Nou als je ze nog nodig hebt mn PB-inbox staat open Maar in je gewone theorieboeken staat ook gewoon info over hoe je moet rijden, nouja iig met kijken, de rest weet ik niet meer zo.
Ik heb net les gehad. Heb echt een paar enorme blunders gemaakt. Verder hebben we file geparkeerd voor en achteruit, wat eigenlijk gelijk perfect ging. Dus hij was helemaal verbaasd. En nu moet ik vanaf nu dus gewoon zelfstandig rijden, hij zegt niks meer, hij laat me fouten maken en gaat me vragen waarom ik voor ervoor heb gekozen om het zo en zo te doen.
Oftewel, dat wordt nog wat.
Joonsel
Berichten: 6748
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Noord-Brabant
Geplaatst: 03-06-09 20:23
Net les gehad! Sturen/koppelen/remmen ging wel oke! Soms kom ik nog te veel links uit.. Toen het kijken gehad. Pff, opeens zoveel tegelijk Vind het nog knap lastig! Binnenspiegel, buitenspiegel, over de schouder...Ben bang dat ik nog ergens tegen aan ga rijden als ik over mn schouder moet kijken
Oja en ik moest er even een keer voor zorgen dat onze oprit leeg was zodat ik de auto erop kon parkeren. Dus ik heb onze auto voordat ik les had mooi even in het parkeervak tegenover ons huis neergezet. En na de les weer terug op de oprit. Is een benzine, men dat is echt anders zeg. Doe mij maar een diesel!
Joonsel
Berichten: 6748
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Noord-Brabant
Geplaatst: 03-06-09 20:32
Diesel is fijn he Heb ook illegaal al gereden in de auto van vriendjes vader . Da's een benzine, merk toch wel 't verschil (en t is een peugeot 205, zo'n roestbak )
Joonsel
Berichten: 6748
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Noord-Brabant
Geplaatst: 03-06-09 20:33
Pasamba schreef:
Ik nam op het begin altijd mijn hele stuur mee als ik over mijn schouder keek. Le-vens gevaarlijk.
Hahaha! heb ook een keer in een benzine gereden.. alleen stuk vooruit gezet.. laat hem 3 x achter elkaar uitvallen, ja hoor, zette hem in zijn 3 in plaats van zijn 1... achjah..
Een diesel rijdt al als je de koppeling op laat komen tot het aangrijpingspunt. Een benzine moet je meer op de gok de koppeling op laten komen en dan gas bij geven. Het punt ligt ook wat hoger vind ik zelf. En er zullen ongetwijfeld nog wel meer verschillen zijn maar die weet ik zo 123 niet.
Diesel is gewoon robuuster, die kan veel meer hebben tot hij afslaat. Aangrijpingspunt op een benzine ligt veel eerder, je kan ook heel lastig op je koppeling achteruit op een benzine, ik moest ook echt gas bijgeven in de auto van een vriend van me
Eerder? Ik vind juist later.. Achteruitrijden is inderdaad lastig, dan geef ik gas bij, maar dan is het ineens zoemmmm, dus dan die koppeling steeds wat verder opkomen. Bij een diesel hoor je het meteen als je bij het aangrijpingspunt zit.
Ik ervaar benzine juist als sneller, ik moet echt meteen gas bij de koppeling geven anders slaat hij af, met mn diesel kan ik hier de hele straat door alleen al op de koppeling
Ik snap het verschil nog steed niet echt, maar je zal het wel moeten voelen. Mijn benzinelesauto rolt ook gewoon hoor als je de koppeling op het aangrijpingspunt hebt? Of begrijp ik je verkeerd, Pasambla?
Pff ik wil hem eigenlijk zo snel mogelijk halen. Als ik vrijdag dan mijn 1e les heb gehad dan schat hij ongeveer in hoeveel lessen in nodig heb. Maar ik moet eerst mijn theorie gaan halen en dan pas mag ik langer dan een uur rijden per dag..
Ik les in een diesel maar auto die ik ga kopen wordt een benzine omdat ik toch niet heel veel ga rijden is een benzine over het algemeen goedkoper.. Maar lijkt me wel raar als ik hem ga ophalen, volgensmij slaat hij dan super veel af
Maar ik heb nou 25 lessen gehad en heb nou nog 5 lessen staan en dan me examen.