Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:42

Wauw gefeliciteerd dat is een hele mooie prestatie :D.
Ik mag idd verder nog niks zeggen over de film.

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:05

Bedankt :) En jammer dat je er niks over mag zeggen :P

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:20

Jeetje, wat is het stil hier, jammer!
Alle filmopnames voor Sem zijn afgerond. Ik kan inmiddels wel een heel klein beetje meer vertellen. De opnames waar hij samen met Liora danst zijn voor een televisiefilm die begin 2014 door de VPRO zal worden uitgezonden als 'telefilm'.
Verder heeft hij nog een heel klein ieniemienie rolletje gespeeld in de speelfilm 'dorsvloer vol confetti' die begin 2014 in de bioscopen zal draaien.
Nu dus weer volop aan het trainen om in oktober de vloer op te gaan.
Ze gaan voorlopig op de wedstrijd alleen latin dansen en het plan is om NVAD wedstrijden te gaan dansen met af en toe een NADB, NDO of WDC-AL wedstrijd.
Hebben jullie al wedstrijdplannen?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:04

Niemand meer die hier kijkt?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:40

Wat leuk voor Sem. Is hij helemaal van zijn blessure af?

Zelf heb ik nog geen plannen. Deze zomer niet heel veel gedanst. Wel elke keer met verschillende jongens.
Ik heb gisteren wel te horen gekregen dat ik zaterdag een try-out heb. Ik ben benieuwd :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:11

Hé wat leuk, een try out, ik zal voor je duimen dat het klikt :-).
Sem is idd weer blessurevrij.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:31

zijn er hier nog mensen in omgeving arnhem die stijldansen?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:56

leuk een try out

van zomer hebben we heel weinig gedanst ,mijn man was ziek maar ondertussen zijn we weer begonnen met dansles !

op moment ben ik aan zweten met de rumba basics ,gisteren in de techniekles voor eerst op de "wedstrijdmanier" moeten dansen en ik begreep er echt niks van -O-
de dansschoolles manier zit er na al die jaren zo geautomatiseerd in ,moet dus weer iets helemaal omgooien ,ik voelde me gisteren een echte nul -O- erin

Ballroom techniek word beter :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:05

Je man weer helemaal opgeknapt hoop ik Tina?
Wat raar dat je compleet anders moet dansen volgens de 'wedstrijdmanier' dan volgens de 'dansschoolles'manier. Normaal lijkt me dat je op een clubles geen uitgebreidde techniek krijgt, maar de basis is toch hetzelfde volgens mij. Waar zit het verschil bij jullie in dan?

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:37

Misschien het verschil tussen dat wat er letterlijk in het techniekboek staat en dat wat makkelijker is om mensen aan te leren? Kijk bv. maar eens hoe mensen de fan in de rumba/cha cha dansen en hoe het eigenlijk volgens het boekje moet :j

Wij zijn het dansen weer langzaam aan het oppakken. Ik doe nog wel rustig aan, had helaas voor de vakantie mijn grote teen gekneusd (de naam van mijn vereniging 'The Blue Toes' heb ik een beetje te letterlijk genomen :P). Wij willen juist zoveel mogelijk NADB gaan dansen, om goed mee te kunnen komen op het landelijk niveau en ons voor te bereiden op de D-klasse.

Ben ook gevraagd om de dansleiding bij mijn vereniging te komen versterken, een hele eer :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:23

Ik heb al wel begrepen dat er bij ons op de dansschool een stuk techniekvoller uitgelegd wordt in de clubles dan op de gemiddelde dansschool, misschien dat het daar aan ligt.

Wat leuk joh dat je gevraagd bent maar wat moet je precies gaan doen dan?
Je teen kneuzen, hoe krijg je dat dan weer voor elkaar ......

Wij hebben ook wel gekeken voor de kids naar de NADB wedstrijden, maar met een koppel waarvan de ene helft uit brabant komt en de andere helft uit Almere, is het gros van die wedstrijden zo enorm uit de richting. We hebben dus gekozen voor de wedstrijden in Hilversum, waar ze ook meesttijds trainen en die zijn voornamelijk van de NVAD ;).

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:02

Bij ons worden de eerste drie lesjaren gegeven door studenten om het zo goedkoop mogelijk te houden (we zijn een studentenvereniging). Ik ga lesgeven in gevorderd 1, het tweede lesjaar :)

Mijn teen weet ik niet eens precies, hij was ineens blauw, dik en pijnlijk. Nu is alleen mijn nagel nog blauw en er zit een gat in. Ik of mijn danspartner zal er wel op hebben gestaan ofzo #)

Wel slim om de wedstrijden zo dicht mogelijk bij huis uit te zoeken. Dat proberen wij ook te doen, want het is toch altijd weer erg vroeg opstaan! Gelukkig word ik steeds handiger in haar en make up doen, dat scheelt heel veel tijd!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:24

Wat leuk, echt lesgeven! Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Klinkt maar eng van je teen hopelijk is ie snel weer helemaal oke

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:03

leuk dat lesgeven

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:04

Leuk dat je les mag gaan geven!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:38

Hallo dansers! Is er iemand die 15 september (a.s. zondag) meedanst met de NDO-wedstrijd in Hilversum?
Sem en Liora gaan meedoen, dit wordt dus hun eerste wedstrijd, hartstikke spannend en leuk :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:03

Leuk Eva! Zijn ze er al helemaal klaar voor? (voor zover je dat kunt zijn ;) )

Wij zijn dit jaar fanatieker gaan lessen. We hebben nu wekelijks privéles en trainen 4 keer in de week.
In oktober is voor ons de eerste wedstrijd, Limburg danst. Na een aantal nieuwe programma's nu dus nog een aantal weken voor de afwerking, zodat we er dan hopelijk helemaal klaar voor zijn :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:38

Wat leuk Bernette! Erg benieuwd hoe het zal gaan dan in oktober :). Ik vind het knap hoor, beide disciplines!
Ik denk dat het voor de kids goed is om te gaan starten, samba is nog niet af, maar die hoeven ze bij de NDO niet te dansen, dat is alleen bij NVAD. De rest zit er aardig in, beter kan altijd maar wedstrijdervaring opdoen is nu vooral voor Liora erg belangrijk! Ze starten overigens alleen latin ;)

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:56

leuk ,1e wedstrijd al weer samen!

ik dans op moment met 2 mannen ,met mijn eigen man op de zondag en ik dans nu maandags in de club met een danspartner
we hebben nu 3 keer samen gedanst en tot mijn verwondering gaat het vrij goed al ondanks dat die van een andere dansschool komt en andere figuren kent dan ik ,alleen de jive en samba lopen nog niet samen
de planning is om in januari ook een wedstrijdje te pogen

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:19

Wat leuk om alle wedstrijdplannen hier te lezen!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:43

Leuk Tina, ben benieuwd.
Tijd om dit topic weer wat levendiger te houden :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:27

Het is nu weer het seizoen, dus dat moet lukken!
Hebben jullie in de vakantie doorgetraind?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:36

wij niet ,mijn man was ziek de zomervakantie dus hebben we niks gedaan

heb wel een 2e workshop van kleibrink gehad en steek daar veel van op zeg !al is keihard werken voor me ,in november de volgende 3 uurtjes workshop

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:59

De kids hebben zo'n 3x in de week doorgetraind, maar dat moest natuurlijk wel om dit seizoen mee te kunnen gaan doen. Mams heeft dus haast een grote 'T' van taxi op haar voorhoofd staan :P

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:29

Halloo

nou onze dansleraar heeft eindelijk eens wat van zich laten horen eind september zouden de lessen weer beginnen.. _/-\o_
Erg leuk we dansen al bijna een half jaar niet meer ;( , denk dat ik nu ook niet meer heen hoef , elke keer zijn we hard aan het oefenen voor wedstrijden en steeds stopt hij dan met de lessen... beetje zonde van de energie die we er steeds in stoppen... _-:(

Iemand nog belang bij latin schoenen van Jean Marie ?

en verder iedereen nog heel veel succes :D