Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Isegrim schreef:Volgen jullie 'Buch in de bajes' ook over de PI in Vught? Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben over de kwaliteit van het programma (Menno Buch roept bij mij andere verwachtingen op zeg maar). Ik ga erover nadenken om als vrijwilliger ook in Nederland een gevangene te gaan bezoeken / ondersteunen. Alleen vind ik het een beetje jammer dat bijna alle organisaties die zich daarmee bezighouden, religieuze organisaties zijn. Maar Humanitas doet ook iets dus misschien dat ik hen binnenkort eens benader.
Isegrim schreef:Humanitas is een humanistische organisatie. Niet religieus dus. Ik heb een broertje dood aan religie, vooral als het gebruikt wordt om zieltjes te winnen bij mensen die zich in een moeilijke situatie bevinden. Hulp vanuit religieuze overtuiging heeft vrijwel altijd een bijbedoeling.
Mavelle schreef:Het kan ook gewoon zijn dat die mensen goede bedoelingen hebbenOmdat ze zelf een goed hart hebben, of omdat hun religie van het van hun vraagt om om hun naasten te denken. En als je dan extroverte mensen erbij hebt zitten (waar het hart vol van is stroomt de mond van over) lijkt het misschien of dat te doen is om zieltjes te winnen, maar mijn ervaring is dat 9 van de 10 keer die mensen gewoon goed willen doen.