richting de poten trekken en enkel als de moeder perst. Daar zat ik dan te wachten, maar moeder perste niet meer... Dus lichtjes druk gezet en gelukkig begon ze weer te persen. Lam eruit, mijn vriend heeft geprobeerd er nog leven in te krijgen terwijl ik voelde achter een 2de. Maar ze was leeg. Het was echt een gigantisch lam. Eerste worp ook dus ik vermoed dat het gewoon veel te groot was. Moeder laten doen want die bewoog nog nauwelijks.
Ondertussen ben ik nog druk met de omheining bezig. Gelukkig heb ik hulp bij het indraaien van de isolatoren.
Deze jarige Jet is nooit te beroerd om te helpen. Van de regen in de drup meestal. 
)
DeMolenhoek schreef:Knappe 2(?) jarige

Tijdens mijn zoektocht naar een makkelijk schapenras zonder wol op de kop (ik weet niet meer wie het schreef, maar bedankt voor de tip

DeMolenhoek schreef:Oh wist niet dat er ook lammetjes met horens worden geboren. Dacht altijd dat die pas na de geboorte begonnen te groeien.
Kuggur schreef:DeMolenhoek schreef:Oh wist niet dat er ook lammetjes met horens worden geboren. Dacht altijd dat die pas na de geboorte begonnen te groeien.
Dat geldt, bij ijslandse schapen, voor de ooitjes, bij de rammetjes is het nogal variabel, van onschuldige ronde hoornknobbeltjes tot serieuze horentjes. De positie maakt ook uit, wijd uitstaand is het slechtst.
En dan zijn er ook nog hoornloze schapen hier ( en om het helemaal ingewikkeld te maken de intermediaire, hníflótt; kleine hoorntjes).
Arme moeders wel...
Ze hebben nog steeds warmte nodig dus ze hebben een binnenverblijf met warmteplaat. DeMolenhoek schreef:Nee was nu even spetteren to ze niet meer woudenZe hebben nog steeds warmte nodig dus ze hebben een binnenverblijf met warmteplaat.