Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:08

Vayo schreef:
secricible schreef:
Zo dan.... dat lijkt me wettelijk toch niet helemaal oke.. daar zou ik niet aan mee doen geloof ik.

Nou idd ik vind dat dus ook niet helemaal oké. Met het normale testbeleid ben ik bekend, maar dit is nu bij ons sinds een paar dagen aangepast naar dit beleid.

Hier is het zelfs zo dat als we niet binnen 2 dagen getest kunnen worden. Er een afspraak wordt gemaakt bij een sneltest straat..
Nu weet ik niet hoe verplicht het bij ons allemaal is. Ik ben wonderbaarlijk gezien nog steeds niet in een situatie belandt waar ik getest moest worden.

Vayo

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:19

Wij hebben een eigen snelteststraat dus gegarandeerd dezelfde dag of hooguit de volgende dag.Ik ben gelukkig ook nog niet in de situatie terecht gekomen, maar ik voel wel weerstand tegen dit beleid. Het heeft in mijn ogen ook weinig nut. Kans lijkt mij, ook als je besmet bent, groot dat je alsnog negatief test en bij een negatieve test moet je gewoon je quarantaine voortzetten en op dag 5 weer negatief zijn wil je uit quarantaine kunnen.
Het enige voordeel lijkt mij dat mocht je wel direct positief blijken, ze sneller cliënten kunnen verwittigen en eventueel de zorg hierop aanpassen. Maar ik vind het nogal wat 2x testen binnen 5 dagen. Een prik of bloedprikken vind ik geen probleem, voor een test zou ik wel zenuwachtig zijn en daar tegenop zien.

Sowieso vraag ik me in het algemeen af hoeveel mensen die niet thuis werken de optie hebben om 10 dagen in quarantaine te gaan en niet te testen? Ik denk dat veel werkgevers verwachten dat je op dag 5 test en anders misschien de overige dagen van je verlof af gaat/niet betaald worden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:25

Vayo, jij bent toch al gevaccineerd?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:28

Ze schreef dat het voor het test beleid niet uitmaakte dat ze gevaccineerd was.

Verder denk ik inderdaad ook dat veel bazen niet blij zouden worden van 10 dagen quarantaine.
Hier is de testbereidheid wel zeer hoog. Ook vanwege de problemen die uitval geven. Een dag of 2 kan je iemand wel opvangen met een surveillant voor de klas en jij zelf dan op het scherm. Maar ik kan mij voorstellen dat die 2x testen inderdaad misschien wel tot tegenstand zal leiden. Dat is hier nog nooit voortgekomen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:33

bigone schreef:

Ja, maar dit weet mijn werkgever niet. Ik houd het niet geheim, maar er wordt niet naar gevraagd/mag niet naar gevraagd worden. Mijn cliënten vertel ik dit wel. Het lijkt me dat dit voor hen fijn is om te weten, aangezien ik van cliënt naar cliënt ga en enkele uren bij hen in huis ben.

Ook als je volledig gevaccineerd bent zoals ik (pfizer ... 2e vaccinatie was 14-2 dus optimaal beschermd) moet je bij iedere klacht direct laten testen. Dit wordt specifiek door mijn werkgever erbij vermeld.

Ik moet ook nog steeds met chirurgisch mondmasker werken bij cliënten. Ook als zowel de cliënt als ikzelf gevaccineerd zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:16

Vayo schreef:
Ook als je volledig gevaccineerd bent zoals ik (pfizer ... 2e vaccinatie was 14-2 dus optimaal beschermd) moet je bij iedere klacht direct laten testen. Dit wordt specifiek door mijn werkgever erbij vermeld.

Ik moet ook nog steeds met chirurgisch mondmasker werken bij cliënten. Ook als zowel de cliënt als ikzelf gevaccineerd zijn.

Zie daar de onzin van een vaccinatiepaspoort en daarmee vrijheden.

Ik zie in deze pandemie stteds meer parallel met de 911 aanslag. Dat was een geweldige aanleiding voor de VS om naar eigen goeddunken oorlogen te beginnen.
Covid19 is een godsgeschenk voormeer controle/beperking en allerlei verplichtingen zoals de verkapte vaccinatieplicht. Even wachten en verzekeringen haken erop in.
Teveel heeft geen enkele logica anders dan wij als economisch goed.

Het is on-voor-stel-baar hoe onze samenleving in één jaar veranderd is en we in februari 2020 8)7 geachte dingen niet alleen pikken maar zelfs wíllen.
Al vóór 22.00 is het hier in Málaga ´zombie´ op straat en ronduit spookachtig, éng. Voor wát nu eigenlijk?? En de voorgespiegelde ´oplossingen´??

Denk maar eens terug. Covid19 is net een Brave New World 911.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 14:07

We willen dolgraag onze vrijheid terug...terug naar toen en daar moet je volgens de regering/virologen/epidemiologen een vaccin voor hebben. Vaccin voor de vrijheid. *\o/*
Wie wil er nu niet zijn vrijheid terug :P

Ik denk dat het gros zich geeneens laat vaccineren om beschermd te zijn tegen de Covid. Dit enkel puur voor die vrijheid gaan doen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 14:14

Sorry HC maar corona vergelijken met 9/11?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:33

Ik snap hem wel hoor. Mondkapjes nog op terwijl client en medewerkers gevaccineerd zijn. Ik hoop toch echt dat dat het eerste is wat er letterlijk en figuurlijk af mag. We schieten te ver door.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:41

Zolang werkgever geen bewijs mag vragen van vaccinatie is het geen doen anders. Ik snap dat ze daar gewoon 1 lijn in trekken voorlopig. Ook voor je eigen (juridische) bescherming, je hebt ze er tussen zitten...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:45

Vayo schreef:
bigone schreef:

Ja, maar dit weet mijn werkgever niet. Ik houd het niet geheim, maar er wordt niet naar gevraagd/mag niet naar gevraagd worden. Mijn cliënten vertel ik dit wel. Het lijkt me dat dit voor hen fijn is om te weten, aangezien ik van cliënt naar cliënt ga en enkele uren bij hen in huis ben.

Maar jullie kunnen toch gewoon zelf vrijwillig je werkgever inlichten? Ik vind het idioot dat bedrijven in de zorg niet eens mogen weten hoe veilig hun eigen medewerkers zijn. Die privacywet slaat echt volkomen door.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:00

purny schreef:

Léés :)*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:02

Huertecilla schreef:
purny schreef:

Léés :)*

Dat doen we. Jij Schrijft lettelijk "Ik zie in deze pandemie stteds meer parallel met de 911 aanslag. Dat was een geweldige aanleiding voor de VS om naar eigen goeddunken oorlogen te beginnen."

Ik vind dat een vergelijking. Purny vind dat ook een vergelijking.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:05

SusanH schreef:
Ik snap hem wel hoor. Mondkapjes nog op terwijl client en medewerkers gevaccineerd zijn. Ik hoop toch echt dat dat het eerste is wat er letterlijk en figuurlijk af mag. We schieten te ver door.

Ik dacht dat avondklok het eerste was wat er af ging.

En verder: zelfs al de clienten en medewerkers gevaccineerd zijn (wat nog maar op heel weinig plekken zo is), dan nog zijn er heel veel plekken waar er niet gevaccineerd is, en hebben we ook niet zoveel ruimte voor bv mutaties die resistent raken tegen de antistoffen van het vaccin.

Dus die mondkapjes lijken me nog wel even handig. (En verder de dingen zoveel mogelijk naar buiten verplaatsen met afstand, dat scheelt ook veel.)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:09

rien10 schreef:
Dat doen we. Jij Schrijft lettelijk "Ik zie in deze pandemie stteds meer parallel met de 911 aanslag. Dat was een geweldige aanleiding voor de VS om naar eigen goeddunken oorlogen te beginnen."

Ok, dan begrijp je de vergelijking niet. Het blijft hetzelfde in de zin dat het schokpolitiek is.

In dit geval voren overheden voordien volstrel ondenkbare maatregels in en met verdeel/heers van (mis)infomatie wíl de massa het nog ook.
Zie je de parallel niet? tant pis.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:20

Shadow0 schreef:
SusanH schreef:

Ik dacht dat avondklok het eerste was wat er af ging.

En verder: zelfs al de clienten en medewerkers gevaccineerd zijn (wat nog maar op heel weinig plekken zo is), dan nog zijn er heel veel plekken waar er niet gevaccineerd is, en hebben we ook niet zoveel ruimte voor bv mutaties die resistent raken tegen de antistoffen van het vaccin.

Dus die mondkapjes lijken me nog wel even handig. (En verder de dingen zoveel mogelijk naar buiten verplaatsen met afstand, dat scheelt ook veel.)

Die avondklok is een ´goed´ punt.
Hier zijn we in fase 2. Nauwelijks een probleem. Toch alles om 21.30 dicht en avondklok.
Steeds meer sprake van het volstrékt onzinnige vaccinatie-paspoort en de massa slikt het want wil meer vrijheid.
Het heeft steeds meer weg van gezaaide angst, op schokpolitiek. Zie de parallel met 911 waarbij de amerikanen complete kúl aan ook nooit meer terug te draaien binnenlandse controle en verlies aan rechten verkocht werd voor hoéveel doden? Twee maanden verkeerdoden.
Covid19, griep, oversterfte door ???
Misinformatie, vooral gecreëerde angst, verplichtingen, beperkingen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:24

Huertecilla schreef:
rien10 schreef:

Ok, dan begrijp je de vergelijking niet. Het blijft hetzelfde in de zin dat het schokpolitiek is.

In dit geval voren overheden voordien volstrel ondenkbare maatregels in en met verdeel/heers van (mis)infomatie wíl de massa het nog ook.
Zie je de parallel niet? tant pis.

T zal aan mij liggen. Uiteraard.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:42

SusanH schreef:

Lijkt me handig om eerst nog even voorzichtig te zijn om te zien of het vaccin doet wat het moet doen. Daarbij hoe weet je of iemand gevaccineerd is? Moet je dat maar aannemen, ook al is het niet verplicht en hoef je het niet te laten weten?

Uiteraard ga ik er van uit dat dit straks verleden tijd is, maar dat het nu nog niet gebeurd snap ik prima.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:02

Vaccinatie helpt voornamelijk dat je niet zo heftig ziek wordt en gevaccineerd kun je nog altijd Covid krijgen en anderen besmetten. Dus zolang de meerderheid niet gevaccineerd is vind ik het logisch dat mensen die wel gevaccineerd zijn nog altijd dezelfde regels in acht moeten nemen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:06

elnienjo schreef:
Maar jullie kunnen toch gewoon zelf vrijwillig je werkgever inlichten? Ik vind het idioot dat bedrijven in de zorg niet eens mogen weten hoe veilig hun eigen medewerkers zijn. Die privacywet slaat echt volkomen door.

Maar dit heeft geen enkel nut als dit toch geen invloed heeft op het beleid. Ik heb het al eens gemeld, maar het wordt toch niet genoteerd.

SusanH schreef:

Ik heb daar niet veel problemen mee, maar ik vind het ook ver doorschieten. Helemaal omdat cliënten zelf aangeven dat ze het niet nodig vinden en zij geen mondkapje hoeven te dragen. Ach ik blijf het gewoon netjes doen. Maar ik merk wel dat ik in mijn privéleven zelf al wat ´dingen eraf haal´. Gisteren is een vriendin met haar dochter en hond geweest. Zij is op dezelfde dagen als mij gevaccineerd met pfizer en dus ook optimaal beschermd. Dat voelt gewoon echt heel erg veilig.

Jessix, zowel dierproeven als onderzoeken uit het buitenland laten zien dat het vaccin het echt heel goed doet en er ook voor zorgt dat je veel minder besmettelijk bent mocht je toch in aanraking komen met het virus. Tel daarbij het advies van het OMT erbij op dat ouderen in het verzorgingshuis die volledig gevaccineerd zijn ipv 1 persoon, 2 personen per dag mogen ontvangen volgens dat advies.

Ach ik hoef niet zoveel extra vrijheden, het is al fijn om privé meer vrienden te kunnen zien en van enkele die erg dichtbij staan geen afstand meer te houden. Een knuffel.

Ik hoop zelf vooral dat die quarantaine niet meer nodig gaat zijn als je gevaccineerd bent en je komt in nauw contact met een besmet persoon. En het testbeleid, dat vind ik een dingetje. Ik ga als gevaccineerde me niet voor wat hoofdpijn of vermoeidheid laten testen. Daarnaast heb ik vaak keelpijn door het dragen van de mondmaskers. Dat neem ik voor lief, maar ik laat me daar niet voor testen. Bij flinke verkoudheid, koorts en/of griepverschijnselen uiteraard wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:10

Jessix schreef:
SusanH schreef:

Lijkt me handig om eerst nog even voorzichtig te zijn om te zien of het vaccin doet wat het moet doen. Daarbij hoe weet je of iemand gevaccineerd is? Moet je dat maar aannemen, ook al is het niet verplicht en hoef je het niet te laten weten?

Uiteraard ga ik er van uit dat dit straks verleden tijd is, maar dat het nu nog niet gebeurd snap ik prima.

In verpleeghuizen waar iedereen de 2e prik heeft gehad mag versoepeld volgens omt. Ik hoop toch dat dit bij ons ook snel kan. En ja wij weten wie er een prik hebben gehad.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:11

Bij ons niet, maar ze kunnen werknemers ook de keuze geven hun vaccinatie bij de werkgever te registreren. Ik heb daar geen problemen mee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:27

SusanH schreef:
In verpleeghuizen waar iedereen de 2e prik heeft gehad mag versoepeld volgens omt.

Weer een wonderlijke overweging weer van het OMT. Blijkbaar is het in stand houden van het virus nog steeds beleid -O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:43

Ik vind het ingewikkeld als er versoepeld kan worden die direct in strijd zijn met de regels.
Ik vind het uiteraard heerlijk dat een groepje bejaarden naar het strand kan na hun inenting maar ergens voelt het krom als de regel nog steeds zegt: max. 2 personen.
Dan wordt het op den duur toch een puinhoop?
Ik zie in mijn hoofd dan een groepje lopen met een bordje erbij: wij zijn ingeent.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:23

Sizzle schreef:
Ik vind het ingewikkeld als er versoepeld kan worden die direct in strijd zijn met de regels.
Ik vind het uiteraard heerlijk dat een groepje bejaarden naar het strand kan na hun inenting maar ergens voelt het krom als de regel nog steeds zegt: max. 2 personen.
Dan wordt het op den duur toch een puinhoop?
Ik zie in mijn hoofd dan een groepje lopen met een bordje erbij: wij zijn ingeent.

Het gaat vooral om de bezoekregeling. Nu mag iedereen 1 vaste bezoeker, dat worden er dan meer. Ik meen dat het naar 2 mag.