Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:30

Ik vind je gierig. Over hoeveel gaat dit nu :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:34

poes schreef:
Ik vind je gierig. Over hoeveel gaat dit nu :D

€3 en een principe; meet in the middle!
Zij vraagt €35 voor twee dekens, ik bied €25, zij verwacht te moeten verzenden (extra moeite) maar wil maar liefst :? twee euro van de prijs afhalen, maar ik kom wel halen, dus minder moeite voor haar, bied dus €30 en dan nog kan er niets van de prijs meer af.

Het gaat om gebruikte dekens, niet nieuw of nauwelijks gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 03-06-18 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:35

Sja ze moet niets e. Ik vond 25 ook wel een laag beginbod. Mss heeft ze al veel onzinbiedingen gehad en is ze het zat?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:43

Als iemand zo kinderachtig gaat bieden hou ik sowieso mn poot stijf

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:43

Vindt dat niet echt iets met gierig te maken. Als koper en verkoper heb je gewoon in minimum en maximum. Ik zou daar ook niet zo gauw van afwijken. Had het laatst ook ging ook om 2 of 3 euro maar dan laat ik het liever liggen. Dan is het mij de moeite niet waard. Het is graag of niet en dat werkt zo van 2 kanten. Je moet ergens een grens trekken.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:47

Waarom moet je producten altijd voor meer geld op marktplaats zetten zodat mensen kunnen bieden en je uiteindelijk op een middenweg komt? Als ik een product verkoop en ik wil er 10 euro voor dan vraag ik 10 euro.. Toch eigenlijk belachelijk dat ik dan 15 neem moet gaan zetten om uiteindelijk 10 te krijgen of ligt dat nou aan mij :')

Vind eerder jou gierig dan de verkoper, de verkoper mag er toch voor vragen wat die wil, dat jij dan het onderste uit de kan probeert te trekken en verwacht dat de verkoper jou tegemoet komt snap ik niet, wees al blij dat die akkoord wou gaan met een prijs lager dan eigenlijk gevraagd :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:57

Ik zet producten erop met een prijs die ik er graag voor wil hebben maar hou wel een minimumbedrag in mijn hoofd.
Dat zal zo'n 5 tot 10 minder zijn bij wat duurdere dingen en max een paar euro voor goedkopere dingen.
Overigens weeg ik ook mee hoeveel iets in de weg ligt en of het ook daadwerkelijk waard is wat ik ervoor vraag, al ga ik vaak net onder de waarde zitten als het wat meer spoed betreft.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:02

Dan ligt het aan mij, ik kijk gewoon naar de dekens die gebruikt en merkloos zijn en bedenk wat ik ze waard vind. Omdat de advertenties al langer op MP staan, bedenk ik dat het voor de verkoper misschien makkelijk is om beide dekens in één verkoop kwijt te kunnen. Mijn max was serieus maar €30, want voor €20-€25 heb ik een spik splinter nieuw merkloos dekentje, het is toch maar voor 1 seizoen. Dus ik bied €25 en vind dat persoonlijk geen onzinbod voor gebruikte vliegen dekens hoor.

Maar ja, dat ligt aan mij denk ik.

Er stond niets in de advertentie van vaste prijs en bieden stond open (maar niemand had nog geboden). Dus, dan liever gierig, maar ik ga niet meer betalen dan ik iets waard vind.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:25

Dat is prima, maar het is ook prima dat de verkoper je bod niet aanvaardt v

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:27

Ik verzend juist liever, veel makkelijker, ik ga naar t postkantoor wanneer het mij uit komt en zit niet uren te wachten tot mensen wel of toch niet op komen dagen. Dus dat je op komt halen is in veel gevallen geen voordeel hoor.
Hier dit weekend ook weer 6 mensen die niet op zijn komen dagen, eentje die dacht ter plekke nog af te kunnen dingen, maar ook weer 12 dingen wel verkocht aan mensen die wel op tijd konden komen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:53

Cayenne schreef:
Over gierig gesproken... De organisatie van dit festival... 6 euro voor een flesje water tijdens deze bloedhitte!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2086905 ... t-festival

Echt bizar.

Niets nieuws. Gisteren op Intents bijv. kostte een 50cl flesje Chaudfontaine ook 2 munten (cq 6,-)

Met 1 goed verstopt punt waar je je handen kon wassen en wat water kon tappen (verstopt in een hoekje bij 1 vd toiletplaatsen, op de overige toiletten alleen handdesinfectie dispensers :+

Sinds je geen doppen meer meekrijgt gaan flesjes drinken heel erg rap als het wat benauwd/warm/druk is.. maar met aanschaf van zo'n Festicap (die je wel als sleutelhanger behoort te gebruiken :') ) is t gelukkig wel goed te doen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 01:48

Ik begreep eerlijk gezegd dat dat te maken heeft met sommige feesten, waar vaak drugs wordt gebruikt. Dan loopt de alcoholverkoop niet, en wordt er vooral water verkocht, en daarom maken ze het zo duur.
Ik weet niet of het waar is, maar ergens klinkt het wel aannemelijk...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 01:56

S_en_Z schreef:
Cayenne schreef:
Over gierig gesproken... De organisatie van dit festival... 6 euro voor een flesje water tijdens deze bloedhitte!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2086905 ... t-festival

Echt bizar.

Niets nieuws. Gisteren op Intents bijv. kostte een 50cl flesje Chaudfontaine ook 2 munten (cq 6,-)

Met 1 goed verstopt punt waar je je handen kon wassen en wat water kon tappen (verstopt in een hoekje bij 1 vd toiletplaatsen, op de overige toiletten alleen handdesinfectie dispensers :+

Sinds je geen doppen meer meekrijgt gaan flesjes drinken heel erg rap als het wat benauwd/warm/druk is.. maar met aanschaf van zo'n Festicap (die je wel als sleutelhanger behoort te gebruiken :') ) is t gelukkig wel goed te doen.

Intents wordt hier een dorp verder gehouden en blijkbaar was het water gratis en meerdere tappunten aanwezig.
https://www.oisterwijknieuws.nl/2018/05 ... isterwijk/

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 06:09

TurdusMerula schreef:
Ik begreep eerlijk gezegd dat dat te maken heeft met sommige feesten, waar vaak drugs wordt gebruikt. Dan loopt de alcoholverkoop niet, en wordt er vooral water verkocht, en daarom maken ze het zo duur.

Ook omdat alcohol idioot duur is en je in de volle zon niet blij wordt van de hele dag alcohol. Heeft niet specifiek met drugs te maken. Ik heb zelf liever water dan cola in de volle zon die kun je dan ook zelf bijvullen in plaats van nieuwe kopen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:26

TurdusMerula schreef:

Nouja ik vind 2,86 voor een bier, een mini flesje half lauwe cola of een raketje ook schandalig duur. Maargoed ze snijden zichzelf ermee in de vingers, als het normale prijzen waren haalde ik wel elke keer een nieuw flesje, nu vul ik meestal bij wat vaak ook nog eens sneller is dan bij de bar wachten tot je geholpen wordt.

Er was maar één tappunt en bij de andere toiletten kon je inderdaad je handen nieteens wassen. Maargoed ze schrijven wel meer wat niet waar is, zag een artikel voorbij komen dat ze er goed in geslaagd waren om het drugsgebruik terug te dringen, dan vraag ik me af of ze wel op hetzelfde festival waren als waar ik was. En kennelijk is het ook nog eens zo gevaarlijk allemaal dat er gewoon geen EHBO'er te vinden valt als je een vreemde in elkaar ziet zakken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:39

Cayenne schreef:
Intents wordt hier een dorp verder gehouden en blijkbaar was het water gratis en meerdere tappunten aanwezig.
https://www.oisterwijknieuws.nl/2018/05 ... isterwijk/

Nou voor de gewone bezoekers was er echt maar eentje :+ En echt geen gratis water. Dat zou pas worden uitgedeeld als het 30+ graden was (dan is het verplicht).

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:51

Ik was tijd terug uit eten en zou het eten dan betalen.. de andere nam veel drinken terwijl we normaal maar één of twee glazen erbij nemen... ik heb er maar niks van gezegd..

Waren we laatste keer weer een keer en heb ik erbij gezegd drinken betaal je zelf maar ik was vorige keer hartstikke veel extra kwijt

. ik nam toen een glas.. oja dat klopt wel zei ze.. en wat neemt ze nu.. wel een glas drinken al die tijd dat we aan tafel zaten...

Gierig op haar geld maar niet op de andere..
Als ik betaal ga ik niet moeilijk doen maar om dan opeens telkens drinken te bestellen alsof het gratis is ..

Heb alles gewoon betaald ook dat glas drinken dit keer.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:10

Dat laatste is dan ook precies het verschil tussen zuinig en gierig. Zuinig ben je voor het milieu en uit principe, gierig ben je in het voordeel van je eigen portemonnee zelfs ten koste van een ander.

Een kennis had van een schoontante (zus van haar schoonma) een mooie tafel gekregen omdat ze die nodig had. Loopt ze vervolgens op verjaardagen rond te bazuinen hoe veel ze 'verdiend' heeft aan de tafel op marktplaats. Ik vond dat best brutaal en de gulle gever was ook not amused.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:36

Xyris schreef:
Oh of van die mensen, eten met zijn allen, iedereen legt geld in voor de gegeten gerechten + een beetje extra en er is er dan eentje die wacht tot iedereen heeft ingelegd, telt het bij elkaar op en legt bij wat er mist om precies goed af te rekenen zonder fooi. Dat zijn ook mensen die hoef ik niet meer te zien.

Precies dat maakten wij mee op vakantie. Alleenstaande vader met 2 zonen van puberleeftijd. Zonen waren de hele tijd aan het afgeven op wat hun vader wel niet voor goed werk deed en dat hij er leuk mee verdiende.

Het begon er al mee dat ze om de haverklap bij ons aan de caravan zaten en meedronken van onze frisdrank en radler 0% en onze chips weg zaten te eten. Ik heb nog nooit zoveel met drinken e.d. liggen slepen als die vakantie. Vader deed heel omslachtig verhaal dat hij dat nergens had kunnen vinden (was gewoon te koop bij supermarkt bij de camping), toen we eens een keer bij hun gingen zitten...met gevolg dat onze Radler maar weer gehaald werd.

Vervolgens nodigden ze zich zelf uit bij het avondeten. Nu was het maar macronisalade, maar toch...alles bij elkaar opgeteld werd het steeds vreemder.

We werden door hun uitgenodigd voor de verjaardag van de jongste zoon te vieren. Hij kwam ons vragen welke gebakjes wij lekker vonden. Wij hadden onze "bestelling"mooi doorgegeven (aarbeiengebakje, himbeerengebak e.d.) en kwamen dus met een leuk envelopje met geld voor zoonlief. Niks gebakjes...een stukje cake was alles wat er was en met veel pijn en moeite kregen onze dames een flesje frisdrank.

En het eindigde dus bij een restaurant, wat wij al eerder ontdekt hadden en erover verteld hadden dat je er goed, veel en goedkoop kon eten. WIj hadden er al een keer 3-gangen menu met 4 personen gegeten voor € 60,00 INCL. fooi van ca. € 5-6,00.

Ze wilden dus de weg weten naar dit restaurant op de dag dat wij er ook heen gingen, dus zijn ze achter ons aan gereden en zaten uiteindelijk ook bij ons aan tafel. Bij het afrekenen zegt mijn man: delen we de rekening? Ja, dat was goed. Wij leggen het bedrag + (ruime) fooi op tafel. Hij vulde, idd ook zoals hierboven beschreven, het restant aan tot het het bedrag precies was. Dan heb je aan mij dus een goeie! Ik heb dus luid en duidelijk gezegd: en waar is nu onze fooi gebleven? Werd echter niet op gereageerd.
Was dus de laatste keer dat we dat gedaan hebben.
De rest van de vakantie deze fam. zoveel mogelijk proberen te ontwijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:04

Ik vind 2 euro op 2 dekens zakken van prijs ook wel erg gierig, zekers als ze al lang te koop staan (dan is de prijs toch echt te hoog). 5 euro zakken op 2 dekens vind ik dan ook normaal of zelfs gul van de koper :+
Maar ik ben bij tweedehands spullen dan ook van het afdingen. En als iemand niet wilt zakken zoek ik wel verder naar een ander die dat wel wilt :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:10

Isabonny schreef:
Xyris schreef:
Oh of van die mensen, eten met zijn allen, iedereen legt geld in voor de gegeten gerechten + een beetje extra en er is er dan eentje die wacht tot iedereen heeft ingelegd, telt het bij elkaar op en legt bij wat er mist om precies goed af te rekenen zonder fooi. Dat zijn ook mensen die hoef ik niet meer te zien.

Precies dat maakten wij mee op vakantie. Alleenstaande vader met 2 zonen van puberleeftijd. Zonen waren de hele tijd aan het afgeven op wat hun vader wel niet voor goed werk deed en dat hij er leuk mee verdiende.

Het begon er al mee dat ze om de haverklap bij ons aan de caravan zaten en meedronken van onze frisdrank en radler 0% en onze chips weg zaten te eten. Ik heb nog nooit zoveel met drinken e.d. liggen slepen als die vakantie. Vader deed heel omslachtig verhaal dat hij dat nergens had kunnen vinden (was gewoon te koop bij supermarkt bij de camping), toen we eens een keer bij hun gingen zitten...met gevolg dat onze Radler maar weer gehaald werd.

Vervolgens nodigden ze zich zelf uit bij het avondeten. Nu was het maar macronisalade, maar toch...alles bij elkaar opgeteld werd het steeds vreemder.

We werden door hun uitgenodigd voor de verjaardag van de jongste zoon te vieren. Hij kwam ons vragen welke gebakjes wij lekker vonden. Wij hadden onze "bestelling"mooi doorgegeven (aarbeiengebakje, himbeerengebak e.d.) en kwamen dus met een leuk envelopje met geld voor zoonlief. Niks gebakjes...een stukje cake was alles wat er was en met veel pijn en moeite kregen onze dames een flesje frisdrank.

En het eindigde dus bij een restaurant, wat wij al eerder ontdekt hadden en erover verteld hadden dat je er goed, veel en goedkoop kon eten. WIj hadden er al een keer 3-gangen menu met 4 personen gegeten voor € 60,00 INCL. fooi van ca. € 5-6,00.

Ze wilden dus de weg weten naar dit restaurant op de dag dat wij er ook heen gingen, dus zijn ze achter ons aan gereden en zaten uiteindelijk ook bij ons aan tafel. Bij het afrekenen zegt mijn man: delen we de rekening? Ja, dat was goed. Wij leggen het bedrag + (ruime) fooi op tafel. Hij vulde, idd ook zoals hierboven beschreven, het restant aan tot het het bedrag precies was. Dan heb je aan mij dus een goeie! Ik heb dus luid en duidelijk gezegd: en waar is nu onze fooi gebleven? Werd echter niet op gereageerd.
Was dus de laatste keer dat we dat gedaan hebben.
De rest van de vakantie deze fam. zoveel mogelijk proberen te ontwijken.

Maar heel eerlijk, dit laat je toch ook zelf allemaal gebeuren? Je kende ze inmiddels, dan laat je die fooi toch eerst achterwege en geef je die later rechtstreeks? Envelop meenemen als ze al een hele tijd je koelkast leeg hebben gedronken, die laat je dan toch zitten?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:43

Winged schreef:
Maflinger_S schreef:
@Relaxed: dat heeft er mee te maken dat als je al lang vrijgezel bent en niet regelmatig gewend om aan iemand anders te vragen of hij/zij ook iets wil drinken, je dat gewoon vergeet. Zeker als je moe en warm bent. De ander staat het natuurlijk vrij om mee te lopen om ook wat te drinken ... Maar het zou mij ook gewoon kunnen gebeuren

_O-

5 jaar vrijgezel en ik zit altijd iedereen vol te proppen geloof ik :+ Heeft niks met je status te maken hoor. Hier ook genoeg vriendinnen die rustig naar de keuken lopen om wat te pakken. Is ook helemaal prima. Mi casa es su casa.

Maar dat vind ik nu juist niet prettig,dat iemand die op bezoek is zonder te vragen naar de keuken ofzo gaat om zelf wat te pakken. Ik heb dat al vaak meegemaakt,was daar altijd erg verbaasd over.maar hier lees ik nu dat velen dat normaal gedrag vinden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:46

Ik vind dat niet zo erg, zeker niet op bv een verjaardag. Dan is het al zo druk en het lukt me dan niet om iedereen van drinken en eten te voorzien. Dus ik zeg dan altijd dat als ze drinken willen ze het ook zelf mogen pakken :j

En ik ben van mezelf ook niet superattent en niet dorstig dus soms vergeet ik ook gewoon drinken te geven :o dan kunnen ze beter zelf lopen voor ze uitdrogen :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:05

verootjoo schreef:
Ik vind dat niet zo erg, zeker niet op bv een verjaardag. Dan is het al zo druk en het lukt me dan niet om iedereen van drinken en eten te voorzien. Dus ik zeg dan altijd dat als ze drinken willen ze het ook zelf mogen pakken :j

En ik ben van mezelf ook niet superattent en niet dorstig dus soms vergeet ik ook gewoon drinken te geven :o dan kunnen ze beter zelf lopen voor ze uitdrogen :+

Maar dan heb je gezegd dat het mocht!En voor een verjaardag heb je meestal ook dingen klaargezet. Dat is wat anders.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:11

Hier ligt het eraan bij wie we dit doen.