Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:47

Horsii_mine schreef:
Haha, ik heb mijn koelkast gratis af te halen op marktplaats staan. Het ding is 20 jaar oud en gezien ik ga verhuizen en in mijn nieuwe huis al een koelkast staat hoop ik iemand er blij mee te kunnen dragen (dan hoef ik hem lekker zelf niet de trap af te tillen :P ). Krijg ik een reactie: Ik wil koelkast *naam* + telefoonnummer. Ja eh.. Maar nog geen 5 minuten later kreeg ik van iemand anders een heel net mailtje dus heb die maar teruggemaild dat ze hem mag ophalen. Als je iets gratis krijgt (en eigenlijk ook als je moet betalen :P ) mag je op zijn minst wel een beleefd mailtje sturen vind ik :=

Vriendin van me had hem ook wel heel graag willen hebben
Had er ook vast geen probleem mee gehad dat ze hem tig trappen moest afsleepen
Ze had je vast ook een heel vriendelijk mailtje gestuurd
Weet zeker als ze het kon missen had je ook een bosje bloemen gekregen
Maar helaas te laat, jammer dan

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:51

Word momenteel niet blij van marktplaats.

Heb 2 zadels te koop staan wegens niet passen en overbodig. 1 is bijna nieuw (nog geen 50 uur mee gereden) en de andere is geheel opnieuw opgevult en nagekeken.
Ze staan al ver onder de waarde op marktplaats. En dan nog het lef hebben om minder dan 50% van de prijs te bieden.

Malima

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:57

hier een gratis vitrinekast erop staan, hij staat er al een dag op, had verwacht wel sneller reactie te hebben, haha.

gisteren ook 2 koffers en een tas gratis op te halen en werden 2 uur later al opgehaald, haha

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:43

Daar kan ik me ook zo aan ergeren. Heb je iets gloednieuws twv 100 en dan bieden ze een tientje.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:44

Ik heb ook een nieuw halster, maar geen belangstelling :')

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:19

chimello schreef:
Daar kan ik me ook zo aan ergeren. Heb je iets gloednieuws twv 100 en dan bieden ze een tientje.

hier de nieuwprijs ca 150 euro, en bieden ze 25 euro... incl. verzendkosten.
Wordt je ook niet vrolijk van.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:43

Nou zeg, die gelopen in sprookjes.

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:45

Alane schreef:
chimello schreef:

hier de nieuwprijs ca 150 euro, en bieden ze 25 euro... incl. verzendkosten.
Wordt je ook niet vrolijk van.

Tsss ... om nou een klein beetje van de prijs proberen af te halen oke maar dat is wel heel erg :wow:

Ben nu allemaal dingetjes op mp aan het zetten... ben benieuwd :)

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:06

miss_lizje schreef:
Word momenteel niet blij van marktplaats.

Heb 2 zadels te koop staan wegens niet passen en overbodig. 1 is bijna nieuw (nog geen 50 uur mee gereden) en de andere is geheel opnieuw opgevult en nagekeken.
Ze staan al ver onder de waarde op marktplaats. En dan nog het lef hebben om minder dan 50% van de prijs te bieden.

Heb je link? Wij zijn nog op zoek naar een nieuw ("nieuw" := ) zadel

Wat doen jullie trouwens als koper? Vragen jullie ook altijd naar naam en adresgegevens van verkoper, of maken jullie het geld over en hopen maar dat het product ook daadwerkelijk verstuurd wordt?

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:01

Zonet in record tijd wat verkocht op marktplaats! Mn gasfornuis met oven erop gezet, en hij is net opgehaald, advertentie heeft er 1,5 uur opgestaan *\o/*

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:03

Ligt eraan hoe de koper op mij overkomt en om wat voor bedrag het gaat,vraag niet altijd alle gegevens.
Wat voor zadel zoek je trouwens Emm_?

Heb nu een gebundelde boek collectie gekocht,eerst geboden en gelijk een mail erachter aan wat de vraagprijs is van die persoon,kreeg netje's en snel een mail binnen en inmiddels is het geld al overgemaakt :)
Prijs ligt trouwens ruim onder de helft van andere bieders...

Vorige week kwam er een koper voor balen hooi,man is geweest,prijs afgesproken maar tot op heden niks meer gehoord,nog even wachten anders maar bellen om te vragen hoe en wat.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:06

Als ik iets op laat sturen dan vraag ik alleen naar het rek.nr., is tot nu toe altijd goed gegaan, verkopende partij vraagt ook altijd of het pakje is aan gekomen en ik ontvang ook bijna altijd een berichtje dat het is verstuurd, dat zijn nog eens mensen waar je graag zaken mee doet. :+

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:10

Vandaag ook een goede ervaring gehad met marktplaats. Ik had een advertentie van afrasteringspalen erop staan (in opdracht van mijn ouders :P ) Die man kwam zelf wat voor de afgesproken tijd! Toch fijn :D

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:59

Soms ben ik ook een irritante verkoper :o
Dan laat ik advertenties van dingen die ik al verkocht heb erop staan, en bieden mensen nog :o

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:31

En dat is inderdaad heel erg irritant en vervelend.

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:36

Heb vandaag een mooie vitrinekast op mp gezet, erbij gezet dat nieuwprijs €100,- is en dat hij in zeer goede staat is , krijg ik een bod van €20,- -O-

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:40

Tsja, it's worth a shot. Ik heb een splinternieuwe broek op MP staan, nieuwprijs €110,-. Biedingen gehad van €15, €20,- en €25,- en mijn vraagprijs is €40,-. De advertentie staat er al sinds mei op, maar hij gaat echt niet voor minder dan €35,- weg en zelfs die van €25,- wilde niet naar die prijs stijgen. Dan niet. :D

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:50

Bo_Bessie schreef:
Dan laat ik advertenties van dingen die ik al verkocht heb erop staan, en bieden mensen nog :o

Goed dat je het zegt, ik moet ook nog even een advertentie verwijderen die al verkocht is :=

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:07

Bo_Bessie schreef:

Ik vind dat ook heel erg vervelend, en toch gebeurde het me zelf laatst ook...... :o

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:42

Dat overkomt mij ook weleens Bo_Bessie :o Maar kan gebeuren!

Ik heb gister (eigenlijk vanacht om 2 uur :') ) geboden op een hoofdstel.
Kreeg vanochtend gelijk een mailtje terug dat ik hem mocht overnemen!
Heb het geld meteen overgemaakt en het pakketje ligt al klaar voor verzenden! :D
Nu hopen dat mijn geld er snel op staat :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:54

Gypsylady schreef:
Horsii_mine schreef:
Haha, ik heb mijn koelkast gratis af te halen op marktplaats staan. Het ding is 20 jaar oud en gezien ik ga verhuizen en in mijn nieuwe huis al een koelkast staat hoop ik iemand er blij mee te kunnen dragen (dan hoef ik hem lekker zelf niet de trap af te tillen :P ). Krijg ik een reactie: Ik wil koelkast *naam* + telefoonnummer. Ja eh.. Maar nog geen 5 minuten later kreeg ik van iemand anders een heel net mailtje dus heb die maar teruggemaild dat ze hem mag ophalen. Als je iets gratis krijgt (en eigenlijk ook als je moet betalen :P ) mag je op zijn minst wel een beleefd mailtje sturen vind ik :=

Vriendin van me had hem ook wel heel graag willen hebben
Had er ook vast geen probleem mee gehad dat ze hem tig trappen moest afsleepen
Ze had je vast ook een heel vriendelijk mailtje gestuurd
Weet zeker als ze het kon missen had je ook een bosje bloemen gekregen
Maar helaas te laat, jammer dan

Misschien een beetje een rare vraag, maar wat heeft ze aan deze info? Hoopte je stiekem dat ze na deze reactie de koelkast alsnog aan je vriendin zou geven?

@horsii_mine: Als mensen geen normale mailtjes kunnen sturen, reageer ik er meestal ook niet op. Tenzij ik ergens echt heeeeel erg hard vanaf moet ;) Meestal stuur ik dan een overdreven net mailtje, waarin ik tussen de regels door wel even laat merken dat het niet bepaald beleefd is om op die manier op een advertentie te reageren. :o

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:35

Gisteren mijn dekenophaling dus niet goed gegaan (moest ook een keer na de afgelopen gelukte keren).

De vrouw in kwestie zou rond de middag, na haar werk het deken komen ophalen. Ik weet in welke gemeente ze werkt dus ik kon wel een beetje inschatten hoe lang het ong zou duren tot ze hier zou zijn. Toen het toch wat laat begon te worden maar even gesmst (hadden nummers uitgewisseld) en nog geen minuut later werd ik gebeld. Ze had het niet gevonden want ze had aan heel veel mensen gevraagd waar mijn straat was en niemand kon het haar zeggen. Ook had ze mijn telnummer niet opgeschreven dus ze kon me niets laten weten. Verder kon ze diezelfde dag ook niet meer komen want ze had enkel maar een middagpauze waarin dit kon en anders was ze te laat op haar werk.
Ligt dat aan mij of zorg je dat je, zeker als je weinig tijd hebt, op VOORHAND effe op google maps loert waar die straat zich bevindt (ze had in die auto namelijk geen GPS)? Je gaat er toch niet vanuit dat er wel iemand langs de weg staat de koekeloeren die toevallig die straat wel weet liggen? |o Ik ken in m'n eigen gemeente niet eens alle straatnamen...
Toppunt van het verhaal is dus dat ze enkel dinsdag en donderdag in de buurt is, dus nu moet de hele handel weer verzet worden naar donderdagmiddag. (En enkel middag want enkel op de middag kan ze) Heb dr gezegd dat als het nog lang duurt het niet meer kan want volgende week moet ik weer aan school. No way dat ik hiervoor thuisblijf :')

Op zich was dit allemaal geen ramp want we waren toch thuis, maar als je speciaal zit te wachten op zo'n koper en die komt dan niet opdagen omdat ze niet even op een kaart naar de straatnaam kan kijken, is dat allesbehalve lollig en zeker als je er dan nog zelf achteraan moet om te weten of koper nog komt.
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 15-08-12 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:35

Ik ga me toch even afvragen of die persoon wel de waarheid spreekt waar ik en transactie heb.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:50

Heb je nog niet binnen wat je gekocht had?
Misschien is het met DHL verzonden?

Offtopic, dat onderschrift van jou _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:51

Mijn pakketje van DHL heb ik binnen. Nee dit is gewoon in de brievenbus dus is dan TNT.

Sorry :') Had een ''maak een parody van een liedje'' dag :')