Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Ik vind je gierig. Over hoeveel gaat dit nu
Cayenne schreef:Over gierig gesproken... De organisatie van dit festival... 6 euro voor een flesje water tijdens deze bloedhitte!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2086905 ... t-festival
Echt bizar.
S_en_Z schreef:Cayenne schreef:Over gierig gesproken... De organisatie van dit festival... 6 euro voor een flesje water tijdens deze bloedhitte!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2086905 ... t-festival
Echt bizar.
Niets nieuws. Gisteren op Intents bijv. kostte een 50cl flesje Chaudfontaine ook 2 munten (cq 6,-)
Met 1 goed verstopt punt waar je je handen kon wassen en wat water kon tappen (verstopt in een hoekje bij 1 vd toiletplaatsen, op de overige toiletten alleen handdesinfectie dispensers
Sinds je geen doppen meer meekrijgt gaan flesjes drinken heel erg rap als het wat benauwd/warm/druk is.. maar met aanschaf van zo'n Festicap (die je wel als sleutelhanger behoort te gebruiken) is t gelukkig wel goed te doen.
TurdusMerula schreef:Ik begreep eerlijk gezegd dat dat te maken heeft met sommige feesten, waar vaak drugs wordt gebruikt. Dan loopt de alcoholverkoop niet, en wordt er vooral water verkocht, en daarom maken ze het zo duur.
Ik weet niet of het waar is, maar ergens klinkt het wel aannemelijk...
TurdusMerula schreef:Ik begreep eerlijk gezegd dat dat te maken heeft met sommige feesten, waar vaak drugs wordt gebruikt. Dan loopt de alcoholverkoop niet, en wordt er vooral water verkocht, en daarom maken ze het zo duur.
Ik weet niet of het waar is, maar ergens klinkt het wel aannemelijk...
Cayenne schreef:Intents wordt hier een dorp verder gehouden en blijkbaar was het water gratis en meerdere tappunten aanwezig.
https://www.oisterwijknieuws.nl/2018/05 ... isterwijk/
Xyris schreef:Oh of van die mensen, eten met zijn allen, iedereen legt geld in voor de gegeten gerechten + een beetje extra en er is er dan eentje die wacht tot iedereen heeft ingelegd, telt het bij elkaar op en legt bij wat er mist om precies goed af te rekenen zonder fooi. Dat zijn ook mensen die hoef ik niet meer te zien.
Isabonny schreef:Xyris schreef:Oh of van die mensen, eten met zijn allen, iedereen legt geld in voor de gegeten gerechten + een beetje extra en er is er dan eentje die wacht tot iedereen heeft ingelegd, telt het bij elkaar op en legt bij wat er mist om precies goed af te rekenen zonder fooi. Dat zijn ook mensen die hoef ik niet meer te zien.
Precies dat maakten wij mee op vakantie. Alleenstaande vader met 2 zonen van puberleeftijd. Zonen waren de hele tijd aan het afgeven op wat hun vader wel niet voor goed werk deed en dat hij er leuk mee verdiende.
Het begon er al mee dat ze om de haverklap bij ons aan de caravan zaten en meedronken van onze frisdrank en radler 0% en onze chips weg zaten te eten. Ik heb nog nooit zoveel met drinken e.d. liggen slepen als die vakantie. Vader deed heel omslachtig verhaal dat hij dat nergens had kunnen vinden (was gewoon te koop bij supermarkt bij de camping), toen we eens een keer bij hun gingen zitten...met gevolg dat onze Radler maar weer gehaald werd.
Vervolgens nodigden ze zich zelf uit bij het avondeten. Nu was het maar macronisalade, maar toch...alles bij elkaar opgeteld werd het steeds vreemder.
We werden door hun uitgenodigd voor de verjaardag van de jongste zoon te vieren. Hij kwam ons vragen welke gebakjes wij lekker vonden. Wij hadden onze "bestelling"mooi doorgegeven (aarbeiengebakje, himbeerengebak e.d.) en kwamen dus met een leuk envelopje met geld voor zoonlief. Niks gebakjes...een stukje cake was alles wat er was en met veel pijn en moeite kregen onze dames een flesje frisdrank.
En het eindigde dus bij een restaurant, wat wij al eerder ontdekt hadden en erover verteld hadden dat je er goed, veel en goedkoop kon eten. WIj hadden er al een keer 3-gangen menu met 4 personen gegeten voor € 60,00 INCL. fooi van ca. € 5-6,00.
Ze wilden dus de weg weten naar dit restaurant op de dag dat wij er ook heen gingen, dus zijn ze achter ons aan gereden en zaten uiteindelijk ook bij ons aan tafel. Bij het afrekenen zegt mijn man: delen we de rekening? Ja, dat was goed. Wij leggen het bedrag + (ruime) fooi op tafel. Hij vulde, idd ook zoals hierboven beschreven, het restant aan tot het het bedrag precies was. Dan heb je aan mij dus een goeie! Ik heb dus luid en duidelijk gezegd: en waar is nu onze fooi gebleven? Werd echter niet op gereageerd.
Was dus de laatste keer dat we dat gedaan hebben.
De rest van de vakantie deze fam. zoveel mogelijk proberen te ontwijken.
Winged schreef:Maflinger_S schreef:@Relaxed: dat heeft er mee te maken dat als je al lang vrijgezel bent en niet regelmatig gewend om aan iemand anders te vragen of hij/zij ook iets wil drinken, je dat gewoon vergeet. Zeker als je moe en warm bent. De ander staat het natuurlijk vrij om mee te lopen om ook wat te drinken ... Maar het zou mij ook gewoon kunnen gebeuren
5 jaar vrijgezel en ik zit altijd iedereen vol te proppen geloof ikHeeft niks met je status te maken hoor. Hier ook genoeg vriendinnen die rustig naar de keuken lopen om wat te pakken. Is ook helemaal prima. Mi casa es su casa.
verootjoo schreef:Ik vind dat niet zo erg, zeker niet op bv een verjaardag. Dan is het al zo druk en het lukt me dan niet om iedereen van drinken en eten te voorzien. Dus ik zeg dan altijd dat als ze drinken willen ze het ook zelf mogen pakken![]()
En ik ben van mezelf ook niet superattent en niet dorstig dus soms vergeet ik ook gewoon drinken te gevendan kunnen ze beter zelf lopen voor ze uitdrogen