trouwen in 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Li_lee_yang

Re: trouwen in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:27

Hier hebben ze me verteld dat op je paspoort alleen nog maar je meisjesnaam staat, net als je rijbewijs en je trouwboekje.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:48

Bij mij staat er onder m'n naam e/v 'achternaam echtgenoot'.

En m'n paspoort is vers van de pers, gister opgehaald :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:58

Li_lee_yang schreef:
Hier hebben ze me verteld dat op je paspoort alleen nog maar je meisjesnaam staat, net als je rijbewijs en je trouwboekje.

Bij die laatste ligt het er maar net aan welke naam je aanneemt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:02

Zenuwen beginnen te komen nu, nog minder dan een week :oo operatie draaiboek maken is in volle gang nu! (En opeens snap ik het nut van een ceremoniemeester maar ja, die heb ik bewust niet omdat ik alles weer eens zelf wou doen :Y) )

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:19

Wij moeten de naam die ik wil pas na het trouwen doorgeven. Dus in t trouwboekje kan het sws niet.
Maar miss scheelt het per gemeente?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:29

Prachtige foto's meiden!
Neon, die ene kus foto wilde jij toch graag, je had toch wel eens zo'n voorbeeldje laten zien? Of was jij dat niet? Want ik vind hem prachtig! <3

Mars, wat leuk dat je geslaagd ben voor je trouwjurk, ik ben erg benieuwd!

Het blijft leuk, meelezen met jullie. Ook al ben ik alweer 2,5 maand getrouwd, wat gaat het hard.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:05

Li_lee_yang schreef:
Wij moeten de naam die ik wil pas na het trouwen doorgeven. Dus in t trouwboekje kan het sws niet.

Ik moest het bij het ondertrouw al doorgeven :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:16

Ik moest inderdaad ook bij ondertrouw doorgeven welke naam ik wilde.
Ik word 'achternaam vriend-meisjes achternaam'

Succes nog met alle voorbereidingen iedereen. Spannend he :D
Gelukkig hebben wij alles al geregeld en toch heb ik zomaar het idee dat ik dingen vergeet.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:35

Wij hebben gisteren onze trouwfoto's binnengekregen! I'm impressed, ze zijn echt super geworden.

*Stiekem ben ik toch wel heel blij dat ik al die stress van voorbereiden achter de rug heb nu*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:15

vuurneon schreef:
Li_lee_yang schreef:

Ik moest het bij het ondertrouw al doorgeven :j

Ik ook.
Heb ervoor gekozen om eerst de achternaam van mijn vriend te nemen en dan mijn meisjesnaam.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:32

Ik moet wel lachen om de stress waar sommige mensen last van hebben bij de voorbereidingen. Zie het nu ook bij andere stellen die binnenkort trouwen en manlief en ik hadden het er pas nog over.
Wij hadden nl geen moment last van stress, en snap nog steeds niet waar we stress om zouden moeten hebben :P bedoel; wat moet je nu helemaal regelen :? Zoveel werk was het niet volgens mij :=

Dus: echt, het komt goed. Het is echt geen stress waard en niet nodig om te stressen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:39

Ik jad absoluut geen stress met voorbereiden, wel de dag zelf tot ik echt ja had gezegd :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:59

Nou, ik heb giga stress hoor. En ik vind dat er behoorlijk veel geregeld moet worden :P Het moet ook allemaal maar op de goede manier bij elkaar komen op de dag zelf. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:00

:)) wij hielden het erg klein wat wel veel stress scheelde :j

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:15

Ik heb geen stress maar wel 100 dingen en zeker 6 agspraken nog komende 4 weken voor regeldingen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:16

wij hadden het wel redelijk groot. (60 daggasten, ceremonie, kerkdienst, diner en huwelijksfeest met 120gasten en een band)
het viel mij 100% mee hoeveel werk het was. En het komt heus wel goed bij elkaar hoor, als je gewoon goed plant. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:08

Stress heb ik niet echt, meer gezonde spanning en er zin in om alles ook gewoon goed te doen :)
Wij hebben geen ceremoniemeester dus is het wel zaak dat wij alles ook goed op orde hebben.

Nu het draaiboek af is, wij de foto's locaties bezocht hebben en alleen nog het gastenboek hoeven printen heb ik zoiets; laat die dag maar komen :D wij zijn er klaar voor!

Hopelijk komt ons ringkussen wel op tijd :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:01

Ring kussen??
Oh f*ck zíe je wel, ik WIST dat ik iets vergeten was!! Bedankt, gaat meteen nog op de to buy list! :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:42

Nou ik heb niet echt een kussen hoor :D soort hippe variant ervan :D maar ik vond dat het niet mocht ontbreken :)
En graag gedaan, wij kwamen er ook later achter.

Bruidsboeket was ook een mooie; er was maar 1 zaak die zei; ja, wij kunnen het over 2 week leveren. Wist ik veel dat het gebruikelijk was dat je het 3 week van te voren moest bestellen :?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:52

Dat is ook wel een soort van raar hoor :? Ze kopen de bloemen altijd pas de dag van tevoren in, en maken het de dag zelf of de avond ervoor. Tenminste; bij een kennis gaat het altijd zo en die heeft ook de mijne gemaakt.

Wij hadden een paar weken van tevoren besproken wat we wilden met de bloemist. De dag van tevoren had ze het vluchtig bij elkaar gebonden om te zien of ik het zo mooi vond en toen afgebonden en was het klaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:56

Wat betreft naam doorgeven, dat is bij ondertrouw als je in dezelfde gemeente trouwt als waar je in ondertrouw gaat. Wij hadden zelfs met 3 gemeentes te maken (tussen ondertrouw en trouwen naar een andere gemeente verhuisd, en het trouwen was dus weer in een andere gemeente), dus toen deden ze het helemaal niet erbij, was te verwarrend. Wij moeten het wel nog steeds doorgeven.

Davinia, die foto had ik inderdaad in mijn pinterest staan, of een variant ervan die er heel hard op lijkt. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:03

verootjoo schreef:
Dat is ook wel een soort van raar hoor :? Ze kopen de bloemen altijd pas de dag van tevoren in, en maken het de dag zelf of de avond ervoor. Tenminste; bij een kennis gaat het altijd zo en die heeft ook de mijne gemaakt.

Wij hadden een paar weken van tevoren besproken wat we wilden met de bloemist. De dag van tevoren had ze het vluchtig bij elkaar gebonden om te zien of ik het zo mooi vond en toen afgebonden en was het klaar.

Toch was er maar 1 bloemist in de stad die het wel op korter termijn kon. Ja ik vond het ook vreemd, je moet toch toejuichen dat je iemand geld afhangen kan maken? :D

Boeket is een verrassing voor mij, vriend ging spontaan op traditioneel :+ (dus ik hoop dat zijn goede smaak ook doorgezet wordt in de bloemen :o )

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:38

3 weken van tevoren?
Dan hebben wij nu toch een probleem...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:53

T is ons ook uiteindelijk gelukt met nog minder dan 2 week van te voren, die bloemist was juist heel makkelijk en wou natuurlijk ons graag helpen. Ik vond het ook apart hoor dat de andere zaken zo moeilijk deden.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 01:37

Neonlight schreef:
Wat betreft naam doorgeven, dat is bij ondertrouw als je in dezelfde gemeente trouwt als waar je in ondertrouw gaat. Wij hadden zelfs met 3 gemeentes te maken (tussen ondertrouw en trouwen naar een andere gemeente verhuisd, en het trouwen was dus weer in een andere gemeente), dus toen deden ze het helemaal niet erbij, was te verwarrend. Wij moeten het wel nog steeds doorgeven.

Davinia, die foto had ik inderdaad in mijn pinterest staan, of een variant ervan die er heel hard op lijkt. :j

Dat zal t dan zijn. Ik ga in een andere stad dan woonplaats trouwen en in ondertrouw.
Wel stom ik belde hun(delft) die zeiden dat ik mijn naam moet veranderen in Rijswijk. Toen belde ik voor de zekerheid Rijswijk en die zeiden dat ik dat in Delft moest doorgeven.

Wb boeketten. Miss moeten ze eerst kijken of ze de juiste bloemen kunnen vinden ofzo?