Dankjewel!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Dankjewel jullie zijn lief hoor. In het “echte” leven kan het zeer weinig mensen wat schelen of ik er ben of niet.
Praten heb ik geprobeerd, ik luister altijd naar anderen en krijg hun sores te horen. Geef advies wanneer ze daar om vragen zo niet dan luister ik gewoon.
Maar andersom dan gaat het bijna altijd binnen 2 zinnen weer over de ander of word iets gebagatelliseerd of hebben ze het zelf ook meegemaakt of kennen iemand die dat heeft meegemaakt en dat was wel zo erg etc…
Waarom luistert er bijna niemand ooit eens echt of vraagt simpelweg hoe echt met mij gaat. Ik mis dat zo enorm.
Polarize schreef:Ik ben zo slecht in nee zeggen tegen extra werken of diensten ruilen, en nu een collega pissig omdat ik wel een keer nee zei. Sorry maar ik heb nog nooit eerder bakkerij gewerkt, ik kan het op dit moment mentaal niet aan om een compleet nieuw ding te doen - ook niet voor 2 uurtjes - en ga ze in die 2 uur wss alleen maar meer in de weg lopen dan echt helpen. Ik doe het niet.
Krijg t morgen vast wel te horen, maar dan gaan we gewoon rechtstreeks naar de baas toe en daar bespreken. Ik mag best nee zeggen.
Polarize schreef:Polarize schreef:Ik ben zo slecht in nee zeggen tegen extra werken of diensten ruilen, en nu een collega pissig omdat ik wel een keer nee zei. Sorry maar ik heb nog nooit eerder bakkerij gewerkt, ik kan het op dit moment mentaal niet aan om een compleet nieuw ding te doen - ook niet voor 2 uurtjes - en ga ze in die 2 uur wss alleen maar meer in de weg lopen dan echt helpen. Ik doe het niet.
Krijg t morgen vast wel te horen, maar dan gaan we gewoon rechtstreeks naar de baas toe en daar bespreken. Ik mag best nee zeggen.
Collega in kwestie heeft zich ziekgemeld vandaag en als ik de anderen moet geloven, is dat mijn schuld want ze zou wel gekomen zijn als ik met haar had geruild. Juist. Lijkt mij niet dat het mijn verantwoordelijkheid is?
Polarize schreef:Niet jouw verantwoordelijkheid! Overigens weet ik dat je als baas niet zomaar een ziekmelding in twijfel mag trekken, maar als iemand opeens heel toevallig ziek is de dag dat hij vrij wou maar niet kreeg zou ik als baas toch ff vraagtekens zetten. Zeker als zelfs collega's zeggen dat ze "anders wel was gekomen".Polarize schreef:Ik ben zo slecht in nee zeggen tegen extra werken of diensten ruilen, en nu een collega pissig omdat ik wel een keer nee zei. Sorry maar ik heb nog nooit eerder bakkerij gewerkt, ik kan het op dit moment mentaal niet aan om een compleet nieuw ding te doen - ook niet voor 2 uurtjes - en ga ze in die 2 uur wss alleen maar meer in de weg lopen dan echt helpen. Ik doe het niet.
Collega in kwestie heeft zich ziekgemeld vandaag en als ik de anderen moet geloven, is dat mijn schuld want ze zou wel gekomen zijn als ik met haar had geruild. Juist. Lijkt mij niet dat het mijn verantwoordelijkheid is?
Cowboy55 schreef:Oh ja m'n vriend liet dat zien idd. Die dacht ook dat hij een gek was die dit express deed, dacht die moet wel heel precies gemikt hebben. Mijn vriend heeft nooit geschaatst en ik heb hem ff uitgelegd dat hoewel ik prima kan schaatsen op andere schaatsen, ik 1 keer op ijshockey schaatsen heb gestaan en echt overal naar weggleed. Die dingen zijn gemaakt voor behendigheid en daardoor spekglad. Kan me echt zo indenken dat hij zo valt toen ik dat filmpje zag, dat leek mij echt compleet perongelijk. Die gast is z'n hele balans kwijt, dan kan je echt niet zo precies mikken om express een keel door te snijden...Dit verhaal: https://www.abc.net.au/news/2023-11-15/ ... /103106644
In het kort: op 28 oktober is in Engeland tijdens een professionele ijshockeywedstrijd een speler met zijn nek in aanraking gekomen met de (vlijmscherpe) schaats van zijn tegenstander. De speler heeft dit niet overleefd.
De Engelse politie onderzoekt deze zaak. Niet onlogisch, er is een dode te betreuren. Maar nou hebben ze de 'dader' gearresteerd en vastgezet op verdenking van doodslag! Gearresteerd en VASTGEZET?! Really!?
Alle betrokkenen (professionele sporters!) hebben het over een betreurenswaardig 'freak accident' maar de politie sluit iemand op in een cel. Hoe verzin je het!![]()
Ik zou als 'contactsporter' (van vechtsport tot voetbal) in Engeland het gevoel hebben dat ik een schietschijf op mijn rug heb. Zelfs als golfer of darter kan ik iemand per ongeluk raken en (met heel veel pech) doden. Iedereen maar de bak in?!
TheNovelist schreef:Aan het twijfelen of ik mijn haar bruin wil verven of toch rood blijf houden (hebben sinds dit jaar ons eigen huis en wil eigenlijk de badkamer niet 'verpesten' omdat ik rood bij moet houden).
Maar ben bang dat ik bruin zo snel saai vind
Cambionn schreef:<KNIP>
Vraag me ook af of hij idd iets gezegd heeft ofzo zoals DP noemt. Anders vind ik dat vastzetten ook maar raar.