Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:02

dat is alleen dan weer geen zout :=
even linkje of opmerking van quest oid is kleine moeite (en vergeten kan natuurlijk, maar prikkelbaar reageren hoeft dan ook weer niet)

sommige vragen in dit topic zijn idd makkelijk op te zoeken, maar dat is niet echt insteek ervan. Sommige vragen zijn gewoon deels grappig of komen spontaan in je op.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:05

Als je mijn voorgaande posts in dit topic bekijkt zet ik altijd een quote of link van de bron er bij. Dit wordt 1 keer vergeten en dan krijg ik direct een tik op de vingers. maar goed...

8nnemiek

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:14

Waarom vliegen die kleine vliegjes vlak onder het plafond altijd in driehoekjes ipv rondjes? :+

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:18

8nnemiek schreef:
Waarom vliegen die kleine vliegjes vlak onder het plafond altijd in driehoekjes ipv rondjes? :+

Nooit geweten haha..

Of waarom altijd op het fietspad.. op ooghoogte? :')

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:30

Waarom hebben goden van andere religies een naam, (bv allah, buddah) maar is de god van het christendom gewoon god?

(ik heb er totaal geen verstand van dus correct me if im wrong.)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:32

amkeVH schreef:
Waarom hebben goden van andere religies een naam, (bv allah, buddah) maar is de god van het christendom gewoon god?

Last time I checked heette die meneer nog Jezus Christus;)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:32

amkeVH schreef:

Allah betekent God in het Arabisch. Buddah is geen god :)

En Jezus is ook geen God :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:37

Liselot schreef:
Als je mijn voorgaande posts in dit topic bekijkt zet ik altijd een quote of link van de bron er bij. Dit wordt 1 keer vergeten en dan krijg ik direct een tik op de vingers. maar goed...

Sammie schreef:
(en vergeten kan natuurlijk, maar prikkelbaar reageren hoeft dan ook weer niet)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:38

eilleen333 schreef:
amkeVH schreef:

Voor zover ik weet was jezus de ''zoon'' van god toch? :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:39

Sammie schreef:

Is 20 weken zwanger en bizar slechte nachtrust een goed excuss? :o :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:41

eilleen333 schreef:
amkeVH schreef:

Echt? Check misschien nog maar een keer dan. :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:41

amkeVH schreef:
eilleen333 schreef:
[

Oh jee! Dat krijg je ervan als je meerdere dingen aan het doen bent en met je hoofd ergens anders zit. Ik ga me nu even in een hoekje zitten schamen ;) .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:42

Finliox schreef:
amkeVH schreef:

Jezus wordt wel degelijk als God gezien. God, Jezus en de Heilige geest zijn één.
God heeft trouwens wel een naam meerdere zelfs Jahweh, JHWH (JHVW) of Jehova en Allah (en binnen de Islam zijn de namen van God volgens mij zelfs ontelbaar). De islamitische God is dezelfde als van de Christenen, alleen Islamieten zijn Mohammedanen en Christenen (nou die naam zegt het al.. die volgen Jezus Christus)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:50

Okay thanks!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:51

Liselot schreef:
Sammie schreef:

Is 20 weken zwanger en bizar slechte nachtrust een goed excuss? :o :D

:') :j :D

en het warme weer van de afgelopen dagen natuurlijk :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:54

Vergeet niet de zwangerschapsdementie.Nog steeds last van na 12 jaar.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:54

Sammie schreef:
Finliox schreef:
[quote="amkeVH"

[/quote

Jezus wordt wel degelijk als God gezien. God, Jezus en de Heilige geest zijn één.
God heeft trouwens wel een naam meerdere zelfs Jahweh, JHWH (JHVW) of Jehova en Allah (en binnen de Islam zijn de namen van God volgens mij zelfs ontelbaar). De islamitische God is dezelfde als van de Christenen, alleen Islamieten zijn Mohammedanen en Christenen (nou die naam zegt het al.. die volgen Jezus Christus)

Dan ben ik dus iets minder dom dan ik dacht, haha!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:56

Britta31 schreef:

Dat vraag ik me wel eens af. Waarom kunnen mensen zo slecht tegen voortplanten?
Niet vervelend bedoeld, maar we hebben hulp nodig met de bevalling (inknippen of scheuren schijnt doodnormaal te zijn), na de bevalling, dan krijgen we Post nataal stress syndroom, we verzakken, zwangerschapsdementie, en we lubberen uit tot de max.

Je raad het al, ik heb zelf geen kinderen, maar ik vraag me wel af hoe een soort zich zo kan ontwikkelen dat we toch nog overleven, ondanks het feit dat het voortplanten voor zoveel problemen kan zorgen. In de natuur is dat veel minder. Waarom evolueren mensen zo dat we het onszelf zo lastig maken?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:58

Sammie schreef:
Finliox schreef:

Moslims hebben 99 namen voor Allah. Ik weet ze niet uit m'n hoofd :+. Orthodoxe Joden mogen overigens niet de naam van God uitspreken, of slechts 1x per jaar.

Edit: In polytheïstische religies (religies die meerdere goden erkennen) hebben de goden wel namen. Vrij logisch ook, je moet ze wel uit elkaar kunnen houden. In het christendom, jodendom en de islam is het veel minder van belang, omdat met 'god' of 'allah' er maar één 'iemand' bedoeld kan worden; er is maar één god.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:02

eilleen333 schreef:
Britta31 schreef:

Dat vraag ik me wel eens af. Waarom kunnen mensen zo slecht tegen voortplanten?
Niet vervelend bedoeld, maar we hebben hulp nodig met de bevalling (inknippen of scheuren schijnt doodnormaal te zijn), na de bevalling, dan krijgen we Post nataal stress syndroom, we verzakken, zwangerschapsdementie, en we lubberen uit tot de max.

Je raad het al, ik heb zelf geen kinderen, maar ik vraag me wel af hoe een soort zich zo kan ontwikkelen dat we toch nog overleven, ondanks het feit dat het voortplanten voor zoveel problemen kan zorgen. In de natuur is dat veel minder. Waarom evolueren mensen zo dat we het onszelf zo lastig maken?

Dat zijn dingen die echt niet bij elke vrouw voorkomen hoor. Uitscheuren gebeurd volgens mij bij veel diersoorten wel, ze zetten bij mensen graag een knip omdat deze gewoon beter en mooier geneest.
Denk sowieso dat veel dingen die jij noemt ook wel in het dierenrijk voorkomen, maar daar hebben wij geen of minder weet van omdat die dieren ons niet kunnen vertellen waar ze last van hebben

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:04

Sammie schreef:
Finliox schreef:

Jezus is gewoon profeet toch? Hoe zit dat dan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:05

Ik vind 99 aardig in de buurt komen van ontelbaar :') Nee ik wist dat het er heel veel waren, maar hoeveel precies dan weer niet en onthouden al helemaal niet.

De naam van God is zo heilig dat je deze niet mag uitspreken (als dus de (Orthodoxe) Joden).

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:08

Finliox, dat is moeilijk uit te leggen, ook het christendom zelf heeft er eeuwen over gedaan voordat er een soort van consensus gevormd werd over dit 'probleem'. Voor de meeste christelijke stromingen zijn Jezus, God en de Heilige Geest één, hoewel Jezus tevens de Zoon van God is.

Jezus en God zijn homoousius, wat 'van dezelfde substantie' betekent. Deze verhouding is bepaald op het concilie van Nicea in 325. Hier kun je er meer over lezen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Concilie_van_Nicea

Voor moslims is Jezus 'slechts' een profeet en geen zoon van god, evenals Mohammed.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:22

Finliox schreef:
Jezus is gewoon profeet toch? Hoe zit dat dan?
Poeh.. heb je even :D Dat is lastig uit te leggen, de basis van het Christendom en regelmatig onderwerp van discussie geweest. Imo niet zo gek, want het is ook apart om uitleggen dat een ‘Vader’ zijn eigen Zoon kan zijn, die ook weer deels menselijk zou zijn. Jezus is volgen de Islam een profeet (en volgens de Jehova’s en mormonen en nog wat andere kleinere gemeenschappen), maar voor de Christenen zond God Zijn Zoon, maar is deze Zoon zelf ook God. God, Jezus en de Heilige Geest zijn één. Dat is de drie-eenheid. God is God, maar heeft zich in drie gedaantes getoond; als de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. De Vader is de God die er altijd is geweest en altijd zal zijn. Jezus die zijn boodschap aan de mens kwam brengen (geven) en dit (moest of eigenlijk wilde) doen door als mens te verschijnen. De Heilige Geest zorgde voor verspreiding van het Woord door de volgelingen van Jezus.

Het verder uitleggen ontbreekt mij even aan tijd en het formuleren van de juiste zinnen zonder wollig te worden. Misschien kun je hier wat mee? https://nl.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid En anders zou je het eens aan Bokkers Verootje of Blue_eyes kunnen vragen.

Het is imo erg ingewikkelde materie en binnen het Christendom ook absoluut niet vrij van discussie.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:46

Shanna schreef:
De zoekmachine van Bokt nergeert de puntjes niet. Als je bijvoorbeeld zoekt op Ruben dan krijg je hele andere resultaten als wanneer je zoekt op R.uben ;)

Ik doelde op Google.