Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LaPluche schreef:Eindelijk een advertentie gevonden met een leuk verzorgpaard.
Die vrouw een nette mail gestuurd en daarop contact gehad via Messenger.
Ze heeft meerdere paarden, en dus voor die paarden in totaal 8 verzorgers.
Ik heb haar gezegd dat dit niet voor mij is, aangezien ik graag een paard voor mezelf heb.
Bleek dat al die verzorgers ook nog eens de man €50 in de maand lappen... Zo wordt het houden van een paard toch een peulenschilletje?
Ik ben trouwde niet te beroerd om te betalen.
MyWishMax schreef:Maar als je een paard voor jezelf zoekt, bedoel je dan dat jij ook de enige bent, dus zelfs de eigenaar niet? Hier zou dat vallen onder lease en komt er een heel ander prijskaartje bij kijken.
Maar daar zit nogal verschil in in heel Nl. Hier heb je eigenlijk geen bijrijdpaarden waar je niet voor betaald. Voor 50 euro is het vaak maar 1 keer rijden per week. Bij 2/3/4 keer vragen ze al 150 euro oid. Komt ook door hoge prijzen hier.
Sherivey schreef:MyWishMax schreef:Maar als je een paard voor jezelf zoekt, bedoel je dan dat jij ook de enige bent, dus zelfs de eigenaar niet? Hier zou dat vallen onder lease en komt er een heel ander prijskaartje bij kijken.
Maar daar zit nogal verschil in in heel Nl. Hier heb je eigenlijk geen bijrijdpaarden waar je niet voor betaald. Voor 50 euro is het vaak maar 1 keer rijden per week. Bij 2/3/4 keer vragen ze al 150 euro oid. Komt ook door hoge prijzen hier.
Ik heb 2 bijrijdpaarden zonder te hoeven betalen
De ene heeft ook een andere bijrijder. Die rijd ik 1x per week.
De andere rij ik ook 1x, maar zou vaker mogen. Heb helaas geen tijd.
LaPluche schreef:Nope, ik zoek een paard voor een keer of 2/3 in de week.
Misschien meer, dat ligt aan de situatie.
Ik ben niet zo van "gezellig samen".
Ze heeft geloof ik 4 paarden die op een weiland staan, dus geen voorzien verder.
DuoPenotti schreef:8 verzorgers en 4 paarden is 2 mensen per paard.
Kan me voorstellen dat ze nu een andere verzorger zoekt omdat er iemand stopt?
2 mensen op 1 paard is natuurlijk niet vreemd, vaak 1 eigenaar en 1 bijrijder.
En geen idee wat ze aan huur/pacht per maand betaald aan die weide.
Hoeveel ze moet bijvoeren.
Hoe goed het tuig is.
Al vraagt ze 150 per ruiter, haar goedrecht.
Blijkbaar zijn er bijrijders die het prima vinden anders had ze er geen 8.
_San87_ schreef:DuoPenotti schreef:8 verzorgers en 4 paarden is 2 mensen per paard.
Kan me voorstellen dat ze nu een andere verzorger zoekt omdat er iemand stopt?
2 mensen op 1 paard is natuurlijk niet vreemd, vaak 1 eigenaar en 1 bijrijder.
En geen idee wat ze aan huur/pacht per maand betaald aan die weide.
Hoeveel ze moet bijvoeren.
Hoe goed het tuig is.
Al vraagt ze 150 per ruiter, haar goedrecht.
Blijkbaar zijn er bijrijders die het prima vinden anders had ze er geen 8.
Dan is t in dit geval 3 mensen per paard, eigenaar en 2 bijrijders.
Zou mijn ding niet zijn iig.
MyWishMax schreef:Sherivey schreef:
Ik heb 2 bijrijdpaarden zonder te hoeven betalen
De ene heeft ook een andere bijrijder. Die rijd ik 1x per week.
De andere rij ik ook 1x, maar zou vaker mogen. Heb helaas geen tijd.
Daarom zeg ik ook hier.
Ik betaal ook niet, dat weiger ik omdat ik altijd degene ben die paard verder moet trainen. Sommige gratis gereden, anderen betaalden de lessen en wedstrijden. Wel gevraagd voor paarden waar ze wel bijdrage vroegen, maar ik ga niet betalen om paard wat te leren
wyoming schreef:Dat de verzekering van de hond per augustus alweer €4,- duurder wordt (en in januari is hij ook al €3,- omhoog gegaan) Ga gewoon €29,22 betalen. Dat is bijna 3x zoveel als toen ik hem afsloot en ze zijn wel minder gaan vergoeden. Denk dat ik hem maar op ga zeggen en zelf dat geld aan de kant leg.
[***] schreef:Word bestand is te groot, bijna 1 GB. Het is niet meer te hanteren en regelmatig komt er een melding dat opslaan niet meer mogelijk is. Ik kan het zelfs niet meer openen. Dit is op te lossen door de afbeeldingen te comprimeren.
Mijn projectgroep klaagt liever en weigert afbeeldingen te comprimeren. Tuurlijk, straks hebben we een mooi verslag wat niet op te slaan is.
[***] schreef:Word bestand is te groot, bijna 1 GB. Het is niet meer te hanteren en regelmatig komt er een melding dat opslaan niet meer mogelijk is. Ik kan het zelfs niet meer openen. Dit is op te lossen door de afbeeldingen te comprimeren.
Mijn projectgroep klaagt liever en weigert afbeeldingen te comprimeren. Tuurlijk, straks hebben we een mooi verslag wat niet op te slaan is.