Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Mirjam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:21

Ik irriteerde mijzelf gisteren behoorlijk - door te krabben met een gescheurde nagel heb ik nu een flinke kras :+

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:44

Moet je ook niet doehoen

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:01

_Anke schreef:
Wat is er fout aan zich irriteren?

Kwam jij dit ook gister toevallig tegen op de Facebook pagina van Taalvoutjes? Zich irriteren en zich beseffen zijn blijkbaar allebei fout, maar ik vraag mij heel erg af waarom... *voelt zich dom*. :o?

Wat ik me ook afvraag is: Kan je te moe zijn om te slapen?
Ik ben namelijk de laatste tijd helemaal kapot, maar ik kon vannacht dus echt niet slapen terwijl ik hier wel heel erg aan toe was. Ik krijg dan een soort van raar druk gevoel in mijn lichaam terwijl ik mentaal echt heel moe ben.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:02

Waar en hoe begin je in vredesnaam met zoeken naar een kamer (in Utrecht)?
Ik ben alsnog toegelaten tot een opleiding, wat superfijn is, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:03

Anke
Ja dat kan.
Helaas heb ik dat ook vaak.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:07

Confession schreef:
_Anke schreef:
Wat is er fout aan zich irriteren?

Kwam jij dit ook gister toevallig tegen op de Facebook pagina van Taalvoutjes? Zich irriteren en zich beseffen zijn blijkbaar allebei fout, maar ik vraag mij heel erg af waarom... *voelt zich dom*. :o?

Wat ik me ook afvraag is: Kan je te moe zijn om te slapen?
Ik ben namelijk de laatste tijd helemaal kapot, maar ik kon vannacht dus echt niet slapen terwijl ik hier wel heel erg aan toe was. Ik krijg dan een soort van raar druk gevoel in mijn lichaam terwijl ik mentaal echt heel moe ben.

Je ergert je ergens aan of iets irriteert je.
Beseffen is geen wederkerend werkwoord. Je kunt dus wel zeggen 'ik besef dat ik iets ben vergeten', maar niet 'ik besef me dat ik iets ben vergeten'.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:08

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:11

Avis schreef:
Ik ben alsnog toegelaten tot een opleiding, wat superfijn is, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer :')

Ik heb een jaar gehospiteerd en ben toen in een tijdelijke kamer terecht gekomen in Zuilen en daarna lekker goedkoop en rustig in een studentenhuis in Bunnik gaan wonen.
Centrum is haast niet te doen. En hospiteren ook niet als je net een bietie anders bent dan de rest of zo :o
Nu woon ik lekker samen in een andere stad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:20

Hoelang kan je gekookte rijst bewaren? Woensdag gemaakt en wou het nu weer gebruiken in een maaltijd . Na koken is het hooguit een half uur a 3 kwartier in het pannetje blijven zitten en erna direct gekoeld

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:21

Kan prima hoor :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:21

Kan denk ik nog wel!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:32

Avis schreef:

Kan ook nog weleens lukken via een studenten- of studievereniging. Sommige hebben eigen huizen en anders is het via via. Zo heb ik (dan wel in een andere stad) niet hoeven hospiteren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:45

Heb wel buikpijn van de rijst := , maar heb ook darmen die graag lopen te poedersuiker :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:12

Avis schreef:

Proberen, proberen en nog eens proberen. Als je van ver komt eerst genoegen nemen met een kamer die je normaal niet zou nemen (slechte prijs/kwaliteit verhouding of locatie) en daarna verder kijken. In de tussentijd wachttijd opbouwen bij SSH en daarmee uiteidelijk een fijne woning vinden. Ik heb 3.5 jaar in crappy huizen gewoond. Woon nu weer ff tijdelijk thuis maar als ik weer in Utrecht wil wonen heb ik genoeg wachttijd bij SSH om een appartmentje/studio te huren zonder hospiteren.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:21

Ik zou niet zozeer in Utrecht centrum kijken, maar meer in Vleuten, Nieuwegein en Leidsche Rijn oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:23

gerlindie schreef:
Ik zou niet zozeer in Utrecht centrum kijken, maar meer in Vleuten, Nieuwegein en Leidsche Rijn oid.

Het lastige is wel dat er daar een stuk minder studentenwoningen vrijkomen dan in bv Zuilen of Overvecht. Als het op je pad komt prima, maar datzelfde geldt voor Overvecht of Zuilen. Dat zijn over het algemeen de wijken waar je de goedkoopste studentenwoningen kan vinden als je particulier zoekt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:30

gerlindie schreef:

Of Woerden, Abcoude en Breukelen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:47

Wat kan het zijn als je bijna iedere dag overgeeft (als man zijnde dus geen zwangerschap OID mogelijk) ?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:50

Dan is er in ieder geval dusdanig iets mis dat die heel snel naar de dokter moet, want op lange termijn kan zo vaak overgeven behoorlijk schadelijk zijn.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:56

Dank jullie wel allemaal! Haast heb ik gelukkig niet, want ik woon nu in Amsterdam, maar op den duur wil ik hier toch wel weg. Merci!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:05

Memories schreef:
Dan is er in ieder geval dusdanig iets mis dat die heel snel naar de dokter moet, want op lange termijn kan zo vaak overgeven behoorlijk schadelijk zijn.

Thanks! Ik zei t ookal maarja hij geeft slecht eten de schuld.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:15

Vroeger zei mn moeder altijd dat als je kauwgum doorslikt er een grote bal onstaat in je buik en dat je ingewanden in elkaar kleven dus slikte nooit en te nimmer mn kauwgum door, maar nu vraag ik me eigenlijk af is het slecht om kauwgum door te slikken en is het heel anders dan normaal eten wat je doorslikt?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:21

SavannahNx schreef:
Vroeger zei mn moeder altijd dat als je kauwgum doorslikt er een grote bal onstaat in je buik en dat je ingewanden in elkaar kleven dus slikte nooit en te nimmer mn kauwgum door, maar nu vraag ik me eigenlijk af is het slecht om kauwgum door te slikken en is het heel anders dan normaal eten wat je doorslikt?

https://www.gezondheidsnet.nl/stoelgang ... gevaarlijk

daar vond ik op google wel erg gemakkelijk artikelen over. :)

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:49

Afbeelding

Hoelang heeft deze vrolijke vriend op mijn zolder gelegen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:50

te lang