Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:30

agerbscheid schreef:
Nee maar als jij voor werk een diesel rijdt en prive een benzine is die fout snel gemaakt :)

Nee. Dan vind ik het alsnog dom :') . Kijk als je nou twee precies dezelfde auto's hebt, maar dat komt eigenlijk niet voor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:34

+1 wij hebben een aygo en een grote volvo thuis. En we veranderen elke 4 jaar van auto. Dat is altijd een diesel en de aygo is een benzine. Is nog nooit fout gegaan. :')

Stiekem vet handig, ik ben geboren in '95 en ik tank altijd euro 95. :')

De diesel tank ik nooit want die zit altijd vol haha.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:38

Marjoow schreef:
Sorry maar je bent toch gewoon ontzettend dom als je verkeerd tankt? Het is niet dat het er maar klein opstaat welke je moet hebben ofzo :')

Hoe meer (ver)oordelen, hoe meer vreugd, niet? Want het is heerlijk om anderen dom te kunnen noemen en jezelf een schouderklopje te geven omdat je het zo goed doet.

Maar uiteindelijk is het vooral dom om mensen zoveel kansen te geven om het zo makkelijk fout te doen, juist bij zaken die vooral routinematig gebeuren. Klassieke designfout, en elke druppel bezine of diesel die zo wordt verspeeld is gewoon zonde.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:41

Shadow0 schreef:
Marjoow schreef:
Sorry maar je bent toch gewoon ontzettend dom als je verkeerd tankt? Het is niet dat het er maar klein opstaat welke je moet hebben ofzo :')

Hoe meer (ver)oordelen, hoe meer vreugd, niet? Want het is heerlijk om anderen dom te kunnen noemen en jezelf een schouderklopje te geven omdat je het zo goed doet.

Maar uiteindelijk is het vooral dom om mensen zoveel kansen te geven om het zo makkelijk fout te doen, juist bij zaken die vooral routinematig gebeuren. Klassieke designfout, en elke druppel bezine of diesel die zo wordt verspeeld is gewoon zonde.

Wauw, wat een aardige reactie van je +:)+
Ik mag iets toch gewoon ontzettend dom vinden of niet?? Als ik verkeerd zou tanken vind ik mezelf ook ontzettend dom (in plaats van verkeerd tanken, check ik alleen of ik echt wel de goede te pakken heb).

Daarentegen doe ik zelf genoeg domme dingen hoor, wees maar niet bang ;)

luuntje

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:43

Wel een goed idee om dieselpompen niet te laten passen op bezineauto's.
Scheelt veel gedoe.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:49

Routinetanken hebben vrienden van ons een keer gedaan := Waren met een nieuwe camper op stap, en wilden even bijtanken. Nu zat de tankdop van de camper vooraan, achter de passagiersstoel, maar wat doen ze: pakken de benzineslang, lopen naar achteren, waar bij een normale auto de tankdop zit, draaien daar een dop los en gooien de benzine zo in de watertank :oo Nu zou dat op zich nog niet zo'n ramp zijn, ware het niet dat de waakvlam van de keukengeiser in de camper ook nog aanstond (per ongeluk), dus dat ging al heel snel van WOESJ weg camper -O-

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:55

:oo

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:00

Fout van benzine en diesel mix wordt heel vaak gemaakt. En vaak komen ze daar pas later achter.

Mijn man heeft afgelopen jaar 3 auto's van de zaak gereden. 1e was benzine, 2e was benzine en de laatste is een diesel. Zelf rij ik op gas. Dus het is altijd goed na kijken wat ik moet tanken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:02

Oei, dat is wel heel erg!

Vroeger moest je in extreme koude in dieselwagens ook wat benzine gooien. De dieselwagens waren toen nog niet uitgerust met extra verwarmingselementen, en je had toen nog niet de winterdiesel.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:03

Gas tanken is ook zo'n leuke. Ik kan me de eerste keer gastanken goed herinneren, de dames van texaco ook trouwens. Ik was namelijk de eerste (voor deze dames) die de gasslang netjes kwam afgeven in plaats van gewoon de kant in te gooien. Ik had geluk, zowel auto als slang hadden geen schade opgelopen (mijn pa heeft op die manier wel eens ruim 1000€ schade gereden). Ik tank nog steeds liever geen gas.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:09

Neonlight schreef:
Oei, dat is wel heel erg!

Vroeger moest je in extreme koude in dieselwagens ook wat benzine gooien. De dieselwagens waren toen nog niet uitgerust met extra verwarmingselementen, en je had toen nog niet de winterdiesel.

dat is bij oudere diesels en extreem lage temperaturen (een paar jaar geleden -23, mijn toenmalige diesel heeft toen 3 weken bij de garage gestaan met bevroren dieselleidingen) nog aan te bevelen.

Bij modernere diesel mag het juist weer niet, heeft de garage mij verteld. Ik heb wel een flacon met een vreselijk stinkend goedje liggen dat ik erin kan gooien als het kouder dan -18 wordt, dat is de minimum temp. voor de winterdiesel in Nederland. (in landen waar het kouder is, hebben ze weer andere winterdiesel)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:44

Mizora schreef:
Gas tanken is ook zo'n leuke. Ik kan me de eerste keer gastanken goed herinneren, de dames van texaco ook trouwens. Ik was namelijk de eerste (voor deze dames) die de gasslang netjes kwam afgeven in plaats van gewoon de kant in te gooien. Ik had geluk, zowel auto als slang hadden geen schade opgelopen (mijn pa heeft op die manier wel eens ruim 1000€ schade gereden). Ik tank nog steeds liever geen gas.

Als ervaren gasrijder moet je mij dit even uitleggen, want het kwartje valt bij mij niet. Gasslang afgeven???

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:50

Klopt dat de oudere diesels dat beter nog steeds kunnen doen, die hebben nog altijd die warmte-elementen niet he. ;)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:29

Guys, weer on-topic?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:57

Lalidan schreef:
Mizora schreef:

Als ervaren gasrijder moet je mij dit even uitleggen, want het kwartje valt bij mij niet. Gasslang afgeven???

Als je wegrijdt zonder af te koppelen gaat de gasslang, als het goed is, los op een ingebouwd breekpunt. Dan heb je dus een 2-3m gasslang achter je auto hangen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:26

Aaahh, het was me niet duidelijk dat je dát gedaan had. Vandaar dat ik het niet begreep.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:29

Muntje viel later he Lalidan. :))

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:34

Is het uiteindelijk toch nog ontopic.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:37

wat een leuk topic, heb niet alle 69 pagina's nog doorgelezen :+

Ik kwam er een paar maanden geleden achter dat 'star wars' en 'star trek' verschillende dingen zijn :+ Tsja ligt zo buiten mijn interesse gebied, ik had geen idee :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:37

Niet gebouwd voor de euro hè, dus verwerkingstijd is wat langer :+.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:40

miccamaaike schreef:
Ik kwam er een paar maanden geleden achter dat 'star wars' en 'star trek' verschillende dingen zijn :+ Tsja ligt zo buiten mijn interesse gebied, ik had geen idee :+

Daar kun je in de juiste kringen mensen echt enorm mee op de kast krijgen ~~}>

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:40

miccamaaike schreef:
wat een leuk topic, heb niet alle 69 pagina's nog doorgelezen :+

Zowel star trek, als stargate als star wars zijn verschillende programma's. De eerste twee vind ik geweldig, de laatste vind ik niks aan. Dus als je alleen nog maar stukjes star wars heb gezien, hoef je de andere twee nog niet direct af te schrijven.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:45

Marjoow schreef:

Tja, met zowel een diesel als een benzine auto is een foutje snel gemaakt. En ik heb het idd beide kanten op fout gedaan. Dus diesel in een benzine auto en vv. En anders dan hier wordt gezegd, benzine in een moderne diesel is ronduit slecht!

En idd, dat is ontzettend dom, volkomen met je eens.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:10

Ik heb het ook al wel eens fout gedaan, ik reed steeds wisselende auto's van het werk als in: wekelijks en soms dagelijks een andere, maar altijd diesel. Kreeg ik ooit een benzine mee, ja ze hadden het gezegd maar ik was zo gewend aan diesel tanken :=

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:32

Shadow0 schreef:
Daar kun je in de juiste kringen mensen echt enorm mee op de kast krijgen ~~}>

Een vriend van mij werd in de Harry Potter en Lord of the Rings periode regelmatig meegesleept naar de bioscoop door zijn vrouw. Zij was helemaal fan en idolaat van beide films, hem kan het niet zo boeien. Dus ze zitten in de bioscoop bij HP, zij helemaal in trance naar het scherm te staren, fluistert hij zachtjes "ze hebben het helemaal niet meer over die ring, hè?" :+
Ik denk dat de mensen op rij 1 en op de achterste rij daarna wisten dat "dit een andere film is, l*l!!"