Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:24

Op de snelweg met groot licht? Waarom zou je dat doen. In het bos waar je toch niet hard rijd of een N weg snap ik het maar op de snelweg? Nog nooit bewust gedaan, wel keertje perongeluk, maar dan zodra ik het zie zet ik hem ook weer uit. Op snelweg voegt het niks toen want het zijn duidelijke wegen zonder gekke bochten of obstakels en wild ben ik tot nu toe nog nooit op de snelweg tegen gekomen. Enkel N wegen/provinciale wegen. Op hogere snelheden (100+) heeft het weinig effect gezien het zicht maar 100 meter is en voor je het weet zit je daar al op. Daarom heeft het op snelwegen weinig toegevoegde waarde en alleen maar belemmerend voor andere weggebruikers.

Fitzroy

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:15

Jij rijdt in de Randstad maar buiten de Randstad kan het serieus heel donker zijn op snelwegen. Ik heb ook regelmatig groot licht aan op de snelweg als ik daarmee niemand hinder.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:23

Zelf woon ik niet in de randstad, ik ben vrij slechtziend in het donker en vind ik verlichting naast de snelweg pure luxe. Maar de meeste mensen die hem aan hebben, hebben voorgangers voor zich. Imo totaal geen reden voor groot licht. Nu heb ik zelf eigenlijk alleen groot licht aan op landwegen met de reden die Marije inderdaad aangeeft. :j

Ik snap dat wanneer je alleen rijdt je groot licht aan gooit, maar veel mensen doen hem niet uit of pas heel laat uit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:43

Fitzroy schreef:
Jij rijdt in de Randstad maar buiten de Randstad kan het serieus heel donker zijn op snelwegen. Ik heb ook regelmatig groot licht aan op de snelweg als ik daarmee niemand hinder.

Ik rijd vooral in de randstad, maar ben ook goed bekend rond de Veluwe en Duitsland , dat ik woon in de randstad betekend niet dat ik nergens anders kom ;) vaak genoeg in het donker in Duitsland gereden in de nacht, en dan zou ik alleen mijn groot licht aan doen als er echt niemand is, maar tot nu toe nog nooit gedaan, alleen bij N wegen (ook in de randstad is het donker in de polder btw ;) ) . Ik rijd dus enkel op N wegen met groot licht, in het bos (Veluwe) op de provinciale wegen of landwegen etc. Op het Nederlandse snelwegen netwerk zie ik er geen noodzaak in om met groot licht te rijden, heb het iig nog niet meegemaakt laten we het zo zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:43

Ik heb groot licht bijna altijd aan door de weeks, rijd dan ook snachts maar hier in het noorden zie je dan ook echt niets als je zonder groot licht rijd. Ik kan inmiddels prima zonder op de wegen die ik ken, maar het is wel even extra veiligheid. Aangezien je wel 130 rijd op een snelweg.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 07:33

Ik rij eigenlijk nooit met groot licht. Ik rij (iets) langzamer als ik minder goed zie..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:23

Ik heb vanacht met de bus tussen Apeldoorn en hoenderloo met groot licht gereden... Was maargoed ook.... Reed 60 op een 80 weg, maaar allemaal zwijnen op de weg!!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:46

Ooh man zwijnen dat hebben wij ook ooit gehad. Kwamen terug uit Groningen en reden op de N69 tussen Eindhoven en Valkenswaard, 01.00 's nachts en echt letterlijk vijf minuten van huis. Ik had nog geen rijbewijs dus ik zat ernaast en ik kijk op van mijn telefoon, mijn vriend roept 'hoooooooooooo,' en trapt vol op de rem..

Mega kudde zwijnen. Echt denk wel 30-40 tegelijk die de weg over gingen, van kleintjes tot grote beren.
Was even schrikken maar achteraf wel een gaaf gezicht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:01

Lijkt mij wel super interessant om te zien die zwijnen! In de randstad heb je ook overstekend wild overigens, vooral in de kust gebieden, heb wel eens bijna een hert voor de auto gehad, hij struikelde ook nog eens en viel op zn plaat dus dat was echt een noodrem :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:39

Rennie89 schreef:
Lijkt mij wel super interessant om te zien die zwijnen! In de randstad heb je ook overstekend wild overigens, vooral in de kust gebieden, heb wel eens bijna een hert voor de auto gehad, hij struikelde ook nog eens en viel op zn plaat dus dat was echt een noodrem :+

Veeeeeel minder hoor, aanrijdingen met wild gebeuren minder vaak in het westen dan er oosten. En nee dat is niet iets wat ik heb gelezen, ben zelf regelmatig in den haag geweest en ook naar het strand. Valt wel mee

Ik heb inmiddels een vossen hazen en reeën teller voor elke dag bedacht laatst zat ik wel op bijna 20 reeën jn een klein stukje

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:26

Noordwijk, Wassenaar en Amsterdamse waterleiding duinen etc heb je anders genoeg overstekend wild... zal wellicht wat minder zijn dan op de Veluwe maar het is er nog steeds. Ik woon richting kijkduin (Den Haag zuid) en hier zelf nog geen herten gezien maar wel vossen etc, maar wij hebben hier ook niet echt heel grote duingebieden en bosgebieden zoals Wassenaar , Monster, Noordwijk etc, dus dat is lastig te vergelijken. Als ik met paard in Noordwijk reed zag ik soms wel 15 herten met een klein rondje bos als ik rond schemering reed. Altijd bijzonder. ( had jaren verzorgpaardje in Noordwijk. ) dus het hangt er maar net vanaf waar je bent. Hert wat voor mijn auto viel was in Wassenaar :) en daar hadden wij al meerdere herten gezien in die rit naar het duin die dag.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:54

Ik had een paar jaar geleden in Noordwijkerhout een drietal herten voor mijn auto.
Dat was even schrikken.

Mijn ergernis,mensen die hun auto voor jou op de weg duwen en dan niet doorrijden.
Wacht gewoon, na mij is de weg leeg.
Oja en het gebrek aan richtingaanwijzers gebruiken. Het blijft irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:20

Rennie89 schreef:
Noordwijk, Wassenaar en Amsterdamse waterleiding duinen etc heb je anders genoeg overstekend wild... zal wellicht wat minder zijn dan op de Veluwe maar het is er nog steeds. Ik woon richting kijkduin (Den Haag zuid) en hier zelf nog geen herten gezien maar wel vossen etc, maar wij hebben hier ook niet echt heel grote duingebieden en bosgebieden zoals Wassenaar , Monster, Noordwijk etc, dus dat is lastig te vergelijken. Als ik met paard in Noordwijk reed zag ik soms wel 15 herten met een klein rondje bos als ik rond schemering reed. Altijd bijzonder. ( had jaren verzorgpaardje in Noordwijk. ) dus het hangt er maar net vanaf waar je bent. Hert wat voor mijn auto viel was in Wassenaar :) en daar hadden wij al meerdere herten gezien in die rit naar het duin die dag.

Bij mij in de straat had ik er laatst bijna 4 voor. Zelfde nacht met het werk clubje van 6 Hahahah en van de week toenik bij een adres stond om et hek te openen zag ik een club van 10 stuks. Ik rijd om drents Friese wold heen, blijkt ergens in Drenthe ook een edelhert te zitten hoop niet op mijn route, want dat overleeft m'n bus helaas niet.

In Dwingeloo kom ik ook wel eens konijnen tegen die lopen dan midden opstraat door de woonwijk. Wel leuk om zo veel diertjes te zien.

Heb nu ook al een stuk of 4 keer een vos gezien, 2 keer bijna onder de bus. Steenmarters kom ik ook wel es tegen, maar dan is het gas bij

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:49

Hier eigenlijk zelden dieren voor de auto. Laatste keer was dit vorig jaar :')

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:00

Vanmorgen een bizarre situatie op de snelweg;
Ik kwam op een stuk van 5 banen breed; de rechter 2 bogen af naar een andere snelweg en de linker 3 gingen rechtdoor. De matrixborden sprongen aan en ik atond ineens stil, want.... er stonden 2 vrachtwagens overdwars op de snelweg :+
De 1e stond over de vluchtstrook rechts en de 2 rechterbanen (die ik overigens moest hebben) en de 2e vrachtwagen stond over de rechter 2 banen van de 3 die rechtdoor gingen. Alleen de meest linker was nog open en het verkeer moest er dus van 5 banen ineens links langs kruipen. Dat ging overigens verrassend vlot en makkelijk!
Achter de vrachtwagens stond 1 auto midden op de weg zonder bestuurder. Op de vluchtstrook stonden de 2 chauffeurs een man in de houtgreep te houden met de armen op de rug en die ging helemaal uit zijn stekker en 25 meter verderop stonden 2 auto's die total loss waren.
Ik ben zo f*cking nieuwsgierig wat daar nou het geval was, helaas kan ik er echt helemaal niks over vinden.
Zo bizar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:56

Goof schreef:
Vanmorgen een bizarre situatie op de snelweg;
Ik kwam op een stuk van 5 banen breed; de rechter 2 bogen af naar een andere snelweg en de linker 3 gingen rechtdoor. De matrixborden sprongen aan en ik atond ineens stil, want.... er stonden 2 vrachtwagens overdwars op de snelweg :+
De 1e stond over de vluchtstrook rechts en de 2 rechterbanen (die ik overigens moest hebben) en de 2e vrachtwagen stond over de rechter 2 banen van de 3 die rechtdoor gingen. Alleen de meest linker was nog open en het verkeer moest er dus van 5 banen ineens links langs kruipen. Dat ging overigens verrassend vlot en makkelijk!
Achter de vrachtwagens stond 1 auto midden op de weg zonder bestuurder. Op de vluchtstrook stonden de 2 chauffeurs een man in de houtgreep te houden met de armen op de rug en die ging helemaal uit zijn stekker en 25 meter verderop stonden 2 auto's die total loss waren.
Ik ben zo f*cking nieuwsgierig wat daar nou het geval was, helaas kan ik er echt helemaal niks over vinden.
Zo bizar.

Region nieuws even bekijken later op de avond. Vaak staat het er wel op met zulke dingen. Vaak Facebook ofzo. Denk dat dit gevalletje mislukte verkeersruzie is geweest

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 23:45

Wow dat is wel een bizarre situatie Goof. Inderdaad wel nieuwsgierig wat daar aan de hand is geweest. Op welke snelweg was dat en ter hoogte van welke plaats?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:54

Bizar he, heb niks meer kunnen vinden op regionale sites etc. Jammer, ben nieuwsgierig :D

Het was op de A16 ter hoogte van Hendrik Ido Ambacht, bij knooppunt Ridderkerk.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:05

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:07

Klopt, meer dan dat is er niet te vinden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:11

Goof dat was heel apart.
Heb je niet te lang vast gestaan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:14

Nee, ik heb geen file gepakt, niks. Ik reed er kennelijk net achter en kon in 1 keer passeren. Heb nog geen 2 minuten vertraging gehad.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:00

Goof dat is fijn.
Lijkt mij heel eng mensen die uitstappen midden op de weg.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:28

Ben ik weer! Misschien zit ik wel te vaak in mijn auto :')

Maar ik heb er dus weer een.

Ik heb er echt een hekel aan voorgangers te hebben op een toerit.

Zij bepalen dan de snelheid waarmee er ingevoegd gaat worden.

Echt mensen ga tenminste 80 km/u rijden als er ingevoegd moet worden.

Gisteren had ik er dus weer een invoegen op de A13 met 60 km/u.

Dat zorgde er dus voor dat ik niet harder kon en degene waar ik achter wilde in voegen op de rem moest vanwege die slome die dus met 60 km/u de snelweg op reed. -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 18:42

Daar heb ik ook een hekel aan ja, inderdaad mensen geef gewoon GAS als je al naar de invoegstrook toe rijd zodat je op de invoegstrook al 100 rijd ( of 80 achter een vrachtwagen).