Designer verslaving #1

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Designer verslaving #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:12

Whaha die quote! Helemaal geweldig :')

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:15

totaal niet mee eens, ik zou nooit betalen voor een merk.
Daarvoor heb ik wel wat beters te doen, je betaald voor de snit en de afwerking.
Maar echt de kwaliteitsstoffen zitten nu eenmaal in hogere prijsklasse, en dan betaal je ook het dubbele.

En eigenlijk doe je dat altijd, bv mijn jasje van prada duizend euro je gaat mij niet zeggen dat de productiekosten de helft bedragen.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 12:18

Oh dat zou kunnen hoor. Met kleding heb ik er geen verstand van.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:20

Woooow Ine
wat een collectie <3

Vind die LV lak, die MK gestreepte en die blauw geblokte LV in midden de 3 gaafste <3

Ik zal van de week is mijn tassen op de foto gaan zetten
Maar das niet zo'n mooie collectie als de jouwe hoor <3

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:26

Ik maak zelf kleding en koop vaker reststoffen van de Italiaanse markt (bv. van merken zoals Max Mara, Hugo Boss) en dan betaal je ongeveer twee tot drie keer zoveel als voor normale stof. Daarbij wordt er iets meer tijd in ontwerpen en afwerking gestoken. Reken dus maar dat je voor een groot deel voor het merk en de exclusiviteit betaalt.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:29

Soms zou ik echt is willen weten wat de inkoopprijs van schoenen en tassen is voor de winkels.
Anders zouden ze toch ook niet gekke outletprijzen kunnen geven zonder er zelf aan onderdoor te gaan

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 12:30

Ik keek laatst over Chanel parfum hoe dat werd gemaakt en hoeveel dat voor hun kost...

het was om te janken :') zij betalen er nog geen 5 euro voor.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:33

Wat ik wel ooit gelezen heb is dat de daadwerkelijke kostprijs om een designertas te maken gemiddeld 12-13x lager ligt dan de verkoopprijs. Bij niet designer merken ligt dat gemiddeld op 10x lager. Of dat echt zo is weet ik niet, is alweer een paar jaar geleden dat ik dat gelezen heb.
Dus inkoopprijzen van oude collecties zullen wel een stuk lager liggen dan de prijzen die ze vragen in de flagship stores denk ik.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:41

Ine23 schreef:
Wat ik wel ooit gelezen heb is dat de daadwerkelijke kostprijs om een designertas te maken gemiddeld 12-13x lager ligt dan de verkoopprijs. Bij niet designer merken ligt dat gemiddeld op 10x lager. Of dat echt zo is weet ik niet, is alweer een paar jaar geleden dat ik dat gelezen heb.
Dus inkoopprijzen van oude collecties zullen wel een stuk lager liggen dan de prijzen die ze vragen in de flagship stores denk ik.

brrr en die chanel parfum :')

achja het is ook een guilty pleasure, kleedjes nu iets minder maar bv jou mooi kaartenhouder van chanel brengt volgend jaar nog een lach op je gezicht! prijs dik waard <3

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:32

Maar de prijs zit niet alleen in de productie. Alhoewel er al een verschil zit in zeg maar 100 stuks produceren of 100.000 stuks. En een pandje op de pc is wel wat duurder dan een winkeltje op de Albert cuyp. Er zit ook veel geld in het ontwerp, promotie en de ontwikkeling van een productlijn.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 14:05

Daarom, wij zijn er blij mee en niet veel andere mensen lopen er dan mee dus dat is origineel :D ik blijf het toch wel kopen :')

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:15

Dat blijft toch een eeuwige discussie denk ik over betalen voor het merk en kwaliteit.

Het gevoel van iets exclusiefs hebben/kopen wat niet veel mensen hebben voelt specialer dan bijvoorbeeld iets waarvan je weet dat iedereen er mee loopt. Voor mij althans :Y)

Gave LV collectie zag ik voorbij komen :D

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 14:20

Zo denk ik er ook over inderdaad :)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:38

Ik denk dat de meeste dragers ervan betalen voor de exclusiviteit :j Samen met de priginaliteit en betere pasvorm natuurlijk!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:45

Denk ook dat het in je zit, ik kan het niet uitleggen maar als zeven jarige stond ik echt te slijmen voor de winkel van sn3 in antwerpen.. dus naar dior en chanel enz

:')

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 14:48

Dat had ik precies zo Furrow! (Voel ik me gelukkig weer niet alleen)
Ik zag bijvoorbeeld al die sterren met zo'n multicolor louis vuitton tas of de monogram en toen was ik al verliefd. Was ik rond de 10 jaar geloof ik! Is me altijd bijgebleven. :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:48

Denk ook wel dat t voor een deel in je zit hoor, ook bij goedkopere winkels pak ik op de een of andere manier altijd de duurdere items uit de rekken. Nouja, ieder zn ding toch? :D

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 14:51

Precies! Ik vind het heerlijk! :D
Kunnen we er tenminste over kletsen ook haha!

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:30

Wauw furrow, ik snap dat je dat jurkje gekocht hebt. Wat is die mooi zeg <3 En hij zal je vast heel goed staan! De schoenen zijn ook erg mooi!

Djilna, die zonnebril stond je echt heel mooi. Ik vind de blauwe ook mooier dan die andere! Nog even doorsparen dan kan je hem zo kopen.

Een designerbril is zo fijn. Ik wil echt nooit meer zo'n goedkoop ding van de h&m ofzo. Misschien even voor nood of als het een enorm tijdelijk model is. De glazen in de designerbril zijn zo veel fijner. Veel zachter en je kunt er daadwerkelijk mee in de zon kijken. Het geeft geen bepaalde soort glans ofzo die je weleens hebt met van die goedkope zonnebrillen waardoor je alsnog niks ziet. Ik weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen. Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat het het geld dubbel en dwars waard is!

En ik ga mee met furrow in de kleine discussie, wat maakt designerkleding zo duur. Het gaat mij erom dat het uniek is. Ik heb er namelijk een enorme hekel aan als ik mensen tegenkom in dezelfde kleding. Ik heb de stomme gewoonte het dan gewoon nooit meer aan te doen als ik weet dat iemand anders het ook heeft en waarvan ik weet dat ik die persoon nog geregeld ga tegenkomen. Met designerspul heb je dat niet zo gauw.

Die quote is inderdaad grappig. Ik las dat onder het werk. Zat ik daar in stilte te grinniken :=

Wauw Ine, wat een mooie collectie! Ik vind die glans echt heel mooi en die gestreepte MK ook! Die tassen lijken me zo ideaal. Ze zijn zo groot. Een excuus om veel dingen te kopen, de tas moet vol :))

Ik hoopte dat toen ik thuis zou zijn van het werk mijn trui er zou zijn. Helaas -O- Ik ging naar binnen rennen, ik moet zeggen, de teleurstelling was groot -O-

Morgen nog een kans :))

edit; ik probeerde het kort te houden, helaas weer niet gelukt. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Jullie gaan zo hard :')

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 16:36

Sorry Maaike _O-
Ah balen is dat he?! als je op een pakketje wacht en denkt dat hij vandaag komt en dan komt ie niet.

Dankzij jullie check ik bijna elke dag the outnet.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:41

Ik ben me juist enorm aan het inhouden, maar jullie helpen niet bepaald mee moet ik zeggen.. :x

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 16:57

Ja ik ook dan hou ik mijzelf voor dat ik 'alleen kijk' :')
Ben nu aan het dubben, zag een cashmere trui voor 160 euro...het is wel een hoop geld maar het is wel fijn spul...maar wel fine knit en volgens mij is dat qua kwaliteit niet goed toch?

lastig, lastig.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:50

Haha, als ik begin met kijken en n wishlist opstellen dan ga ik ook kopen, ik ken mezelf. :=

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:13

Echt? Nee dat heb ik helemaal niet. Heb me ook voor genomen om de hele maand niks te kopen en dan eind Vd maand, wanneer de nieuwe collecties bijna allemaal in de winkel zijn, mezelf een fashion update te geven voor het komende seizoen.
Nu vind ik het zo zonde. Nog niet alles is binnen en wat nu nog in de sale is. Tja als ik het echt had willen hebben dan had ik het wel gekocht.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:23

Haha, maaike jij verwoord het beter dan mij!

Op mijn zeventiende heb ik ongeveer een jaar gespaard voor een jas van Armani collectione. Het was echt een weirdo soort jas waar alleen ik op kon vallen hahah, dus ik dacht van mij en uniek! De volgende dag kom ik in de supermarkt iemand tegen met dezelfde jas hahaha