[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:31

Ibbel schreef:
love_western schreef:
Nog een reden dat wij geen kinderen nemen, hoeven niet naar sinterklaas intocht en mee te doen met die onzin

Ik snap sowieso de behoefte niet om kinderen voor te liegen, of het nu de sint of de kerstman is. En dan verwachten wij dat ze eerlijke mensen worden?

Zelf nooit gevierd?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:34

MissAnnemijn schreef:
Het is natuurlijk niet zo'n aardige opmerking, los van of je kinderen leuk vind of niet :Y) Leven en laten leven, sommigen hier hebben 3 paarden, wat moet je ermee. Maargoed, ik heb 2 honden en vast ooit een 3e, dat is weer mijn ding <3

Sint heb ik totaal niks van meegekregen want werk en zaterdag is altijd de hele dag hollen :7

Ach als je al niet tegen zo'n opmerking kan dan heb je wel hele lange tenen. Hij zei ook gewoon dat ie ze heel erg leuk vond, prima toch?

Ik 'verzamel' ook beestjes, 2 katten, 2 honden, 2 geitjes en 3 kippen. Sluit niet uit dat er ooit nog paarden komen en die zullen dan ook niet alleen komen staan. En dan mogen ze ook best tegen mij zeggen, wat moet je ermee?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:42

quera schreef:
Zelf nooit gevierd?

Ja natuurlijk wel.

Maar waar komt deze idiote gewoonte vandaan? Een manier om ze één keer per jaar qua gedrag te resetten met behulp van een boeman? Dát was het toch? Net als dat Roodkapje een wérkelijke waarschuwing tegen wolven was (en zo langzamerhand weer is)?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:10

Cayenne schreef:
Ik hoorde laatst ook een leuk verhaal.
Ze was op een housewarmingparty waarbij ook veel kids waren. Die renden door het hele huis heen. Nou ja, prima toch :')
Maar blijkbaar waren ze ook in de kastjes aan het rommelen geweest, waaronder op de slaapkamer. Toen opeens één van de jongere kids beneden stond met een 'raket' die hij had gevonden. De moeder des huizes verschoot meteen in een kleur die in de buurt van een tomaat kwam..
Die raket was namelijk een hele mooie grote Tarzan _/-\o_ uit haar eigen nachtkastje.. Stond hij daar in de volle kamer met dat ding boven zijn hoofd te zwaaien _O-

Omggggg hahahahhaah wat erg! Hele huiskamer vol zeker. Wel brutaal dat die koters gewoon op de slaapkamer komen en dan kastjes door zoeken.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:27

Zei al tegen vriend. Als er wel een kind zou komen. Ik zou meteen vertellen dat sinterklaas/kerstman niet bestaat.

Maar aangezien dat volgens de maatschappij niet mag, nemen we maar geen kinderen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:41

Ibbel schreef:
quera schreef:
Zelf nooit gevierd?

Ja natuurlijk wel.

Maar waar komt deze idiote gewoonte vandaan? Een manier om ze één keer per jaar qua gedrag te resetten met behulp van een boeman? Dát was het toch? Net als dat Roodkapje een wérkelijke waarschuwing tegen wolven was (en zo langzamerhand weer is)?

Vooral dat ja. Een externe, bijna almachtige (hij hoort en ziet alles, kent ieder kind en kan overal komen) entiteit die kan belonen en straffen, om nog maar eens extra duidelijk te maken dat het echt heel belangrijk is om braaf en gehoorzaam te zijn en je goed te gedragen. Een beetje hetzelfde als die figuur waar de pastoor/dominee het altijd over had vroeger, maar in tegenstelling tot de wat abstracte God, kun je deze versie ook daadwerkelijk aanraken en voelen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:43

Maar aangezien de roe en de zak al enige tijd geleden afgeschaft zijn (en je kind een lel verkopen sowieso niet meer mag), en kinderen jaarrond in de cadeautjes worden gezet, tot en met bij de zindelijkheidstraining aan toe, is er toch geen enkele reden om je kind nog voor te liegen zodat-ie nóg met meer cadeautjes wordt overstelpt?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:48

love_western schreef:
Zei al tegen vriend. Als er wel een kind zou komen. Ik zou meteen vertellen dat sinterklaas/kerstman niet bestaat.

Maar aangezien dat volgens de maatschappij niet mag, nemen we maar geen kinderen.

Ik heb meteen duidelijk gemaakt dat sinterklaas enkel een feestje is voor iemand die allang dood is, maar volgens mijn kind is hij toch heus echt :+
Zij groeit overigens niet in NL op dus geen invloed van andere kinderen.
Kinderen geloven immers ook in eenhoorns en spoken. Hoef je niets voor te liegen.

We hebben er verder geen enkele lief/stout consequentie aan verbonden.
Verder zal het iedereen toch de reet moeten roesten wat de ‚maatschappij‘ (lees: buurman) van je vind :?
We zijn immers niet in een land waar je accuut gemarteld wordt als je een afwijkende mening hebt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:52

Dat is dan maar net hoe je je kind opvoed. En sinterklaas viert.

Hier gister schoen gezet en ze heeft een mini sinterklaas gekregen.
Ze mag de woensdag en zaterdag haar schoen zetten. Er zal ook een mandarijn in komen. En met 5 december geen zakken vol cadeaus maar van ons 1 en opa’s en oma’s en tantes( 2 stuks ) ieder gezin 1 cadeau .

Mijn kind krijgt niet jaarrond zoveel cadeaus :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:00

Mando schreef:
Schoonouders waren hier en de Sint zou 2 uur in drachten aankomen.
We zijn nog even gaan shoppen en toen alle kids tevoorschijn kwamen heel hard naar huis gereden. _O-

Ik ging dus nietsvermoedend om 2 uur het centrum van Drachten in en dacht met parkeren 'waarom is het hier zo asociaal druk'? En toen zag ik kinderen met mijters lopen en ging er een lichtje branden. :D

Sinterklaas vind ik dus juist een reden om wel kinderen te willen. Ik weet van mijn eigen jeugd wat een magische tijd dat was. Haast jammer dat ik er niet meer in geloof. :')

Wat dan ook weer jammer is is dat het deel onopgevoede mormels uiteraard ook aanwezig is.. Dat je even door de Hema wil lopen en er overal kinderen rennen en krijsen..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:23

Ik vind Sinterklaas één van de leukste (kinder)feesten die er zijn. Het is jammer dat tegenwoordig volwassen (nou ja..) mensen elkaar in de haren vliegen maar het feest zelf vind ik echt heel koddig. Gisteren nog even naar Haren gefietst, daar was ook de intocht van Sint. Gezellige chaos :D Ik vond als kind Sinterklaas ook altijd geweldig. Ook toen ik niet meer geloofde.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:11

Ik vind sinterklaas briljant. Hebben ouders in ieder geval drie weken per jaar de kans om de leuke kant van hun producten naar boven te halen. Tekenen, zingen, ontzag enz enz. Herinner me het ook als de mooiste tijd van het jaar, zó spannend.
Nu nog schrijf ik A4-tjes vol rijmsels om mijn omgeving te herinneren aan de blunders van het afgelopen jaar, gnagnagna.

Trouwens ronduit gênant al die trammelant rond zwarte piet.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:02

Ik heb geen van de berichten die iets met zwarte piet te maken hebben, durven aanklikken. Dan erger ik me alleen maar.

In het kader van gratis anticonceptie vandaag: Krijsende kinderen in een vliegtuig. Kind was compleet hysterisch tijden het landen en vanwege de onweersbuien duurde het even voor we erdoor waren en was het een vrij turbulente afdaling.
Manmanman... wat was ik blij toen we eruit mochten. Toen ging de volgende op standje sirene toen we van het vliegtuig naar de terminal liepen. Die werd vervolgens zonder pardon bij vaders over de schouder gegooid en spartelend en gillend naar binnen gesjouwd. Wij zijn richting de parkeergarage gevlucht :=

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:27

Oh vreselijk! Ja zal wel blij zijn geweest dat je in de auto zat, of niet?

Er was toch een maatschappij bezig met kindvrije vluchten? Ik zou er met liefde extra voor betalen, zeker bij lange afstanden :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:34

Hier kwam net Sinterklaas met een grote stoet door de straat.
Onze papegaai zat met zijn snavel tegen het raam geplakt. Daar heb je geen kinderen voor nodig _O-
Hij had wel veel bekijks _O-

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:10

Hahaha!! Die keek zijn ogen uit!!

Nou idd watchthesky: mijn man en ik keken elkaar aan van; Aaahhh.... RUST!! Lekker op het gemak naar huis gereden, Chinees gehaald en languit op de bank.

Ik heb daar ook weleens wat over gehoord ja! Kindvrije vluchten. Maar of dat echt vd grond gekomen is, weet ik eigenlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:39

Ik zou ervoor tekenen als ik een lange vlucht zou hebben..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:42

Barramundi schreef:
Ik heb daar ook weleens wat over gehoord ja! Kindvrije vluchten. Maar of dat echt vd grond gekomen is, weet ik eigenlijk niet.

Haha het is grappig want een vlucht die niet van de grond komt is sowieso niet veel waard :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:56

_O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:05

:')

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:20

Ik kom deze net tegen :D

Typische mamabrigade reactie... :roll:

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:30

_O- _O- Has anyone every ordered a pizza by accident? I was hoping God would stop the pizza :') :') Oh man

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:37

Kesje schreef:
Ik kom deze net tegen :D

[ Video ]

Typische mamabrigade reactie... :roll:

Wouw, hij reageert daar wel goed op zeg! Die vergelijking met die helikopter _/-\o_

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:09

Ach, je kunt kinderen voorliegen aan de ene kant, aan de andere kant hebben we hele gebouwen vol mensen op zondagochtend die zich vrijwillig laten voorliegen en die allang de geloofwaardige leeftijd gepasseerd zijn. Geef mij dan maar Sinterklaas.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:18

love_western schreef:

Heb ik ook gewoon gedaan hoor, zoon is dit jaar 3 geworden en is voor het eerst naar de optocht geweest, omdat z'n suikertantes hem graag mee wilde nemen. Hij had meer oog voor alle paardjes en maakte zich druk over of iedereen wel voor ze aan de kant ging. Aansluitend heeft ie nog een paar cadeautjes gehad waarop ie heel droog zei toen iemand hem vroeg dat hij die van *naam suikertante* had gehad :') . Ik vind het zo'n onzin allemaal, met kerst kopen we ook cadeautjes voor elkaar en ook hij doet hier gewoon aan mee. Prima dat de maatschappij ze iets voor wil houden, ik wil dat niet dus dat accepteren ze dan maar. Geen reden dus om geen kinderen te krijgen :P Dus toch maar 1 van die andere 100 redenen kiezen :')