Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
staroo schreef:Wel apart als het iemand betreft die in NL woont, bij mijn reacties naar verkopers toe, krijgen zij ook zo'n bericht omdat ik niet in NL woon, MP zet het er niet voor niks op zal best veel opgelicht worden vanuit het buitenland, alleen hoop ik maar dat de verkoper en naar mij toe niet ontmoedigd door wordt.
Dat MP weet dat iemand in het buitenland woont is niet zo moeilijk, als je je zelf hebt aangemeld bij MP want dan geef je de woonplaats nl op.
pmarena schreef:Ik zit via Marktplaats weer een beetje schuins te kijken naar tuinontwerpers hier in de buurt en blijf me verbazen over de prijzen van een tuinontwerp....ik heb echt het idee dat als je die kennis en creativiteit hebt, je in een paar uurtjes toch wel een leuk plan kunt tekenen en in een dag het hele boeltje klaar kunt hebben
En dan gewoon al gauw prijzen van rond de 1000 euro voor het ontwerp van een paar 100m2 tuin....
Ik snap best dat ze niet elke dag een opdracht zullen hebben en er ook van rond moeten komen, maar ik blijf het echt bizar vinden
Ik zal ongetwijfeld wel wat naïef zijn en niet beseffen wat er allemaal bij komt kijken
pmarena schreef:Ja, en ik als klant denk dan: ojee, wat nu als ik iemand tref die een op zich best leuk ontwerp maakt, maar niet de "wauw dit in mijn tuin inderdaad!!!" factor heeft, of na aanleg kom je er achter dat het helemaal niet zo goed in elkaar steekt want die plant wordt te groot, die plant doet het niet goed op die plek, dit is eigenlijk helemaal niet praktisch....enz. Dan ben je een smak geld lichter en kun je nog zelf aan de gang gaan
Urielle schreef:pmarena schreef:Ja, en ik als klant denk dan: ojee, wat nu als ik iemand tref die een op zich best leuk ontwerp maakt, maar niet de "wauw dit in mijn tuin inderdaad!!!" factor heeft, of na aanleg kom je er achter dat het helemaal niet zo goed in elkaar steekt want die plant wordt te groot, die plant doet het niet goed op die plek, dit is eigenlijk helemaal niet praktisch....enz. Dan ben je een smak geld lichter en kun je nog zelf aan de gang gaan
Veeeeel tuinbladen bekijken dat je eigen idee en smaak al bekend is, veeeeel mensen hun portfolio bekijken en bij referentieklanten zelf de tuin gaan bekijken, dan weet je wel of iemand iets kan doen wat naar jouw smaak is.
Als ik iemand zie met een tuin vol cortenstaal of een echte cottagetuin dan weet ik dat ik daar niet moet zijn
pmarena schreef:Ja, en ik als klant denk dan: ojee, wat nu als ik iemand tref die een op zich best leuk ontwerp maakt, maar niet de "wauw dit in mijn tuin inderdaad!!!" factor heeft, of na aanleg kom je er achter dat het helemaal niet zo goed in elkaar steekt want die plant wordt te groot, die plant doet het niet goed op die plek, dit is eigenlijk helemaal niet praktisch....enz. Dan ben je een smak geld lichter en kun je nog zelf aan de gang gaan
Iedereen kan een tuin ontwerpen, bij ons liggen veel dingen al vast dus zo spannend is het allemaal niet, ik kan zelf ook wel hier een bordertje en daar een terrasje bedenkenMaar juist dat extra stukje inzicht van een ideetje waar je zelf niet aan gedacht had en plantenkennis enzo, daar wil ik best een paar 100 euro aan uitgeven, maar ik vind het zo vervelend dat ik straks een boel geld kwijt ben, en dan misschien zo'n zeurende klant wordt omdat diegene met een ontwerp komt dat best leuk is maar niet speciaal voor ons zeg maar
Denise1984 schreef:Ik wil het land van mijn "achterbuurman" wel hebben. Maar hij geeft het maar niet. Beetje flauw...het bruggetje maak ik zelf wel![]()
http://i218.photobucket.com/albums/cc93 ... 8e45a1.jpg