Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:50

Jessix schreef:
Ja hoe durf je dat dan ook te doen?!! _O-

Ik durf er zelfs te blijven :D ondanks code oranje! *\o/*

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:05

MoniqueT schreef:
Jessix schreef:
Ja hoe durf je dat dan ook te doen?!! _O-

Ik durf er zelfs te blijven :D ondanks code oranje! *\o/*

Gelijk heb je!
Ik zie al als een berg tegen aankomende winter op in Nederland. Een mooie zonnige zomer heeft voor mij een hoop goed gemaakt, maar die loopt toch echt ten einde nu... Dus als ik de keuze zou hebben om de winter in Spanje door te brengen, op een mooie rustige plek dan had ik het ook wel geweten. :j

SinneJ

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:08

Ik vraag me toch vaak af of, als het in Nederland (of België) ooit zo kritiek zou geweest zijn als in Spanje, er hier even strenge maatregelen zouden gekomen zijn.

Zonder waardeoordeel hoor, oprechte vraag.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:12

safina schreef:
rien10 schreef:
Oh ja, de bus, die was ik vergeten. En wil jij dan in de bus een slokje uit mijn cola flesje? Ik heb maar één rietje, is niet erg he?

Wat lief. Mag ik je bedanken met een dikke knuffel?

Kusje!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:15

SinneJ schreef:
Ik vraag me toch vaak af of, als het in Nederland (of België) ooit zo kritiek zou geweest zijn als in Spanje, er hier even strenge maatregelen zouden gekomen zijn.

Het punt is dat het in Spanje op een aantal plaatsen heel kritiek was en ze nu bang zijn dat dát terug kan komen. Maar in grote delen is het absoluut veel minder dan in Nederland of België.

Spanje heeft de zwaarste lockdown van Europa gehad, al heel lang verplicht maskers, heel veel extra maatregelen en toch gaat het niet goed? Verklaring? Spanjaarden zijn kuddedieren en afstand houden gaat compleet fout. Want ´ons´ kent ´ons´ en de mensen leven in grote gezinsverbanden. Daardoor gaat de verspreiding zo snel.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:17

MoniqueT schreef:
SinneJ schreef:

Het punt is dat het in Spanje op een aantal plaatsen heel kritiek was en ze nu bang zijn dat dát terug kan komen. Maar in grote delen is het absoluut veel minder dan in Nederland of België.

Spanje heeft de zwaarste lockdown van Europa gehad, al heel lang verplicht maskers, heel veel extra maatregelen en toch gaat het niet goed? Verklaring? Spanjaarden zijn kuddedieren en afstand houden gaat compleet fout. Want ´ons´ kent ´ons´ en de mensen leven in grote gezinsverbanden. Daardoor gaat de verspreiding zo snel.

Hmm dat laatste had ik me nog niet bedacht inderdaad, maar zal zeker meespelen! Zoals het in Scandinavië net eigen is aan mensen om meer afstand te houden dan hier.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:28

Ook in Italië is het extra heftig geweest , door slechte economische situatie veel gezinnen met drie generaties onder één dak en zo niet dan passen opa en oma wel op de kleinkinderen en vaak nog hun eigen ouders en blijven de uitwonende kinderen vaak eten . Dan zorgt één besmetting al voor een kettingreactie .
De Scandinaviërs houden zeker van feesten en gezelschap maar in dagelijkse leven toch veel meer op
zichzelf en afstandelijker en net als in ons land, jong de deur uit.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:47

tienus63 schreef:
Super idee Rien!

Sinds vorige week zijn de doelgroepen in het zwembad weer bezig.
Aquarobics mag wel, dansen in café niet.

Afstand is ook zeer royaal onderling en looproute en hygiëne is goed geregeld daar.

Vind je het niet spannend Astorga?
Kan me indenken dat je er wel weer zin in hebt. Het is ook ontspanning.

Het zingen was goed georganiseerd en echt leuk om weer te doen. Samen muziek maken heb ik zo gemist!
Afstand houden is prima mogelijk in een grote kerk en aan alle kanten waren de deuren open voor ventilatie

Pandora2 schreef:
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~ad01a602/

In belgie is ook een vrouw voor de 2e keer in 3 maanden ziek geworden.
Het virus had de 2e keer 11 mutaties blijkt.

In Hongkong ook. Het verbaast me eigenlijk dat dit nieuws is, want ken ook gevallen van herbesmetting in NL. Alleen denk ik niet dat daar ook verder virus-dna typering is gedaan.
Laatst bijgewerkt door Astorga op 24-08-20 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:49

Negatief getest gelukkig hier!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:09

Gelukkig!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:12

Flying_Angel schreef:

Gelukkig en snel de uitslag!

Andere vraag. Weet iemand hoe het zit met een crematie? Hoeveel mensen mogen aanwezig zijn? Is dat ook met die maximaal 6 die je thuis mag of is dat wel minder streng? Dat hoop ik tenminste..

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:24

Flying_Angel schreef:

Had je ook zo snel de uitslag? Ik testte vanmorgen en nu al de uitslag, negatief

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:27

Fijn jongens!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:29

Wat fijn al die 'negatieve' mensen hier! :o

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:34

Een opluchting fluimt angel en tokedri!

@lenaatje, gelden voor een crematie/begrafenis/trouwerij niet binnen maximaal 100 personen en 1,5 meter afstand onderling.
Buiten 200 personen en 1,5 meter afstand.
Beetje de regels als voor de horeca.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:35

Een week of twee geleden kregen wij (in de straat allemaal) van de buurvrouw en haar man die Corona hebben gehad een kaartje. Ze bedankten ons voor alle steun, bloemen, kaartjes, maaltijden, ontvangst bij thuiskomst etc. etc.
Vandaag op de familie app een lieve tekst van mijn zwager en schoonzus, ook bedankt voor alle steun etc.

Zo zie je maar, het doet echt wat met de mensen als je een kaartje stuurt, een pannetje eten brengt of een bos bloemen.

Mijn man gaat deze week weer bij zijn broer op bezoek. Ik ben benieuwd wat hij van hem vind, zo na weer een maand.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:36

tienus63 schreef:

@lenaatje, gelden voor een crematie/begrafenis/trouwerij niet binnen maximaal 100 personen en 1,5 meter afstand onderling.

Nou dat zou fijn zijn. Ze zaten er hier al best wel
om te stressen. Het zou ook eerder om 20 man gaan. Mij leek ook dat het op 1,5 meter best moest kunnen.

Toch zijn kaartjes/bloemetjes etc. geen vervanging van echt contact. Ik hoop echt dat er meer aandacht komt voor eenzaamheid.
Helaas zien wij nu toch van dichtbij hoe eenzaamheid dood kan versnellen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 24-08-20 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:37

lenaa_tje schreef:
tienus63 schreef:

Nou dat zou fijn zijn. Ze zaten er hier al best wel
om te stressen. Het zou ook eerder om 20 man gaan. Mij leek ook dat het op 1,5 meter best moest kunnen.

Je man mag mijn virtuele bos bloemen meenemen voor je zwager!
Ik denk weleens aan hem en de weg die hij heeft gehad en nog te gaan heeft.

Quote doet raar, wou Rien quoten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:38

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:36

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 01:13

'Ook herbesmetting vastgesteld bij coronapatiënt in Nederland' https://www.nu.nl/coronavirus/6072960/o ... rland.html (via @NUnl)

Het blijkt om een ouder persoon te gaan met een slecht werkende immuunsysteem.

Duidelijk weer zo paniek saai nieuwsbericht.
Want een persoon met een slecht werkende immuunsysteem kan namelijk met elke ziekte herbesmet worden.
Dit zegt niks over de ziekte, maar meer over daar het immuunsysteem van die persoon niet goed werkt.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 06:40

tokedri schreef:
Flying_Angel schreef:

Had je ook zo snel de uitslag? Ik testte vanmorgen en nu al de uitslag, negatief

Fijn dat jij ook negatief getest bent! Hier ook vanochtend getest en ‘s avonds de uitslag via de website!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 06:58

Blussem schreef:
'Ook herbesmetting vastgesteld bij coronapatiënt in Nederland' https://www.nu.nl/coronavirus/6072960/o ... rland.html (via @NUnl)

Het blijkt om een ouder persoon te gaan met een slecht werkende immuunsysteem.

Duidelijk weer zo paniek saai nieuwsbericht.
Want een persoon met een slecht werkende immuunsysteem kan namelijk met elke ziekte herbesmet worden.
Dit zegt niks over de ziekte, maar meer over daar het immuunsysteem van die persoon niet goed werkt.

Er zijn al meerdere herbesmettingen bekend, waaronder een aantal verpleegkundigen van een jaar of 30 met goed werkend immuunsysteem. :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:03

Denk wel dat het belangrijk is om te kijken. Hoe ziek iemand was en hoe ziek iemand nu is. Geeft wel inzichten in de ziekte hoop ik. Er is nu nog zoveel onduidelijk.
Ik hoor hier (juist door het velen testen dus!) mensen die besmet zijn maar eigenlijk op een verkoudheid en wat keelpijn na zich niet echt ziek voelen. Dat laat zien hoe belangrijk testen is voor de zwakkere mede mens.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:21