Kelly, trek het je niet aan, hoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
detour schreef:HC en Perrokai, ik denk dat jullie heekl erg moeten oppassen met aannames alhier, ik denk niet dat jullie bevoegd zijn via een discussietopic mensen te diagnostiseren.
detour schreef:HC en Perrokai, ik denk dat jullie heekl erg moeten oppassen met aannames alhier, ik denk niet dat jullie bevoegd zijn via een discussietopic mensen te diagnostiseren.
Perrokai schreef:Dat is ook zo Genee, tot er een meiske of meerderen gaan verkondigen dat een wet geen wet is, een pedosexueel goed is en dat dat mag onder bepaalde omstandigheden. Allen maar omdat ze zelf volkomen losgeslagen zijn en of lijden aan sociale armoede. Dan met het oog op inderdaad de meelezende kinderen hier op en openbaar forum gaat dat gewoon te ver.
Een topic openen over dat het goed is om aan de drugs te gaan omdat dat zo fijn is of lekker is of zo goed bevalt bedoeld voor kinderen zou van mij ook direct op slot mogen. Vandaar ook dat ik het ermee eens ben dat er van mij ook best een mod in mag grijpen want dit gaat echt te ver.
detour schreef:HC en Perrokai, ik denk dat jullie heekl erg moeten oppassen met aannames alhier, ik denk niet dat jullie bevoegd zijn via een discussietopic mensen te diagnostiseren.![]()
Kelly, trek het je niet aan, hoor!Al duurt eerlijkheid wél het langste! Maar je bent 15 en vanuit dat perspectief kan ik jouw gevoel wel een beetje begrijpen.
Ophelia schreef:Hmmmm, ik kan duidelijk merken dat er hier mensen zijn die enkel en alleen vanuit de theorie praten, klaar staan met hun wijzend vingertje en zelfs hele gezinnen naar de sociale hulpverlening willen hebben, omdat er iets in het gezin voorkomt wat niet met de boekjes strookt. Pedofilie is in mijn ogen nog steeds dat kerels het met kinderen houden tègen hun zin. Zij doen er stiekem over en maken kinderlevens kapot!
Mijn huwelijk is perfect, we zijn nog steeds zo gek op elkaar als in het begin. Hij is mijn soulmate, mijn gelijke, mijn levensgenoot. Had ik alles volgens het sociale boekje gedaan, dan had ik mss nooit iemand getroffen met wie het zo goed klikt als met mijn man. Het was mìjn keuze, al had de koningin hier op de stoep gestaan, nìemand had dit tegen kunnen houden. Ja, liefde kruipt waar het niet gaan kan, daar is geen leeftijd aan gebonden, al juig ikzelf deze leeftijds verschillen echt niet toe. Maar als het je overkomt, dan piep je wel anders..
Je zou verwachten dat volwassen mensen het vanuit meerdere standpunten zouden kunnen bekijken, maar daar zijn jullie duidelijk niet ruimdenkend genoeg voor, jammer...Wel gooien met dure termen en allerlei hulpverleningsorganisaties, terwijl jezelf duidelijk levenservaring tekort komt. Bezint eer ge roept...En ga niet zo zielig zitten doen door te zeggen dat we andere "pubermeisjes" op ideeën brengen. Die hebben zelf hun mening al gevormt en zullen naar aanleiding van dit topic echt niet gaan denken, "kom, laat ik es ff een lekkere oude kerel aan de haak slaan"..Komop zeg
KellyZ schreef:Ik snap een deel van jou kant OOK. Maar je kent mij en me vriend niet. Je zit zowat te verkondigen dat hij uit is op sex... SORRY!?
Citaat:maar oooh ze hebben geen sex dus ? Ja dan mag het gewoon he.....joh dom van mij om te denken dat er sex in het spel is.
Sorry hoor...
Nederland
Volgens de Nederlandse wet zijn ontuchtige handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, met iemand die jonger is dan zestien jaar waar men niet mee is getrouwd strafbaar. Ook is dit verboden met een prostitué (man) dan wel prostituee (vrouw) van zestien of zeventien. Volgens artikel 244 van het Wetboek van Strafrecht is het verrichten van seksuele handelingen met minderjarigen tot twaalf jaar oud waarbij het lichaam wordt binnengedrongen strafbaar met een strafmaat van maximaal twaalf jaar gevangenisstraf. In de zedenalmanak van het ministerie van justitie worden pedoseksuele handelingen geschaard onder het item seksueel geweld. De leeftijd is geobjectiveerd: "Ik wist niet dat het meisje maar vijftien was, ze zag eruit als achttien" wordt in principe niet als verweer gehonoreerd. Ook indien wederzijdse toestemming bestaat is dit in principe geen strafuitsluitingsgrond (in deze zaak betrof het overigens een veertigjarige met een meisje van twaalf). Bescherming van minderjarigen wordt van groter belang geacht.
Tot justitiële vervolging kan worden overgegaan, ongeacht of het minderjarige slachtoffer weerstand biedt aan, of zelfs uitnodigt tot de handelingen. Dit was tot 2003 anders - als het kind minimaal twaalf jaar oud was, kon alleen vervolging plaatsvinden na een klacht door het kind, zijn of haar ouders of de Raad voor de Kinderbescherming. In het onderwijs hebben, krachtens de wet, docenten een meldingsplicht en besturen een aangifteplicht bij seksueel misbruik van minderjarigen.
Citaat:Een partijpunt waar veel ophef over is geweest, is de legalisatie van seks tussen volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar
Huertecilla schreef:detour schreef:HC en Perrokai, ik denk dat jullie heekl erg moeten oppassen met aannames alhier, ik denk niet dat jullie bevoegd zijn via een discussietopic mensen te diagnostiseren.
Hier wordt geschreven over 14 met 24.
Ik hoef niet aan te nemen dat dit strafbaar is. Dat ís strafbaar en de ouders die dat toestaan ook.
Nogmaals: héél kwalijk dat dit hier verdedigd/vergoeilijkt wordt.
Was met list en bedrog al zo, nu met gedrag waar de sociale dienst bij hoort.
Veel plezier met deze erosie van normen en waarden, met het gebrek aan integriteit.
hc