OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:22

Pffoeeehh vanmiddag weer niemand aan de lijn kunnen krijgen, vriend van mij een keer proberen en werd gelijk in de wacht stand gegooit.... iets waar ik dus al dagen op wacht.:Y) 8)7
Uiteindelijk lukte dat mij ook, maar toen hadden we les en moesten we na ongeveer een kwartier echt ophangen.
Wat soms wel werkt is om meteen na het bandje van de kosten je keuze in te typen, dus niet het hele bandje afluisteren.

imd

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:32

Ik heb mijn definitief reisproduct, ging allemaal prima gelukkig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:41

Vivre schreef:
Hier ook een Rotterdamse student; zoals ik al eerder had gepost heb ik ook geen tijdelijk abbonement gehad, waardoor ik ook in de metro heb moeten betalen. Nu heb ik gisteren mijn product opgehaald en nu lees ik hier dat iemand die ook geen tijdelijk abbonement had (ook r'damse student) 4 producten heeft opgehaald. Nu vraag ik me af hoe ik kan zien of ik de tijdelijke of de definitieve variant heb opgehaald. Iemand die weet hoe je dat kunt zien?
Anders toch maar even bellen (als het daar wat rustiger is).

Voor alle duidelijkheid ik heb nu ook al zo'n 3 jaar de ov chip, dus alleen het tijdelijke abonnement was er niet opgezet, waardoor ik er nu zo mijn twijfels bij heb of het allemaal goed is gegaan. Op de site kun je hier ook niks over vinden, alleen dat iedereen een tijdelijke zou hebben tot 1 februari. Wat dus niet zo is.

Gewoon nog een keer je kaart in dat apparaat steken. Ik heb 2 keer 2 producten gehaald als Rotterdamse Student, en een vriendin van mij heeft in 1 keer 4 producten gehad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:34

Unwritten schreef:
Zo ken ik ook mensen die hun week OV 'kwijt waren' en toen een Weekend OV namen. En iemand die had zich bij zijn oma ingeschreven, om meer stufi te ontvangen :n

Vanwege die mensen krijg ik zeker 'opeens' geen aanvullende beurs meer? :P
Ik heb al tig keer opnieuw aangevraagd, maar ik krijg niets. Terwijl een vriendin, waarvan de ouders een eigen bedrijf hebben dat goedloopt wel een aanvullende beurs krijgt... :+
En zo ken ik nog wel meer verhalen...
Meisje dat een boete moet betalen vanwege haar OV, omdat een leraar haar punten te laat heeft ingevuld en zij daardoor is uitgeschreven van school... Tsjaaah...

Enniewee...

Is er al wat bekend over chippalen in de Qbuzz bussen???

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:47

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:49

Aaah, kon ik niet vinden :')
Slecht van me.

Beetje doorzichtig systeem, maargoed....

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:42

ik kom even zomaar binnenvallen :o

ik heb mijn ov studentenchip gehad pas geleden en mn zus wilde hem voor mij opladen bij zo'n automaat die bij de metro staat, maar dit lukte dus niet..

zou dit ook bij een postkantoor kunnen of niet? :P

Aangezien de metro (of uberhaupt zo'n apparaat) niet echt dicht in de buurt is hier!

Mn moeder kwam ook met het idee dat het kan in de kaartjes automaat van de treinen? Weet iemand daar wat van? haha

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:44

Ik denk dat je zus bij de verkeerde automaat is geweest. Was het een gele paal? Die gele palen staan namelijk vooral in AH2Go's enzo.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:46

Ze is bij zo'n eh apparaat geweest die staat bij metro alexandrium (rotterdam) dat is volgens my speciaal ook om die OV's op te laden enzo..

Ik heb nog nooit zo'n gele paal gezien hier in de buurt :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:46

ik zoek die palen ook al := Op de site kun je je postcode invoeren en dan zou die moeten aangeven waar in de buurt zo'n ding staat, maar in een straal van 25 km geeft ie bij mij niks aan?

We hebben geen AH in de buurt, op mijn station staat er geen (ministation met 2 sporen), en dichtsbijzijnde zou dus utrecht zijn, maar daar moet ik dus eerst met de trein heen :?

Snap het nog steeds niet...

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:47

haha dat hebben wij ook, ministation met 2 sporen :P

mijn vriend die heeft ook een studenten OV gehad en hij gebruikt hem gewoon zonder hem geactiveerd te hebben en hij doet het wel...

maar kom je daar dan neit mee in de problemen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:48

@ Stephanie: Dan is 't dus de verkeerde automaat geweest. Je moet echt bij zo'n gele paal zijn.
Waar je vriend dus mee reist is dat tijdelijke product. Voor 31 januari moet je je vaste product op je kaart laden. (Wat iedereen dus "activeren" noemt.)

@ Verootjoo: Dan moet je inderdaad even naar Utrecht :j Daar kun je gewoon naartoe hoor. Op je chipkaart staat nu een tijdelijk product waar je mee kunt reizen.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:50

oke! Dankje, zal het hem wel even zeggen want hij gaat dat geheid vergeten :=

iemand op msn zegt nu ook dat je het bij de primera kan activeren?? Dat zou helemaal te gek zijn want dat is hier dichtbij haha

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:51

Primera staan soms ook van die paaltjes ja. Als je even op www.studentenov-chipkaart.nl kijkt kun je onderaan een demo zien van hoe 't ophalen werkt. Zie je meteen hoe 't paaltje eruit ziet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:52

_Tara_ schreef:
@ Stephanie: Dan is 't dus de verkeerde automaat geweest. Je moet echt bij zo'n gele paal zijn.
Waar je vriend dus mee reist is dat tijdelijke product. Voor 31 januari moet je je vaste product op je kaart laden. (Wat iedereen dus "activeren" noemt.)

@ Verootjoo: Dan moet je inderdaad even naar Utrecht :j Daar kun je gewoon naartoe hoor. Op je chipkaart staat nu een tijdelijk product waar je mee kunt reizen.

tijdelijk product moet je toch eerst activeren? dat staat iig in mijn brief van de IB :) En vanaf 13 januari kan ik mijn weekabonnement ophalen :j

primera hebben we ook niet :') Maar ik heb net ontdekt op de site dat er vlakbij een postkantoor is met zo'n ding :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:54

Tijdelijk product activeren vind ik zo raar dat dat zou moeten. Dat hebben ze erop gezet zodat je al met die kaart kan reizen zonder dat je iets hebt hoeven te activeren. Anders eens bij een NS-ticketautomaat/ovchipautomaat even kijken wat voor producten er nu op je kaart staan. Staat er niks op, kun je altijd nog t/m 31 januari met je papieren OV reizen.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:04

zoo pff met wat hulp van een klasgenootje ben ik er eindelijk uitgekomen :=

ga zo maar ff een rondje fietsen langs alle punten waar die zou kunnen staan en dan hoop ik dat het werkt :=

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:17

Ik ben erachter dat je door de weeks niet hoeft in en uit te checken voor de trein. :Y)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:18

In het weekend ook niet.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:29

hoezo hoeft dat niet :\

pfff overal hoor je wat anders :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:30

In principe vind ik het niet hoeven in en uitchecken doordeweeks toch wel toonaangevend voor hoe slecht het systeem is. Wat ik begreep tenminste, wordt er dan wel geld afgeschreven... Lijkt me nogal uit de tijd dat het product enkel ter controle op de kaart te zetten :+

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:32

wij hebben volgens my nog niet eens zo'n OV paal staan bij het station :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:33

Als je doordeweeks in en uitcheckt wordt er geen geld afgeschreven hoor. Het hoeft gewoon nog niet omdat 't nog niet op ieder station werkt.
Als je met 40% korting reist koop je gewoon een kaartje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:34

_Tara_ schreef:
Als je doordeweeks in en uitcheckt wordt er geen geld afgeschreven hoor. Het hoeft gewoon nog niet omdat 't nog niet op ieder station werkt.
Als je met 40% korting reist koop je gewoon een kaartje.

Iemand hier had dus wat afgeschreven kregen op haar tegoed, door het in/uitchecken...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:35

En zij kon wel gewoon gratis in de bus in en uitchecken? Was er zeker van dat er een weekov op haar kaart stond enzo?