Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 10:20

Leuk Nala zo'n rit! Nog even en Jimny mag weer als kerstversiering door het leven? Ik kwam er vorig jaar toen jij mijn lootje was pas achter dat het geen Jimmy is maar Jimny :+

Ik vind bakken heel leuk. Ik kan nog wel een cakevorm gebruiken, gewoon zo eentje van blik. Ik heb er wel eentje van siliconen en eentje voor een mega cake, maar die is eigenlijk te groot. Dus een normaal formaat cakevorm of een andere leuke bakvorm is ook welkom. Ik vind bakken leuk, maar doe het eigenlijk te weinig.

We hebben hier in het dorp een molen en daar verkopen ze allerlei soorten bakmeel, zouden jullie zoiets leuk vinden? Of is dat een gevalletje 'zet ik in de kast neer en zie ik pas weer als het over de datum is' .

Zag ook nog een vraag voor welk eten je iemand 's nachts kunt wakker maken. Beter laat je me gewoon slapen, ik ben niet altijd de meest gezellige bij nachtelijke onderbrekingen :+ maar als ik dan iets moet kiezen waar het water me van over de tong loopt is het een stukje millionaires shortbread, zoooo lekker!
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 11-10-25 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 10:23

Ik vind het heel leuk om te bakken. Je hebt bij bijvoorbeeld de Xenos of andere winkels van die glazen potten met grappige titel en mix voor koekjes of cake enzo. Ik vergeet alleen altijd dat ik dat nog heb en dan raakt het over de datum. Maar ik vind het wel heel leuk lm zoiets te krijgen.

Nu in mijn nieuwe appartement kan ik nog niet zo goed met de combioven overweg. Daar moet ik nog maar veel mee oefenen denk ik. :j

Laatst gehaktbroden gemaakt, dat ging goed. Maar mijn man had vis in de oven (crispinos) en die waren enorm gekrompen, gortdroog en kneiterhard. Ik wist niet eens dat dit kon met deze vis.

Edit: waar ik winkel zoals Xenos heb neergezet, kan je idd ook bij een molen mix halen. Leuk! Ook met pannenkoekmix van de molen maak je me blij.

LWDaisy

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 10:48

Ik zet zometeen de slowcooker in gang. Voor het eerst een kip-recept! :D
Meestal maak ik ribbetjes haha.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 11:40

Oh, bakken doe ik ook graag. Brood zit nu in de broodbakmachine maar cake en taartje of ovengerechten vind ik ook leuk om te maken.

Ik heb de eerste cadeautjes al binnen. Dacht dat ik al een heel eind was, maar toen ik het in de doos legde, kwam ik er achter dat het toch wel tegen viel. Helaas kan ik niet veel meer bedenken voor mijn lootje en die is hier helaas ook niet zo heel actief dus nieuwe ideeën blijven voor nu even uit.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 11:46

Bakken vind ik wel leuk om te doen, bakvormen hebben we meer dan genoeg. Het enige wat ik nog eens zou willen aanschaffen is zo'n minicupcake bakvorm.. normale cupcakes heb ik al maar je krijgt ze ook in mini.

En een top zijn pannenlikkers.. die worden hier veel gebruikt.. ik heb er ooit een via secret santa gekregen en die gebruik ik nog steeds :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 12:27

Misschien een idee om bij minder actieve lootjes het bij degene die je lootje stuurde neer te leggen.

Ik denk dat t niet leuk te lezen is voor degene als blijkt dat er iets aan de hand is.
Er zijn mensen die gaan twijfelen en zich aangesproken voelen terwijl t niet hoeft
Maar t raden kan zo ook wat minder leuk zijn als je op deze manier al kan strepen als ontvanger

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 12:43

Hier ook een molen met allerlei meelmixen. Vorig jaar had ik een broodmix in het pakket gedaan.
Ik bak alleen cakes, ook altijd met meel van de molen. Afgelopen week een stroopwafel cake bij de collega's voorgezet.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 12:46

miccamaaike schreef:
Leuk Nala zo'n rit! Nog even en Jimny mag weer als kerstversiering door het leven? Ik kwam er vorig jaar toen jij mijn lootje was pas achter dat het geen Jimmy is maar Jimny :+

Jaaaazeker! {:) Maar ik wacht altijd braaf tot na mijn verjaardag begin november _O- O:)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 12:59

Ik bak ook wel graag :j
Een leuke bakvorm of cupcake vorm kan ik ook wel gebruiken, of bijvoorbeeld zo’n ouderwetse speculaas vorm :D Wel probeer ik zo min mogelijk met pfas producten te werken, dus liever geen vorm met anti-aanbak laag.
De flessenlikker blijft hier ook een top :j
Pannenlikkers heb ik genoeg.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 13:10

Volgens mij had ik het al gezegd, maar ik heb echt niets met bakken of koken :+

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 13:25

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 13:25

Het enige wat ik nog wil bakken zijn wietbrownies :') maar daar heb ik alles voor. Dus bak of kookdingen zijn niet aan me besteed.

Maar tiktok probeert me te influenzen voor ikea klippkaktus om je koelkast mee in te delen. Vooral die bak voor blikjes die automatisch naar voren gedrukt worden en de ronde draaischijf staan op m'n verlanglijstje

@fohadie: ja!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 13:43

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 14:01

Ik ken idd ook een flessenlikker (heerlijk ouderwets en elk jaar komtie weer voorbij bij SecretSanta.)

Volgens mij heb ik niet eens een pannenlikker. Nou, wie weet na Secret Santa wel. Haha.

Ik heb inmiddels een lijstje gemaakt en ga maandag lekker shoppen voor mijn lootje. Zin in.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 14:13

Neonlight schreef:
Hier ook een molen met allerlei meelmixen. Vorig jaar had ik een broodmix in het pakket gedaan.
Ik bak alleen cakes, ook altijd met meel van de molen. Afgelopen week een stroopwafel cake bij de collega's voorgezet.

Die was echt heel erg lekker! :P
Vandaag weer eentje gebakken. Het huis ruikt lekker en hij smaakte het beste als die net klaar is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 14:50

Misschien hebben wij ook een molen in de buurt. Misschien ook niet.
En misschien krijgt mijn lootje wel een bakmix maar misschien ook niet. :o

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 15:07

Broodmix oid van de molen zou je mij ook blij mee kunnen maken idd :j

Ik heb vanmorgen ook nog een boerencamping gebakken, die is nog aan het afkoelen maar neme we zo een stukje van :-)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 15:10

Bienotje schreef:
Ik heb vanmorgen ook nog een boerencamping gebakken, die is nog aan het afkoelen maar neme we zo een stukje van :-)

Een boerencamping? Eh hoe maak je dat en hoe smaakt dat?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 15:11

Ineke2 schreef:
Bienotje schreef:

Naar mest en gras denk ik.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 15:12

Koken is niet echt mijn ding. Maar slowcooker recepten vind ik wel handig om te hebben. :j Bakken doe ik hééél af en toe. Lees 1x per jaar ofzo haha.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 15:15

Ineke2 schreef:
Bienotje schreef:

Stomme autocorrect, boerencake natuurlijk :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 15:19

We zijn wel lekker bezig met quotes verzamelen hier zeg. :')

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 15:26

Haha ja, moeten we een boekje van maken :+ . Ik wilde al gaan googelen wat dat voor iets was. Maar boeren cake is altijd wel lekker. Ik zag gisteren een filmpje op insta dat ze gevulde speculaas maakte. :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 16:18

Ik was ook al aan het bedenken wat dat was. _O-

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 16:19

Ik dacht aan een groente omelet ofzo :o :')