Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:55

Heeft Holendrecht ook een treinstation, dat wist ik niet Bloos!

Ik vind ASD al koud, en ASA Nagelbijten / Gniffelen

Is Nieuwerkerk aan den IJssel gewoon NWK? Clown

Arme Inoterry, al die vragen Haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:56

Unwritten schreef:
Ja Duivendrecht is een half IC station, ICs boven stoppen 2 minuten verderop op Amstel, dus dan kun je terug met de metro Ja

Ik vind Sloterdijk ook apart Clown

Zou je dat dan nog halen? En verder met de trein, dan weer terug met de metro en nog overstap op de stoptrein halen? Als alles beetje op tijd reed, sloot dat wel mooi aan, rustig naar beneden wandelen en daar kwam/stond de volgende trein alweer.
Nu ga ik maar via Schiphol en heel soms via Zuid (maar daar is het koud en winderig om te staan, dan zit ik liever op Schiphol in de plaza)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:57

Afbeelding

Een Mat54, met de Beatrixtrein, en een VIRM Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:57

Wacht dat was alleen de Beatrixtrein Clown

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:03

Oeps foutje Bloos .
Amsterdam zuid=ASDZ
Amsterdam Bijlmer/Arena=ASB.

Nieuwekerk ad IJssel=inderdaad NWK
Nieuw Vennep=NVP

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:06

Nee nou, vroeg het me wel eens af, omdat ze in de trein de ene keer omroepen als Bijlmer en de andere keer weer als Bijlmer Arena. Bij Zuid zelfde, ene keer is het Zuid, andere keer Zuid WTC of nog wel eens Zuid World Trade Centre.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:11

En Gouda? GDA? Tong uitsteken
Utrecht? UTR?

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:13

HAHA het gaat ineens dik op de theorie in hier. Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:13

RTD is denk ik Rotterdam Clown

Whaha, Inoterry word je echt niet gek van ons? Lachen Ik googlede op een lijst van spoorafkortingen maar niet gevonden Scheve mond

Op het bord bij Bijlmer ArenA staat Bijlmer ArenA, en zuid is volgens mij gewoon Zuid Ja

Uhuh, theorie is leuk Ilse Ja
Zeker als je helemaal hoteldetreinbotel bent Lovers

Ik heb trouwens Excuses voor het Ongemak, dagboek van ee ntreinreiziger van Kees Volkers besteld, krijg hem van de goede sint Clown

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:14

Vroeger was het gewoon Amsterdam Bijlmer, (nou ja,vroeger). Dat zit er dus nog ingebakken bij de meeste conducteurs en machinisten, waaronder ikke Haha! .
En toen ik mijn topografie op de HC cursus moest leren, was het Amsterdam Zuid WTC. En sommige collega's zeggen world trade center voor onze buitenlandse zakenreizigers. Dat maakt het wat makkelijker voor ze.
Net zo goed als dat Schiphol gewoon Schiphol is. Maar als ik het in het engels omroep zeg ik altijd Schiphol airport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:15

Ik had een keer een conductrice, en toen kwamen we bij Rotterdam CS, met een VIRM (uit A'foort Schothorst, was in Alexander opgestapt) en die riedelde in 4 talen op dat we er waren, bedankte dat we met deze enorm gezellige trein hadden gereden etc. Toen heb ik haar op het station nog bedankt voor het leuke babbeltje, vond ze erg leuk Haha!

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:16

OJAAAA.

Gisteren, had ik 2 uur vertraging opgelopen uiteindelijk.
Stond ik in Utrecht en moest naar Groningen, maar de trein naar Amersfoort reed niet.
Dus ik naar iemand boven gevraagd waar ik heen moest, stond er toevallig net zo'n jongen voor me die ook naar Groningen moest.
En zijn we samen heel die drukte en heisa door getreint. Haha!

Inoterry

Gouda=GD
Utrecht=UT
En rotterdam is inderdaad RTD

En gek kan ik niet worden, ben ik al Vork .

_Ilse

Unwritten schreef:
Ik had een keer een conductrice, en toen kwamen we bij Rotterdam CS, met een VIRM (uit A'foort Schothorst, was in Alexander opgestapt) en die riedelde in 4 talen op dat we er waren, bedankte dat we met deze enorm gezellige trein hadden gereden etc. Toen heb ik haar op het station nog bedankt voor het leuke babbeltje, vond ze erg leuk Haha!

Jij maakt altijd van die leuke verhalen mee, ben je al met je boek begonnen? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:17

Whaha, ik ga een schrift zoeken morgen, of collegeblok en dan ga ik een treindagboek bijhouden *LOL*

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:22

Bij Schiphol ook meestal hele verhalen, vooral als ik terug ga. Heb wel eens meegemaakt dat ze in heleboel talen bezig zijn. Meestal wel Engels en Nederlands. En ook echt de meeste combinaties in allerlei volgordes met Schiphol/Amsterdam/Airport. En een keer eentje die was helemaal lekker bezig. We konden op Schiphol overstappen voor alle richtingen, ging hij allemaal plaatsen in buitenland opnoemen en daarbuiten ook nog eventjes wat Nederlandse plaatsnamen.

En bij Utrecht soms ook, sommige ratelen onderhand alle treinen op die je vanaf Utrecht kan nemen, zelfs nog wel eens, de intercity naar Amsterdam Centraal voor de reizigers die de verkeerde trein hebben.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:29

Over omroepberichten gesproken.

Inoterry schreef:
Dat akkefietje met die trein naar Vlissingen had ik met dezelfde machinist waar ik vorig jaar met een trein zonder tractie (geen motor die nig werkt dus) vanuit Etten-Leur Roosendaal heb bereikt. Dat was best wel humor eigenlijk. Hij was net aan het optrekken in Etten-Leur toen de tweede tractiemotor er de brui aan gaf. De andere was er in Oss al mee gestopt. We hadden alle 3 einde dienst, en alle 3 al heel veel bijgelegd die dienst ivm een versperring. De helpdesk wilde dat hij de trein stil zou zetten, om zo te proberen de motor weer op te starten. De machinist had zo iets van "ja doei, ik heb zo vakantie, en ik heb nog tempo". Hij heeft de post in Roosendaal opgebeld met het verzoek alles veilig door te zetten, en de kortse weg naar het perron. Zo zijn we met een gangetje van nog geen 15 km Roosendaal binnen gesukkeld. De meeste mensen begonnen spontaan te klappen toen we netjes naast het perron tot stilstand kwamen. Dit was trouwens wel een trek en duw trein met ICR rijtuigen.

Dames en Heren. Zoals u ongetwijfeld merkt rijdt deze trein langzamer dan gebruikelijk is. Dit komt omdat deze trein kapot is, als in: we kunnen geen gas meer geven. We gaan nu proberen om al uitrollend Roosendaal te bereiken. Of dat gaat lukken, zullen we met zijn allen af moeten wachten. De machinist doet in ieder geval zijn best.
Na een vraag of de remmen het nog doen werd er toegevoegd:
Dames en heren. Voor diegene die zich nu wat ongerust maken, de remmen werken perfect, maar daar blijven we met zijn allen gewoon vanaf. Anders halen we Roosendaal zeker niet.
De meeste mensen in de trein werden inneens heel erg lacherig Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:46

Whahaha, dat is ook echt een geweldig omroepbericht Haha!

Ik denk dat ik eerst een stuk in mijn boek aan verhalen van wat ik allemaal meemaak moet wijden, of gewoon alleen alle leuke verhalen die ik meemaak in mijn 'dagboek' moet zetten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:52

Ik heb het spoorwegennet-kaart van 1932 gevonden Clown

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:54

Geweldig omroepbericht, Inoterry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:57

Station Holendrecht.. ik heb even gewiki'd, en ik zie nu dat dat dat station in aanbouw is tussen Abcoude en ArenA, waar nu een liftschacht al staat Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:59

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:00

Unwritten schreef:

Wat gaaf! Zo'n kaart hangt ingelijst op de manege in Hellendoorn (manege heet 't Oale Spoor en die naam heeft ongetwijfeld iets met oude stations te maken). Vind ik sowieso altijd gaaf, oude spoor- en wegenkaarten.

Die omroepberichten zijn leuk idd. Haha!

Omroephumor.nl kennen jullie ook? Als je googelt op mijn naam kom je op die site uit, ik heb jaren geleden eens een quote ingestuurd en die staat er nog steeds. Clown

http://www.omroephumor.nl/

Ik ben benieuwd naar de nieuwe dienstregeling. Die gaat voor mij heel gunstig zijn, vier stoptreinen per uur op mijn traject waar er nu nog één rijdt en twee tijdens de spits. Afbeelding

Nu nog aansluiting op het nachtnet met de Randstad. Tong uitsteken