Inflatie en alle gestegen kosten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Inflatie en alle gestegen kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:25

Het is idd een combinatie van factoren, waaronder de voerprijs wel degelijk ook een onderdeel is.

Maar de eierprijs overall is ook goed voor de pluimveehouders.

Bij de meeste eierautomaten kun je idd per pin betalen, @Bellatrix: in jouw regio moet toch wel een (biologische) kippenboer te vinden zijn die eieren aan huis verkoopt, als ik me niet vergis woon jij zo'n beetje in hét pluimvee gebied, de Gelderse Vallei, toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:27

Ja maar mijn zakje 20 kilo is wat anders dan de tonnen bij een boerderij.
De particulier die nu de hele btw betaald is geen vergelijk.

De prijzen voer stijgen zeker, maar de vraag stijgt nog veel harder. En dat laatste is wat momenteel de prijs voornamelijk maakt.
Er is een tekort aan eitjes.
Door vogelgriep in de rest van de wereld. En het uitkopen van de boeren hier.
Merken wij dat hier.

Maar ik heb pas gehoord dat Oekaraine heel erg op de markt aan het komen is. (ja de oorlog doet het daar slecht voor de boeren....not)
En dan zal de prijs hier ook weer dalen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:28

Marije_jiplover schreef:
Het is idd een combinatie van factoren, waaronder de voerprijs wel degelijk ook een onderdeel is.

Maar de eierprijs overall is ook goed voor de pluimveehouders.

Bij de meeste eierautomaten kun je idd per pin betalen, @Bellatrix: in jouw regio moet toch wel een (biologische) kippenboer te vinden zijn die eieren aan huis verkoopt, als ik me niet vergis woon jij zo'n beetje in hét pluimvee gebied, de Gelderse Vallei, toch?

Klopt hoor, ik zit in Achterveld en werk in Amerongen, ik kom er onderweg al eentje tegen, en bij mij in de buurt ook wel, richting Leusden of Barneveld.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 12:37

fokfanaat schreef:
ik heb pfas eitjes..

_O-

Ik ook hoor en dan ook nog verschillende kleuren. Als het goed is dit jaar een kleurtje erbij. :P

Verkoop trouwens 10 eitjes voor 2,50 heb er geen winst op. Maar heb ook niet de mogelijkheid om groot in te kopen als boeren.