Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Joden leven (volgens mij geheel) nog volgens de regels van het oude Testament. Het christendom is van het tijdperk van na Jezus.
Brainless schreef:Daar staat toch ook dat homoseksualiteit op zich geen zonde is.
De katholieke (althans en gedeelte) is er wel van overtuigd dat het praktiseren wel zondig is.
Brainless schreef:Ontucht is sex met minderjarige!
mo_van_dijk schreef:Citaat:Joden leven (volgens mij geheel) nog volgens de regels van het oude Testament. Het christendom is van het tijdperk van na Jezus.
Blue_Eyes, Dit is niet helemaal waar, want een kleine groep Joden hangt tevens het NT aan. Met name de orthodoxe joden hechten 0,0 waarde aan het NT. Ik ben het trouwens wel met je eens dat je zowel kennis van het OT als het NT dient te hebben als christen!
Ik vind dit trouwens erg helder: http://www.protestafac.ac.be/downloadab ... omofil.doc
Blue_Eyes schreef:Dat denk ik ook niet. Ik zie deels wat in de evolutietheorie, is ook al aan bod geweest volgens mij. Ik denk dat de mens nu niet meer precies zo is als toen God hem maakte, wat ook geldt voor de meeste diersoorten, maar wel dat dat proces niet toevallig is, maar geleid wordt.
Lame schreef:Nee hoor, ik ben ook erg sceptisch.. Maar de ark strandde wel op een berg.. Ik kan me niet voorstellen dat het waar is hoor.. En als je googled, dan zie je dat 1x per zoveel jaar " de ark" gevonden wordt..
Ingmar_ schreef:Blue_Eyes schreef:Dat denk ik ook niet. Ik zie deels wat in de evolutietheorie, is ook al aan bod geweest volgens mij. Ik denk dat de mens nu niet meer precies zo is als toen God hem maakte, wat ook geldt voor de meeste diersoorten, maar wel dat dat proces niet toevallig is, maar geleid wordt.
De vorige dominee in de kerk waar ik heen ging geloofde niet per definitie dat het dan allemaal in zes dagen geschapen is. Waarom zou het niet veel langer dan zes dagen hebben geduurd om te ontwikkelen enzo? Er is een paar jaar geleden een boek verschenen waar hij onder andere aan mee heeft geschreven. Hij is wel overtuigd christen.
Lame schreef:Christel, mag ik je iets persoonlijks vragen? (en uiteraard hoef je niet te antwoorden als je dat niet wilt)
Waar komt jou interesse voor deze discussie vandaan?