Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:15

Ketaki schreef:
lrtj_ schreef:
Waarom is de lucht blauw?

heb een link gevonden, dus word even lezen voor je/ :)

http://wetenschap.infonu.nl/natuurkunde ... blauw.html

ik vraag me eigenlijk af, hoe het komt dat bepaalde mensen geesten oid kunnen zien :)

Ik kan ze ook zien.. Ookal ben ik nog jong. Ik weet niet hoe het kan. Je ziet ze of niet..

vuurneon

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:17

Tja, waarom mensen geesten zien is afhankelijk van wat je zelf geloofd. Ik geloof echt in de magie van ons brein, dus ik geloof dat geen mens geesten kan zien (Derek oglevie is al vaker enorm door de mand gevallen bijvoorbeeld) maar dat ons brein met ons speelt.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:21

Nja.. Ieder zijn eigen mening :)
Maar ik zie en voel de aanwezigheid

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:26

SindyKaya schreef:

O, ja dat wou ik nog toevoegen; ik twijfel er echt niet aan dat mensen er zelf van overtuigd zijn. Derek Oglivie is ook oprecht overtuigd van zijn gave (dus dat hij niet doet alsof, maar er echt in geloofd ook al is zijn aanpak allang verklaard).

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 01:41

Blue_Eyes schreef:
Je ouders zijn in principe ook je wettelijke voogd, als je gewoon bij je ouders woont. In geval van nood kan de RvK een voogd aanwijzen, maar dan is het kind geen pleegkind of adoptiekind, maar gewoon een cliënt.

Ahzo, dankjewel voor je antwoord! Mijn Peter was (een van) de mijn voogd toenbik minderjarig was, was ik dan zijn 'cliënt'?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:26

vuurneon schreef:
SindyKaya schreef:

O, ja dat wou ik nog toevoegen; ik twijfel er echt niet aan dat mensen er zelf van overtuigd zijn. Derek Oglivie is ook oprecht overtuigd van zijn gave (dus dat hij niet doet alsof, maar er echt in geloofd ook al is zijn aanpak allang verklaard).

Derek is gewoon een heel erg goede cold-reader. Eigenlijk is dat ook best een talent :Y)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:38

DaisyDarling schreef:
vuurneon schreef:

Derek is gewoon een heel erg goede cold-reader. Eigenlijk is dat ook best een talent :Y)

Cold reading met een baby? Die kleine kan toch geen verhalen aanvullen, + de ouders zijn blijkbaar echt geholpen als hij is langsgeweest..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:42

TeckTonie schreef:
Cold reading met een baby? Die kleine kan toch geen verhalen aanvullen, + de ouders zijn blijkbaar echt geholpen als hij is langsgeweest..

Het is vaak genoeg bewezen dat Derek geen echte gave heeft, zoals vuurneon ook al zei.
Baby's worden beinvloed door hun ouders, en met goede researche is daar imo genoeg vanaf te leiden.
Het 'probleem' van de baby ligt namelijk ook bijna altijd bij de ouders, die moeten iets aanpassen voor het kindje.
Als de baby zelf een probleem met geesten had; wat kunnen die ouders daar dan aan doen, zij zien ze immers niet.
En die ouders zijn geholpen omdat ze geloven dat Derek ze kan helpen. Wat dan weer hun gedrag tov de baby veranderd en het kindje helpt.

Ik geloof best dat er iets 'meer' bestaat; maar ik geloof niet in Derek. Daarnaast vind ik het ook een beetje een eng ventje :o

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:43

DaisyDarling schreef:
TeckTonie schreef:

Het is vaak genoeg bewezen dat Derek geen echte gave heeft, zoals vuurneon ook al zei.
Baby's worden beinvloed door hun ouders, en met goede researche is daar imo genoeg vanaf te leiden.
Het 'probleem' van de baby ligt namelijk ook bijna altijd bij de ouders, die moeten iets aanpassen voor het kindje.
Als de baby zelf een probleem met geesten had; wat kunnen die ouders daar dan aan doen, zij zien ze immers niet.
En die ouders zijn geholpen omdat ze geloven dat Derek ze kan helpen. Wat dan weer hun gedrag tov de baby veranderd en het kindje helpt.

Ik geloof best dat er iets 'meer' bestaat; maar ik geloof niet in Derek. Daarnaast vind ik het ook een beetje een eng ventje :o

Dit is dus eigenlijk ook een beetje een placebo- verhaal :Y)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:44

TeckTonie schreef:
Blue_Eyes schreef:
Je ouders zijn in principe ook je wettelijke voogd, als je gewoon bij je ouders woont. In geval van nood kan de RvK een voogd aanwijzen, maar dan is het kind geen pleegkind of adoptiekind, maar gewoon een cliënt.

Ahzo, dankjewel voor je antwoord! Mijn Peter was (een van) de mijn voogd toenbik minderjarig was, was ik dan zijn 'cliënt'?

Nee, zijn petekind :) Cliënt ben je van een professioneel voogd. Er is geen naam voor het kind dat een voogd heeft in de zin van iemand die aangewezen is om voor het kind te zorgen als de ouders iets overkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:06

Ik hoorde vanmorgen een reclame op de radio en vroeg me toen iets af ..

Het was een gesprek tussen 2 mensen en persoon 1 sprak uit mijn linker box van mijn autodeur en
persoon 2 uit de box van mijn rechterdeur..

Hoe doen ze dat ? en wat als ik maar 1 box zou hebben :Y)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:12

Nou gewoon, in stereo opnemen, met twee microfoons. En als je monogeluid hebt, dan komt alles uit dezelfde box.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:20

Hoe kan je zoute ijsklontjes maken?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:21

Geen idee,

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:23

miss_lizje schreef:
Hoe kan je zoute ijsklontjes maken?

Ik denk dat het met stikstof wel met lukken :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:23

Dieper invriezen. Het vriespunt gaat namelijk naar beneden.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:26

Maar is het niet zo dat met bevriezen het zout er voor een groot deel uit gaat?
Neem bijvoorbeeld de grote ijsbergen bij antartica(niet het landijs zelf, maar wat er in het water drijft), dat ijs is gewoon zoet water. (zag ik bij whale wars, water van dat kleine bootje was op, dus vaarde ze naar een grote ijsberg omdat dat zoetwater was.)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:32

Bij het bevriezen van zeewater, wordt het zout niet in het ijs opgenomen. Het zout blijft zitten in een netwerk van kleine ruimtes en het zoekt zich een weg door het ijs. Het ijs van zeewater heeft dus een veel kleiner zoutgehalte dan het water zelf.

Even van een wetenschapper gejat :+

Dus ja, je kan een ijsklontje met zout water bevriezen in de diepvries maar zal dus wel minder zout zijn dan in de eerste waterige vorm.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:39

Ik ga dan maar beetje experimenteren dan. Als stunt willen we namelijk dus zoute ijsblokjes maken om iemand in de maling te nemen. Maar ik ben dus bang dat om het gewenste effect te krijgen ik zo veel zout moet oplossen dat het in die kleine hoeveelheid neerslaat en het dus amper tot niet werkt.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:47

vuurneon schreef:
SindyKaya schreef:

Ik heb nog wekenlang nadat mn paard overleden was hem ´s nachts in zijn stal horen rondstappen, en ik droomde niet, was klaarwakker.
(zijn stal stond tegen het huis gebouwt)
Maar ik weet zeker dat het mijn eigen brein was die een geintje uithaalde en niet de geest van mn paard :)
En ik denk dat het met geesten net zo is, die bestaan in je eigen brein.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:54

Dat is inderdaad een bekend verschijnsel; je hersens zijn zo gewend geraakt aan bepaalde geluiden, dat je het 'hoort' terwijl het er niet is. Ik hoorde ook het miauwen van onze kat nadat ie was overleden. Niet zo gek, beestje was al een lange tijd dement en miauwde de hele nacht door :+ dus je raakt eraan gewend. Dooft gelukkig wel uit :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:59

Leuk dat soort geintjes! Soms verwacht ik iemand te zien en lijk ik die ook te zien tot ik goed kijk (uit verbazing soms) en dan is die er niet meer. Overactieve hersentjes! Zelfde trouwens met smaak, rode yoghurt smaakt zoeter dan witte yoghurt ook al zit er afgezien van het kleurstofje geen smaakstofje in (maar je verwacht het wel, dat is de clou). Fantastisch leuk dat brein!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:02

Daarom verkocht de groene ketchup ook totaal niet :D

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:16

Waarom worden de beloftes die men met sint juttemis zegt na te komen, nooit na gekomen???? Het is toch echt elk jaar op 17augustus sint juttemis

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:18