Prrrr schreef:Oh - merci! Die is mooiAlleen jammer van die mannetjesalt...
Is wel des Bachs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poetser schreef:Sorry dat ik zo binnen val, maar vind mijn vraag te klein om een eigen topic te openen.
Gisteravond is mijn nieuwe konijntje moeder geworden van 3 jongen. Tot vanmorgen lagen ze met zijn drieën in hetzelfde nest. Vanmorgen heeft ze echter een tweede nest gebouwd (helemaal aan de diagonale overzijde van het hok) en de 2 grootste jongen (eentje is iets kleiner) verplaatst. Het andere jong (het kleinere jong) is niet verstoten. Wordt gewassen, krijgt drinken, is bewegelijker dan de andere 2 en ook zijn/haar nestje wordt iedere keer netjes gelegd door moeders.
Waarom doet de moeder dit? Is er toch iets mis met het jong? Of kan het de onervarenheid van moeders zijn?
Nyaleti schreef:Hoe vatten jullie dit op?
Snap het niet helemaal omdat het in 2 blokken verdeeld is. Je krijgt dus, als je binnen 2 weken voor de datum annuleert, niks terug..?![]()
[ [url=m/OegSgG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Suzanne F. schreef:Ik heb nu ook een vraag: wat te doen met een puber die geen bloed durft te prikken? Die dus compleet in paniek raakt en gaat huilen en schreeuwen dat ze niet wil?
poetser schreef:Sorry dat ik zo binnen val, maar vind mijn vraag te klein om een eigen topic te openen.
Gisteravond is mijn nieuwe konijntje moeder geworden van 3 jongen. Tot vanmorgen lagen ze met zijn drieën in hetzelfde nest. Vanmorgen heeft ze echter een tweede nest gebouwd (helemaal aan de diagonale overzijde van het hok) en de 2 grootste jongen (eentje is iets kleiner) verplaatst. Het andere jong (het kleinere jong) is niet verstoten. Wordt gewassen, krijgt drinken, is bewegelijker dan de andere 2 en ook zijn/haar nestje wordt iedere keer netjes gelegd door moeders.
Waarom doet de moeder dit? Is er toch iets mis met het jong? Of kan het de onervarenheid van moeders zijn?
Suzanne F. schreef:Ik heb nu ook een vraag: wat te doen met een puber die geen bloed durft te prikken? Die dus compleet in paniek raakt en gaat huilen en schreeuwen dat ze niet wil?
Amber_anne schreef:poetser schreef:Sorry dat ik zo binnen val, maar vind mijn vraag te klein om een eigen topic te openen.
Hier zou ik gewoon een topic voor openen, ik denk dat je dan veel betere antwoorden krijgt dan hier.
Heb je met je handen aan de konijnen gezeten? Heb je je vraag ook al gezocht op bunnybunch daar staat veel informatie op.
Heb je verder ervaring met konijnen en nestjes?
Froukje schreef:Waar is ze bang voor? Dat het zeer doet?
Dan zou je samen eens om verdovende zalf kunnen vragen voor het prikken.
Suzanne F. schreef:Froukje schreef:Waar is ze bang voor? Dat het zeer doet?
Dan zou je samen eens om verdovende zalf kunnen vragen voor het prikken.
Nee ze is niet bang voor pijn. Het is het idee dat er iets uit haar gezogen wordt, dat er in de ader wordt geprikt en er bloed uit wordt gezogen.
Vaccinaties heeft ze geen problemen mee. Het is niet zozeer de naald en niet zozeer de pijn.
Ik zeg ook tegen haar dat ze niet moet kijken maar dat lukt haar niet. Ze blijft elke keer kijken en raakt dan in paniek.
DuoPenotti schreef:Is ze dan ook in paniek als ze ergens bloed?
Snee in haar vinger of zo?
Dit is veel kleiner. Misschien met dat vergelijk dat ze het minder spanned vind?
Century schreef:Is het vandaag op de datum? Als dat zo is, dan vries ik het toch altijd even in als ik het een dag of twee later wil gebruiken.
Suzanne F. schreef:Dankjewel voor de bevestiging.Dat kan wel in de koelkast hoor.