Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:53

Joyce: Liever jij dan ik :o Ik ben echt een kou kleum, no way dat ik rond de 10 graden met open dak ga rijden haha.

joyce2

Re: Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:02

Ja hey, er bestaat ook nog zoiets al verwarming he, die staat ook gewoon aan! Ik zou het niet in mn hoofd halen om zonder die verwarming te gaan rijden met 10 graden, haha.

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:11

Haha ja ik zag er laatst ook één en toevallig kon mijn moeder er ook bij kwijlen! Maar vaders vond het niks.. waarschijnlijk zijn cabrio's vaak lek? En als je dan met het dakkie dicht rijd dan hoor je de wind suizen? Of waren dat smoesjes van mijn papa!? :P

Spannend MissBonny ik hoop echt voor je dat je het haalt!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:08

Je moet gewoon goed kijken of het dak idd goed is (zet er maar een tuinslang op, of ga een stuk rijden en luister of het klappert), maar voor 600 euro heb je er een gloednieuw dak op van super kwaliteit (sonneland kap, google maar ;) ), dus dat moet je dan van de prijs af krijgen, zodat je een nieuw dak kan kopen. Je kap maakt alleen herrie als ie niet goed aansluit en op dat moment is ie dus waarschijnlijk ook lek. Dus met het vervangen van het dak ben je gelijk van beide ongemakken af. Als je zo'n dak laat vervangen bij een erkend bedrijf heb je er ook nog een paar jaar garantie op, dus het is niet zo dat je elk jaar een nieuw dak moet kopen.

Het is wel zo dat een cabrio wat meer geluid met zich meebrengt als je op de snelweg rijd, dan wanneer je een gewone auto hebt, maar klapperen doet het niet en het is ook niet zo dat je je radio niet meer kan horen of niet meer normaal kan praten.

Dussuh, laat die cabrio maar komen RolingRoos ;)

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:05

Oke.... superr dan zal ik toch maar weer is even met paps overleggen haha ! :D

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:44

Ik ga denk ik morgen mn autootje maar eens wassen, was er door al dat schoolwerk zo aan het eind van het jaar nog niet aan toegekomen sinds we em hebben (al een maand :o ) ...dus ik zal wel ff voor en na foto's maken ;) haha :D
Van ondergepoepte met volgelstront besmeurde stoffige punto naar bling bling punto :P

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:48

Gefeliciteerd Naaltje! :D
heb je je stickers al binnen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 12:53

dankje :)

nee nog geen stickers >;) gisteren boos gebeld..
misschien dat ze dinsdag komen
anders bel ik weer kwaad daarheen en ga ik woensdag met de trein die kant op om ze op te eisen
't is wel goed :=

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:57

Gefeliciteerd met je verjaardag!
Je gaat dus stickers op je auto plakken? :D

Ik heb donderdag 2x 2 uur gereden, heel veel snelweg (was niet mijn favo weg) Maar het was vrij rustig dus kon lekker op het gaspedaal stampen :D :o

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:52

nainkey: Wat voor auto heb je gekocht?

goh cabrio voor 3500 is nog te doen idd! maar wil toch liever een 'gewone' auto

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:55

voor mij zit er de komende tijd toch geen auto in...geen geld voor :P en ook nietn echt nodig..zit in 6vwo dus wat moet ik met een auto :P en volgend jaar ook een OV dus dan is dat ook goedkoper :P...gelukkig mag ik de auto van paps en mams gebruiken als ie vrij is..

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:58

Naaltje: Gefeliciteerd! Balen van je stickers.. nog even geduld dan maar ;)

Joyce: werkt die verwarming dan nog veel? Mn moeder heeft ook een cabrio maar die heeft er een stalen dak op gezet en eigenlijk gebruikt ze het cabrio doek nooit.. kan ook makkelijk open gesneden worden.

Phylos: Een renault Twingo. 10 jaar oud, maar heel weinig km voor zn leeftijd. Hele dak is van glas. Ramen, spiegels en dak zijn elektrisch, cd speler, airbac. Helemaal goed dus:D
Mijn ouders hebben hem trouwens gekocht.. Als mn broertje hem wil moet ik hem ook delen, maar ik heb er voor mn 3e jaars stage echt 1 nodig.. maar ben ze erg dankbaar. Benzine en verzekering etc betaal ik wel zelf.
Dit is hem niet, maar hij ziet er wel precies zo uit: http://www.autoveldhuis.com/images/Afbeelding%20613.jpg

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:00

ah leuk autootje joh!! veel plezier er mee...vind ik echt een leuke 'beginners' auto zeg maar...lekker hanteerbaar :P niet te groot..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:30

Je zit in de cabrio redelijk wind vrij, althans, als je je ramen gewoon dicht houd, dan waait de wind gewoon over je voorruit heen. Dus als je dan de verwarming lekker aan zet, is dat echt heel aangenaam!

En over vandalisme... Bij een gewone auto word je ruit ingeslagen of laten ze misschien je banden lek lopen, ik loop het risico dat ze een mes in mn dak zetten. Maar ik laat altijd mijn deuren open en laat zien dat er niets te halen valt in de auto. Als ze dan de auto perse in willen, heb ik liever dat ze via de deur gaan dan via mn dak ;) Mn vriend heeft een tijd in de sterrenwijk in Utrecht gewoon (staat niet bekend als een beste buurt), maar zelfs daar kon ik mn auto zonder problemen laten staan! Heb uhm nu 2,5 jaar en er is nog nooit iets aan mn auto kapot gemaakt. *even afkloppen*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 14:43

deuren open laten? :oo
ik loop na het parkeren altijd nog een rondje om te checken
mijn deur op slot, koffer op slot, passagiersdeur op slot..
(oke, koffer gaat open ivm een slot zonder veertje :p dus die moet ik na elke keer rijden even controleren )

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:30

Naja, mn achterklep zit op slot, want daar zit de afdekhoes voor mn dak in (alstie naar beneden is geklapt, kan dr zo'n hoes overheen). Er zit startonderbreking op mn auto, dus ermee wegkomen doen ze niet!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 15:32

ah oke, dat verklaart een hoop :j
ik heb het type: 2 draadjes en vroem
dus openlaten, no way :P dan issie weg :D
haal wel altijd alles eruit trouwens.. behalve m'n laarzen een longeerlijn en m'n zonnebril :))

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:35

Oja, ik heb er idd ook een oude zonnebril in liggen, maar die jatten ze niet, haha. En achterin ligt idd nog iets van een zweep, startkabels en oranje hawaii slingers, blijkbaar willen ze dat ook niet hebben ;)

Niekkie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:08

Fantabulouss schreef:
Ik ga denk ik morgen mn autootje maar eens wassen, was er door al dat schoolwerk zo aan het eind van het jaar nog niet aan toegekomen sinds we em hebben (al een maand :o ) ...dus ik zal wel ff voor en na foto's maken ;) haha :D
Van ondergepoepte met volgelstront besmeurde stoffige punto naar bling bling punto :P

Kan ik die van mij er dan even naast zetten..
Ik was dat ding echt nooit.. is em inmiddels ook wel af te zien :o

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:20

Echt balen van die stickers! Hopelijk heb je ze snel Naaltje

Nainkey gaaf autotje leuk om mee te beginnen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:45

Brrrr. Donderdag is niet meer zo heel ver weg.
Ik zit hem te stressen op dat clusteren := krijg je dat sowieso?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:46

Jij ook donderdag? Ik ook! Dinsdag nog 1 lesje en donderdag de dag des oordeels ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:48

joyce2 schreef:
Jij ook donderdag? Ik ook! Dinsdag nog 1 lesje en donderdag de dag des oordeels ;)

Ik heb alleen het uurtje van tevoren nog een les..
Het ging de laatste les(sen moet ik eigenlijk zeggen) perfect volgens mijn instructeur en hij zei ook tegen de bijrijders van "Ze rijd goed he? :D" enzovoorts. Dus pfff, rijden kan ik wel en dat weet ik ook.. maar ooooh! Ik wil zó graag slagen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:49

Oooh en mijn vorige les stapte m'n instructeur uit (praatte nog even na met de bijrijder buiten de auto), mocht ik hem zo alleen gaan inparkeren :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:52

Ik weet idd van mezelf wel dat ik netjes rijd, maar je moet het op het moment van je examen toch maar even vlekkenloos laten zien (althans, klein foutje mag wel, maar als ze in een slechte bui zijn kan dat al funest zijn!). Op onze rijschool zijn ze best streng, ze zullen nooit zeggen dat je heel goed hebt gereden, ze hebben altijd wel ergens commentaar op. Ze schijnen hiermee de lat express heel hoog te leggen, zodat je CBR examen meevalt. En dat hoop ik dan maar...

Ik had afgelopen maandag voor het laatst les, dus ze wilden graag dat ik nog een x zou lessen voor mn examen. En ik vind het wel prima, behalve dan dat het dinsdag heel warm word en ik heb geen zin om me dan helemaal in dat hete motorpak te moeten hijssen. ;)