Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 23:22

Schuldig... :D

Afbeelding

Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 23:28

xPabloBokt schreef:
Polarize schreef:
Mijn nieuwe go-to is Lego :+ mn vader en broer hadden allebei een Lego botanical setje gekregen (en nee niet als grapje, mijn vader is gewoon gek op planten en mn broer had toen net een eigen appartment en had laten vallen dat hij meer planten wou hebben) en waren er echt heel blij mee. Z

Tof zijn die hè! Ik wil echt zó graag nog een keer de Bird of Paradise, maar die is echt heel duur. :')

Heb voor nu het maar bij de Orchidee gehouden.

Jaa ze zijn zo gaaf! Ik had de orchidee voor mijn vader gehaald omdat het zijn favoriete bloem is, en hij was echt helemaal blij.
Mijn broer had de chrysanthemum gekregen en ik kreeg de volgende dag al een foto dat ie in zijn vensterbank stond :D

Die bird of paradise ja...ik wil ook heel graag een bonsai boompje

maralyn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 23:31

Dat ik niet zonder xylometazoline neusspray kan.
Als het is uitgewerkt, slaat mijn hele neus helemaal dicht.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 23:51

denisesilver schreef:
Beterschap Ineke!

Iemand die mijn val van het paard niet serieus neemt. "Ik had je terug op het paard gezet." Ik kon niet eens omhoog komen, was compleet out of it, en dacht dat ik schade had aan mijn rug/nek, maar sure, ik had gewoon even terug in het zadel gemoeten om angst tegen te gaan.

Ook het feit dat mijn zorgen over de plekken rondom de heup van mijn paard door niemand serieus worden genomen. Mijn paard gaat niet aan de kletter. Een noodstop, een keer verschieten, zelfs een 180 graden pirouette op de achterbenen, maar rennen/springen/bokken doet ze niet zonder pijn. Is toch niet gek dat ik letsel wil uitsluiten?

Ik denk dat je het goed bekijkt zo.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 00:26

maralyn schreef:

Je hebt wel een neusspray zonder dat verslavende goedje. Moet je wel even doorheen. Ik vind neusspray afbouwen ook altijd erg lastig. Ik gebruik dan die andere neusspray tijdelijk en bouw het dan af. Uiteindelijk kan ik weer zonder neusspray.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 00:45

Dat ik door de medicijnen een hele nare kuch krijg die mij wakker houd. Dat de apotheek dit weet, en ik toch elke keer weer die medicijnen krijg. Ik slaap daardoor te weinig maar moet wel gewoon werken en functioneren de hele week.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 01:32

Nou ik ga er niet eens meer op in geloof ik..vader verdenken van iets.. wat een aanname en beschuldiging naar mij zeg....

Wat erg dit...
Natuurlijk verdenk ik niemand ergens van... Ik vind het rot...voor de hele buurt en niet te minste voor het kind
En vraag me af of er hulp gewenst is...

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 03:08

Al 3 uur aan het onweren op vakantie, mn tent is non stop verlicht. Zit nu in de auto met mn bange dochter, man ligt te pitten en ik doe door het licht geen oog dicht ;(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 03:59

MoniekJ schreef:
Mijn vriend is bijna jarig en kan niks verzinnen om cadeau te doen. Man heeft alles al :')

Ik vind het altijd leuk om een 'ervaring' te geven. Dus een dagje of weekend weg. Zo heb ik mijn man eens een ballonvaart gegeven en een dagje op het circuit in allemaal dure auto's rijden.

Ik weet niet waar je woont en of je het concept wellicht al kent, maar je kunt bijvoorbeeld ook samen naar 'the Anything'. Dat is een privé bioscoop. Een kamer voor jullie tweeën. (Nee, niet op die manier, het is beschaafd en er hangen camera's. :')) Je kunt zelf je films bepalen, het volume, de lampen, de kamertemperatuur en zelf pauzeren als je even naar de wc moet.

Wij gaan altijd einde vd middag en bestellen dan ook gelijk eten. Wij genieten er altijd van, geen last meer van andere mensen.

Ze hebben locaties in Den Haag, Rotterdam (leuk nachtje weg erbij? :))) en in Wijk bij Duurstede.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 06:13

Alweer wakker.. man kom op heb vakantie....

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 06:41

Jolliegirl schreef:
Nou ik ga er niet eens meer op in geloof ik..vader verdenken van iets.. wat een aanname en beschuldiging naar mij zeg....

Wat erg dit...
Natuurlijk verdenk ik niemand ergens van... Ik vind het rot...voor de hele buurt en niet te minste voor het kind

Niet banketstaaf bedoeld, maar als je in het dagelijkse leven net zo bot en zuur over komt als dat je hier op bokt de laatste maanden doet wil ik je echt ten zeerste afraden om daar aan te gaan bellen..

Als moeder van een (zeer) moeilijk slapend kind had ik je echt wat gedaan als je hier had aangebeld omdat ik voor de zoveelste keer om 11 uur buiten zat met kind.
Was het maar zo simpel als "gewoon" m'n kind in bed leggen.. Uiteraard wist ik wel dat slaap de enige oplossing was voor dat gekrijs maar als het ze niet lukt om te slapen dan kun je hoog of laag springen maar dan ben je gewoon de banketstaaf.

En helemaal als je aangeeft dat het kind al 4 is kun je er wel vanuit gaan dat ze de oplossing "gewoon in bed leggen" echt al wel een keer hebben geprobeerd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 07:10

In 10 min 6 auto's gezien met een kapotte koplamp.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 07:17

Tabee jongens... Als jullie gaan doen alsof ik altijd bot en zuur ben...
Kom op hee.. mag hier ook geen advies meer vragen blijkbaar? Want daar begon ik mee...VRAGEN naar advies...geen oordeel...vragen.

Ik ben echt de meest behulpzame en makkelijkste persoon als het om dit soort dingen gaat...ik zal iemand niet veroordelen ergens op.
Heb het onwijs te doen met die mensen en mijn moederhart huilt voor dit kindje want ik weet er alles van.. sterker nog...ik geef mijn nachtrust momenteel op zodat mijn baby kan slapen( en ja dat doet ze bij mij...) en groeien..en als dat de enige optie is, dan doe ik dit nu.
Ik maak me ZORGEN. Zeker gezien de rommelige situatie die zichtbaar en hoorbaar is ( zakken met luiers voor de deur en schreeuwende ouders...) Ik veroordeel niemand dat daar vreemde dingen gebeuren of dat er meldingen veilig thuis gedaan moeten worden, dat opperen andere mensen.
Ik vraag me gewoon af of het handig is om hier eens te vragen of het allemaal wel gaat enzovoorts.

Maar blijkbaar als ik vraag hoe dit aan te pakken ben ik bot en zuur...
Oke prima. Als ik zo aangevallen word hier en er gezegd word dat ik die vader ergens van verdenk, logisch toch dat ik dan zo reageer?

En als er straks in het nieuws komt dat er wel een gezinsdrama is, ben ik zeker weer de botte en zure die niet gehandeld heeft??

Nee, ik denk niet dat het zo dramatisch is, zeker niet. Maar ik stel wel mijn vragen of deze mensen niet oprecht hulp nodig hebben... Maar inmiddels is het besproken met buurvrouw en die gaat vanmiddag even langs nadat ze voor de zoveelste nacht niet hebben kunnen slapen van de herrie en het geschreeuw....... :)

Het is alles behalve mijn bedoeling om bot en zuur over te komen, zo ben ik helemaal niet.
Maar het is lastig om op scherm te verwoorden en voor de andere partij lastig om het zonder oordeel te lezen.
Dus ja , dan krijg je dit.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 07:32

Ik had het niet alleen over deze vraag..
Misschien dat je het zelf niet door hebt maar je reageert de laatste tijd echt niet altijd leuk op andere mensen, zal misschien het slaapgebrek zijn maar dan is het gewoon niet handig om bij zulke mensen aan te bellen.

Hopelijk heeft je buurvrouw succes en kunnen ze tot een oplossing komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 07:36

Volgens mij heb ik een 'allergische' reactie op mijn zonnebrandcreme >;) ...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 07:38

_San87_ schreef:
Volgens mij heb ik een 'allergische' reactie op mijn zonnebrandcreme >;) ...

Neem dit heel serieus..
Mn collega heeft hierdoor ooit blaren in haar gezicht gehad die open gingen en littekens achterlieten...

Heb je al goed gespoeld?

Betreft bovenstaande situatie waar ik advies om vroeg, er word vandaag nog gehandeld want vanacht is er iets geëscaleerd en gesignaleerd door buurvrouw!
Hier laat ik het dan verder ook bij.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 28-07-25 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 07:45

Ja, kom net onder de douche vandaan. Ik heb geen blaren oid, enkel jeuk op onderarmen, enkels en knieën.

Gek genoeg niet op de rest van m'n lichaam en gezicht.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 07:47

_San87_ schreef:
Ja, kom net onder de douche vandaan. Ik heb geen blaren oid, enkel jeuk op onderarmen, enkels en knieën.

Gek genoeg niet op de rest van m'n lichaam en gezicht.

Wat naar!!

Ik heb dat van zelfbruiner.. worden uiteindelijk bultjes en schilfers...heel naar...en onwijs jeuken en branden!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 07:50

Ja, moet dus zodra we in een dorp of stad aanmeren even nieuwe halen. Het is of de Australian Gold, waar ik dus jeuk van krijg, of oude Zwitsal, die al verlopen is maar ik nog niet weggegooid heb :').

Dus doe maar lange broek en shirt aan, en enkel m'n gezicht insmeren voor nu.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:28

Froukje schreef:
Jolliegirl schreef:

Wat erg dit...

Niet banketstaaf bedoeld, maar als je in het dagelijkse leven net zo bot en zuur over komt als dat je hier op bokt de laatste maanden doet wil ik je echt ten zeerste afraden om daar aan te gaan bellen..

Als moeder van een (zeer) moeilijk slapend kind had ik je echt wat gedaan als je hier had aangebeld omdat ik voor de zoveelste keer om 11 uur buiten zat met kind.
Was het maar zo simpel als "gewoon" m'n kind in bed leggen.. Uiteraard wist ik wel dat slaap de enige oplossing was voor dat gekrijs maar als het ze niet lukt om te slapen dan kun je hoog of laag springen maar dan ben je gewoon de banketstaaf.

En helemaal als je aangeeft dat het kind al 4 is kun je er wel vanuit gaan dat ze de oplossing "gewoon in bed leggen" echt al wel een keer hebben geprobeerd.

Dat niet banketstaaf bedoelt had je wel weg kunnen laten. Dat heeft geen waarde als je daarna zo op de man afgaat.

Ik snap Jolliegirl wel, als je onderbuikgevoelens hebt over wildvreemden waar kinderen bij betrokken zijn is het enorm moeilijk om te beslissen wat je taak daarin is, en of je daar überhaupt een taak in hebt. Goed toch dat ze dat eerst wil onderzoeken door bv op een forum naar meningen te vragen?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:37

maralyn schreef:

Oh high five.. Ik heb ook al jaren zo'n verslaving.
Kom er ook niet vanaf (en sta er ook niet echt open voor, helpt ook niet).
Dus hier altijd een klein voorraadje in huis.

Ik ben thuis vandaag, man is werken, kinderen naar de bso.
Rustt......
Gaan ze bij de buren aan de buitenkant schilderen, hoop herrie van muziek en hard pratende mensen.:O

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:06

_San87_ schreef:
Ja, moet dus zodra we in een dorp of stad aanmeren even nieuwe halen. Het is of de Australian Gold, waar ik dus jeuk van krijg, of oude Zwitsal, die al verlopen is maar ik nog niet weggegooid heb :').

Dus doe maar lange broek en shirt aan, en enkel m'n gezicht insmeren voor nu.

Misschien al flink te laat nu, heb je toevallig een dagcrème met SPF in huis? Sommige hebben dat er tegenwoordig in zitten, dan kan je toch zonder risico de deur om wat anders te kopen. Al is het maar voor je gezicht

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:19

MoniekJ schreef:
Mijn vriend is bijna jarig en kan niks verzinnen om cadeau te doen. Man heeft alles al :')

Dagje ergens naartoe?

Ik heb trek in ontbijt, maar nergens zin in.

Edit: ik snap het gehak op Jolliegirl niet. Zuur en bot kan ik me helemaal niet in vinden. En ze heeft nergens gezegd dat de vader van dat kind verbaal of fysiek geweld gebruikt jegens vrouw en/of kind, dus uit welke mouw dat konijn wordt getrokken? Alleen maar goed dat ze om raad vraagt en het niet gelijk per ongeluk laat escaleren. “Fijn” dat er nu aan de bel is getrokken. Hoop dat die familie er iets aan heeft.
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 28-07-25 09:30, in het totaal 2 keer bewerkt

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:21

yep hier ook neusspray verslaafde. Echt heel hinderlijk want alleen als ik in mijn slaapkamer kom gaat mijn neus dicht. Ik heb van de huisarts ook al eens flutocason (of zo) gekregen om er vanaf te komen maar ook daarbij blijft mijn neus helemaal dicht. Echt drama om er vanaf te komen dus.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:26

pjer schreef:
yep hier ook neusspray verslaafde. Echt heel hinderlijk want alleen als ik in mijn slaapkamer kom gaat mijn neus dicht. Ik heb van de huisarts ook al eens flutocason (of zo) gekregen om er vanaf te komen maar ook daarbij blijft mijn neus helemaal dicht. Echt drama om er vanaf te komen dus.

Fluticasonproprionaat :j. Is een ontstekingsremmer, die gebruik ik bij verkoudheid als ik bang ben dat ik een bijholte-ontsteking aan het ontwikkelen ben. Is wel minder agressief dan de reguliere neusspray (die gebruik ik alleen als ik écht verkouden ben, niet tussendoor).