princequillo schreef:Sirius_ schreef:Ik heb nog geen reactie maar weet het wel zeker
Ik had al gereageerd, had je gemist denk ik
Edit: toch..? Ik begin nu toch te twijfelen, echt een zeef
Sorry heb ik inderdaad gemist!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kookaburra schreef:Klopt! Maar mag dat extra's, als je lootje dat oke vindt, bijvoorbeeld ook warme sokken, wat thee én een tweedehandsboek zijn?
Dus dan zitten er twee boeken in, maar houd je je wel aan de regels qua budget.
Kookaburra schreef:In de eerste editie was er iemand die wat extra's bij het boek had, terwijl dat niet was afgesproken. Toen dacht ik: 'goh, die heeft geluk.' Dat zorgde er bij mij niet voor dat ik minder blij was met mijn boek. Nu moet zoiets natuurlijk een uitzondering blijven. We zijn allemaal akkoord gegaan met de regels, en het zou jammer zijn als er veel scheef gaat lopen.
Even over die twee boeken, daarbij wil ik ook mijzelf even quotten (pagina 42):Kookaburra schreef:Klopt! Maar mag dat extra's, als je lootje dat oke vindt, bijvoorbeeld ook warme sokken, wat thee én een tweedehandsboek zijn?
Dus dan zitten er twee boeken in, maar houd je je wel aan de regels qua budget.
Voor mij was het dus niet helemaal duidelijk. En voor mij bleef dit wat onduidelijk. Ik heb er zelf nog aan zitten denken om een ander boek over katten, wat ik voor een paar euro bij de kruidvat had gehaald, als extra cadeautje er bij te doen nadat ik hem gelezen had. Maar toen zat ik al zowat op de 10 euro. Dus dat boek ligt nog mooi bij mij thuis. Anders had ik waarschijnlijk ook twee boeken gegeven.
Voor mij zou dus het er dus zo uit mogel zien:
- 1 nieuw boek
- budget van 5 a 10 euro voor extra's
- dit budget mag [b]wel/niet gebruikt worden voor een extra boek. Indien wel: dan moet het binnen die 5 a 10 euro passen, let daarbij op of je lootje tweedehands oke vindt.[/b]
Sirius_ schreef:princequillo schreef:Ik had al gereageerd, had je gemist denk ik
Edit: toch..? Ik begin nu toch te twijfelen, echt een zeef
Sorry heb ik inderdaad gemist!
princequillo schreef:Ik heb dan wel een andere vraag: stel dat je thuis bijvoorbeeld een extraatje hebt liggen. Ik noem maar een voorbeeld, maar bijvoorbeeld iets lekkers wat je zelf niet lust maar wat toevallig wel binnen de wensen van je lootje past. Is dàt dan toegestaan, of ook niet? In principe is (kan het zijn) het gratis, maar ik kan mij voorstellen dat dit bijvoorbeeld ook het ene pakket voller laat lijken dan het andere.
Citaat:
- Eén nieuw boek met evt een boekenlegger
- Budget van €5,00 - €10,00 voor iets extra's
- Dit budget mag niet gebruikt worden voor een extra (nieuw of tweedehands) boek.
ynskek schreef:Ook ik heb dit keer gekozen voor een extra boek. De garen die voor de sjaal gebruikt zijn kwamen uit eigen voorraad waardoor het extra budget naar een extra boek kon.
Ik denk dat het wel een goede is om een range te geven als richtlijn voor een boek. Dat je wel een richt budget hebt en dan een extraatjes budget voor iets anders dan een boek
Cynn schreef:Eens met Suliko en Kookaburra.
Als je bang bent dat mensen met minder budget wegblijven kunnen we toch ook weer even afwisselen naar slechts 1 boek editie? Doe je daarna weer eentje met wat extra's, dan weer 1 boek... beetje afwisselen? Maar als we een editie doen met extra's zou ik het jammer vinden als een tweedehands (in goede staat) boek per definitie uitgesloten zou worden.
Marjo schreef:Ik snap jullie zeker namelijk, alleen wat ik dus wil voorkomen is dat mensen niet mee kunnen of durven doen omdat ze bang zijn te weinig geld te (kunnen) uitgeven voor een mooi pakket.
Marjo schreef:Nouja een andere optie is om de afspraken helemaal los te laten en als minimum 1 boek te zetten, en geen maximum. Risico is dat de een een pakket krijgt met 3 boeken, een doos thee en mokken etc en dat de ander het met één boek moet doen en dat is het dan.
Ik snap jullie zeker namelijk, alleen wat ik dus wil voorkomen is dat mensen niet mee kunnen of durven doen omdat ze bang zijn te weinig geld te (kunnen) uitgeven voor een mooi pakket.
Zertab schreef:Ik snap niet hoe de verwarring kon ontstaan omdat Marjo duidelijk heeft aangegeven één nieuw boek en iets extra's van 5-10 euro
En regels zijn er om aan te houden toch? Anders gaat het wel heel scheef lopen allemaal en "oneerlijk" verdeelt worden. Dat gevoel heb ik zelf totaal niet, ik ben tevreden met wat ik gegeven heb en heel blij met wat ik gekregen heb. Laat ik dat nog even benoemen