Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:10

Vandaag weer een goede ervaring nadat een eerdere persoon me weer had laten zitten. Én het komt goed terecht, ook altijd een fijn idee :)

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:24

Mensen die vragen of het nog beschikbaar is en dan niets meer antwoorden is ook irritant...

Vorig weekend wel een goede verkoop gehad koper kwam voor 1 dekje en ging naar huis met 3 dekjes

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:08

Ik had een Shetlander zadeltje en er zat maar 45 min tussen het eerste bericht en het ophalen.
En voor de vraagprijs en op zondagochtend voor 9 uur :+

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:04

Even jullie advies. Ik heb iets verkocht voor een ini mini prijsje, maar ik moet het verzenden naar een antwoordnummer (gratis dus) jullie wel eens zoiets meegemaakt? ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:08

Wat is het probleem als het artikel vooraf betaald is ??
Het is de koper die het daar naar toe wil hebben :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 14:19

Wat vinden jullie acceptabel als het gaat om reageer snelheid?

Ik heb een speakerset gratis af te halen. Aantal mensen hebben gereageerd. De eerste haakte af. De tweede doet er meerdere dagen over te reageren terwijl ik vermeld heb dat ik er dit weekend vanaf wil. Gisteren gevraagd of ze nog interesse had. Geen reactie, wel online (fb). Vanochtend de derde persoon gecontacteerd om daar een afspraak mee te maken. Ben ik te ongeduldig? Vind langzaam reageren meestal geen probleem maar dit betreft een set die een vriend bij ons heeft achter gelaten en het land heeft verlaten. Ik ben helemaal klaar met die meuk die stof staat te verzamelen in ons appartementje. Maak er graag iemand mee blij die een kleine beurs heeft. De tweede persoon was een beetje onthutst dat ik al naar nummer 3 was gegaan. Voel me ook wel schuldig :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 15:00

Niet doen, moeten ze maar opschieten met reageren.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 17:25

Ik heb een mooie deal 2x kunnen sluiten, beide keren voor heel weinig geld veel waarde en gelijk geregeld. Zo fijn dat dat ook nog kan!

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 08:47

Raineri schreef:
Wat vinden jullie acceptabel als het gaat om reageer snelheid?

Ik heb een speakerset gratis af te halen. Aantal mensen hebben gereageerd. De eerste haakte af. De tweede doet er meerdere dagen over te reageren terwijl ik vermeld heb dat ik er dit weekend vanaf wil. Gisteren gevraagd of ze nog interesse had. Geen reactie, wel online (fb). Vanochtend de derde persoon gecontacteerd om daar een afspraak mee te maken. Ben ik te ongeduldig? Vind langzaam reageren meestal geen probleem maar dit betreft een set die een vriend bij ons heeft achter gelaten en het land heeft verlaten. Ik ben helemaal klaar met die meuk die stof staat te verzamelen in ons appartementje. Maak er graag iemand mee blij die een kleine beurs heeft. De tweede persoon was een beetje onthutst dat ik al naar nummer 3 was gegaan. Voel me ook wel schuldig :=

Nee. Als iets gratis is en je wilt het echt graag hebben, dan moet je gewoon snel de deal sluiten. Hetzelfde bij een superaanbieding. Als je niet snel bent, is het weg voor je neus.

Wel kan het helpen het in de advertentie te zetten dat het gratis is als het dit weekend opgehaald wordt bijvoorbeeld.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 08:10

Gratis af te halen zet ik vaak bij dat de eerste die kan komen, het mee mag nemen en dat ik niks vast hou. Dus zsm halen en als iemand eerder kan heb je pech. Werkt prima. In de praktijk wacht ik heus wel even, als ik een ophaalafspraak eenmaal heb staan ga ik pas verder als die niet is komen opdagen. Wil niet iedereen m'n adres geven dat ze er allemaal tegelijk staan. Maar dan vragen ze ook niet om nog een week vasthouden oid.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:52

Hier iemand die een paar producten verkoopt die ik graag wil hebben. 3 dagen geleden een berichtje gestuurd dat ik veel interesse heb en graag wil weten wat ze ervoor wil hebben. Gelezen, geen reactie.

Gisteren een reminder gestuurd. Gelezen, geen reactie.

Vandaag maar biedingen op de advertentie geplaatst, gezien, geen reactie.

Zo frustrerend als je het graag wil overnemen.. :roll:

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:53

Ik heb nu ook weer een 'leuke'; koper heeft 5-9 thuis iets van mij thuis ontvangen.
Komt er nu 13-9 mee dat het niet naar wens is, ik wil normaal altijd wel compenseren of iets maar ik vind 8 dagen later echt wel heel veel. Koper geeft aan op vakantie te zijn geweest en daar had ik rekening mee kunnen houden want mensen gaan nou eenmaal in deze periode op vakantie.

Koper doet heel vervelend dat ik niet tot een oplossing kom en zegt Marktplaats te berichten voor een oplossing is het niet linksom dan wel rechtsom. Stond in het bericht.

Voelt voor mij echt heel naar, wat zouden jullie met zoiets doen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:04

Dus jij hebt een glazen bol met zijn verlof dagen er in?

En niet naar wens..dus niet stuk?
In een winkel kun je ruilen binnen 8 dagen. Maar bij mp niet.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:07

In die 8 dagen had ze het ook zelf kapot kunnen maken. Je weet niet wat er allemaal met het item gebeurd is. Afhankelijk van wat het is dan :-)

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:12

DuoPenotti schreef:

Ja echt he, die vond ik ook bijzonder maar koper bleef hier echt op doorhameren. :')

Gaat om een dekje, die ik naar eer en geweten netjes heb verzonden destijds, stonden duidelijke verkoopfoto's bij. Koper heeft mij nooit gevraagd om meer foto's. Ben in de hele conversatie netjes gebleven en voelt echt heel vervelend.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:46

Zet het van je af en stop met communiceren. Als ze het vooraf had willen bekijken had ze aan huis moeten komen om het op te halen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:00

DubbelFun schreef:
Zet het van je af en stop met communiceren. Als ze het vooraf had willen bekijken had ze aan huis moeten komen om het op te halen.

Dat.. Ik merk ook steeds meer dat sommige mensen het proberen om het proberen. 'Vinted-cultuur' waarbij je als koper maar een mini vlekje op de foto hoeft te zetten om het product en je geld te mogen houden als het even meezit.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:06

Daannvd92 schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja echt he, die vond ik ook bijzonder maar koper bleef hier echt op doorhameren. :')

Gaat om een dekje, die ik naar eer en geweten netjes heb verzonden destijds, stonden duidelijke verkoopfoto's bij. Koper heeft mij nooit gevraagd om meer foto's. Ben in de hele conversatie netjes gebleven en voelt echt heel vervelend.

Maar hoe bedoelt ze dat het niet bevalt? Als het dekje in staat is zoals je hebt aangegeven en hebt gefotografeerd dan kan jij er niks aan doen (en zou ik ook zeker geen oplossing gaan zoeken).
Als het dekje vlekken/schade heeft wat niet is omschreven in de advertentie/op de foto is gezet dan zou dat niet netjes zijn. Maar als je zegt het naar eer en geweten te hebben verzonden/verkocht zal dat niet aan de orde zijn.
Klinkt als een jonge verkoper die hoopt nog wat geld terug te krijgen eigenlijk.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:27

xSCWx schreef:
Daannvd92 schreef:

Maar hoe bedoelt ze dat het niet bevalt? Als het dekje in staat is zoals je hebt aangegeven en hebt gefotografeerd dan kan jij er niks aan doen (en zou ik ook zeker geen oplossing gaan zoeken).
Als het dekje vlekken/schade heeft wat niet is omschreven in de advertentie/op de foto is gezet dan zou dat niet netjes zijn. Maar als je zegt het naar eer en geweten te hebben verzonden/verkocht zal dat niet aan de orde zijn.
Klinkt als een jonge verkoper die hoopt nog wat geld terug te krijgen eigenlijk.

Ja heb dus gevraagd wat zij dan verstaat onder gebruikerssporen, maar hij zou zogenaamd vaal zijn en verder geen inhoudelijk antwoord. Nou ja, de verkoopfotos heb ik in de kas gemaakt; duidelijker en lichter krijg je je foto’s niet. Dus dat heeft ook niet vertekend. Ook heeft ze een hele schappelijke prijs ervoor betaald. T is helaas geen jonge koper gezien de advertenties van diegene.

Ze zou een bericht sturen aan marktplaats en wilde niet met mij in discussie, nou ja prima, dus ik heb gereageerd dat ik dat ook heb gedaan. Maar denk dat ik geblokkeerd ben, want dit wordt niet meer gelezen.

Maar ja, laat t wel los, voorgaande verkopen gingen de laatste tijd wel goed gelukkig. :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:25

upendo schreef:
Hier iemand die een paar producten verkoopt die ik graag wil hebben. 3 dagen geleden een berichtje gestuurd dat ik veel interesse heb en graag wil weten wat ze ervoor wil hebben. Gelezen, geen reactie.

Gisteren een reminder gestuurd. Gelezen, geen reactie.

Vandaag maar biedingen op de advertentie geplaatst, gezien, geen reactie.

Zo frustrerend als je het graag wil overnemen.. :roll:

Die zit de biedingen af te wachten. Zie je heel vaak.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:31

Ik gooi hem er maar in :+

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:34

Neee!

Als je hem tegenover je tv zet kan dat :j

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:36

Whahahaha Jelske, serieus?!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:38

Hahaha, wat een aparte koekenbakker joh :')

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:30

Ja, je bedenkt het iig niet :9k