Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:44

Regen is wel erg hard nodig hoor. Hier is alles droog, bruinige weides zag ik al hier en daar en veel sloten droog en een oppervlakte water sproeiverbod.

Maar idd langzaam gaat alles open. Als verhuizing het toelaat mogelijk paar dagen met de camper een andere rustige plek opzoeken. Even geen verhuisstress dan en lijf rust geven. En verder geen plannen, als mag nederland verkennen komende maanden. :j

Wat betreft regen op een tent. Zolang doek waterdicht is en de tent goed afgespannen kan er weinig gebeuren. Alleen zorgen ook dat je niet op het laagste stuk gaat staan. :+ Hier ruime, zeer ruime ervaring met regen en noodweer en tentkamperen. :)) Twee keer heeft het ons een tent gekost met noodweer, een keer eerste dag fietsvakantie en een keer na dagen lange storm. Een keer dreef mijn luchtbed omdat mijn vader tent in kuil had neergezet. En een paar keer een dikke waterzak in de tent hangen die goddank heel bleef.

Oftewel rustgevend geluid van regen op tentdoek <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:47

Goede tip, Oscar. Dat had ik standaard ook bij me toen ik nog kampeerde. Plus een speciale handdoek voor de honden, hoewel ik nu liever een badjas zou halen. Ik had ook zo'n schaduwdoek wat ik kon spannen.

miccamaaike

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:49

Kom maar op met die regen...
Wel jammer als je dan net in een tent zit, maar ja niets zo veranderlijk als t NL weer, dus die voorspellingen gaan vast nog wel weer veranderen.

karuna
Drukke kabouter

Hier gaat eigenlijk altijd wel iets extras mee, extra handdoeken voor de honden, zeiltjes, extra scheerlijn en duktape om eventuele noodreparaties uit de voeren

Tancreda4

Avalanche81 schreef:
Het weer slaat niet om. Het is 2,5 mm. Dat is een halve eetlepel vol water :')

Dat idd, de temp is nog meer dan prima. En niets is zo veranderlijk als het weer.
Een van de redenem dat ik nooit in een tent ga vakantie vieren in NL :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:35

mvdende schreef:
Klopt! Kaatsheuvel gaat ben ik bang ook niet gespaard blijven van regen.

Baal eigenlijk als een stekker! De voorspelling was nl eerst volop zon, daarna overwegend bewolkt, toen zaterdag kans op een bui en nu dus donderdag avond, vrijdag, zaterdag en zondag regen....

Jammer dat ze dit niet donderdag al aan hadden zien komen, dan had ik niet geboekt. Ik heb echt een PLURIS HEKEL aan REGEN op de camping.

Nou ja, we gaan het wel zien...

Ik probeer nog een binnen uitje te vinden wat open is, en waar honden toegestaan zijn, lastig verhaal!

Kun je niet omboeken naar vandaag al aankomen en donderdag vertrekken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:45

Mvandende, sorry hoor, eerst was het drama omdat je moest annuleren, nu is het drama omdat je toch kunt maar er misschien een drup valt, het is ook nooit goed. Wanneer jij niet tegen regen kunt op kampeer vakantie dan moet je niet gaan kamperen . Je kunt niet alles hebben.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:54

Mvandenende, je lijkt me meer een type voor een fijn luxe resort. Alles overdekt, zonnestudio, zwembad binnen en buiten etc.
Hoef je aandacht te schenken aan eventuele weersomstandigheden die je niet aanstaan. Je komt niet over als een enthousiaste kampeerder.Die denken meestal in oplossingen en gaan ervoor.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:00

CharleyT schreef:
Mvandenende, je lijkt me meer een type voor een fijn luxe resort. Alles overdekt, zonnestudio, zwembad binnen en buiten etc.
Hoef je aandacht te schenken aan eventuele weersomstandigheden die je niet aanstaan. Je komt niet over als een enthousiaste kampeerder.Die denken meestal in oplossingen en gaan ervoor.

Nou nou als iets hobby nummer 1 is op een Nederlandse camping is het klagen over regen. :') Sowieso is het weer altijd gesprek nummer 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:05

Ik vind dat gezeur over mvdende iedere keer eigenlijk veel vervelender, wat overdrijven sommige mensen hier zeg.
Ze heeft al eerder aangegeven dat ze door haar autisme anders reageert, dan is omschakelen lastig.
Laat haar gewoon even balen, daar hebben jullie toch geen last van?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:20

Wel als ze er hier zo'n drama van maakt.

Plus dat er gewoon heel veel mensen op de wereld niet op vakantie kunnen, omdat die het geld niet hebben of daar de uitbraak zo erg is dat het absoluut niet mag, of omdat mensen op dit moment hun werk kwijt zijn en geen sociale zekerheid en elk dubbeltje om moeten keren. Soms is het weleens goed om over de grenzen te kijken (niet letterlijk) en dankbaar te zijn voor wat je wel hebt en wel kunt, en dan kan ik me echt ergeren aan first world problems. Zoals een drup regen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:31

Ach, ik klaag ook een beetje als het sneeuwt in de skivakantie _O-
Maar dat is klagen zonder humeurverlies. Gewoon het verbaal uitdrukken van lieverkoekjes :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:37

Avalanche81 schreef:

Plus dat er gewoon heel veel mensen op de wereld niet op vakantie kunnen, omdat die het geld niet hebben of daar de uitbraak zo erg is dat het absoluut niet mag, of omdat mensen op dit moment hun werk kwijt zijn en geen sociale zekerheid en elk dubbeltje om moeten keren. Soms is het weleens goed om over de grenzen te kijken (niet letterlijk) en dankbaar te zijn voor wat je wel hebt en wel kunt, en dan kan ik me echt ergeren aan first world problems. Zoals een drup regen.

Je ergeren aan iemand op internet is bij uitstek een first world problem :')

Wat een dooddoener. Dan kun je ook wel stellen dat ondernemers in Nederland niet moeten zeiken, want in andere landen gaan ze dood van de honger.

Er is altijd wel iemand ter wereld die het slechter heeft, dan mag je dus nooit meer van iets balen. Ik vind dat zo'n slecht argument.

Even balen, en dat mag je gewoon uiten, en dan weer door en er het beste van maken. Dat zal mvdende heus gaan doen.

Edit: ze maakt geen drama, dat doen anderen hier vooral.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:42

Serieus? Nu mag je gaan en is het weer niet goed (zie nu dat het ook best een leuk woordgrapje is al zeg ik het zelf). Tip, zet een goed buienalarm op je telefoon. Vaak valt het in de praktijk enorm mee als je in kan schatten wanneer het droog is. Gewoon lekker naar buiten tussen de buien door, kan prima. Ook een fijne site: http://www.yr.no geeft heel betrouwbaar aan wat het weer wordt op de plek waar jij bent. Taal staat standaard in het Noors, maar kan je ook makkelijk zelf aanpassen naar Engels.

Mijn ervaring, als ik thuis zit en ik verwacht regenachtig weer blijf ik de hele dag binnen. Als ik op de camping ben niet, want zeker bij buien is het vaker droog dan dat het regent. Even schuilen als het nat is. En zodra het droog is weer lekker naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:49

SusanH schreef:
Nu mag je gaan en is het weer niet goed (zie nu dat het ook best een leuk woordgrapje is al zeg ik het zelf)

:')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:52

Marie_Anne schreef:
SusanH schreef:
Nu mag je gaan en is het weer niet goed (zie nu dat het ook best een leuk woordgrapje is al zeg ik het zelf)

:')

:D :D :D

Hier ook nog steeds spannend. Augustus naar Spanje, met eigen vervoer, dus
hoop wel dat wel door Frankrijk kunnen :+

Voor een lockdown dan ben ik niet bang :n

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:01

Ik kom gezellig meepraten hier. Of nou ja, gezellig moeten we natuurlijk nog even afwachten.

Heb voor september plannen om naar Kroatiƫ te reizen met een overnachting in Duitsland. Alles geboekt maar we kunnen weer gratis annuleren als het nodig is.
Voor februari hebben we vliegtickets om naar Florida te gaan. Dat vind ik nog wel een beetje spannender of het allemaal gaat lukken. Maar ik had een voucher die ik nu op de uiterlijke datum gebruik met maar een klein beetje bijbetalen. Dus het is een gokje.
Afgelopen maart zaten we in Amerika toen Trump aankondigde dat de grenzen dicht gingen en toen zijn we ook gewoon thuisgekomen gelukkig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:12

Ach joh. Als je niet op vakantie kan heb je iig hier gezellig mee gekletst :D fijn dat je gratis kan annuleren mocht dat nodig zijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:16

Voordeel van met de auto gaan. Heb gewoon hotels uitgezocht zonder aanbetaling en gratis annuleren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:23

Ik heb inmiddels een poging ondernomen om mijn ouders hun huis uit te jagen :)) Zij willen met de caravan (en eigen douche in de caravan) op pad. Dus mogelijk ga ik in de vakantie een paar dagen in hun huis bivakkeren. Ik denk dat ik maar een tentje ga opzetten in de tuin daar ofzo :+
(ze wonen 10km verderop en ik heb er zelf ook gewoond :') )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:24

Je weet toch dat in NL het weer in een klap om kan slaan. Neem je verlies mocht het een beetje regenen en wees gezegend met het feit dat je wel op vakantie kan en veel mensen niet.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:34

Tja en wat ze vandaag dan weer voorspellen kan morgen weer anders zijn.
Het is pas maandag. Soms zitten ze er binnen het uur nog naast.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:39

Ik had nu ook graag of met Hemelvaart of Pinksteren wat leuks in NL willen
boeken, maar ik vind de prijzen echt schandalig te noemen....

Ben echt de beroerdste niet, steun al onze lokale ondernemers, maar zoveel geld
voor een weekend in een bungalow waar je niks kan, dat doe ik echt niet ...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:46

Marie_Anne schreef:
Avalanche81 schreef:

Je ergeren aan iemand op internet is bij uitstek een first world problem :')

Wat een dooddoener. Dan kun je ook wel stellen dat ondernemers in Nederland niet moeten zeiken, want in andere landen gaan ze dood van de honger.

Er is altijd wel iemand ter wereld die het slechter heeft, dan mag je dus nooit meer van iets balen. Ik vind dat zo'n slecht argument.

Even balen, en dat mag je gewoon uiten, en dan weer door en er het beste van maken. Dat zal mvdende heus gaan doen.

Edit: ze maakt geen drama, dat doen anderen hier vooral.

Laat ik het zo zeggen, ze maakt misschien geen drama, maar veroorzaakt drama, door een rits aan berichten, die voor mij persoonlijk nogal overkomen als een zeurende kleuter. En ja, dan kan het zijn dat men daar wat van vindt.
En het beste er van van maken ? Ik hoop van harte dat het lukt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:50

BloemBloem schreef:
Ik had nu ook graag of met Hemelvaart of Pinksteren wat leuks in NL willen
boeken, maar ik vind de prijzen echt schandalig te noemen....

Ben echt de beroerdste niet, steun al onze lokale ondernemers, maar zoveel geld
voor een weekend in een bungalow waar je niks kan, dat doe ik echt niet ...

Maar waarom kies je dan uberhaupt feestdagen uit voor zoiets? Dat zijn normaal al de drukte en duurste periodes.