Jessix schreef:Ja hoe durf je dat dan ook te doen?!!
Ik durf er zelfs te blijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoniqueT schreef:Jessix schreef:Ja hoe durf je dat dan ook te doen?!!
Ik durf er zelfs te blijvenondanks code oranje!
SinneJ schreef:Ik vraag me toch vaak af of, als het in Nederland (of België) ooit zo kritiek zou geweest zijn als in Spanje, er hier even strenge maatregelen zouden gekomen zijn.
Zonder waardeoordeel hoor, oprechte vraag.
MoniqueT schreef:SinneJ schreef:Ik vraag me toch vaak af of, als het in Nederland (of België) ooit zo kritiek zou geweest zijn als in Spanje, er hier even strenge maatregelen zouden gekomen zijn.
Zonder waardeoordeel hoor, oprechte vraag.
Het punt is dat het in Spanje op een aantal plaatsen heel kritiek was en ze nu bang zijn dat dát terug kan komen. Maar in grote delen is het absoluut veel minder dan in Nederland of België.
Spanje heeft de zwaarste lockdown van Europa gehad, al heel lang verplicht maskers, heel veel extra maatregelen en toch gaat het niet goed? Verklaring? Spanjaarden zijn kuddedieren en afstand houden gaat compleet fout. Want ´ons´ kent ´ons´ en de mensen leven in grote gezinsverbanden. Daardoor gaat de verspreiding zo snel.
tienus63 schreef:Super idee Rien!
Sinds vorige week zijn de doelgroepen in het zwembad weer bezig.
Aquarobics mag wel, dansen in café niet.
Afstand is ook zeer royaal onderling en looproute en hygiëne is goed geregeld daar.
Vind je het niet spannend Astorga?
Kan me indenken dat je er wel weer zin in hebt. Het is ook ontspanning.
Pandora2 schreef:https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~ad01a602/
In belgie is ook een vrouw voor de 2e keer in 3 maanden ziek geworden.
Het virus had de 2e keer 11 mutaties blijkt.
tienus63 schreef:Een opluchting fluimt angel en tokedri!
@lenaatje, gelden voor een crematie/begrafenis/trouwerij niet binnen maximaal 100 personen en 1,5 meter afstand onderling.
Buiten 200 personen en 1,5 meter afstand.
Beetje de regels als voor de horeca.
lenaa_tje schreef:tienus63 schreef:Een opluchting fluimt angel en tokedri!
@lenaatje, gelden voor een crematie/begrafenis/trouwerij niet binnen maximaal 100 personen en 1,5 meter afstand onderling.
Buiten 200 personen en 1,5 meter afstand.
Beetje de regels als voor de horeca.
Nou dat zou fijn zijn. Ze zaten er hier al best wel
om te stressen. Het zou ook eerder om 20 man gaan. Mij leek ook dat het op 1,5 meter best moest kunnen.
Blussem schreef:'Ook herbesmetting vastgesteld bij coronapatiënt in Nederland' https://www.nu.nl/coronavirus/6072960/o ... rland.html (via @NUnl)
Het blijkt om een ouder persoon te gaan met een slecht werkende immuunsysteem.
Duidelijk weer zo paniek saai nieuwsbericht.
Want een persoon met een slecht werkende immuunsysteem kan namelijk met elke ziekte herbesmet worden.
Dit zegt niks over de ziekte, maar meer over daar het immuunsysteem van die persoon niet goed werkt.