elnienjo schreef:Maar jullie kunnen toch gewoon zelf vrijwillig je werkgever inlichten? Ik vind het idioot dat bedrijven in de zorg niet eens mogen weten hoe veilig hun eigen medewerkers zijn. Die privacywet slaat echt volkomen door.
Maar dit heeft geen enkel nut als dit toch geen invloed heeft op het beleid. Ik heb het al eens gemeld, maar het wordt toch niet genoteerd.
SusanH schreef:Ik snap hem wel hoor. Mondkapjes nog op terwijl client en medewerkers gevaccineerd zijn. Ik hoop toch echt dat dat het eerste is wat er letterlijk en figuurlijk af mag. We schieten te ver door.
Ik heb daar niet veel problemen mee, maar ik vind het ook ver doorschieten. Helemaal omdat cliënten zelf aangeven dat ze het niet nodig vinden en zij geen mondkapje hoeven te dragen. Ach ik blijf het gewoon netjes doen. Maar ik merk wel dat ik in mijn privéleven zelf al wat ´dingen eraf haal´. Gisteren is een vriendin met haar dochter en hond geweest. Zij is op dezelfde dagen als mij gevaccineerd met pfizer en dus ook optimaal beschermd. Dat voelt gewoon echt heel erg veilig.
Jessix, zowel dierproeven als onderzoeken uit het buitenland laten zien dat het vaccin het echt heel goed doet en er ook voor zorgt dat je veel minder besmettelijk bent mocht je toch in aanraking komen met het virus. Tel daarbij het advies van het OMT erbij op dat ouderen in het verzorgingshuis die volledig gevaccineerd zijn ipv 1 persoon, 2 personen per dag mogen ontvangen volgens dat advies.
Ach ik hoef niet zoveel extra vrijheden, het is al fijn om privé meer vrienden te kunnen zien en van enkele die erg dichtbij staan geen afstand meer te houden. Een knuffel.
Ik hoop zelf vooral dat die quarantaine niet meer nodig gaat zijn als je gevaccineerd bent en je komt in nauw contact met een besmet persoon. En het testbeleid, dat vind ik een dingetje. Ik ga als gevaccineerde me niet voor wat hoofdpijn of vermoeidheid laten testen. Daarnaast heb ik vaak keelpijn door het dragen van de mondmaskers. Dat neem ik voor lief, maar ik laat me daar niet voor testen. Bij flinke verkoudheid, koorts en/of griepverschijnselen uiteraard wel.