afrij stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ssssuus

Re: afrij stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:30

Ik heb trouwens geen TTT gedaan.. en op mn examen hoefde ik alleen maar een stopopdracht te doen in een superlange LEGE straat Sigaar

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:32

Suusjwah schreef:
Ik DENK het wel... denk dat alle CBR's in nederland dezelfde regels hebben..

Aah t.ering.. Boos!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:33

Zijn er hier al mensen bekend met het feit dat je op je examen geen bijzondere verichtingen meer hoeft te doen zoals fileparkeren, tussen 2 stoepjes parkeren en hellingproef? Dit is geen officieel examendeel meer en wordt dus ook niet meer gevraagd Go jij! Go jij!

blauw00gje

Suusjwah schreef:
Ik heb trouwens geen TTT gedaan.. en op mn examen hoefde ik alleen maar een stopopdracht te doen in een superlange LEGE straat Sigaar

Ik heb dus wel ttt gedaan omdat mijn instructeur vond dat dat goed voor mij was omdat ik dan een beetje wist wat me te wachten stond, aangezien ik zo'n zenuwpees ben.. Maar was dat maar gewoon mijn examen geweest toen, dan was ik dik geslaagd!!
Nu dus niet.. Had dezelfde vent en die bleef maar hameren op wat ie de vorige keer had opgeschreven.. Voglens mij als ie dat niet had opgeschreven was het hem niet eens opgevallen..

Somebody_

Nou, vorige week werd dit gewoon nog gevraagd hoor. Niet meer zo letterlijk: Je moet hier straatje keren. Maar het principe is gewoon nog hetzelfde...
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 11-11-08 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:34

knabbelgirl schreef:
Zijn er hier al mensen bekend met het feit dat je op je examen geen bijzondere verichtingen meer hoeft te doen zoals fileparkeren, tussen 2 stoepjes parkeren en hellingproef? Dit is geen officieel examendeel meer en wordt dus ook niet meer gevraagd Go jij! Go jij!

Ja je krijgt alleen nog maar stoppen, keren of parkeren, maar hoe je dat doet moet je zelf weten, als het maar in die straat is.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:35

Somebody_ schreef:
BraveSpots schreef:
Ahzo, en wat zijn bijzondere verrichtingen Clown ?

Parkeeropdracht(file parkeren, vak parkeren), stopopdracht(zo dicht mogelijk achter andere auto gaan staan en wegrijden zonder achteruit te moeten steken), omkeeropdracht(straatje keren, halve draai, etc)

Aha, hier worden die dingen gewoon gevraagd onderweg, ergens in je examen Knipoog, toch een deel, die stopopdracht moeten wij niet doen bijvoorbeeld .

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:37

Maar het is niet zo dat je het helemaal niet meer hoeft te doen. Er wordt gezegd hier wil ik terug en dan kun je zelf kiezen voor een manier. Je moet het dus nog wel laten zien, maar misschien niet meer alles. Toen ik de eerste keer ging afrijden heb ik een bochtje achteruit laten zien en bij de TTT straatje keren.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:03

Hier wordt het ook gewoon gevraagd hoor. Alleen dan op een andere manier, mijn examinatrice zei: "ik wil graag de andere kant op" hint hint Tong uitsteken Haha..
Dus het wordt wel zeker nog steeds gedaan, alleen via een andere weg.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:06

Ja dat wel, maar dan hoef je dus niet persee te fileparkeren ofzo, dan moet je zelf kijken hoe je dat doet..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:07

knabbelgirl schreef:

Wat hier al wordt gezegd, dit wordt alleen op een andere manier gevraagd Knipoog

Zou redelijk vreemd zijn als dit niet meer hoefde, gezien het feit dat het dan tijdens het lessen niet/nauwelijks meer gedaan gaat worden en over een paar jaar een hele hoop weggebruikers zijn die niet fatsoenlijk kunnen hellingproeven oid Knipoog

Dus jawel, het is nog steeds een (belangrijk) onderdeel van je examen Knipoog

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:11

knabbelgirl schreef:

Het zijn toch geen bijzonder verrichtingen meer maar bijzondere manouvres?
ff gezocht op de site van het cbr, kan het zo gauw niet meer terug vinden.

toch gevonden;
Citaat:
Nieuw onderdeel: Bijzondere manoeuvres
Er is met opzet voor de term bijzondere manoeuvres gekozen om het verschil aan te geven met de vroegere bijzondere verrichtingen. Het vernieuwde rijexamen kent drie bijzondere manoeuvres: een omkeeropdracht, een parkeeropdracht en een stopopdracht.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:21

Opzich wordt het er wel makkelijker door. Je mag nu zelf je eigen manier bepalen om om te keren. Ik kreeg gewoon opdrachten.

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:31

Ik moet binnenkort voor mijn TTT op zaterdag gaan we het aanvragen.

Doe het ook omdat ik zo'n zenuwpees in de auto kan zijn:P

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:48

Ja dat is wel slim Tong uitsteken
Daarom heb ik het ook gedaan, maar ik werd deze keer echt zenuwachtig van die vent Nagelbijten / Gniffelen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:07

blauw00gje schreef:
knabbelgirl schreef:

Ja je krijgt alleen nog maar stoppen, keren of parkeren, maar hoe je dat doet moet je zelf weten, als het maar in die straat is.

indd Ja fileparkeren vond ik een ramp Bloos!
Citaat:
tussen 2 stoepjes parkeren

Dit is natuurlijk tussen 2 stoepjes keren Knipoog

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:10

Nymphadora schreef:
knabbelgirl schreef:

Wat hier al wordt gezegd, dit wordt alleen op een andere manier gevraagd Knipoog

Zou redelijk vreemd zijn als dit niet meer hoefde, gezien het feit dat het dan tijdens het lessen niet/nauwelijks meer gedaan gaat worden en over een paar jaar een hele hoop weggebruikers zijn die niet fatsoenlijk kunnen hellingproeven oid Knipoog

Dus jawel, het is nog steeds een (belangrijk) onderdeel van je examen Knipoog

Een hellingproef zoals hij bekend was hoeft gewoon niet meer ik heb de bepalingen van het CBR gisteren met mijn instructeur doorgelezen. Sterker nog, je moet nu meer ruimte gebruiken dus tussen 2 stoepen keren mag niet eens meer

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:10

manonutjuh schreef:
knabbelgirl schreef:

Het zijn toch geen bijzonder verrichtingen meer maar bijzondere manouvres?
ff gezocht op de site van het cbr, kan het zo gauw niet meer terug vinden.

toch gevonden;
Citaat:
Nieuw onderdeel: Bijzondere manoeuvres
Er is met opzet voor de term bijzondere manoeuvres gekozen om het verschil aan te geven met de vroegere bijzondere verrichtingen. Het vernieuwde rijexamen kent drie bijzondere manoeuvres: een omkeeropdracht, een parkeeropdracht en een stopopdracht.

Dat bedoel ik inderdaad! Danke danke Haha!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:17

Silvaantje schreef:
ik word over een kwartiertje opgehaald.. voor de tweede keer.. ben niet echt nerveus, al die tijd helemaal niet maar nu begint het wel een klein beetje te kriebelen.

IK HEB 'M!!!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:21

Gefelicititeerd

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:22

Silvaantje schreef:
Silvaantje schreef:
ik word over een kwartiertje opgehaald.. voor de tweede keer.. ben niet echt nerveus, al die tijd helemaal niet maar nu begint het wel een klein beetje te kriebelen.

IK HEB 'M!!!

gefeliciteerd Go jij! Go jij!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:42

Gefeliciteerd Lachen !
IK ga dat op doktersgedoe ook maar even vragen... Scheelt vast!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:20

Propranolol. Knipoog Bij mij helpt het wel. Het is niet zo dat je helemaal geen zenuwen meer hebt (zou denk ik ook niet goed zijn), maar het kan dus wel genoeg zijn dat je wel normaal kan functioneren.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:56

Silvaantje schreef:
Silvaantje schreef:

IK HEB 'M!!!

Gefeliciteerd Lachen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:22

Tijdens je les krijg je nog steeds te maken met de hellingproef