Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:36

"ik hoor nu net van mijn moeder dat haar buurvrouw nog een katje zoekt..."? :') dat klinkt minder erg dan wat je werkelijk denkt...

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:37

Nee, dat bedoel ik niet. Iemand vroeg waar ze woonde, een flat is niet zo erg. Maar het gaat erom dat ze eigenlijk geen geld er voor hebt.

Samsie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:37

O, dan heb ik een leuke in de aanbieding haha.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:39

Als je gevoel niet goed is, kun je dat gewoon zeggen. Jou kat, jij bepaald. En aangezien er nog geen overeenkomst is :)
Je kunt aangeven dat jij denkt dat zij niet de juiste of een geschikte plek aan je beestje kan bieden.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:43

Dankje, dan zet ik zoiets neer :)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:59

Nou na tig x te hebben gemaild is het eindelijk rond hoor.
Jeutje heb nog nooit eerder zo'n zeverz*k gehad... Wel kopers die de maten vroegen maar deze spande echt de kroon.

Heb voet bij stuk gehouden qua assocoires en ik kneep hem wel even maar hij mailde dat hij akkoord gaat met wat ik wil.
Als ik niet zo standvastig was gebleven dan had hij echt veel erbij gekregen en had ik zeker achteraf spijt gehad! (vind het soms wel lastig om zo hard te moeten spelen)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:18

Laat ik ook eens meepraten, ik vind het af en toe niet eens meer fijn iets op marktplaats te zetten..

Wat ik ook best raar vind is dat mensen gaan bieden op onze pup (denk aan 50 euro). Zonder verder een mail te sturen/ info vragen etc.
Waarbij ik ze dan ook vriendelijk verzoek niet te bieden, maar bij interesse een afspraak te maken om te komen kijken..

Ik krijg trouwens wel meer rare reacties met redenen waarom ze de pup wel niet moeten hebben

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:27

Avelienvd schreef:
Of dat iemand in de schuldsanering zit... Dat zegt niets over je kwaliteiten om een dier te houden...

Nee maar wel over je portemonnee. ;(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:42

staroo schreef:
Avelienvd schreef:
Of dat iemand in de schuldsanering zit... Dat zegt niets over je kwaliteiten om een dier te houden...

Nee maar wel over je portemonnee. ;(

Hoe vaak zie je wel niet in televisieprogramma's dat beesten ontzettend verwaarloosd zijn, puur omdat de eigenaar geen geld heeft voor dierenartskosten?
Dat zijn vaak wel mensen die ontzettend gek zijn op hun beesten, maar niet voor onverwachte kosten kunnen opdraaien.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:51

Hoe vaak zie je ook wel niet mensen die zichzelf verwaarlozen, zodat hun diertje het goed heeft? Die mensen ken ik ook genoeg..
Maar on topic: ik ga hopelijk over 4 maanden verhuizen. Gezien wij dan een hoop tweedehands willen gaan kopen, ben ik benieuwd wat onze ervaringen worden met marktplaats.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:17

Die vrouw blijft maar mailen, ze vind het niet nodig dat hij ingeent word en zolang hij niet sproeit hoeft hij ook niet geholpen te worden -_-

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:26

En als hij dat wel doet? :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 18:30

Samsie schreef:
Die vrouw blijft maar mailen, ze vind het niet nodig dat hij ingeent word en zolang hij niet sproeit hoeft hij ook niet geholpen te worden -_-

lekker laten mailen, en niet meer antwoorden.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:14

Liin schreef:
Laat ik ook eens meepraten, ik vind het af en toe niet eens meer fijn iets op marktplaats te zetten..

Wat ik ook best raar vind is dat mensen gaan bieden op onze pup (denk aan 50 euro). Zonder verder een mail te sturen/ info vragen etc.
Waarbij ik ze dan ook vriendelijk verzoek niet te bieden, maar bij interesse een afspraak te maken om te komen kijken..

Ik krijg trouwens wel meer rare reacties met redenen waarom ze de pup wel niet moeten hebben

Tip: zet het bieden gewoon uit.
Mensen die echt serieus zijn, mailen je wel. Anders blijf je toch altijd van die hampels houden die wel bieden.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:36

Ik heb gezegd dat ze het maar moet accepteren en moet ophouden met mailen.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:11

Oh ik wist niet dat het uit kan, meteen even doen! dankje!

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:38

grrrrrrr ik word helemaal gek

nu in 2 week tijd voor dezelfde deken 2 verschillende kopers gehad waarbij ik tot een prijs overeen gekomen ben en mijn rekeningnummer door gegeven heb en waar ik vervolgens nooit meer wat van hoor _-:( _-:( _-:(

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:48

Ik haak hier ook even aan hoor.
Heb momenteel 2 ponys tekoop staan en krijg veel mailtjes in het buitenlands. En nu een mail via marktplaats van een duitser. Normaal verwijder ik ze gelijk maar degene van deze mail vraagd of ik asjeblieft terug wil mailen. Kunnen ze iets met mijn mail of iets doen als ik terugmail? (via de marktplaats mail?)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:52

nee hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:59

Nee kunnen ze niks mee :)
Die Duitsers zouden best serieus kunnen zijn.
Wij hebben ons paard uit Duitsland gehaald, 'gevonden' via de Duitse Marktplaats.
K heb in mn allerbeste Duits een mailtje gestuurd, maarja foutloos was het niet, ben blij dat die mensen mijn mailtje ondanks de fouten niet een enkeltje prullenbak hebben gegeven :P

Dus terugmailen kan geen kwaad :)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:05

Heb net ook een mailtje terug gestuurd. En inderdaad, op de veiling vorige week is er ook een groot deel naar het buitenland vertrokken, heb van de zomer zelf nog een merrie via een handelaar naar frankrijk verkocht. (maar die handelaar was gelukkig nederlands :P )

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 02:08

DeSa schreef:
Heb net ook een mailtje terug gestuurd. En inderdaad, op de veiling vorige week is er ook een groot deel naar het buitenland vertrokken, heb van de zomer zelf nog een merrie via een handelaar naar frankrijk verkocht. (maar die handelaar was gelukkig nederlands :P )

Zie in je profiel dat je allemaal mini's hebt.
Daar is veel interesse voor in het buitenland, dus zeker die mails niet weggooien, en lukt het niet in het duits kun je proberen in het engels te mailen, of iemand te vragen om te vertalen.

Zonde om die mails weg te gooien.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:10

Ik heb geen een mini :P Mini's zijn tot 86 cm. Ik wil ze juist in de grotemaat fokken. We hebben nu in het engels mail contact en hij wil ze in het echt komen bekijken. Zal mijn mams even inlichten dat we telefonisch contact kunnen opnemen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 12:19

DeSa schreef:
Ik heb geen een mini :P Mini's zijn tot 86 cm. Ik wil ze juist in de grotemaat fokken. We hebben nu in het engels mail contact en hij wil ze in het echt komen bekijken. Zal mijn mams even inlichten dat we telefonisch contact kunnen opnemen.

:o sorry was laat, en niet gekeken naar de stokmaten die er netjes bij staan :o
maar voor zulke pony's, ook de wat grotere is veel vraag vanuit het buitenland.
Dus die mails niet weggooien, echt zonde.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:47

Er zijn er hier inderdaad veel hoor, die verder zoeken dan de grens, Nederland is dichtbij en daar komen veel paarden vandaan die hier staan. Als je mailtjes gaat krijgen uit Nigeria die het dubbele bieden dan je vraagprijs, kun je beter gaan weggooien :D
Als je hulp nodig hebt met het mailverkeer of telefoontje bijvoorbeeld, geef je maar een gil hoor :)
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 02-11-12 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt