tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:08

Knap hoor Colien dat jullie als vrienden verder gaan. Ik zou dat niet kunnen...

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:42

Colien schreef:
@mang: Heftig of in 2 jaar dan eigenlijk zowel je ouders als je vriend als je vrienden kwijt te zijn. Lijkt me een erg lastige situatie. Kun je ook niet het contact met die vrienden toch nog onderhouden? Dat doe ik ook en gaat prima, zie ze wel minder (grote afstand tussen onze woonplaatsen) maar als ik ze zie is het weer als van ouds.
Wel fijn dat je broer je opvangt. Ik snap dat je liever onafhankelijk wil zijn, maar ik denk dat je nu beter eerst alles even weer op een rijtje kunt krijgen en daarna verder kijken naar het onafhankelijk zijn.

Afgelopen 5 dagen met mijn ex doorgebracht, de eerste keer weer sinds dat het echt over is. Was even wat onwennig, het was ook niet de bedoeling dat ik zo lang bleef maar hij had kaartjes gewonnen voor Cirque Du Soleil en wilde graag zijn beste vriendin (mij dus haha) meenemen. Even op en neer reizen ging hem niet worden (2 uur en kwartier met het OV enkele reis).
Was een erg lastig weekje wel. Best awkward begonnen, aftasten wat je wel of niet kunt zeggen/doen nu de relatie over was. Maar uiteindelijk heel gezellig geworden!
Nog goed gepraat, beide duidelijk dat het absoluut geen relatie gaat worden. Beide ook aan het tinderen en daar druk over gelachen. Maar toch is het stiekem best lastig om te merken dat hij het gezellig heeft (over de app enkel) met andere meiden, en voor hem andersom ook.
Al bij al ben ik tevreden over hoe het ging, blij dat ik mijn beste vriend nog niet kwijt ben. En de relatie nu wel echt een beetje afgesloten voor mezelf. Heel prettig dus.

Ik zou wel willen maar zo ga ik helaas niet echt met die vrienden om, het zijn meer zijn (mannelijke) vrienden en daar de aanhang van. Ik was dus ook gewoon aanhang en nu ik dat niet meer ben hoor ik er denk ik helaas ook niet meer bij. Ja ik ben ook blij dat mijn broer mij opvangt, maar ergens doet het ook pijn. Voor mijn gevoel is mijn broer de enige die ik nu nog 'heb', en die staat ook niet zo voor mij klaar omdat hij mij nou zo leuk vind maar omdat ik nou eenmaal zijn zusje ben. Mijn broer en ik kunnen het supergoed vinden en hij vind het alleen maar fijn om iets voor mij te kunnen betekenen, maar ergens knaagt het aan mij dat de enige die ik nog heb, iemand is die daar niet zelf voor heeft gekozen maar nou eenmaal aan mij verwant is.. Geen (eigen) vrienden en mijn vriend/beste maatje die mij ook niet meer wil, mijn ouders die weg zijn gegaan..Vraag me soms af wat ik verkeerd doe dat niemand bij mij wil blijven.

Wat knap en fijn dat jij nog zo met je ex om kan gaan! Lijkt me erg moeilijk inderdaad om hem te horen over andere meisjes, alleen daarom al zou ik geen vrienden kunnen zijn met mijn ex (hoe graag ik het ook zou willen).
Beetje rare vraag misschien en je hoeft natuurlijk niet te antwoorden, maar als je daar 5 dagen (en dus nachten?) bent, gebeurt er dan niks tussen jullie?
Ik weet zeker dat dat dus bij mij en mijn ex wel zo zijn, hoe erg ik me ook voorneem om niks te doen.. Nog een reden dat wij geen vrienden kunnen blijven :P

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:58

mang schreef:
Colien schreef:
@mang: Heftig of in 2 jaar dan eigenlijk zowel je ouders als je vriend als je vrienden kwijt te zijn. Lijkt me een erg lastige situatie. Kun je ook niet het contact met die vrienden toch nog onderhouden? Dat doe ik ook en gaat prima, zie ze wel minder (grote afstand tussen onze woonplaatsen) maar als ik ze zie is het weer als van ouds.
Wel fijn dat je broer je opvangt. Ik snap dat je liever onafhankelijk wil zijn, maar ik denk dat je nu beter eerst alles even weer op een rijtje kunt krijgen en daarna verder kijken naar het onafhankelijk zijn.

Afgelopen 5 dagen met mijn ex doorgebracht, de eerste keer weer sinds dat het echt over is. Was even wat onwennig, het was ook niet de bedoeling dat ik zo lang bleef maar hij had kaartjes gewonnen voor Cirque Du Soleil en wilde graag zijn beste vriendin (mij dus haha) meenemen. Even op en neer reizen ging hem niet worden (2 uur en kwartier met het OV enkele reis).
Was een erg lastig weekje wel. Best awkward begonnen, aftasten wat je wel of niet kunt zeggen/doen nu de relatie over was. Maar uiteindelijk heel gezellig geworden!
Nog goed gepraat, beide duidelijk dat het absoluut geen relatie gaat worden. Beide ook aan het tinderen en daar druk over gelachen. Maar toch is het stiekem best lastig om te merken dat hij het gezellig heeft (over de app enkel) met andere meiden, en voor hem andersom ook.
Al bij al ben ik tevreden over hoe het ging, blij dat ik mijn beste vriend nog niet kwijt ben. En de relatie nu wel echt een beetje afgesloten voor mezelf. Heel prettig dus.

Ik zou wel willen maar zo ga ik helaas niet echt met die vrienden om, het zijn meer zijn (mannelijke) vrienden en daar de aanhang van. Ik was dus ook gewoon aanhang en nu ik dat niet meer ben hoor ik er denk ik helaas ook niet meer bij. Ja ik ben ook blij dat mijn broer mij opvangt, maar ergens doet het ook pijn. Voor mijn gevoel is mijn broer de enige die ik nu nog 'heb', en die staat ook niet zo voor mij klaar omdat hij mij nou zo leuk vind maar omdat ik nou eenmaal zijn zusje ben. Mijn broer en ik kunnen het supergoed vinden en hij vind het alleen maar fijn om iets voor mij te kunnen betekenen, maar ergens knaagt het aan mij dat de enige die ik nog heb, iemand is die daar niet zelf voor heeft gekozen maar nou eenmaal aan mij verwant is.. Geen (eigen) vrienden en mijn vriend/beste maatje die mij ook niet meer wil, mijn ouders die weg zijn gegaan..Vraag me soms af wat ik verkeerd doe dat niemand bij mij wil blijven.

Wat knap en fijn dat jij nog zo met je ex om kan gaan! Lijkt me erg moeilijk inderdaad om hem te horen over andere meisjes, alleen daarom al zou ik geen vrienden kunnen zijn met mijn ex (hoe graag ik het ook zou willen).
Beetje rare vraag misschien en je hoeft natuurlijk niet te antwoorden, maar als je daar 5 dagen (en dus nachten?) bent, gebeurt er dan niks tussen jullie?
Ik weet zeker dat dat dus bij mij en mijn ex wel zo zijn, hoe erg ik me ook voorneem om niks te doen.. Nog een reden dat wij geen vrienden kunnen blijven :P

Vervelend dat zijn vrienden ook niet direct jouw vrienden zijn geworden, of misschien eigenlijk ook wel makkelijker want dan kom je niet hem elke keer tegen als je iets met je vrienden gaat afspreken. Ga lekker op pad nu meid, ga nieuwe mensen ontmoeten en lekker vrienden maken. Even afleiding zoeken.
En trek het niet naar jezelf toe, zeg niet dat jij iets verkeerds gedaan hebt en dat daarom niemand bij je wil blijven. Ik neem aan dat je ouders niet van de ene op de andere dag zijn vertrokken, en ook niet dat ze vanwege jou zijn vertrokken. Waarschijnlijk was dat een al lang gekoesterde droom of iets?

Over de vraag naar mij PB ik je even, vind niet dat daaraan gerelateerde dingen open en bloot op bokt hoeven te staan :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:19

xdenies: zelf ook niets ondernomen om contact te zoeken?

Colien: Wel gaaf dat je zo'n goede relatie kan behouden met je ex! Ik vroeg me het ook al af. ik zou denk ik ook meer doen als van te voren de bedoeling zou zijn haha.
Ik was nadat het uit was ook echt nog veelste gek op hem (ik had het uitgemaakt), dat hielp misschien ook niet mee als ik hem zag.

Maar aan mijn verhaal zit uiteindelijk een happy end mag ik na dit weekend zeggen :D

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:59

Een happy end? Vertel!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:19

Colien, wauw dat je dat kan :oo Ik zou niet meer gezellig met mijn ex op de bank kunnen zitten hoor.. Lijkt me heel ongemakkelijk!

Mang, wat een rotsituatie zeg! En wat een lieve broer heb je :j

Na mijn break-up, waar ik echt wel kapot van was, waarbij ik mijn prachtige huis inclusief alle spullen, lieve kat en verloving verloor, gaat het echt super goed met mij!
Mijn ex doet mij niks meer eerlijk gezegd..

Ex blijft contact zoeken, steeds maar appen hoe het gaat, mij feliciteren met mijn verjaardag, vragen of ik al meer wat van de operatie die gaat komen, terwijl ik heb aangegeven dat wij wel uitgepraat zijn..

Ik heb ook een nieuw iemand ontmoet, ZO anders.. Wauw.. Echt bizar!
Hij is is niks wat mijn ex wel is en alles wat mijn ex niet is..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:22

Colien schreef:
Over de vraag naar mij PB ik je even, vind niet dat daaraan gerelateerde dingen open en bloot op bokt hoeven te staan :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:56

lrm schreef:
xdenies: zelf ook niets ondernomen om contact te zoeken?

Ja en dan krijg ik kort antwoord. Gister gevraagd om donderdag af te spreken.. direct radiostilte.

Zucht.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:46

Ik zou daar geen energie meer insteken xDenies...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:58

Het is zo jammer dat het contact via de app zo anders is dan als ik voor zijn neus sta.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:14

Hier komt de vriendschap vrees ik toch tot een einde. Het ging echt heel goed, had geen klagen. Maar hij probeerde gisteren met een leugen onder een belofte uit te komen, 2 dingen die je bij mij niet moet doen; liegen en een belofte breken.
Dus voor mij is het nu redelijk klaar :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:40

Pff dat is wel heel erg jammer..

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:16

Nou, ook ik kom hier binnenvallen helaas..

Sinds een week is het uit tussen mijn (ex)vriend en mij.. Het kwam allemaal onwijs onverwachts en ik heb dan ook een flinke klap gekregen..

Wij waren 4 en een half jaar samen en woonde daarvan 2,5 jaar samen. Helaas komt er dus een hoop geregel bij kijken nu het over is..
Ik woon momenteel weer bij mijn moeder, stiefvader en halfbroertje en heb daar, gelukkig met mijn katten, de zolder bezet. Mijn ex woont nog in ons appartement en blijft hier ook wonen.

De manier waarop het uit gegaan is, is helaas absoluut niet fair geweest en het zal voor mij best een tijd duren voordat dit verwerkt is..

Ik zou dus graag met jullie meepraten!!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:20

Ahhhh rot zeg miesie22...
Veel sterkte :)

Zulke dingen hebben tijd nodig.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:24

Wat naar Miessie22.
Uiteraard ben je welkom om mee te praten.
4,5 jaar slijt niet in een weekje/maandje tijd helaas. Het zal veel tijd en tranen nodig hebben.

Ex en ik hebben alles weer een beetje uitgepraat. Hij weet dat ik flink boos ben/was, en hij heeft echt enorm veel spijt. We gaan kijken of we de vriendschap voort kunnen zetten of niet. Moet zeggen dat ik nu wel veel moeite heb met hem geloven (met wat hij zegt).

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:28

Wat ik vooral heel moeilijk vind is het contact wat mist. Het voelt nog steeds of ik 'gewoon' een weekje uit logeren ben. Er is dan ook een automatisme wat regelmatig denkt 'Oh, dit moet ik N. laten weten, even een berichtje sturen!' En dan kom je tot de conclusie dat dat niet kan.. Heel lastig.. :(

@Colien, ik snap dat het nu lastig is te geloven wat hij zegt, je vertrouwen is toch beschadigd.. Wel fijn dat jullie de vriendschap nog een kans geven.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:57

Het is nu een jaar uit met mijn ex waar ik 5,5 jaar mee heb gegaan & heb nog steeds last van inkak-momenten.
Ga leuke dingen doen & geef het tijd :)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:11

Miessie, bij mij heeft het heel erg geholpen dat ik een vriend van me altijd kon appen, het was wel anders maar het vulde wel iets de leegte op. Ook bij inkak momenten kon ik hem een bericht sturen, was echt heel fijn.
Wat Myrth inderdaad zegt, ga leuke dingen doen en geef het tijd, heel veel tijd.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:28

Bedankt voor jullie berichten! Ik heb inderdaad meteen een hoop gepland staan. Ik ga bootcampen met mijn beste vriendin en heb gelukkig nog mijn paard waar ik elke dag heen moet. Verder inderdaad maar een hoop ondernemen met vriendinnen.
Heel gek hoe je dan ineens weer een heel ander leven 'op moet bouwen'.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:49

XDenies: zo jammer weer. :(
Miesie: aah dat is vervelend. en dat je het idee hebt een bericht te sturen heb ik ook erg gehad. inclusief kijken of hij online was. of gewoon willen vragen hoe het ging. veel sterkte en veel leuke dingen doen inderdaad!

Colien schreef:
Een happy end? Vertel!

Ja nou heel verhaal wel haha maar leuk om van me af te schrijven! we wonen best ver uit elkaar en hebben 4.5 jaar verkering gehad tot ik begon te twijfelen. Hij deed wel eens dingen waar hij me onzeker mee maakte en we woonde zo ver uit elkaar en toen heb ik een knoop door moeten hakken en ben ik er mee gestopt. Toch hield ik stiekem veel meer van hem en bleef ik wel naar hem toe trekken. Hij gaf wel respons als ik iets vroeg, en als we elkaar zagen was ik altijd toch wel blij en benieuwd over alles en hij probeerde het niet te doen al kwam hij wel steeds op het punt dat hij me op de een of andere manier vast probeerde te pakken.

Toen gebeurde het, tijdens een festival waar we eerder samen met vrienden heen gingen zou hij dit jaar niet heen gaan. Ik wel met mijn vriendinnen en begon net de pijn goed aan te kunnen en er serieus proberen om over heen te stappen. tot een van zijn vrienden zei: hij komt morgen ook, dus meteen :oo die dag erna zag ik hem staan. Na een paar goede biertjes er na toe gestapt meteen op zijn rug gesprongen en hij wist al wie ik was! haha.

Nou honderd uit gekletst met elkaar over van alles en nog wat. Tot ik dacht even een pas achteruit dus kletste ik met iemand anders. Komt hij er aan: blijf van mijn wijf he .. >;) say what. Nouja wij weer kletsen lachen en hij kwam maar dichter op me af. Toen deed ik echt een stap achteruit even wezen plassen om na te denken. Nog wat biertjes verder maar weer verder gekletst, pakte hij mijn hand vast en zei: Ik mis je zo erg. Hele verhaal eruit gekomen en we stonden (zoals een vriend dat verwoorde) als twee verliefde pubers de hele avond om elkaar heen te draaien en te kussen :o haha. Maar toen? hij ging naar huis en ik bleef daar slapen op het terrein (weekend).

Mijn hoofd helemaal op hol, wat nu. Ik ben wakker geworden en weer het terrein opgegaan. Lekker gedanst tot ik gewoon totaal mijn gedachten nergens meer op kon houden. We zouden die avond naar huis gaan en heb de auto gepakt ben naar huis gereden, vriendinnen af gezet en 4 uur later stond ik voor zijn huis. :Y) Hij stond lichtelijk verbaast te kijken maar het was de juiste beslissing. We hebben veel gepraat en we wisten het allebei niet. Stug als ik was gezegd dat ik niet weg zou gaan met vraagtekens :x en dus gebleven.

Toen de zet genomen dat we het gewoon gingen proberen. en nu terug van weg geweest en veel sterker dan dat we waren. We proberen zeker beide fouten niet weer te maken en onze mond open te trekken bij frustraties.

8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:44

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:18

Wauw zeg. wat een mooie foto's.
was dit je trouwjurk geweest? De eerste foto vind ik mega gaaf die zou ik groot boven de bank hangen!

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:48

Super mooie foto's en wat knap hoe je er mee omgaat! Respect! _/-\o_

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:15

Wat een super mooie foto's inderdaad, en erg knap hoe je ermee om gaat, zou ik niet zo kunnen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:16

Komt ook door de manier waarop denk ik hoor. Wordt me ook wel erg makkelijk gemaakt om te denken: daar ben ik goed mee weggekomen.