Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:02

zaterdag mijn engels boek via marktplaats verkocht, de koper gaat vandaag het geld overmaken dus ben benieuwd :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:53

staroo schreef:
Wel apart als het iemand betreft die in NL woont, bij mijn reacties naar verkopers toe, krijgen zij ook zo'n bericht omdat ik niet in NL woon, MP zet het er niet voor niks op zal best veel opgelicht worden vanuit het buitenland, alleen hoop ik maar dat de verkoper en naar mij toe niet ontmoedigd door wordt. ;(
Dat MP weet dat iemand in het buitenland woont is niet zo moeilijk, als je je zelf hebt aangemeld bij MP want dan geef je de woonplaats nl op.

Ja, vanuit Belgie heb ik dat ook. Maar ik ga bij mensen persoonlijk afhalen en betalen dus dat scheelt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:31

Ik zit via Marktplaats weer een beetje schuins te kijken naar tuinontwerpers hier in de buurt en blijf me verbazen over de prijzen van een tuinontwerp....ik heb echt het idee dat als je die kennis en creativiteit hebt, je in een paar uurtjes toch wel een leuk plan kunt tekenen en in een dag het hele boeltje klaar kunt hebben :P

En dan gewoon al gauw prijzen van rond de 1000 euro voor het ontwerp van een paar 100m2 tuin....

Ik snap best dat ze niet elke dag een opdracht zullen hebben en er ook van rond moeten komen, maar ik blijf het echt bizar vinden :o

Ik zal ongetwijfeld wel wat naïef zijn en niet beseffen wat er allemaal bij komt kijken :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:35

pmarena schreef:
Ik zit via Marktplaats weer een beetje schuins te kijken naar tuinontwerpers hier in de buurt en blijf me verbazen over de prijzen van een tuinontwerp....ik heb echt het idee dat als je die kennis en creativiteit hebt, je in een paar uurtjes toch wel een leuk plan kunt tekenen en in een dag het hele boeltje klaar kunt hebben :P

En dan gewoon al gauw prijzen van rond de 1000 euro voor het ontwerp van een paar 100m2 tuin....

Ik snap best dat ze niet elke dag een opdracht zullen hebben en er ook van rond moeten komen, maar ik blijf het echt bizar vinden :o

Ik zal ongetwijfeld wel wat naïef zijn en niet beseffen wat er allemaal bij komt kijken :P

De studie ervoor is erg zwaar. Ze moeten ontzettend veel bomen en planten etc. uit hun hoofd kennen. Ook kijken zij heel specifiek naar beplanting, hoogte van een boom telt mee, bladkleur, periode dat ze blad dragen, of ze vruchten hebben enzovoorts enzovoorts, de lijsten zijn eindeloos. Een goede ontwerper zal ook ervoor zorgen dat er het hele jaar door iets te 'zien' is in de tuin, houdt rekening met de bodemsoort, met het licht, met hoeveel tijd jij eraan wil besteden.

Daarnaast krijg je ook ongetwijfeld een gedetaileerde tekening van je tuin, en het kost uren en uren om dat te maken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:11

Het lijkt idd makkelijk verdienen maar in praktijk valt dat best wel tegen.

Een goed plan maken is één ding, net als de tekening.
Maar goed dan moet je gaan kijken wat je erin wilt hebben.
Het ene soort doet het beter op deze grond en de andere weer op die grond.
Dan heb je nog de plaatsing in de tuin, volle zon, half zon half schaduw, of juist schaduw.
En dan nog wanneer bloeit die en dan weer die....

De opleiding hiervan is niet makkelijk. Je moet van heel veel planten dit allemaal weten evenals alle Latijnse en Nederlandse namen (zowel in herkenning als in schrift).

En daarbij moet jij je in de smaak van een ander kunnen verplaatsen, want vaak heeft de klant zelf al een beeld in hun hoofd. En dan moet je het ook het liefst zo na maken (alsof wij dat kunnen zien haha).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:28

Ja, en ik als klant denk dan: ojee, wat nu als ik iemand tref die een op zich best leuk ontwerp maakt, maar niet de "wauw dit in mijn tuin inderdaad!!! :+: " factor heeft, of na aanleg kom je er achter dat het helemaal niet zo goed in elkaar steekt want die plant wordt te groot, die plant doet het niet goed op die plek, dit is eigenlijk helemaal niet praktisch....enz. Dan ben je een smak geld lichter en kun je nog zelf aan de gang gaan :P

Iedereen kan een tuin ontwerpen, bij ons liggen veel dingen al vast dus zo spannend is het allemaal niet, ik kan zelf ook wel hier een bordertje en daar een terrasje bedenken :P Maar juist dat extra stukje inzicht van een ideetje waar je zelf niet aan gedacht had en plantenkennis enzo, daar wil ik best een paar 100 euro aan uitgeven, maar ik vind het zo vervelend dat ik straks een boel geld kwijt ben, en dan misschien zo'n zeurende klant wordt omdat diegene met een ontwerp komt dat best leuk is maar niet speciaal voor ons zeg maar :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:01

Die angst heb ik ook hoor, wat als ze het nu niet zo maken als ik het in m'n hoofd hebt :o
Maar aan de andere kant heb je natuurlijk zelf ook genoeg inspraak. En ze laten altijd eerst de tekening zien etc voordat ze aan de gang gaan....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:14

Nou aan de slag gaan (in de tuin) dat gaat sowieso niet gebeuren, dan ben je helemaal zo 10.000 euro kwijt :=

Dat trekt het budget niet hoor :P

We doen alles zoveel mogelijk zelf, op zich ligt een heel aantal zaken qua inrichting ook al vast omdat dat gewoon zo uitkomt, alleen ik zou dan vooral graag wat advies over de beplanting willen omdat ik dat zelf niet goed weet :)

Maar ik ga eerst eens zelf goed alles op papier zetten en eens kijken of ik alles in een 3D ontwerp kan zetten zelf, met alle elementen op schaal erin die toch al vastliggen, dan heb ik wat meer zicht op de ruimtes die er overblijven :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:26

Gewoon alles eruit, gras erin, paard erop ... klaar *\o/*

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:34

pmarena schreef:
Ja, en ik als klant denk dan: ojee, wat nu als ik iemand tref die een op zich best leuk ontwerp maakt, maar niet de "wauw dit in mijn tuin inderdaad!!! :+: " factor heeft, of na aanleg kom je er achter dat het helemaal niet zo goed in elkaar steekt want die plant wordt te groot, die plant doet het niet goed op die plek, dit is eigenlijk helemaal niet praktisch....enz. Dan ben je een smak geld lichter en kun je nog zelf aan de gang gaan :P

Veeeeel tuinbladen bekijken dat je eigen idee en smaak al bekend is, veeeeel mensen hun portfolio bekijken en bij referentieklanten zelf de tuin gaan bekijken, dan weet je wel of iemand iets kan doen wat naar jouw smaak is.
Als ik iemand zie met een tuin vol cortenstaal of een echte cottagetuin dan weet ik dat ik daar niet moet zijn :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:35

Alles eruit is al gelukt, is een kale vlakte nu :P

Maar de ponies hebben al genoeg plek aan de andere kant en achter het huis hoor!

Dit stukje tuin moet echt voor ons privé worden :+:

Is iets van hooguit 300-400m2, lastige vorm dus moeilijk te schatten :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:41

Urielle schreef:
pmarena schreef:

Veeeeel tuinbladen bekijken dat je eigen idee en smaak al bekend is, veeeeel mensen hun portfolio bekijken en bij referentieklanten zelf de tuin gaan bekijken, dan weet je wel of iemand iets kan doen wat naar jouw smaak is.
Als ik iemand zie met een tuin vol cortenstaal of een echte cottagetuin dan weet ik dat ik daar niet moet zijn :D

Ja zo kijk ik idd. ook, dan denk ik: dat klinkt wel goed, en dan kijk je naar wat iemand zoal gedaan heeft en dan zie ik van die hoekige veels te moderne tuinen, blegh.

Ik vind juist een beetje dat ouderwetse, boerderij-achtige, omzoomd door veel groen, met kleine gekleurde steentjes en eventueel wat grijze tegels daartussen, mooie natuurlijk rustige zonnige uitstraling van een stukje hout, steen, riet, grind en alles...hoekjes die niet direct te overzien zijn, echt zo'n mediterraans / boerderij paradijsje :P

Ik vind het ook heel bizar wanneer je bvb. op huizenjacht bent dat het ene huis geweldig leuk is vanwege de hele mooie en prettige tuin, een hekje dat op de juiste manier geplaatst is, alles "klopt" gewoon :+:

En dan zie je een ander huis dat als je er even doorheen kijkt, behoorlijk hetzelfde is, maar dan "klopt" het gewoon niet. hekje is weinig anders maar staat dan een beetje er aan geplakt, tuin voelt onpersoonlijk aan terwijl deze op zich wel uit allerlei mooie elementen bestaat.... en dan denk je wat een kleine en onpraktische tuin -O-

Terwijl hele "lieve" tuinen dan vaak nog kleiner zijn maar gewoon beter ingedeeld en aangekleed :P

Bij de ene tuin klopt een mooie druif die over je hoofd heen gaat helemaal perfect, bij een andere tuin staat het maar raar, zo apart.

Ik zie het wel als het wel of niet "klopt" maar het zelf "kloppend" kunnen ontwerpen is dan weer een andere vraag :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:47

Gewoon een paar dingen op papier zetten voor je zelf

*wil je ook in de winter groen etc zien?
*Hoe hoog
*wil je alles wat hoger of in etage's
*Wil je borders
*Wil je ook ruimte om potten of andere dingen neer te zetten
*kleuren
*moet de tuin ook bv hond en/of vriendelijk zijn.
En ga zo maar door

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:50

pmarena schreef:

Iedereen kan een tuin ontwerpen, bij ons liggen veel dingen al vast dus zo spannend is het allemaal niet, ik kan zelf ook wel hier een bordertje en daar een terrasje bedenken :P Maar juist dat extra stukje inzicht van een ideetje waar je zelf niet aan gedacht had en plantenkennis enzo, daar wil ik best een paar 100 euro aan uitgeven, maar ik vind het zo vervelend dat ik straks een boel geld kwijt ben, en dan misschien zo'n zeurende klant wordt omdat diegene met een ontwerp komt dat best leuk is maar niet speciaal voor ons zeg maar :P

maar als je zelf al een ontwerp hebt van hoe je het in wil delen/ welkes soort planten je ongeveer waar wil (vetplant/bloemen/struik/boompje/groenblijvend) en ook al een idee hebt van welke tegels ed kan je ook daarmee naar zo iemand gaan, en dat zij dus meer een adviserende rol hebben als ontwerpende rol.
of mischien ook gewoon een kertje een middag tuincentrum doen en zeggen waar je naar op zoek bent en welke planten daar geschikt voor zijn.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:22

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:30

sjonge jonge jonge, hier op boktmarkt gaat ook niet alles perfect..
had een advertentie geplaatst van een rijbroek die nauwelijks gebruikt is en me in de weg ligt.
binnen 2 uur een reactie gekregen, bod gekregen en hij was zo goed als verkocht.
zou ze me woensdag het geld opsturen naar m'n bankrekening nummer, als ik het binnen had zou ik 'm pas versturen.
had ik de vrijdag erop nog niks binnen, weer een PB gestuurd naar diegene of het was gelukt ja of nee aangezien ik nog niets had binnengekregen.
wegens omstandigheden met haar pinpas kon ze het pas aankomende donderdag overmaken, oke dat maakt me niet uit.
netjes afgewacht, de maandag erop nog niks binnen.
ik weer gemaild of het gelukt was aangezien ik nog niks binnen had?
Geen reactie..
2 dagen later weeeeeer gemaild, of ze überhaupt nog wel interesse had in de rijkbroek. weer GEEN reactie.
heb nu echt zoiets van oke, als je geen interesse hebt zeg het dan gewoon en hou me niet zo aan het lijntje.. zet hem nu dus maar weer te koop want ga niet eeuwen wachten hierop. :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:33

Denise1984 schreef:
Ik wil het land van mijn "achterbuurman" wel hebben. Maar hij geeft het maar niet. Beetje flauw...het bruggetje maak ik zelf wel :Y)
http://i218.photobucket.com/albums/cc93 ... 8e45a1.jpg

Dat lapje is ook wel de moeite waard :P

Wij zouden het land van de achterbuurman ook graag willen kopen, nu huren we het voor de ponies...

Mandy: pffft zeg, en jij maar wachten -O- Heel onvriendelijk inderdaad! Lekker weer te koop zetten :j

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:42

Er zitten werkelijk waar echt rare mensen op marktplaats. Ik ben dus op zoek naar een iphone tweedehands. Ik weet dat ik er sowieso mee moet uit kijken op marktplaats. Ieder geval ik haal hem op en laat er iemand na kijken die er verstand van heeft. Ik heb dus die advertentie online gezet, krijg binnen no-time super veel reacties. Waar natuurlijk ook rare bij zitten. Één sprong er echt wel uit.

ik wou graag me iphone 4s 32gb verkopen ,
De reden van verkoop is omdat me moeder 2weken terugoverleden is en ik nu heel krap zit met het geld en all..
Ik wil de toestel heel snel verkopen

270+verzendkosten mag u het overnemen, ik hoop dat u verzenden accepteerd, ophalen ben ik emotioneel echt niet beschikbaar nu sorry:(, heb ook vroeger nare ervaring ermee gehad

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:45

Ja....en ik heb een nare ervaring met het versturen van dure aankopen.
Mensen verzinnen steeds een zieliger verhaal zeg.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:45

LisaFaded; dan zou er wel wat mis zijn met de telefoon.. als je hem niet mag ophalen.. beetje appart verhaal.
zn thuisomstandigheden kan je natuurlijk niet weten, maar wat maakt het nou uit dat je hem komt ophalen.. :p

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:47

Kan een hele emotionele ervaring zijn om je telefoon te overhandigen aan een ander....het is toch je soulmate whaha

Sorry vervelende bui

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:50

Lol echt mensen van tegenwoordig. Heb er totaal geen medelijde mee. Snap niet dat er mensen hier in trappen. Snel verdiend 270 euro :)

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:52

Citaat:
Ja....en ik heb een nare ervaring met het versturen van dure aankopen.
Mensen verzinnen steeds een zieliger verhaal zeg.

Denise1984 schreef:
Kan een hele emotionele ervaring zijn om je telefoon te overhandigen aan een ander....het is toch je soulmate whaha

Sorry vervelende bui

_O- :):) _O- :):) _O- :):) _O- :):) _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:04

Nouja, het kan natuurlijk prima waar zijn :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:15

Juist ja, emotioneel kan hij het niet aan om mensen te zien maar hij kan wel de commercant uithangen via MP? Sommige mensen }:0