[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:20

Nee, ze willen juist mensen buiten de spits laten reizen ipv erin. Ik vond het eerst nl ook heel vreemd, maar denk dat dat hun insteek is.

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:25

Maar dan nog, als je meer mensen de trein in 'lokt' terwijl er minder materiaal beschikbaar is.. dat is ook vervelend buiten de spits.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:33

Maar buiten de spits valt het enorm mee hoor.

Broertje had vorige week in de spits een vrij lege trein tussen Utrecht en Gouda, ondanks tekort aan materiaal op die lijn.

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:34

Ik zal dan wel steeds de drukke variant van of naar Groningen pakken dan :=

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:41

Ja maar ik denk dat je in de spits nu helemaal de trein niet inwil...
Ik kan me ook wel verbazen over de mensen die opgepropt op het balkon gaan staan, terwijl je in de coupe's nog heel veel ruimte hebt om te staan.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:15

Ik moet hier ook even mijn ei kwijt hoor. :Y)

Vandaag ongeveer 6 uur in de trein en bus gezeten omdat we zo nodig naar de Winterefteling wilden. Nou, we zijn er geweest, hartstikke leuke dag gehad, maar de reis was echt een ramp.

We moesten dus van Houten naar Tilburg (directe reis), zoals ze geadviseerd hadden vlak voor vertrek nog op de NS site gekeken, maar daar stond dat de trein gewoon zou rijden. Aangekomen op het station, werd er omgeroepen dat de stoptrein nog maar 1 keer per uur reed, en dan nog niet verder dan Geldermalsen... Dus eerst een half uur in de kou op die trein staan wachten, en toen waren we eindelijk in Geldermalsen. Daar stond een stoptrein die naar Tilburg zou rijden, maar die kwam uiteindelijk ook niet verder dan Den Bosch. Daar aangekomen waren we blij dat we volgens een conducteur een directe aansluiting hadden op de trein naar Tilburg, maar die reed opeens niet meer. Weer een half uur gewacht en zo eindelijk in Tilburg aangekomen.

Terugreis was al helemaal een ramp, ook weer op Geldermalsen gestrand, iedereen werd gewoon de trein uitgezet terwijl het een intercity naar Utrecht was... Stonden we daar op het station, niemand wist of er nog iets zou rijden en alle conducteurs waren ook al weg.. Op de borden stond dat de eerste trein om 0:17 zou gaan. :+ Uiteindelijk kwam er toch nog een trein, dus nu zijn we eindelijk thuis. :')

Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest het even kwijt. Ik snap niet dat het allemaal zo moeilijk is, het heeft (hier) vandaag bijna niet gesneeuwd, het vriest niet hard, waarom vallen er dan zoveel treinen uit? En waarom rijden treinen opeens niet verder, terwijl dat er wel nog staat als je instapt? Ik snap er soms helemaal niks meer van...

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:38

Er is materieel tekort door die extreme weersomstandigheden vorige maand, die zijn allemaal ter reparatie(?) en dus zijn er minder treinen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:25

Ik heb vandaag 6 uur gereisd. (Amsterdam-Eindhoven-Hoorn)
Het viel me eigenlijk wel beetje mee, maar 1 trein die 25 min vertraging had en opeens niet verder ging dan Amsterdam CS.

Ik heb me serieus 1,5 uur afgevraagd waarom wij NOU niet op amsterdam cs konden overstappen (wij moesten namelijk in Zaandam overstappen)..

Uiteindelijk toch op Amsterdam CS, aaaah de trein naar Enkhuizen rijdt niet... daaarom :P

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:31

Moet morgen Groningen - Amsterdam. En 's avonds Amsterdam - Zwolle. Wel te doen, toch? Hoop ik! :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:47

Vanmorgen halfuur lang zitten wachten in de trein op schiphol er was een wisselspoor op hoofddorp station stuk!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:19

Bij de actuele vertrektijden van Utrecht CS:

Citaat:
10:30 + 223 min. Amsterdam Centraal 5A Rijdt vandaag niet

:D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:31

Tinkelbel, denk dat het goed te doen is.. broertje is net ook naar groningen vertrokken.

Ik moet naar Brussel zometeen, op NS staat er niks over problemen op dat traject..
Maar ik denk maar toch dat ik een trein uurtje eerder neem voor zekerheid.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:41

Nou, ging prima vandaag!

Super dat de NS 's nachts ook treinen laat rijden, heb geen vertraging gehad.
En op Utrecht-Gouda-Rotterdam een mooie lange VIRM, dus plek zat in de trein. :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:46

Ja heeeerlijk!
Nu heb ik én tot Rotterdam zoals altijd een VIRM, en tot Utrecht ook :+: Wat mij betreft mag het zo blijven :))
En de drukte vond ik meevallen, ook al zat ik sowieso buiten de spits. Pastte allemaal prima, was goed te doen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:58

Ja, ik zat ook wel buiten de spits. Maar alsnog waren lang niet alle plekken bezet.
En leuk dat NS ook gratis koffie, thee en erwtensoep uitdeelt op Utrecht CS. :)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:45

Jaaa de erwtensoep was heerlijk op Utrecht CS :D

Mijn trein Leiden -Utrecht en andersom rijdt netjes elke keer! Alleen vandaag heen 25minuten vertraging door deuren die niet meer dichtgingen. Toen kwam er een medewerker van de NS met een breekijzer om ze dicht te doen haha :')

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:58

MarrieLeen schreef:
Nou, ging prima vandaag!

Super dat de NS 's nachts ook treinen laat rijden, heb geen vertraging gehad.
En op Utrecht-Gouda-Rotterdam een mooie lange VIRM, dus plek zat in de trein. :)

Ja die was wel chill! Je zat er toch niet toevallig om 14.02u in :D?
Ik zat voorin en daar zaten geloof ik 5 mensen in de hele coupé.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:21

jaa erwtensoep :D had ik ook genomen vanmiddag op utrecht :P
En die VIRM is idd wel fijn maar heb toch liever 4x per uur een trein haha. Maar ben al blij dat het nu gewoon rijd zonder vertraging :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:29

Nope Misser, ik zat erin om 15.32u. :)

Morgen die erwtensoep maar eens halen. :9

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:31

De conducteur riep voor we vertrokken nog om dat je je studentenOV pas kunt activeren vanaf de datum die op de site staat. Zeker teveel vragen gehad :D.
Vervolgens vroeg hij wel bij de controle 'deze is nog niet geactiveerd he?', nee, ik mag nog niet... Maar dat kunnen ze dus blijkbaar wel zien.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:31

Op Zwolle delen ze ook gratis thee en soep uit. Heb ik maar even gebruik van gemaakt. Smaakte erg goed moet ik zeggen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:36

Ik wilde 'm vandaag activeren bij het GVU-loket, deden beide palen het niet. Schiet lekker op. :+
Maar dan morgen maar even, schijnt dat er 3 palen geplaatst zijn bij AH to go op Utrecht CS.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:54

SteffiiY schreef:
Vanmorgen halfuur lang zitten wachten in de trein op schiphol er was een wisselspoor op hoofddorp station stuk!

Schiphol was een ramp vanochtend. Ik wilde de intercity van 9.14 naar Utrecht, maar heb om 9.30 de trein naar Amsterdam CS maar genomen. Ik heb 1 ding geleerd, pak de 1e trein die rijdt en wacht niet op de goede, vanaf Amsterdam CS rijden er wel weer treinen naar Utrecht. Al was het wel lekker druk in die intercity. Uiteindelijk ben ik met 50 minuten vertraging op Utrecht aangekomen.

Misschien moet ik ook maar eens via Leiden gaan proberen als het op Schiphol zo'n chaos is, is al 2e keer met dat winterweer. Als het tussen Leiden en Utrecht wel netjes blijft rijden, is dat een stuk handiger dan steeds maar op Schiphol afwachten of je wel naar Utrecht kan komen.

En Marieleen: er staan inderdaad 3 palen nu voor de AH to go op Utrecht CS. Ik vond het daar steeds te druk, dus heb hem op Schiphol bij de AH to go maar geactiveerd, daar stond niemand :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:03

Misser schreef:
Vervolgens vroeg hij wel bij de controle 'deze is nog niet geactiveerd he?', nee, ik mag nog niet... Maar dat kunnen ze dus blijkbaar wel zien.

Ik had vrijdag zo'n controle die niet officieel is ofzo, het was elk geval duidelijk geen conducteur, had ik nooit eerder gehad. Maar ze vroeg heb je hem al geactiveerd, en ik zei nee. Toen zei ze ja maar dan moet je je oude kaart nog laten zien. Huh? (had m wel bij me hoor)

Maar daarna keer controle door een conducteur en die scande m gewoon en die zei je weet dat je m nog moet activeren he? Ik zei ja en was verder prima, hoefde niet mn papieren OV nog te laten zien dus die vrouw wist er gewoon niks van :+ had trouwens net zo goed kunnen zeggen dat ie wel geactiveerd was haha :Y)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:15

En zelfs met die 3 palen op Utrecht CS is het nog druk :')
Moest toch een half uur wachten in Rotterdam, dus heb meteen geprobeerd om 'm te activeveren, want dat kon volgens de website vanaf 11 januari.. maar er stond geen bestelling klaar :+ Morgen nog maar eens proberen!