Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:31

sarabande schreef:
Mensen huilden ook om Meindert Tjoelker en anderen. Men huilt uit onmacht omdat er dingen gebeuren die we niet willen en waar we dieptriest van worden.

Amen Je krijgt van dit soort dingen altijd een machteloos gevoel.. Je kunt er zo weinig tegen doen.. Scheve mond

JackyStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:32

ThePast03 schreef:
Bron: www.nu.nl

'Theo van Gogh doodgestoken'

Uitgegeven: 2 november 2004 09:46
Laatst gewijzigd: 2 november 2004 09:46

AMSTERDAM - Theo van Gogh is dinsdagmorgen vermoedelijk doodgestoken. Dat meldt de Amsterdamse stadszender AT5.

Ik hoop echt dat het niet waar is.

Ik had ook nog gelezen dat een kunstenaar een aandeken (foto + tekst) op een huis had ge-grafetied en die foto van theo door marrokaanse jongeren ondergespuugd werd

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:35

Nickyu: Ik bedoel niet dat het normaal is dat er gemoord wordt maar wel dat het momenteel een beetje in de lijn der verwachting ligt, als je kijkt naar alles wat er gebeurd is de laatste jaren Knipoog

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:44

Dan is het hoog tijd om die lijn te doorbreken.

linsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:01

Ik vind het echt belachelijk.... Ik vind echt dit niet kunnen hoor... Je mag toch wel je eigen mening uiten.... zonder dat je kans hebt om vermoord te worden... Nederland is een vrij land....
En dan heb je nu dus ook weer het probleem dat alle buitenlanders slecht zijn in de ogen van sommige mensen. Maar dat is helemaal niet waar.... het zijn een paar personen die het voor een hele gemeenschap verpesten...
Ik vind dat we wat tegen dit geweld moeten doen... Maar de vraag is WAT kun je hier tegen doen... Je staat gewoon machteloos...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:06

Justy schreef:
Nickyu: Ik bedoel niet dat het normaal is dat er gemoord wordt maar wel dat het momenteel een beetje in de lijn der verwachting ligt, als je kijkt naar alles wat er gebeurd is de laatste jaren Knipoog

toch hoop ik dat je het met me eens bent dat alleen die gedachte
dat het in de lijn der verwachtingen ligt , al heel erg is ..
dat je dus nu al numb word voor deze dingen

gewoon dat we het al van te voren kunnen bedenken dat dit dadelijk gebeurd met iemand die voor zijn mening uitkomt
met iets wat misschien wel eens door een bepaalde groepering niet geaccepteerd zou kunnen worden

dus dat je van te voren al uit gaat van de gedachte dat als iemand
zijn mening verteld op tv of gewoon ergens anders dat die persoon dat wel eens met de dood zou moeten kunnen bekopen ..

dus dat eigenlijk een ieder die een eigen mening heeft die misschien wel eens niet met een bepaalde groepering (van mijn part de bond voor huisvrouwen) overeenstemt , deze niet kan uiten zonder te vrezen voor zijn/haar leven Verward

nee heb hier geen woorden voor , heel erg die gedachte , dus toch geen vrij nederland?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:08

Dat is ook vreselijk, dat ben ik helemaal met je eens...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 21:13

Als ik het goed begrepen heb komt er om 21.00 uur een persconferentie waarin Donner en Remkes zelf nieuws bekend maken over deze moord.

edit: Ik heb het goed begrepen, om 21.00 uur persconferentie in Den Haag.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:15

Mijn hemel zeg!
En dan hoor je net een reporter vanaf Amsterdam zeggen, dat daar de media bedreigt en zelf bekogelt word door groepen jongere Marokkanen.
Ze keuren de daad zelfs goed en vinden het vele malen erger dat zij in hun geloof beledigt zijn!!!!!!!!!!
Hun zijn dus zielig.......Niet Theo en zijn naasten die hem nu moeten missen
En nu willen ze dat we respect voor ze hebben????????????
Dacht het niet he!!
Klagen nu steen en been hoe moeilijk ze het weer hebben????
Is dit vreselijke incident nog niet erg genoeg??
Willen jullie nog meer haat en verderf zaaien???
Vooral zo doorgaan dan!

Zo, en dat is mijn mening en ja.....ik ben vreselijk kwaad!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:22

Was me niet opgevallen Haha!

Je kan je er wel kwaad om maken, heeft geen zin.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:27

Ik weet niet of dit al gezegd is in dit topic (heb niet alle blz gelezen Bloos! ), maar dit hoorde/las ik net:

Theo is dood, 911 dagen na Pim. 911 is de amerikaanse datum voor 11 september. 911 is ook het alarmnummer van amerika. In nederland 112. De datum van de moord is 2 november, in amerikaans 11/2.
Sta hier even bij stil want dit kan geen toeval zijn...

Echt heel vreemd... Scheve mond

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 21:28

shaartjuh schreef:
Ik weet niet of dit al gezegd is in dit topic (heb niet alle blz gelezen Bloos! ), maar dit hoorde/las ik net:

Al een stuk of tien keer Haha!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:31

Haha, oke dan, sorry Bloos

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:34

Onassa schreef:
Mijn hemel zeg!
En dan hoor je net een reporter vanaf Amsterdam zeggen, dat daar de media bedreigt en zelf bekogelt word door groepen jongere Marokkanen.
Ze keuren de daad zelfs goed en vinden het vele malen erger dat zij in hun geloof beledigt zijn!!!!!!!!!!Hun zijn dus zielig.......Niet Theo en zijn naasten die hem nu moeten missen
En nu willen ze dat we respect voor ze hebben????????????
Dacht het niet he!!
Klagen nu steen en been hoe moeilijk ze het weer hebben????
Is dit vreselijke incident nog niet erg genoeg??
Willen jullie nog meer haat en verderf zaaien???
Vooral zo doorgaan dan!

Zo, en dat is mijn mening en ja.....ik ben vreselijk kwaad!

het is toch te erg , sorrie maar die gasten mag je van mij direct terug trappen naar het gat waar hun (over)groot ouders vandaan kwamen !

ja kan me daar echt ziedend om maken , hoe komt t toch dat er een steeds grotere weerstand komt .. steeds grotere antipatie , steeds grotere haat , ja hun zijn zielig en wij , wij mogen niet zeggen dat we kwaad zijn
want dan zouden we wel eens iemand kunnen beledigen ...
Boos! Boos! dat is dus zo'n groepje dat het voor de rest onmogelijk maakt
ik hoop dat de papa's ze een flinke trap onder hun reet verkopen
jaar huisarrest en een flinke blauwe kont

waar halen ze het gore lef vandaan Boos! Stoom uit je oren
en de nederlandse staat ze maar een handje boven het hoofd houden
nee , grrrrrr sorrie voor de goede onder de kwade maar zo komt t nu die haat en afschuw tegen de gehele groep ...je kunt namelijk van te voren niet zien als je buiten op straat een marokaan tegen komt of dit een goede of een kwade is

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:39

Opvallend is dat er in veel tv en radioprogramma's Marokkanen duidelijk aangeven dat er wat moet gebeuren.
Dat opruiende imam's weggestuurd moeten worden en dat door de gemeenschap zelf deze jongens die een soort sekte vormen binnen de totale gemeenschap op tijd gesignaleerd moeten worden.

Zouden Joden in de toekomst weer veilig over straat kunnen in Amasterdam, want die voelen zich al enige tijd erg onveilig.

En dat is iets dat ik echt onaanvaardbaar vind.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:43

Als de marrokanen zelf gaan beseffen dat deze dingen hun geen goed doen........... dan zijn we absoluut op de goede weg.

Misschien komt van de dood van Theo nog wat goeds, en dat is dat de Marrokaanse gemeenschap deze voor de Nederlandse overheid onbereikbare groep zelf aan gaat pakken. Politie durft niks te doen tegen deze groep jongeren............ wellicht de buurtvaders wel.... En als die buurtvaders nou eens in gaan zien dat de gedragingen van de jeugd OOK hun imago nadelig beinvloed zal er misschien een kentering komen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:46

gijsenkim, ik hoop het echt. ik hoop echt dat dit keer vruchten geplukt kunnen geworden hoe naar het ook is dat deze boom gepland moest worden op deze manier.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:50

Sarabande: wat dacht je van de joden in Antwerpen? Die worden daar dus afgetuigd door arabisch tuig.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:50

Bij ons hier in alkmaar in het winkelcentrum en liep liep vanmiddag door het winkel centrum en schreeuwede zijn menings uitingen .. het is tog absurt.. laatst moest ik alleen in de trein ik durfde neit eens meer :|

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:53

Overigens heb ik vanavond twee van onze schoonmaaksters de huid volgescholden want die vonden het net goed dat Theo is afgeslacht. Zijn verdiende loon enzo. Op mijn vraag waarom ze dat vonden gaven ze als antwoord dat ze hadden gehoord dat hij 'hun' uitschold voor geitenneukers. Toen ik hen vertelde dat je toch zeker een grote geestelijke leider als Khomeinie mag citeren maar dat het neuk gedeelte wellicht niet zo netjes was vielen ze stil. Wisten ze niet dat hij dat had gezegd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 21:56

Dydy schreef:
Bij ons hier in alkmaar in het winkelcentrum en liep liep vanmiddag door het winkel centrum en schreeuwede zijn menings uitingen .. het is tog absurt.. laatst moest ik alleen in de trein ik durfde neit eens meer :|

Het zal best absurd zijn maar ik snap niet wie er door het winkelcentrum liep en wat er geschreeuwd werd Verward

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:00

ThePast03 schreef:
Het zal best absurd zijn maar ik snap niet wie er door het winkelcentrum liep en wat er geschreeuwd werd Verward

Ik bedoelde dat ik me gewoon helemaal neit meer veilig op straat ken lopen ..
Ik heb ook heel vaak menings uitingen..
Ik vindt gewoon.. dat hele gedoe echt *****
Dit hoort een democratisch land te zijn ... en je mag je eigen mening uiten .. maar nee hoor in plaats daarvan staat je leven op het spel

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:05

Justy schreef:
Je begrijpt me verkeerd Stennisje.... Of je leest niet goed, of allebei. Jij zegt dat je niet begrijpt dat iemand een ander iets aandoet wat hemzelf is overkomen, ik vertel je dat dat vaker voorkomt. Ik zeg niet dat het moet, dat het zo hoort, of dat het raar is als je niet zo reageert, ik geef alleen een verklaring voor jouw vraag.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, hoeveel pedofielen bijvoorbeeld hebben zelf geen verleden vol misbruik. Terwijl ook die weten dat wat ze doen fout is.

Misschien maak het dat nog wel erger, je weet wat iemand doormaakt en toch doe je het. Je weet dus heel bewust wat je iemand aandoet.

En dat is iets wat ik niet begrijp, wat ik mezelf ook niet zie doen.

Ik vraag me af hoe het verleden van Mohamed B. in de rechtszaal gebruikt gaat worden...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 22:08

Ik snap er niets meer van. Er schijnt heel belangrijk nieuws te zijn (hier had de Telegraaf het dus ook al over) er zou om 21.00 uur een persconferentie komen volgens het journaal en nu wordt het nergens uitgezonden. Verward

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:08

Dat bedoel ik inderdaad Stennisje. En ik probeer hiermee niks goed te praten hè, alleen te doorgronden Knipoog