MarcoBorsato schreef:Just. Eat. The. Dick. Verdorie.
Niet mokken, maar snokken.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Avalanche81 schreef:Dat deel snap ik wel. Maar dan ben je toch niet hetero of gay aseksueel? Dan ben je aseksueel en hetero of homo of bi romantisch.
Dat is een verwarring in de context denk ik die je maakt. Het ging over een persoon die hetero is en aseksueel die dan naar een gay bar gaat. Waar je dan eerder een niet hetero persoon zou verwachten.
In die context een hetero aseksueel. Het is geen nieuw label, maar hetero werd ingezet als bijvoeglijk naamwoord.
Avalanche81 schreef:Ah. Klinkt wel als een zeer leuke avonden ik snap het nog steeds niet helemaal, maar lekker boeiend. Als iedereen daar gelukkig mee is is het goed he.
DezeNaam schreef:Ik heb het niet over de manier van aanspreken.
LGBT staat simpelweg voor; lesbian, gay, bisexual en transgender. Ik vind niet dat de Q (queer), A (aseksueel) en zeker de I (interseksueel) eraan toegevoegd moeten worden.
Zeker omdat 'queer' eigenlijk gewoon een scheldwoord is en ik niet in kan zien wat voor zogenaamde seksuele geaardheid het zou zijn. Mensen die zich 'queer' noemen zie ik eerder als mensen die lesbisch of biseksueel te 'gewoon' vinden en wat speciaal willen doen. Alsof het eerder negatief gezien wordt om 'gewoon' gay of bi te zijn.
Aseksualiteit is zeker een seksualiteit maar de LGBT is voor homoseksuele mensen en transgenders, ik snap niet waarom aseksualiteit er plots bij moet komen. Dat deze mensen regelmatig met onbegrip te maken krijgen snap ik, maar de LGBT heeft daar niks mee te maken. Zeker aangezien is onduidelijk is waarom mensen aseksueel zijn (niet dat dat bij homoseksualiteit 100% duidelijk is). In sommige gevallen kan het komen door medicatie, misschien een trauma of weet ik veel welke oorzaak (in de hersenen) die het kunnen verklaren. (Zo vind ik het wel 'oké' moest iemand die lesbisch en aseksueel is een LGBT-bar binnenstappen. Maar tegenwoordig zijn er blijkbaar ook aseksuele hetero's die zich toegewezen voelen tot de LGBT plaatsen, dat vind ik niet kunnen.)
En interseksualiteit tja ik weet het niet... Het is ook meer weer nieuw dat zij erbij 'gegooid' worden. Maar het is een medische aandoening die op zich niks met je geaardheid te maken heeft. (Al kan ik me voorstellen dat sommige op het gebied van gender erg verward kunnen zijn. Zeker met geslachtsoperaties die bij de geboorte van het kind uitgevoerd worden.)
Met al deze mensen heb ik geen problemen, begrijp me niet verkeerd. Maar de LGBT is geen 'restgroep' voor mensen die zich niet 100% thuis voelen in deze maatschappij en hun issues toevallig richting de seksuele/gender kant opgaan. Waardoor de oorsprong van de LGBT naar mijn mening volledig ondergesneeuwd wordt.
Anyway, ik ga er in de topic niet verder op ingaan omdat het anders het topic misschien onder zal sneeuwen.PB mag altijd.
germie schreef:Chihuahuas zijn ideale rugzakhondjes, ook echte keffertjes. Niet mijn type hond, maar vind ze altijd wel grappig als 'Ersatzkatze'.
Veel hetero asexuelen vinden meer begrip in een gaybar dan elders. Je hoeft toch niet meteen te koop telopen met aseksualiteit?
Daarnaast is er een groep aseksuelen die er na een poos achterkomt ook nog homo of lesbo te zijn.
Ik zie het probleem niet, je moet natuurlijk geen pieper zijn die de sfeer verpest.
Ben overigens nooit in een gaybar geweest, maar kan me wel voorstellen dat iemand zich er thuis voelt als je op zoek bent naar een gesprek ipv seks.
Anoniem schreef:En als we voor al die letters en tekens een h zetten zit iedereen weer in dat hokje. Wordt niemand uitgezonderd, buitengesloten of benadeeld op welke manier dan ook. Lijkt me prima. Ik vind (let op, impopulaire mening, en zo weer ontopic) het namelijk ook redelijk bizar dat mensen die zo hard vechten voor acceptatie anderen, wie dan ook, zouden zeggen: nee, jij mag er niet bij, want jij bent *vul iets in*. Normaal gevonden willen worden door bijzonder te moeten zijn vind ik heel vreemd.
Anoniem schreef:En als we voor al die letters en tekens een h zetten zit iedereen weer in dat hokje. Wordt niemand uitgezonderd, buitengesloten of benadeeld op welke manier dan ook. Lijkt me prima. Ik vind (let op, impopulaire mening, en zo weer ontopic) het namelijk ook redelijk bizar dat mensen die zo hard vechten voor acceptatie anderen, wie dan ook, zouden zeggen: nee, jij mag er niet bij, want jij bent *vul iets in*. Normaal gevonden willen worden door bijzonder te moeten zijn vind ik heel vreemd.
SusanH schreef:Maar waarom moet je iets zijn? We zijn toch in de eerste plaats allemaal mens. Waarom toch altijd de nadruk op de verschillen door er een letter of een labeltje aan te willen hangen. Kijk vooral naar de overeenkomsten in plaats van de verschillen. Pas dan kom je echt dichter tot elkaar volgens mij.
Sheehan schreef:elnienjo schreef:Je bent biologisch gezien gewoon een man of een vrouw ongeacht tot wie of wat je je aangetrokken voelt.
Ik hoop dat je inziet dat je mensen hier heel erg mee kwetst. Doe is wat research en verbreed je kennis. Zal je niet misstaan