Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amandavd schreef:Ook in een losloopgebied hoort je hond niet op andere mensen of honden af te stormen. Je hond kan ook prima loslopen zonder dat iedereen door je hond begroet wordt. De kwaliteit van die wandeling neemt niet af als de hond niet overal op af mag rennen. Ik vind dat ronduit asociaal.
Mijn hond is als ze los is de meest sociale hond die er is. Ze kan perfect inschatten wat andere honden nodig hebben en dit bieden. Maar als ze aan de riem zit vindt ze ontmoetingen met andere loslopende honden heel spannend en als de spanning teveel opbouwt dan valt ze uit. Hou gewoon je hond bij je, of je nu in het losloopgebied is of op straat.
StellaMay schreef:Amandavd schreef:Ook in een losloopgebied hoort je hond niet op andere mensen of honden af te stormen. Je hond kan ook prima loslopen zonder dat iedereen door je hond begroet wordt. De kwaliteit van die wandeling neemt niet af als de hond niet overal op af mag rennen. Ik vind dat ronduit asociaal.
Mijn hond is als ze los is de meest sociale hond die er is. Ze kan perfect inschatten wat andere honden nodig hebben en dit bieden. Maar als ze aan de riem zit vindt ze ontmoetingen met andere loslopende honden heel spannend en als de spanning teveel opbouwt dan valt ze uit. Hou gewoon je hond bij je, of je nu in het losloopgebied is of op straat.
Die van mij is super sociaal en vindt alles helemaal fantastisch en gezellig, maar zit voor mijn gerustheid (is dat een woord?) aan de lijn, hij is nu 2 en heeft nog af en toe wortels in allebei zijn oren.
Van de week liep ik ergens, en toen kwamen er dus 2 enorme cane corso kruisingen op ons af, schatten van honden hoor, maar vééls te lomp. En dan gaat ie dus even de lucht in. Op mijn arm. Zo kan het ook.
Nayomie schreef:Daarom hebben wij de komfluit aangeleerd bij de pup. Dat ze op elk gewenst moment kan komen, dus ook als ze ergens heen springt. Maargoed het is een pup, moet nog genoeg leren en als we het zelf niet vertrouwen, doen we haar aan de lijn.
Wat ik ook zo vervelend vind zijn mensen die hun hond aan de flexlijn laten lopen en als wij met de vaste lijn lopen, laten ze de hond aan de flex gewoon naar ons toe komen. Gewoon niet. Punt.
xDenies schreef:Nayomie schreef:Daarom hebben wij de komfluit aangeleerd bij de pup. Dat ze op elk gewenst moment kan komen, dus ook als ze ergens heen springt. Maargoed het is een pup, moet nog genoeg leren en als we het zelf niet vertrouwen, doen we haar aan de lijn.
Wat ik ook zo vervelend vind zijn mensen die hun hond aan de flexlijn laten lopen en als wij met de vaste lijn lopen, laten ze de hond aan de flex gewoon naar ons toe komen. Gewoon niet. Punt.
Dat 'kom-commando' had ik hier ook. Echter sinds twee weken istie defect![]()
Eigenaren met een flexlijn zijn vre-se-lijk .... Uberhaupt eigenaren die vinden dat hun hond áltijd met alles en iedereen moet spelen.
Detroit schreef:Of de "ze spelen alleen maar", terwijl onze pup steeds naar de grond wordt gedrukt en naar ons vlucht. Heb em toen maar opgetild.
MyWishMax schreef:Willen jullie mijn reu en mij lenen? Die wil geen kennis maken en niet spelen en laat dat heel duidelijk merken.
Voordeel is dat het een grote bijna zwarte herder reu is van zo'n 40 kilo en de meeste mensen dat eng vinden.
Helaas niet altijd genoeg om hun hond weg e houden in losloopgebied en ik word dan uitgescholden omdat hij ze corrigeert. Dat is nogal veel herrie, maar geen schade. Alleen ben ik de aso met de valse hond danterwijl mijn hond echt met een ruime bocht ergens omheen loopt en e andere hond dan met een bloed gang achter hem aangaat en erboven op springt. Maar dat vinden ze wel normaal. Maar heel veel mensen houden wel hun hond weg.
Voordeel is dat hij honden waar ik eerst stukje aangelijnd mee oploop geaccepteerd worden en hij wel ergens tussen gaat staan. Alleen alsnog niet spelen haha
xDenies schreef:Nayomie schreef:Daarom hebben wij de komfluit aangeleerd bij de pup. Dat ze op elk gewenst moment kan komen, dus ook als ze ergens heen springt. Maargoed het is een pup, moet nog genoeg leren en als we het zelf niet vertrouwen, doen we haar aan de lijn.
Dat 'kom-commando' had ik hier ook. Echter sinds twee weken istie defect![]()
Eigenaren met een flexlijn zijn vre-se-lijk .... Uberhaupt eigenaren die vinden dat hun hond áltijd met alles en iedereen moet spelen.
MyWishMax schreef:Willen jullie mijn reu en mij lenen? Die wil geen kennis maken en niet spelen en laat dat heel duidelijk merken.
Voordeel is dat het een grote bijna zwarte herder reu is van zo'n 40 kilo en de meeste mensen dat eng vinden.
Helaas niet altijd genoeg om hun hond weg e houden in losloopgebied en ik word dan uitgescholden omdat hij ze corrigeert. Dat is nogal veel herrie, maar geen schade. Alleen ben ik de aso met de valse hond danterwijl mijn hond echt met een ruime bocht ergens omheen loopt en e andere hond dan met een bloed gang achter hem aangaat en erboven op springt. Maar dat vinden ze wel normaal. Maar heel veel mensen houden wel hun hond weg.
Voordeel is dat hij honden waar ik eerst stukje aangelijnd mee oploop geaccepteerd worden en hij wel ergens tussen gaat staan. Alleen alsnog niet spelen haha
Tucktuck schreef:Jaren geleden een zeer onprettig incident met mijn oma gehad. Heb daarna die opa en oma een tijd niet gezien. Nooit een excuus gehad maar uiteindelijk heb ik het maar gelaten en kom ik tegenwoordig braaf naar hun verjaardag en anderen feestjes.
Nu dacht ik weet je laat ik mij van mijn beste kant zien. Ik heb mijn oma gebeld om een afspraak te maken om langs te komen, zonder dat er een speciale reden voor is. Mijn zusje met neefje zouden mee gaan.
Nu heeft mijn oma mijn zusje gebeld om te vragen wat zij drinkt en haar zoontje. En vervolgens gebeld of ze echt zaterdag wilde komen ivm de hitte.
Ik baal hier zo van, voelt alsof ze mij helemaal niet belangrijk vind. Ik bedoel als iemand met jou een afspraak maakt neem je toch op zijn minst ook contact met die persoon op?
Adem in, adem uit