Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rebecca schreef:Moeder vind mij verwend sinds ik bij de slager werk en vlees meekrijg gratis, echt de smaak is zoveel beter . Supermarkt eet ik niet meer , snap niet dat daar het stickertje vlees op mag. De kleur en het lang houdbare , na een dag in de vitrine is het verkleurd bij de slager, bij de supermarkt nog steeds dezelfde kleur . Zit ook enorm veel rotzooi in dus
Marjoow schreef:Rebecca schreef:Moeder vind mij verwend sinds ik bij de slager werk en vlees meekrijg gratis, echt de smaak is zoveel beter . Supermarkt eet ik niet meer , snap niet dat daar het stickertje vlees op mag. De kleur en het lang houdbare , na een dag in de vitrine is het verkleurd bij de slager, bij de supermarkt nog steeds dezelfde kleur . Zit ook enorm veel rotzooi in dus
Ligt het bij jullie verpakt of los in e vitrine? Dat maakt voor de verkleuring veel uit. Als je hamburgers uit een pakje haakt zullen ze veel sneller verkleuren dan wanneer ze verpakt blijven
verootjoo schreef:Marjoow schreef:Ligt het bij jullie verpakt of los in e vitrine? Dat maakt voor de verkleuring veel uit. Als je hamburgers uit een pakje haakt zullen ze veel sneller verkleuren dan wanneer ze verpakt blijven
Supermarkt hamburgers met echte hamburgers vergelijken vind ik echt geen vergelijkingde ellende die ze er in de fabriek in stoppen is niet te vergelijken met een handgemaakte hamburger.
Net als filet americain. Die van de supermarkt hier is een week houdbaar, die van de slager moet wel binnen twee dagen op. Zegt ook ietsen als je dan op het pakje kijkt wat erin zit, en wat ze er bij de slager in doen...
Ik hoef ook geen vlees van de supermarkt
Rebecca schreef:Marjoow in de toonbank liggen ze 'los' , wel met een zwart onderzettertje of een zwart blaadje eronder . In de aanbieding worden ze per 4 in een zwart bakje gedaan met een vleeswaren velletje ertussen en folie erover.
Alles wordt vers gemaakt , koeien en varkens komen in grote stukken binnen. Word versneden en gehaktvlees word vacuüm getrokken en eventueel de vriezer in , hangt ook af wat er van gemaakt word. Hamburgers worden niet gepaneerd zeg maar , maar boomstammen wel dan zie je vlees niet bruin worden maar het paneer word wat smoezelig.
En dat zijn dan de gehakt producten, die maak ik vooral klaar . Spek verkleurd in paar dagen ook , word voor verschillende dingen gebruikt.
Als ik dan een slavink uit de super heb , dat spekje heel keurig erom en spek verkleurd helemaal niet . Mijn slavinken zijn lang niet zo strak en vers gemaakt rood gekleurd door het spek . Zie nooit mooie rode slavinken bij de super
Marjoow schreef:.
En dan het hele verhaal over die "enge" E-nummers. Dat heb ik nooit gesnapt. Er zijn namelijk E-nummers die van nature in producten voorkomen en dus ook 100% natuurlijk zijn en niet door de mens gefabriceerd.