Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:05

MarcoBorsato schreef:
Just. Eat. The. Dick. Verdorie.

Niet mokken, maar snokken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:08

Anoniem schreef:
Avalanche81 schreef:
Dat deel snap ik wel. Maar dan ben je toch niet hetero of gay aseksueel? Dan ben je aseksueel en hetero of homo of bi romantisch.

Dat is een verwarring in de context denk ik die je maakt. Het ging over een persoon die hetero is en aseksueel die dan naar een gay bar gaat. Waar je dan eerder een niet hetero persoon zou verwachten.
In die context een hetero aseksueel. Het is geen nieuw label, maar hetero werd ingezet als bijvoeglijk naamwoord. :D

Ah. Klinkt wel als een zeer leuke avond :D en ik snap het nog steeds niet helemaal, maar lekker boeiend. Als iedereen daar gelukkig mee is is het goed he.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:09

Anoniem schreef:
MarcoBorsato schreef:

Niet mokken, maar snokken.

:')

Wijs gesproken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:12

Avalanche81 schreef:
Ah. Klinkt wel als een zeer leuke avond :D en ik snap het nog steeds niet helemaal, maar lekker boeiend. Als iedereen daar gelukkig mee is is het goed he.

Je teveel verdiepen in al die labels, uitzonderingen en bijzonderheden heeft ook totaal geen nut. Wie vandaag het één is, kan zich morgen het ander noemen en overmorgen totaal iets anders willen. Lekker boeiend ook. Zoek het uit, doe wat, wie en waar je blij van wordt en leef je leven. *\o/*
Ik hou het bij 99% heteroseksueel voor mezelf.

Avalanche

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:23

Is toch veel te verwarrend. Niet mokken maar snokken toch? :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:31

MarcoBorsato schreef:

Doe even normaal man, ik ben 13.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:36

_O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:17

Smokken is hier zoenen. Van die natte lebbers van je oma of tante. Bleh. haha.

Waarom kan hetero aseksueel niet? Je kunt gewoon verliefd worden, maar de daad niets vinden

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:48

DezeNaam schreef:
Ik heb het niet over de manier van aanspreken.

LGBT staat simpelweg voor; lesbian, gay, bisexual en transgender. Ik vind niet dat de Q (queer), A (aseksueel) en zeker de I (interseksueel) eraan toegevoegd moeten worden.
Zeker omdat 'queer' eigenlijk gewoon een scheldwoord is en ik niet in kan zien wat voor zogenaamde seksuele geaardheid het zou zijn. Mensen die zich 'queer' noemen zie ik eerder als mensen die lesbisch of biseksueel te 'gewoon' vinden en wat speciaal willen doen. Alsof het eerder negatief gezien wordt om 'gewoon' gay of bi te zijn.

Aseksualiteit is zeker een seksualiteit maar de LGBT is voor homoseksuele mensen en transgenders, ik snap niet waarom aseksualiteit er plots bij moet komen. Dat deze mensen regelmatig met onbegrip te maken krijgen snap ik, maar de LGBT heeft daar niks mee te maken. Zeker aangezien is onduidelijk is waarom mensen aseksueel zijn (niet dat dat bij homoseksualiteit 100% duidelijk is). In sommige gevallen kan het komen door medicatie, misschien een trauma of weet ik veel welke oorzaak (in de hersenen) die het kunnen verklaren. (Zo vind ik het wel 'oké' moest iemand die lesbisch en aseksueel is een LGBT-bar binnenstappen. Maar tegenwoordig zijn er blijkbaar ook aseksuele hetero's die zich toegewezen voelen tot de LGBT plaatsen, dat vind ik niet kunnen.)

En interseksualiteit tja ik weet het niet... Het is ook meer weer nieuw dat zij erbij 'gegooid' worden. Maar het is een medische aandoening die op zich niks met je geaardheid te maken heeft. (Al kan ik me voorstellen dat sommige op het gebied van gender erg verward kunnen zijn. Zeker met geslachtsoperaties die bij de geboorte van het kind uitgevoerd worden. :n )

Met al deze mensen heb ik geen problemen, begrijp me niet verkeerd. Maar de LGBT is geen 'restgroep' voor mensen die zich niet 100% thuis voelen in deze maatschappij en hun issues toevallig richting de seksuele/gender kant opgaan. Waardoor de oorsprong van de LGBT naar mijn mening volledig ondergesneeuwd wordt.

Anyway, ik ga er in de topic niet verder op ingaan omdat het anders het topic misschien onder zal sneeuwen. :+ PB mag altijd.

Queer is niet per definitie een scheldwoord. Queer is van oorsprong meestal bedoeld om je af te zetten tegen de standaard heteronorm en trekt tegelijkertijd elk mogelijk hokje in twijfel. Queer is een verzamelterm en is voornamelijk ontstaan om je af te zetten tegen de gevestigde orde en oude vastgeroeste ideeën.

Voor een info is de Wikipedia pagina verrassend accuraat.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Queer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:56

En als we voor al die letters en tekens een h zetten zit iedereen weer in dat hokje. Wordt niemand uitgezonderd, buitengesloten of benadeeld op welke manier dan ook. Lijkt me prima. Ik vind (let op, impopulaire mening, en zo weer ontopic) het namelijk ook redelijk bizar dat mensen die zo hard vechten voor acceptatie anderen, wie dan ook, zouden zeggen: nee, jij mag er niet bij, want jij bent *vul iets in*. Normaal gevonden willen worden door bijzonder te moeten zijn vind ik heel vreemd.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 12:22

germie schreef:
Chihuahuas zijn ideale rugzakhondjes, ook echte keffertjes. Niet mijn type hond, maar vind ze altijd wel grappig als 'Ersatzkatze'.

Veel hetero asexuelen vinden meer begrip in een gaybar dan elders. Je hoeft toch niet meteen te koop telopen met aseksualiteit?
Daarnaast is er een groep aseksuelen die er na een poos achterkomt ook nog homo of lesbo te zijn.
Ik zie het probleem niet, je moet natuurlijk geen pieper zijn die de sfeer verpest.
Ben overigens nooit in een gaybar geweest, maar kan me wel voorstellen dat iemand zich er thuis voelt als je op zoek bent naar een gesprek ipv seks.

Keep on dreaming qirl, .....bezoekers van een gaybar gaan niet alleen voor een goed gesprek. Daar begint het mee, en dat is relaxt want je bent met gelijkgestemden en verder zie je wel hoe de avond loopt.
Maar om nou opvang te spelen voor een hetero aseksueel, nee dank je. Niet mijn ding,

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 13:11

Anoniem schreef:
En als we voor al die letters en tekens een h zetten zit iedereen weer in dat hokje. Wordt niemand uitgezonderd, buitengesloten of benadeeld op welke manier dan ook. Lijkt me prima. Ik vind (let op, impopulaire mening, en zo weer ontopic) het namelijk ook redelijk bizar dat mensen die zo hard vechten voor acceptatie anderen, wie dan ook, zouden zeggen: nee, jij mag er niet bij, want jij bent *vul iets in*. Normaal gevonden willen worden door bijzonder te moeten zijn vind ik heel vreemd.

Maar juist door die hokjes worden mensen buitengesloten is mijn ervaring. Of is dat wat je bedoelt? Ik ben tegen de hokjes en labeltjes. Maar dat is vast geen onpopulaire mening.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 13:27

Ik heb twee labels voor de gehele mensheid: mensen en klootzakken :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:25

Kijk dat is lekker overzichtelijk :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:26

Anoniem schreef:

Nou dat dus.

Je mag er voor mij zoveel letters aan toevoegen als je wilt, ik vind het super. Of noem het niet gangbare genderidentiteiten en seksuele voorkeuren of zo. Ook prima.
Maar iedereen moet kunnen zijn wie die is, wat voor identiteit je ook hebt :) consensual sex, of heel consensual geen sex, man, vrouw, trans, intersex, queer..... alle mensen prachtig.
Ik snap de fundamentalistische 'christenen' daarin niet zo...... God heeft de wereld zo mooi en divers gemaakt, en dan moet je er weer een eenheidsworst van maken? Belachelijk. Geniet van de veelkleurigheid van de mensheid. En van de hele schepping trouwens. En scheppen kan best door middel van evolutie.

Geniet van de wereld, en maak de wereld om je heen een stukje mooier :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:30

Maar waarom moet je iets zijn? We zijn toch in de eerste plaats allemaal mens. Waarom toch altijd de nadruk op de verschillen door er een letter of een labeltje aan te willen hangen. Kijk vooral naar de overeenkomsten in plaats van de verschillen. Pas dan kom je echt dichter tot elkaar volgens mij.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:32

Ik vind hokjes juist overzichtelijker. Want mensen zijn tenslotte allemaal verschillend en zeker niet gelijk.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:50

SusanH schreef:
Maar waarom moet je iets zijn? We zijn toch in de eerste plaats allemaal mens. Waarom toch altijd de nadruk op de verschillen door er een letter of een labeltje aan te willen hangen. Kijk vooral naar de overeenkomsten in plaats van de verschillen. Pas dan kom je echt dichter tot elkaar volgens mij.

Eens :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:59

In het verleden is "we zijn allemaal mens" ook gebruikt om te zeggen: joh, doe niet zo raar, doe niet zo gek, stel je niet aan. Om mensen die zich anders dan cis, hetero, blank, monogaam buiten te sluiten, zich raar en vreemd te laten voelen.

En dan kan je juist door dat labeltje soms iets meer begrip kweken, en krijgen, want er zijn meer mensen met dat labeltje, meer mensen die weten hoe het is, hoe je je voelt, hoe stom het is dat iedereen er maar vanuit gaat dat je trouwt en kinderen krijgt, of hoe graag je in de kerk zou willen trouwen, maar die accepteert alleen hetero stellen........ en ik kan me voorstellen dat je je dan soms verdraaid eenzaam voelt.

Dat label kan helpen om mensen te vinden, die denken zoals jij, voor wie de wereld er ook anders uitziet, die jouw gevoelens herkennen, die weten wat het is. En: als er een woord voor is, betekent dat dat jij niet de enige bent. En dat alleen al kan helpen om mensen zich normaler te laten voelen.

De wereld is nog steeds niet ingericht op mensen die anders zijn dan cis, hetero, en blank. Soms zelfs niet op anders dan man. En ik kan me zomaar voorstellen dat iemand zich daardoor best buitengesloten voelt, en eenzaam, en zeggen: "we zijn allemaal mens" doet dan geen recht aan die gevoelens. Iemand die weet hoe het is, wel.

De wereld een beetje veranderen helpt ook. Ga er niet vanuit dat je kinderen, neefjes, nichtjes, hetero zijn, zeg gewoon: joh, voor mij is het belangrijkst dat jij gelukkig bent, en hoe je dat doet, is helemaal aan jou, en ik sta achter je, wat je ook doet.

En heel eerlijk: ik snap alle labels ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ik er een probleem mee heb, alleen snap ik het gewoon af en toe niet helemaal meer. Maar ik vind dat prima, het is tenslotte ook niet mijn taak om het allemaal te snappen, het is wel mijn taak om een ander lief te hebben als mezelf, hoe die ander er ook uitziet of zich identificeert.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:24

Ik snap niet wat geloof ermee te maken heeft?

Ik vind het ongezond, al die labels. Vroeger was ik ook erg pro, pro alles, ‘openheid’ en iedereen die anders zegt is close minded.

Maar als je het anders bekijkt... Die extra labels zorgen net voor extra stereotypering. Pansexuelen zijn ‘niet aangetrokken tot geslacht maar tot persoon’. Wat zijn bisexuelen dan? Mensen zonder persoonlijkheid?

‘Demiboys’ zijn vaak biologische meisjes die zich af en toe ‘jongen’ voelen. Vroeger noemde men dat tomboys of zoals nu gender non conforming.
Zij duwen net de mensen die dat niet zijn in een hokje, alsof het slecht is. Want als je je op die manier kleed of als je ‘mannelijk’ gedrag vertoont dan ben je blijkbaar plots een man. Hoezo stereotypering? Ff extra nadruk leggen op de gender roles terwijl zij ondertussen het hardste roepen dat gender een social construct is (wat ook zo is) maar ondertussen keer op keer weer het tegengestelde doen van wat ze zeggen. (En dan zeggen ze nog eens dat ze transgender zijn omdat ze 1x in de week geen lippenstift dragen en in de mannenafdeling shoppen. Ook leuk voor de mensen die elke dag met hun dysforie vechten. Komen zij ff doen alsof het een levensstijl is. Dan komen we dus bij de groep die zegt dat dysforie niet nodig is om trans te zijn.)

Ik zou ook kunnen beginnen zoeken naar labels, ik ben biologisch vrouw, gay, ben door verschillende fases van ‘tomboy’ tot weer ‘exteem vrouwelijk’ geweest om nu weer gewoon tomboy of GNC te zijn.

Door al dat gedoe ben ik zelf beginnen te twijfelen want hé, als kind zei ik dat ik een jongen wou zijn en nu als 20 jarige vind ik het niet bijzonder leuk als mijn ‘vrouwelijke vormen’ te zichtbaar zijn.
Dan ga je inderdaad nadenken; hoe voelt het om vrouw te zijn? Wat IS een vrouw? Ben ik dat wel? Hoe weet je hoe dat voelt?
Nu liet ik me gelukkig niet heel hard meeslepen, ben niet extreem veel gaan opzoeken. Maar er zijn mensen die dat wel doen en die echt volledig van het padje afgaan.

Daarom snap ik ook niet hoe jij kan zeggen ‘ik snap er niet veel van maar ik accepteer het’. Je weet niet eens wat je accepteerd?
Open minded zijn is goed, maar kritisch nadenken ook. Je kan niet zeggen (vind ik) dat deze dingen zomaar geaccepteerd moeten worden als je er zelf nooit ingezeten hebt en je er geen research naar gedaan hebt.

Want het gaat wel wat verder dan ‘een paar labels’. (Zeker in Amerika)

Want over het ace ding. Mensen die poly zijn krijgen ook veel onbegrip, moet dat dan ook maar bij de LGBT? Waarom denk je dat de pedo’s zichzelf plots uitnodigden voor de pride ik Amsterdam? En er hier zelfs op Bokt iemand zei ‘Ze voegen er toch altijd letters aan toe dus waarom zouden zij er niet bij mogen?’ (En nee, ik vergelijk nu geen pedo’s met mensen die poly of ace zijn. Maar het principe dat iedereen met een andere geaardheid/seksuele aantrekking zich dus plots bij de LGBT moet kunnen voegen. Voor mij is dat een afbraak aan de geschiedenis van de LGBT.)

Ik snap de gedactengang eigenlijk ook niet dat iedereen in de LGBT zo accepterend is. Hoewel ze misschien in het algemeen wat opener zijn is dat echt niet altijd het geval. Dat is misschien eerder de stereotypering; homoseksuelen zijn zelf al ‘anders’ en ‘raar’ in sommige mensen hun ogen dus zij zullen iedereen die ook anders is zomaar accepteren. Ofja, we worden eigenlijk zelfs geacht om iedereen met open armen te ontvangen zonder kritiek of we zijn zelf bekrompen. _O-
Zo werkt het niet.

Wat deze mensen waar ik het over heb doen is voor elk specifiek gedrag, elk gevoel (want gender is plots een emotie/gevoel?), iedere gedachte... een apart label bedenken. Om de vijf dagen gaan ze zich dan afvragen of dat label nog wel bij hun past.

Avalanche, jij was toch zo tegen zelfdiagnose en er te veel dingen over opzoeken? Dat is precies wat deze mensen doen. Misschien niet op dezelfde manier, maar gek maken sommigen zichzelf er zeker mee...
Ik vind het dan ook nogal wat dat jij zegt dat je vindt dat ‘ze’ (wie zijn ze?) er zoveel letters aan mogen toevoegen als ze willen, dat dat ‘super’ is. Ik kan fout zitten, maar volgens mij ben jij gewoon hetero en cis? (Misschien dan weer hypocriet van mijn kant aangezien ik ook commentaar heb op ‘demiboys’ terwijl ik zelf ook cis ben maar hé.)

(Excuses voor typfouten en/of vage zinnen, typen via mijn GSM is niet mijn sterkste kant.)
En ook mijn excuses voor de lange post. :+ Daarom wou ik er eerder niet op ingaan, maar goed... :’)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:29

Dat genderneutrale geneuzel van tegenwoordig vind ik echt te achterlijk voor woorden. Je bent biologisch gezien gewoon een man of een vrouw ongeacht tot wie of wat je je aangetrokken voelt.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:33

elnienjo schreef:
Je bent biologisch gezien gewoon een man of een vrouw ongeacht tot wie of wat je je aangetrokken voelt.

Ik hoop dat je inziet dat je mensen hier heel erg mee kwetst. Doe is wat research en verbreed je kennis. Zal je niet misstaan ;)

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:37

Sheehan schreef:
elnienjo schreef:
Je bent biologisch gezien gewoon een man of een vrouw ongeacht tot wie of wat je je aangetrokken voelt.

Ik hoop dat je inziet dat je mensen hier heel erg mee kwetst. Doe is wat research en verbreed je kennis. Zal je niet misstaan ;)

Ik denk dat ze bedoelt dat wanneer je geboren wordt, je lichamelijk gezien gewoon een man of vrouw bent, ongeacht wat je voelt.
En dat is ook gewoon zo.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:38

Elnienjo gelukkig heeft aantrekking dan ook niet veel te maken met je biologische geslacht. Snap niet waarom je die twee nu door elkaar aan het halen bent?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:42

Maar moet je dan iedereen maar alleen met “hallo” aanspreken i.p.v. meneer of mevrouw omdat een deel van de populatie daar mogelijk moeite mee heeft? Ik vind dat ook wel weer wat...