Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:36

Oh verhip ik heb een cadeautje bij m'n naam. :') overduidelijk nog niet wakker want ik dacht "hoe weet jij dat?!" :')

Dankjewel!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:44

Ineke2 schreef:
Dankjewel jullie zijn lief hoor. In het “echte” leven kan het zeer weinig mensen wat schelen of ik er ben of niet.
Praten heb ik geprobeerd, ik luister altijd naar anderen en krijg hun sores te horen. Geef advies wanneer ze daar om vragen zo niet dan luister ik gewoon.
Maar andersom dan gaat het bijna altijd binnen 2 zinnen weer over de ander of word iets gebagatelliseerd of hebben ze het zelf ook meegemaakt of kennen iemand die dat heeft meegemaakt en dat was wel zo erg etc…
Waarom luistert er bijna niemand ooit eens echt of vraagt simpelweg hoe echt met mij gaat. Ik mis dat zo enorm.

Ik herken het enorm ineke! Maar weet dat ik ons contact enorm waardeer. Juist omdat je zo goed bent in luisteren, maar ook echt een enorm lief mens bent. Je bent echt heel waardevol en ik ben trots op je! Je doet het allemaal maar en bent heel bewust van eigen kunnen. Maar het blijft een rot gevoel, hele.dikke knuffel!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:45

Roosch schreef:
Oh verhip ik heb een cadeautje bij m'n naam. :') overduidelijk nog niet wakker want ik dacht "hoe weet jij dat?!" :')

Dankjewel!

Gefeliciteerd!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:13

Gefeliciteerd, Roosch! :D

De regen, de tijd....vandaag gewoon even alles... Koppie zit vol.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:32

gefeliciteerd Roosch! fijne dag.

mijn ergernis.. dat ik niet goed weet wat ik wil. Ik zou graag wat meer te besteden willen hebben, dus een baan zoeken. Maar wat? Ik werk nu thuis al iets van 30/35 uur in de week, maar zou bijvoorbeeld wel ochtenden kunnen werken.
Ik heb veel kantoorervaring, maar ben er inmiddels ook alweer 8 jaar uit.
Ik weet voornamelijk wat ik niet wil haha, en dat is niet heel motiverend. Niet representatief, niet pro-actief, niet te ver reizen (liefst thuis eigenlijk). Ik heb al op sites als thuiswerk gekeken, maar daarvoor moet je eerst betalen voor je vacatures kan zien, daar begin ik ook niet aan. Ik ben niet creatief, zelf iets maken kan/wil ik niet denk ik. Niet met kinderen.
Ik heb nu nog 15,- op mijn rekening, dus er moet wel wat meer binnenkomen, zeker met de feestdagen op komst.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:44

Polarize schreef:
Ik ben zo slecht in nee zeggen tegen extra werken of diensten ruilen, en nu een collega pissig omdat ik wel een keer nee zei. Sorry maar ik heb nog nooit eerder bakkerij gewerkt, ik kan het op dit moment mentaal niet aan om een compleet nieuw ding te doen - ook niet voor 2 uurtjes - en ga ze in die 2 uur wss alleen maar meer in de weg lopen dan echt helpen. Ik doe het niet.
Krijg t morgen vast wel te horen, maar dan gaan we gewoon rechtstreeks naar de baas toe en daar bespreken. Ik mag best nee zeggen.

Collega in kwestie heeft zich ziekgemeld vandaag en als ik de anderen moet geloven, is dat mijn schuld want ze zou wel gekomen zijn als ik met haar had geruild. Juist. Lijkt mij niet dat het mijn verantwoordelijkheid is?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:56

Polarize schreef:
Polarize schreef:
Ik ben zo slecht in nee zeggen tegen extra werken of diensten ruilen, en nu een collega pissig omdat ik wel een keer nee zei. Sorry maar ik heb nog nooit eerder bakkerij gewerkt, ik kan het op dit moment mentaal niet aan om een compleet nieuw ding te doen - ook niet voor 2 uurtjes - en ga ze in die 2 uur wss alleen maar meer in de weg lopen dan echt helpen. Ik doe het niet.
Krijg t morgen vast wel te horen, maar dan gaan we gewoon rechtstreeks naar de baas toe en daar bespreken. Ik mag best nee zeggen.

Collega in kwestie heeft zich ziekgemeld vandaag en als ik de anderen moet geloven, is dat mijn schuld want ze zou wel gekomen zijn als ik met haar had geruild. Juist. Lijkt mij niet dat het mijn verantwoordelijkheid is?

Lijkt mij ook niet (weet ik eigenlijk wel zeker van niet-> beslissing baas, daar is ie voor). Maar fijn sfeertje dan wel.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:03

Roosch schreef:
[ [url=m/lWm7ZB.jpg]Afbeelding[/url] ]
De tijd gaat snel..

Ik kreeg dit ook, ging helemaal aan mezelf twijfelen dat ik me vergist had in wanneer ze waren.

En gefeliciteerd inderdaad! *\o/*

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:19

Wappie gedoe, ik moet echt minder tijd op het internet doorbrengen :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:22

Roosch gefeliciteerd.

Dreamy tijd om opslag/promotie te gaan vragen.
Je ben het waard.

Polarize, wat een sneue collega. Niet jouw schuld.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:26

Mijn ergenis is dat ik wakkergebeld wordt door Chinees spamnummer, en omdat ik half sliep de telefoon opnam. Snel opgehangen en geblokkeerd natuurlijk maar ben nu alsnog bang voor de rekening eind van de maand :') .

Ook vreemd dat ik bijna nooit spam krijg, maar als ik het krijg is het altijd Chinees. Heb wel wat Chinese vrienden en daarom helaas accounts bij bijv. WeChat (wat verder compleet sandboxed wordt) dus zal wel via zo iets gelekt zijn. Maar mijn Chinees is niet eens goed genoeg de spam te verstaan dus erg nuttig is het niet :+ .

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:26

Ineke :(:) Je bent (hier) een fijn mens!

Roos gefeliciteerd!

Polarize: Het is niet jouw verantwoordelijkheid als iemand anders haar planning niet op orde heeft.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:31

Ineke je bent een topper, laat niemand je iets anders wijs maken !

Roosch, gefelicipeerd !!!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:36

Dit verhaal: https://www.abc.net.au/news/2023-11-15/ ... /103106644

In het kort: op 28 oktober is in Engeland tijdens een professionele ijshockeywedstrijd een speler met zijn nek in aanraking gekomen met de (vlijmscherpe) schaats van zijn tegenstander. De speler heeft dit niet overleefd.

De Engelse politie onderzoekt deze zaak. Niet onlogisch, er is een dode te betreuren. Maar nou hebben ze de 'dader' gearresteerd en vastgezet op verdenking van doodslag! Gearresteerd en VASTGEZET?! Really!?

Alle betrokkenen (professionele sporters!) hebben het over een betreurenswaardig 'freak accident' maar de politie sluit iemand op in een cel. Hoe verzin je het! -:(-

Ik zou als 'contactsporter' (van vechtsport tot voetbal) in Engeland het gevoel hebben dat ik een schietschijf op mijn rug heb. Zelfs als golfer of darter kan ik iemand per ongeluk raken en (met heel veel pech) doden. Iedereen maar de bak in?!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:44

Ja heel bijzonder Cowboy
Ik heb me daar ook over verbaasd.
Daarnaast bestaan er nekbeschermers, maar die hadden ze niet aan.
Wat nu ineens wel weer hoog op de agenda staat om te gaan verplichten.
Maar dat die nekbeschermers en gezicht beschermers (die ook niet alle clubs dragen) bestaan is niet zonder reden. Ze kunnen beter daar hun pijlen op richten.

of zou de politie dan ergens iets gevonden hebben dat die speler heeft gezegd, ik ga Johnson wat aan doen.
Wat dat zou de enige reden zijn wat rechtvaardigt om de speler op te pakken en vast te zetten

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:52

Wat een apart verhaal cowboy55!

Roosch gefeliciteerd! *\o/*

Ik moet douche (net bij de paarden en schapen geweest) maar ik heb geen zin. :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:53

Dat ik mij afvraag of ik nu een uitnodiging heb verstuurd naar iedereen in mijn team , of alleen aan diegene waarmee ik een afspraak heb staan _O-

Nou ja overige mensen kan ik wel weer weigeren of wegsturen maar ik snap er niks van.

Ik ben wel de 'eigenaar' van deze groep op teams dus misschien dat het daaraan ligt hoor , maar soms snap ik helemaal niks van een team meeting opstarten.

@Roosch van harte gefeliciteerd!

Edit: volgens mij is het niet goed gegaan , ik zit al een aantal minuten te wachten in teams maar er komt niemand opdagen. Ik denk dat ik de afspraak maar ga verplaatsen want ik heb ook niet de hele dag de tijd om hierop te wachten := Baal wel , dit was best een belangrijke afspraak.
Laatst bijgewerkt door Zebrastreep op 15-11-23 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:55

Roosch van harte gefeliciteerd *\%/*

Ineke zet m op hoor, je bent sowieso een hele fijne bokker :(:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:03

Bedankt allemaal! <3

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:04

Polarize schreef:
Polarize schreef:

Niet jouw verantwoordelijkheid! Overigens weet ik dat je als baas niet zomaar een ziekmelding in twijfel mag trekken, maar als iemand opeens heel toevallig ziek is de dag dat hij vrij wou maar niet kreeg zou ik als baas toch ff vraagtekens zetten. Zeker als zelfs collega's zeggen dat ze "anders wel was gekomen".

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:11

Cowboy55 schreef:
Dit verhaal: https://www.abc.net.au/news/2023-11-15/ ... /103106644

In het kort: op 28 oktober is in Engeland tijdens een professionele ijshockeywedstrijd een speler met zijn nek in aanraking gekomen met de (vlijmscherpe) schaats van zijn tegenstander. De speler heeft dit niet overleefd.

De Engelse politie onderzoekt deze zaak. Niet onlogisch, er is een dode te betreuren. Maar nou hebben ze de 'dader' gearresteerd en vastgezet op verdenking van doodslag! Gearresteerd en VASTGEZET?! Really!?

Alle betrokkenen (professionele sporters!) hebben het over een betreurenswaardig 'freak accident' maar de politie sluit iemand op in een cel. Hoe verzin je het! -:(-

Ik zou als 'contactsporter' (van vechtsport tot voetbal) in Engeland het gevoel hebben dat ik een schietschijf op mijn rug heb. Zelfs als golfer of darter kan ik iemand per ongeluk raken en (met heel veel pech) doden. Iedereen maar de bak in?!
Oh ja m'n vriend liet dat zien idd. Die dacht ook dat hij een gek was die dit express deed, dacht die moet wel heel precies gemikt hebben. Mijn vriend heeft nooit geschaatst en ik heb hem ff uitgelegd dat hoewel ik prima kan schaatsen op andere schaatsen, ik 1 keer op ijshockey schaatsen heb gestaan en echt overal naar weggleed. Die dingen zijn gemaakt voor behendigheid en daardoor spekglad. Kan me echt zo indenken dat hij zo valt toen ik dat filmpje zag, dat leek mij echt compleet perongelijk. Die gast is z'n hele balans kwijt, dan kan je echt niet zo precies mikken om express een keel door te snijden...

Vraag me ook af of hij idd iets gezegd heeft ofzo zoals DP noemt. Anders vind ik dat vastzetten ook maar raar.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:20

Aan het twijfelen of ik mijn haar bruin wil verven of toch rood blijf houden (hebben sinds dit jaar ons eigen huis en wil eigenlijk de badkamer niet 'verpesten' omdat ik rood bij moet houden).
Maar ben bang dat ik bruin zo snel saai vind :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:24

TheNovelist schreef:
Aan het twijfelen of ik mijn haar bruin wil verven of toch rood blijf houden (hebben sinds dit jaar ons eigen huis en wil eigenlijk de badkamer niet 'verpesten' omdat ik rood bij moet houden).
Maar ben bang dat ik bruin zo snel saai vind :')

Rood vervaagd heel snel als je het niet goed behandeld. Daarnaast is box-verf slecht voor je haar. Als je het wil, laat het dan doen door een pro! (houd je je badkamer ook netjes)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:31

Cambionn schreef:
<KNIP>

Vraag me ook af of hij idd iets gezegd heeft ofzo zoals DP noemt. Anders vind ik dat vastzetten ook maar raar.

Het zou kunnen. Tegelijkertijd: ijshockey in Groot Brittannie stelt niks voor, Europees of mondiaal gezien.

Voor profspelers uit Noord-Amerika heeft spelen op zo'n plek nog maar 2 voordelen:
1. Keep going to the stadium and keep getting paid to do it;
2. Je ziet nog eens wat van de wereld.

In zo'n setting staan sport-expats in mijn ervaring elkaar niet naar het leven. Ze zitten allemaal een beetje in hetzelfde schuitje en er is geen reden om nog te proberen elkaars carrieres te verkorten. Het einde komt gauw genoeg.

Maar nee, je kunt niet 100% uitsluiten dat de 1 iets had tegen de ander.....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:39

jeetje, wat een bijzonder bericht zeg.
Doodslag betekent niet met opzet, dus bij bijvoorbeeld onverantwoord gedrag, dood door schuld. maar geen moord.

Sowieso heel triest verhaal voor alle betrokkenen. de 'veroorzaker' zal dit zijn hele leven mee moeten dragen.