Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxwienekexx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:47

Doen jullie t dan 'prakken' of gewoon zo in dat tussenstuk? Ik ben zelf alleen een water en sap drinker dus t is allemaal nogal nieuw XD

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:49

xxwienekexx schreef:
Ik heb nu zo'n waterkan waar je fruit in kan toevoegen op mn werk voor de kinderen, maar ik vraag me af, heeft iemand ervaring met bepaalde lekkere fruitjes/kruiden die een lekkere smaak toevoegen aan je water om te drinken? :D

Camellia sinensis is geloof ik een veelgebruikt kruid om water een smaakje te geven. Je kunt dan wel het beste heet water gebruiken.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:50

oomens schreef:
xxwienekexx schreef:
Ik heb nu zo'n waterkan waar je fruit in kan toevoegen op mn werk voor de kinderen, maar ik vraag me af, heeft iemand ervaring met bepaalde lekkere fruitjes/kruiden die een lekkere smaak toevoegen aan je water om te drinken? :D

Camellia sinensis is geloof ik een veelgebruikt kruid om water een smaakje te geven. Je kunt dan wel het beste heet water gebruiken.

Heet water gaat niet bij een groep 4 jarige kids, dat mag niet volgens de protocollen :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:53

xxwienekexx schreef:
Heet water gaat niet bij een groep 4 jarige kids, dat mag niet volgens de protocollen :)

Had even gemist dat het niet voor jezelf was bíj de kinderen op het werk, maar ook voor de kinderen. Dacht dat een kop thee wel moest kunnen in je pauze, maar dat is misschien minder handig om aan kleine kinderen te geven.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:54

oomens schreef:
xxwienekexx schreef:

Had even gemist dat het niet voor jezelf was bíj de kinderen op het werk, maar ook voor de kinderen. Dacht dat een kop thee wel moest kunnen in je pauze, maar dat is misschien minder handig om aan kleine kinderen te geven.

Haha nee het gaat om het idee dat de kids buiten een glas limonade nu water pakken, en dit op een lekkerdere en gezonde manier ook moet kunnen (echt veel fans heb je niet in het water-drinken) vandaar de kan die onbeperkt op de groep mag staan met fruit/kruiden erin :D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:56

Citroen/limoen en munt is echt een goede combi! (daar kun je dan eventueel ook nog gember aan toevoegen, maar vind ik niet zo)

Ik heb zelf zo'n infuser-fles, hier doe ik dan partjes of schijfjes in die niet door de gaatjes van de infuser kunnen.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:59

Steeph schreef:
Citroen/limoen en munt is echt een goede combi! (daar kun je dan eventueel ook nog gember aan toevoegen, maar vind ik niet zo)

Ik heb zelf zo'n infuser-fles, hier doe ik dan partjes of schijfjes in die niet door de gaatjes van de infuser kunnen.

Ja zo'n buis in het midden zit er haha XD Geen idee of ik t nu goed uitleg, dan ga ik dat proberen, ben benieuwd wat ze ervan gaan vinden :D

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:02

Zou het inderdaad wel snijden zodat de vruchtensappen echt vrij komen :D Ik vind het zelf altijd erg lekker, leuke manier ook om kinderen aan het water drinken te krijgen. In principe kun je echt elk stuk fruit er in gooien natuurlijk, maar zoete smaken lijken me het lekkerste voor de kleintjes.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:02

Ik denk dat de combi aarbei/framboos voor die kleintjes lekkerder is. Is zoeter dan citroen/limoen. Maar dat is een kwestie van uit proberen, smaken verschillen natuurlijk.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:03

Dankjullie! Aardbeien heb ik voor volgende week ook, sinaasappel leek mij ook lekker - maar dat vinden ze helemaal niks haha - XD

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:15

xxwienekexx schreef:
Doen jullie t dan 'prakken' of gewoon zo in dat tussenstuk? Ik ben zelf alleen een water en sap drinker dus t is allemaal nogal nieuw XD

Ik laat het altijd even trekken. Mocht je minder tijd hebben dan kun je een deel van de limoen uitknijpen en de rest gewoon in schijf erin doen. Dat staat meteen mooi. :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:15

Jolien87 schreef:
xxwienekexx schreef:

Ik laat het altijd even trekken. Mocht je minder tijd hebben dan kun je een deel van de limoen uitknijpen en de rest gewoon in schijf erin doen. Dat staat meteen mooi. :D

Leukk!! Ik laat even weten hoe ze het vinden donderdag *\o/* *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:24

Is een capri broek (dus tot net onder de knie) echt uit de mode? Vind het ideaal voor weer dat te koud is voor een short en te warm voor een lange broek. Maar volgens m'n vriend 'kan het echt niet meer.'

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:36

Wat maakt het uit of het in de mode is? Met wat creativiteit maak je er iets moois van- staat het je, dan maakt het niet uit wat de mode voorschrijft

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:26

Jolien87 schreef:
xxwienekexx schreef:

Let een klein beetje op met citroen en limoen in water. Het zuur is ook (net als suiker) schadelijk voor je tanden. Beter is om geen of minder citroen aan water toe te voegen!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:28

Jessy_luna schreef:
Let een klein beetje op met citroen en limoen in water. Het zuur is ook (net als suiker) schadelijk voor je tanden. Beter is om geen of minder citroen aan water toe te voegen!

Kinderen van 4 toch? Die moeten nog beginnen met wisselen.

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:33

oomens schreef:
Jessy_luna schreef:

Kinderen van 4 toch? Die moeten nog beginnen met wisselen.

Het is niet alleen een waarschuwing voor de kinderen :o Gaatjes doen bij kinderen ook pijn

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:51

Ik drink het altijd met een rietje. :j

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 00:00

SavannahNx schreef:
Waarom noemen we Nederland eigenlijk "kikkerlandje" ? Zijn hier meer kikkers als elders of wat :')

Vroeger betekende kicken (middelnederlands) 'niet protesteren' of koelbloedig zijn. Dat past nog wel.

Daarnaast, ons land is geschikt voor kikkers; koel, drassig, onder de zeespiegel.[/quote]

Kikken is toch juist wel protesteren / geluid maken? Je zegt tenslotte ook 'hij gaf geen kik' als "hij" zich kalm houd.
(http://vandale.nl/opzoeken?pattern=kik&lang=nn)

We zijn dus een land vol kwakende klagers :+[/quote]

Ik dacht serieus dat NL zo genoemd word omdat het een klein land is....

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 01:20

Komkommer en munt. Gember met citroen. Aardbei munt. watermeloen met aardbei. Ik schud altijd ff flink zodat de smaakjes goed loskomen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:31

Kikkerland is eigenlijk niet bedacht door de Nederlanders, maar door de Engelsen.
Die gebruikten het als een soort scheldwoord omdat de Nederlandse keelklanken zo gek klonken. Als kikkers. En ook door het weer natuurlijk.
Later is het overgenomen als een soort geuzenstrijdkreet.

Mijn Nederlands literatuur was nog ergens goed voor :')

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:59

Jolien87 schreef:
Ik drink het altijd met een rietje. :j

Leuke oplossing haha :D Dat vinden de kinderen ook wel speciaal *\o/*

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 11:37

Wat is er fout aan zich irriteren?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:44

_Anke schreef:
Wat is er fout aan zich irriteren?

Ligt aan de context. Je ergert je aan iets of iets irriteert je. Dus niet "ik irriteer mij daar aan"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:16

Als jij irriteert ben je degene die irritant is.