Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 21:28

Earth schreef:
Waarom dan nog retour doen? :')

Dat gaat automatisch als je het bij het afhaalpunt weigert, dan moeten we hem weer terugsturen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 21:28

Omdat het anders als afgeleverd gemarkeerd staat misschien? Heb je foto's van hoe je het verpakt hebt? Dan die naar vinted sturen en dan zou je je geld moeten krijgen.

_Lorette_

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 22:26

Niet van mezelf, helaas. Wel van de koper met ophalen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:10

Ik ben zo stom....
Ik heb 2 boeken die naar verschillende kopers moet.

Nou heb ik het label van boek 1 op boek 2 geplakt en in een vinted locker gedaan... :(

Boek 1 heb ik hier nog. Maar ja, geen label. Heb alleen het label van boek 2...

Hoe zou ik dit op moeten lossen? Annuleren?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:49

Tieme schreef:
Ik ben zo stom....
Ik heb 2 boeken die naar verschillende kopers moet.

Nou heb ik het label van boek 1 op boek 2 geplakt en in een vinted locker gedaan... :(

Boek 1 heb ik hier nog. Maar ja, geen label. Heb alleen het label van boek 2...

Hoe zou ik dit op moeten lossen? Annuleren?

Als het pakket nog in de locker ligt: VintedGo bellen met het verzoek om de locker op afstand voor je te openen. Ik weet niet of VintedGo dat ook doet, maar heb wel gelezen dat andere bezorgdiensten zo geholpen hebben bij dergelijke vergissingen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:49

Nieuw label printen die er op plakken en weg.

En de andere koper even een berichtje sturen dat je helaas een fout hebt gemaakt.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 18:27

Ik heb vanmorgen een pakket weg gebracht van Vinted Go maar heb nog geen mail of update dat ik heb verzonden, vroeger kon je dan handmatig aangeven dat je verzonden had toch? Kan dat nog ergens?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 22:43

Ik moch een probleem melden zodra de lege verpakking daadwerkelijk terug was gekomen. Dat heb ik gedaan en aan de hand van de foto's hebben ze besloten om me te compenseren. Heel fijn!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 11:39

Ik begin echt de schurft te krijgen aan mensen die hun pakje ophalen en dan gewoon niet even akkoord geven. Doe zelf moeite om iets zo snel mogelijk te verzenden en ook snel akkoord te geven wanneer ik zelf iets koop, zo moeilijk is dat toch niet -:(-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 12:00

Ach, ze krijgen maar 48 u voor systeem automatisch goedkeurt, dus daar zit ik niet zo mee. Vroeger was dat langer, toch?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 12:45

BigOne schreef:
Ik begin echt de schurft te krijgen aan mensen die hun pakje ophalen en dan gewoon niet even akkoord geven. Doe zelf moeite om iets zo snel mogelijk te verzenden en ook snel akkoord te geven wanneer ik zelf iets koop, zo moeilijk is dat toch niet -:(-

Ik had vorige keer een tr*t die het zelf alweer voor meer te koop had staan terwijl ze het nog niet eens had goedgekeurd.
Zulke mensen gun ik echt jeuk op een plek waar ze niet bij kunnen.

Zelf probeer ik het altijd snel op te halen en dan ook direct bij thuiskomst te openen en testen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 13:17

Konstantine schreef:
BigOne schreef:

Ik had vorige keer een tr*t die het zelf alweer voor meer te koop had staan terwijl ze het nog niet eens had goedgekeurd.
Zulke mensen gun ik echt jeuk op een plek waar ze niet bij kunnen.

Zelf probeer ik het altijd snel op te halen en dan ook direct bij thuiskomst te openen en testen.

Heeeeel soms doe ik dit ook wel, maar zeker niet met voorbedachte rade. Als iets toch niet past oid en ik heb het voor heel weinig verkocht, dan probeer ik het door te verkopen en dan met een klein beetje extra wat ik dan aan verzendkosten heb betaald, zodat ik er iig niet veel verlies op maak. Maar dan zou ik het wel eerst goedkeuren idd.
Als dit echt ene bewuste doorverkoopactie is is het wel heel nasty idd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 13:27

Ik koop ook wel eens spullen op om door te verkopen maar handel dan eerst netjes af met verkoper.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 13:49

Ik heb één keer niet op akkoord gedrukt :o
Verkoper heeft echt tot het allerlaatste moment gewacht met verzenden, stuurde geen berichtjes of iets. Ik doe altijd als ik iets gekocht of verkocht heb even een 'dank je wel!' sturen. Bij deze had ik richting de uiterste verzenddatum nog even gevraagd of ze niet zou vergeten te verzenden. Geen reactie, niks nada noppes (en nee, ik heb verkoper niet bestookt met vragen, ik had letterlijk 2 berichtjes gestuurd).

Dusja, toen heb ik de tijd laten verlopen :o

Normaal gesproken doe ik dus altijd zo snel mogelijk alles op akkoord. Meestal zelfs nog als ik in de auto zit :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 13:55

Oh maar dat snap ik hoor Marjo, dan zou ik ook geen haast maken. :+
Ik tref meestal mensen die heel snel en netjes versturen en dan keur ik net als jij snel goed.

Kopen om door te verkopen, al dan niet met winst, vind ik verder hartstikke prima, maar dan wil ik wel graag eerst m'n geld hebben. :')

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 14:34

BigOne schreef:

Het hoeft ook niet altijd met opzet te zijn. Ik probeer ook altijd zo snel mogelijk te controleren en dan goed te keuren maar heb het afgelopen week zelf bij de hand gehad.
Maandag onderweg naar wat ik dacht een controle afspraak in het ziekenhuis de pakketjes opgehaald en eenmaal in het ziekenhuis lag ik binnen 2 uur op de operatiekamer.
Daarna er nooit weer aan gedacht, deze mensen hebben dus ook moeten wachten op het automatisch vrijgeven. Ik had zelfs de pakketjes nog niet eens uitgepakt voor die tijd.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 14:54

Heb nu weer een pakje wat al 2 weken klaar ligt op om te halen. Heb nu wel een berichtje gestuurd dat als ze het niet ophaalt ze geen geld terugkrijgt. Ben heel benieuwd of er nog iets mee gaat gebeuren of dat het straks op afgeleverd staat en het toch retour komt. Superirritant.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 14:58

CastaMickey schreef:
Heb nu weer een pakje wat al 2 weken klaar ligt op om te halen. Heb nu wel een berichtje gestuurd dat als ze het niet ophaalt ze geen geld terugkrijgt. Ben heel benieuwd of er nog iets mee gaat gebeuren of dat het straks op afgeleverd staat en het toch retour komt. Superirritant.

2 weken? Hier gaat het na 5 dagen retour. Ik moet het altijd heel snel ophalen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 15:26

Suzanne F. schreef:
CastaMickey schreef:

2 weken? Hier gaat het na 5 dagen retour. Ik moet het altijd heel snel ophalen.

Ik had pas een keer dat mijn pakketje op vrijdag in de middag bezorgd was. Maar ik kon het die dag niet meer ophalen. Kl zaterdag en zondag zit dat punt dicht. En op maandag mocht ik hem al niet meer ophalen omdat hij terug gestuurd zou worden 8)7

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 17:00

Snap het ook niet, als ik op de tracking klik staart er ophalen binnen 8 dagen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 14:29

Maar als het retour komt krijgt de koper wel gewoon het geld terug, toch. :+

Ik heb het toevallig nu aan de hand. Ik heb het pakket in overeenstemming met de verkoper niet opgehaald omdat ze de pakketten had verwisseld maar ik krijg gewoon mijn geld terug (en heb nu nog een keer betaald voor het goede pakket).

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:50

Geen idee of zij dat weet :') en ik moet dan ook alles okay melden natuurlijk.

Ik heb nu een Duitser die met bankoverschrijving wil doen (omdat via het vintedbetaalsysteem niet lukt?) kunnen ze iets met mn rekeningnummer? Vind het toch een beetje gek haha

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 21:14

CastaMickey schreef:
Geen idee of zij dat weet :') en ik moet dan ook alles okay melden natuurlijk.

Ik heb nu een Duitser die met bankoverschrijving wil doen (omdat via het vintedbetaalsysteem niet lukt?) kunnen ze iets met mn rekeningnummer? Vind het toch een beetje gek haha

Nooit doen! Je kunt dan ook niet meer verzenden en hebt geen garantie meer.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 22:36

Ik ben de verkoper :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 22:56

Ik zou het ook niet doen. Gewoon via vinted of anders niet.