Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:42

amber2202 schreef:
ook niks heeft een voorrangweg??
dan is het eerst nummer 3 en nummer 1 en 2 kunnen tegelijkertijd als er niks anders aankomt..
rechts heeft voorrang ;)
en als je echt met rechts rekening moet houden dan moet je eerst 3 dan jezelf (2) en dan 1 ;)

Nee hoor want in dit geval mag 1 voor op 3. 1 heeft namelijk de korte bocht ;)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:50

Heel fijn Amber, heb je ook iets om naartoe te rijden (hahahaha klinkt stom :+ )

Gefeliciteerd Careano, op naar het volgende examen! :D

Spannend Anne, ga je je uiteindelijke datum hier neerzetten?

Zo ik heb weer autorijavonturen gehad vandaag, bijna een mini cooper die op de parkeerplaats stond geparkeerd aangereden. := (gelukkig net gemist :D ) En al aso-rijders tegengekomen, zomaar ff ervoor gooien en dan 20 meter later kei hard op de rem moeten voor een afslaande vrachtauto! (HA, boontje komt om z'n loontje!!)
Ben ook weer naar de Mac gereden, dit keer met mijn zusje. Je word nog dik van auto rijden...... :=
En toen kwam ik thuis, was er maar 1 klein parkeerplekje waarbij je super scherp moest draaien (ZONDER stuurbekrachtiging), uitkijken voor een bus en voor een ander autotje en hem netjes bij de stoep neerzetten... Moeilijke opgave dus, was moe en het lukte niet, bang dat ik in plaats van een mini cooper dadelijk toch iets ging rammen.... Dus ik liefjes papa binnen opgebeld, of ie ff wou komen helpen.
MAARRRR de auto met koppeling en gas-afwisseling heb ik door, dus geen afslaan meer voor mij. (moet niet te hard roepen natuurlijk hihi )

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 07:18

x_Marr schreef:
Afbeelding

Wie o wie heeft er in zo'n situatie voorrang? :P Stonden geen haaientanden ed.
Wij stonden op de plek van 2.

Idd 1 korte bocht, 2 gaat voor 3 en dan jullie :D

riannhuh schreef:
ik meld me ook maar eens :)
ik mag vrijdag afrijden, spannend :):)
aan de ene kant heb ik er zin in, want als ik het haal ben ik eindelijk eens van dat stomme lessen af.
aan de andere kant; als ik zak, moet ik nog een keer en nog meer lessen :oo
:')

maar goed je weet het toch nooit van tevoren, het is maar net wat je tegenkomt...

iid, maar het gaat vast goedkomen, hoelaat moet je?

Careano schreef:
Ik heb theorie gehaald vandaag :):)

Mandy, komt goed! Ik was met oefenen ook steeds gezakt, vooral op gevaarherkenning.
Vandaag had ik 7 fout in gevaarherkenning en 2 in andere deel.

Gefeliciteerd :D

ikkuh_ schreef:
hallo,
ik lees al een ruime tijd mee maar had nooit behoefte om te reageren en kon ook niet reageren omdat ik niet genoeg berichten had geplaatst:=

maar ik heb nu 28 lessen gehad en heb sinds november mijn theorie:d ik ga eind mei afrijden:=
heb er wel zin in maar eigenlijk ook niet:p vind het auto rijden met mijn instructeur heel erg leuk en gezellig:d zit nu een beetje in een dipje en ga niet zo heel erg vooruit zei mijn instructeur:s gelukkig willen alle bv wel goed lukken:) moet alleen meer gaan kijken en eerder reageren, ben vaak te laat met terug schakelen of afremmen:= optrekken en op snelheid blijven heb ik geen moeite mee:) wil ook nog wel eens wat harder gaan ridjen namelijk :d :o

haha bedenk maar dat als je het zo gezellig vind beter een keer koffie kan gaan drinken met die man, dan lessen is een stuk goedkoper hihi

@ mowah - oefening baart kunst, wel lief dat je vader kwam helpen! :D

Anne.

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:28

Mowoah, ik zet de uiteindelijke datum hier zeker neer!
Ik vroeg aan mijn instructeur of ik het zou halen als ik reed zoals ik gisteravond reed. Hij zei dat als ik nogmeer zou kijken, dat alles op deze manier helemaal goed zou komen :D Het was wel een leuke rijles. Mijn instructeur is echt zo'n gezelligerd :P dus we hebben weer flink lopen kletsen over het onderwijs (waar ik in ga werken en hij al werkt) en een hoop genietes-wellest.. :D
volgende les een datum prikken, best spannend.. Maar ik heb er alle vertrouwen in eigenlijk!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:14

Het is zeker weer een zalig mooi lenteeee weer met een heldere blauwe lucht :D .

En voor de dames en eventueel ook heren die vandaag een examen hebben GoodLuck jullie kunnen het ;)

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:22

Hallo Dames! Alles goed hier?

Ik heb gisteren mijn rijbewijs opgehaald bij 't gemeentehuis, de hele dag gereden, en vandaag al naar Echt (Limburg) geknapt, 170 km heen en 170 km terug.. Ben er nu net weer, en heb echt las van m'n kont! Hahaha, die lesauto zat toch wel een stuk comfortabeler als die oude Seat bedrijfskar van me vader ;)..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:48

Jaa geslaagd voor autotheorie! :D
Had er echt een slecht gevoel over, maar ik ben dus geslaagd, 5 fout op gevaarherkenning en maar 1 op de rest :D

Zo dan heb je direct een flink stuk gereden! Maar zo leer je het wel het beste :j

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:56

x_Marr schreef:
Had er echt een slecht gevoel over, maar ik ben dus geslaagd, 5 fout op gevaarherkenning en maar 1 op de rest :D

Zo dan heb je direct een flink stuk gereden! Maar zo leer je het wel het beste :j

gefeliciteeerd ... :D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:04

Netjes Marr!! :D

Vandaag heb ik me voorgenomen niet te gaan autorijden, het is mooi weer en ik wil niet dik worden haha. Maar het is o zo verleidelijk. :=

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:05

Moreill schreef:
Hallo Dames! Alles goed hier?

Ik heb gisteren mijn rijbewijs opgehaald bij 't gemeentehuis, de hele dag gereden, en vandaag al naar Echt (Limburg) geknapt, 170 km heen en 170 km terug.. Ben er nu net weer, en heb echt las van m'n kont! Hahaha, die lesauto zat toch wel een stuk comfortabeler als die oude Seat bedrijfskar van me vader ;)..

Wauw wat heerlijk! :) Moest je ook echt iets gaan doen in Echt of had je gewoon zin om te rijden? :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:22

Mar, gefeliciteerd!

Ik heb net autogereden. Hij had een andere auto mee, was echt wennen aan koppeling en schakelen joh! :oo Auto reed echt rot, maar ging verder wel goed.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:11

Ik heb gister weer les gehad. Was echt een drama! Zat mezelf zo op te fokken en alles ging mis en toen ik de versnelling niet goed kreeg toen had ik het echt gehad en ben in huilen uitgebarsten en heb even flink zitten schelden. De reactie van mijn instructeur was dat hij mij kei hard uit begon te lachen...
Wel gewoon verder gegaan met de les, maar hoop dat het nooit meer zo slecht gaat. Gelukkig kon ik er achteraf ook wel om lachen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:13

sjaslique schreef:
Ik heb gister weer les gehad. Was echt een drama! Zat mezelf zo op te fokken en alles ging mis en toen ik de versnelling niet goed kreeg toen had ik het echt gehad en ben in huilen uitgebarsten en heb even flink zitten schelden. De reactie van mijn instructeur was dat hij mij kei hard uit begon te lachen...
Wel gewoon verder gegaan met de les, maar hoop dat het nooit meer zo slecht gaat. Gelukkig kon ik er achteraf ook wel om lachen.

Mischien heb ik het eerder gevraagd of is het al vermeld en heb ik daarover heen gelezen? Hoeveelste les heb je nu gehad?

Gewoon kalm blijven wil het veeeel beter, heb ik zelf ook vandaag ondervonden.
Ik kan niet eens normaal rotondes rijden dus .....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:24

Inderdaad, ik heb ook altijd zoiets van, nouja oke, er kan iets fout gaan, maar je leraar is er dan voor om het op te lossen en om je erbij te helpen.
2 lessen terug voegde ik ook te laat nog in en ging de rotonde heeel raar, toen ze ie dat ook aan het eind van de les gewoon alles even op een rijtje zetten, dan gaat het ook veel beter :j

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:43

Dat was mijn 30e les, maar ik leg de lat voor mezelf heel hoog. Ik moet alles goed doen van mezelf.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:47

sjaslique schreef:
Dat was mijn 30e les, maar ik leg de lat voor mezelf heel hoog. Ik moet alles goed doen van mezelf.

Ik denk dat je daar dan eens mee moet ophouden.
Okay, ik mag nog niet teveel zeggen omdat ik zelf maar 4 lessen heb gehad. Maar in bijna alles, sport school autorijden noem maar op. Als je teveel van jezelf verwacht, dan bouw je toch een soort spanning op en dan gaat juist fout.

Ga de volgende keer gewoon in de auto zitten, zet je hersens om het zo maar even te zeggen op stop. En reageer alleen op die dingen die er toe doen. Maak je een fout, luister naar de instructie sla het op, vergeet je stress om die fout en ga verder.

Ik heb mezelf gewoon voorgenomen om alles maar rustig op me af te laten komen. Niet gaan te stresse van dit wil goed doen dat wil ik goed doen. Want dan gaat het fout.
Maar dat is wat ik denk hoor.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:56

Ja ik weet zelf ook dat het zo werkt en dat ik het zelf alleen maar vererger. Maar ik ben nu eenmaal erg streng voor mezelf en dat maakt het ook lastig. Maar goed we zien wel hoe het maandag weer gaat.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:57

sjaslique schreef:
Ja ik weet zelf ook dat het zo werkt en dat ik het zelf alleen maar vererger. Maar ik ben nu eenmaal erg streng voor mezelf en dat maakt het ook lastig. Maar goed we zien wel hoe het maandag weer gaat.

:(:) veel succes maandag.
Ik mag morgen weer die stomme rotondes proberen haha, ik heb een hekel aan die dingen.

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:11

x_Marr schreef:

Zoveel fout had ik ook! :D

Ja, het was wel leuk, stuk blazen, heb geen 1 gevaarlijke situatie veroorzaakt :P af en toe let ik niet op en trek ik in z'n 2 weg, maar voor de rest gaat alles wel oké, en dames, Filerijden is K*T!!! Jezus man, remmen, terug naar z'n 2, stukje rijden, remmen, terug naar z'n 1, optrekken, naar de 2, naar de 3, weer remmen, weer terug naar de 1.. Pffff..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:46

Zoo he, had zostraks les, hij vroeg al of ik mn theorie had gehaald, nou ja dus :P Dat was te merken, hij lette nu op veel dingen extra goed. :=

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:44

Mijn les ging goed gister, sloeg 1x keer af. Pakeren ging niet in een keer moest het 3x achter elkaar doen en toen stond ie. Normaal gewoon in een keer hoor. Ook straatje keren gedaan en hellingproef met handrem. We gaan binnenkort theorie examen bespreken. Ben al naar het afrijden toe aan het werken.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:14

:):) :):) :):) :):)

Over 3 weken afrijden !!

Heb dr echt zin in !!!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:16

x_Marr schreef:

gefelii !!!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:21

HELP IK MOET BIJNA AFRIJDEN!

Nog tips iemand? Ik ga ze zwaar nodig hebben vermoed ik nu al. :')

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:25

Britt90 schreef:
HELP IK MOET BIJNA AFRIJDEN!

Nog tips iemand? Ik ga ze zwaar nodig hebben vermoed ik nu al. :')

:') ik moet ook over anderhalve week, heb echt kriebels in mn buik als ik eraan denk!

ik heb allemaal van die dingetjes die ik van te voren ga doen, bij me heb met afrijden
maar dat is stom bijgeloof _O-